Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.

Heidi, dat klopt hoor. Had wrs iedere andere man kunnen zijn. Wel grappig te lezen dat het bij jou ook eigenlijk door een minnaar een eye opener was. Wist ik helemaal niet.
@haddock

Heb je net even 'geloept' en ik zag dat ik in deel 20, toen ik zo'n beetje begon met meeschrijven, al meerdere keren heel goed advies van je gekregen heb. Alsnog bedankt daarvoor, want ik zal het toen ongetwijfeld anders ervaren hebben

Ik herken Bella's ja maar... verhalen niet voor niets zo goed.

Wat ik echter niet kon vinden is jouw verhaal.. Heb je nog een korte samenvatting voor me? Dat woestijnzand neemt m'n geheugen over geloof ik..
Wat een feestweek is het hier. Een heerlijk weekend achter de rug, een feestje in het vooruitzicht, en er ploft zomaar een leuke uitnodiging in mijn inbox. Het kan beslist rotter
Alle reacties Link kopieren
Wat een prachtig stukje over balans. Dat lijkt me heerlijk als je die balans eenmaal hebt gevonden (kunnen vinden).

Net even heerlijk geshopt.

Een leuk nieuw setje gekocht Ik weet dat hij zwart glimmend zo mooi vind, maar ben zelf gevallen voor een kleurtje. Ik ben nogal blank (gewoon blond!) en dan vind ik zwart altijd zo hard. Nu een mooi aqua setje Blij Blij Blij

Ik voel me net een tiener met mijn gevoelens over aankomend weekend. Moet er zelf vreselijk om lachen. Ik ben gewoon vijftig notabene. Het leuke is wel dat ik mijn dochter van 23 weer helemaal begrijp als die stuiterend van verliefdheid binnenkomt. (alhoewel het bij mij geen verliefdheid is maar wel die geweldige spanning van wat komen gaat
Leuk theemok. Genieten dus maar weer
quote:lady-aurora schreef op 06 oktober 2014 @ 23:33:

[...]

uhhh.... Passie? Spanning?

Wat jij noemt heb ik ook...maar ik mis echt wel wat!Ja. Dat is precies wat ik mis. Maar dat had ik al eerder uitgebreid geschreven. Ik bedoelde eigenlijk meer dat het voor de buitenwereld lijkt of ik alles heb waar ik tevreden mee zou moeten/kunnen zijn.
Graag gedaan puzzled. Al kan ik het me niet herinneren. Ik eigenlijk alleen advies als ik me in (een deel van) de situatie herken. Dat zal dan bij jou vast ook zo zijn geweest.

Kort dan:

man heeft relatie, man krijgt minnares, die situatie is voor man de trigger om eens goed naar z'n relatie te kijken, man verbreekt contact met minnares (met uitleg), man focust zich op z'n relatie maar die blijkt niet meer te redden, relatie loopt stuk, man denkt 'minnares was wel erg leuk', man ontmoet minnares weer, periode van aantrekken en afstoten volgt, man realiseert zich dat hij daar de hoofdoorzaak van is, wegen man en minnares scheiden zich, man komt in rustig vaarwater en verwerkt de scheiding, man richt zich op co-ouderschap, man realiseert zich dan pas dat hij een pittige tijd achter de rug heeft, man komt weer goed in zijn vel te zitten
Die buitenwereld... je weet nooit wat er achter een voordeur gebeurt. Op Facebook is het ook een en al lolligheid, iedereen is grappig, leuk, geslaagd, gezellig. Maar de werkelijkheid is dat iedereen een verhaal, een verleden, een last te dragen heeft.

Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen maar te koop moet lopen met zijn ellende, maar wel dat je je er (af en toe) van bewust kunt/moet zijn dat het vrijwel nergens rozengeur en hallelujah is.
Haddock.

Het is het allemaal wel waard geweest ??

Want eerlijk is eerlijk ook ik bekijk mijn eigen relatie nu van een afstandje en zie dingen die ik eerder niet zag (en eigenlijk nog niet wil zien). In ieder geval heb ik nu nog niet de kracht om actie te ondernemen en laat ik het doorsudderen. Het gewone leven gaat tenslotte gewoon zijn gangetje en met drie (grote) kinderen in huis is er altijd wat.
quote:xpuzzledx schreef op 07 oktober 2014 @ 15:00:

@haddock

Heb je net even 'geloept' en ik zag dat ik in deel 20, toen ik zo'n beetje begon met meeschrijven, al meerdere keren heel goed advies van je gekregen heb. Alsnog bedankt daarvoor, want ik zal het toen ongetwijfeld anders ervaren hebben

Ik herken Bella's ja maar... verhalen niet voor niets zo goed.

.Het fameuze deel 20, daar heb ik vaak naar verwezen zeg! Met Puzzled, Grietje en Mercedes als nieuwelingen en alle oude rotten kwamen voorbij met wijze woorden.
Och, Grietje... Zou die alles nog overleefd hebben? Ze kreeg zowat een meltdown als haar minnaar drie minuten niks van zich liet horen.
quote:maeve_ schreef op 07 oktober 2014 @ 06:18:

Fijne dag allemaal. Werken en hoopvol de app in de gaten houden op een teken van leven uh liefdeEn ? Nog iets leuks op de app binnengekomen ?
Hier druk app verkeer over mijn nieuwe setje.

Hahaha geweldig. Kan hier zo van genieten.

En dan te weten dat hij het super druk heeft op zijn werk en dan dus tussendoor mij van die geile appjes stuurt.

Volgens mij ben ik gewoon nog 18 ofzo
quote:joos01 schreef op 07 oktober 2014 @ 15:20:

Haddock.

Het is het allemaal wel waard geweest ??Hoe bedoel je? Die minnares?
Hier blijkt het ook lastig om me te concentreren op nuchtere doodgewonedinsdagdingen.

En voor mij is het nog veel zieluger want ik heb dit alles dus eeehm in meervoud!!
Hoopjes medelijden jouw kant op, Roos!
Dank je wel voor de samenvatting Haddock, gelukkig met een happy end, daar hou ik altijd wel van

Ik denk dat we het door de nr 2 gekregen besef dat er écht iets moest gebeuren in onze relatie wel gemeen hadden. Waarschijnlijk herkende jij dat besef in mijn posts eerder dan dat ik dat zelf deed.
Hier is ook wel eens sprake van minnaressenmetaalmoeheid.

Zelf heb ik een semi-open relatie met man doordeweeks in het buitenland - mijn nr. 2 is een pur sang vreemdganger. De balans vwb spontaan contact kunnen zoeken ligt dus wat scheef.

Wanneer de communicatie dan op maandag na een (relatief) stil weekend niet zo lekker loopt komt de Arabische volbloed in mij omhoog;) Trap naar achteren en in galop naar voren. De vrije ruimte in, even geen nr. 2 zijn van een nr. 2..!

Klinkt effe niet fijn Anouk

Ik moest aan deze denken!
Jaaaaa die is leuheuk!!

Ach hij zal me wel weer temmen. Maar vandaag nog niet.
Nope. Op de zelfgetimmerde strafbank met pikstraf. Ja toch?
Ja die!

Duikt in de studieboeken om eigen lustgevoelens te negeren:(
quote:haddock schreef op 07 oktober 2014 @ 15:35:

[...]

Hoe bedoel je? Die minnares?

Daar begon het natuurlijk allemaal mee.

Maar ik bedoel dat je leven zo op de schop ging.

Ik ben duidelijk nog niet zo ver. Ik zie (nu nog) meer nadelen dan voordelen.
Ano*k: nog opgeschoten met de studie ?
quote:joos01 schreef op 07 oktober 2014 @ 18:09:

Daar begon het natuurlijk allemaal mee.

Maar ik bedoel dat je leven zo op de schop ging....

Het begon met de relatie die niet goed meer zat. Toen ik die minnares kreeg had ik dat niet door maar gelukkig kwam ik al vrij snel tot dat besef.

En natuurlijk was het het waard. Als een relatie niet meer te redden is gaat je leven op de schop. Wat is het alternatief?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven