Invulling eerste Kerstdag

07-10-2014 13:48 60 berichten
Ja, Kerst is nog even weg maar in mijn eigen beleving ook weer zo daar. In onze families zijn de Kerstdagen alweer ingevuld, dit jaar vieren we Kerstavond bij mijn familie en tweede Kerstdag bij schoonfamilie. Dus dit jaar hebben we eerste Kerstdag open staan, maar… geen idee wat te doen! Onze dochter zal dan ruim 6 maanden zijn en ik heb niet zo’n duidelijk idee wat dan leuk is om te doen, of waar naartoe te gaan. Voorgaande jaren was de Kerstdag die open bleef staan een beetje een lege dag voor ons, dat voornamelijk bestond uit uitslapen en makkelijk koken. Maar nu we een kind hebben lijkt het me leuk en ook belangrijk om iets als gezin te gaan doen. Hoeft niet lang te duren overigens, aangezien onze dochter nog maar klein is.

Tips zijn welkom!
Een relaxte gezinsdag thuis met kerst kan ook zomaar een hele aangename traditie worden
Ik snap eigenlijk niet dat mensen zich nu al druk over kerst maken. Net of moet je altijd iets doen. Maar goed, dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Ik doe al jaren niets meer aan kerst en dat bevalt me prima.

Zelfs kerstversiering komt er bij mij niet meer in.

Dit jaar ga ik overigens lekker weg in de kerstweek.
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 07 oktober 2014 @ 18:21:

Oef, een traditie willen creëren, iets 'leuks' moeten doen met kerst.. wat geforceerd..

Ik zou je kind een ontbijtje op bed in elkaar laten fröbelen voor jullie.Het kind is dan ruim 6 maanden!
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Het idee iets leuks te willen doen voor je dochter is natuurlijk heel lief maar je dochter is dan zes maanden. Het enige waar ze op die leeftijd behoefte aan heeft is rust en regelmaat. Helemaal tussen twee voor haar dagen met veel indrukken in. Gun haar en jullie dit jaar nog lekker de rust die ze nodig heeft zodat jullie ook aan de tweede kerstdag nog wat hebben. Volgend jaar is het vroeg genoeg te beginnen met iets speciaals.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Was niet serieus, tallyho
Dat verplichte gedoe met die dagen, jees. Doe gewoon lekker waar je zin in hebt. Als je 1e kerstdag zin heb om een stuk te gaan wandelen, ga je wandelen. Als je zin om de hele dag in je nest te meuren, doe je dat. Waarom moet je dat van te voren plannen?
1e kerstdag mijn familie en 2e kerstdag gourmetten met t gezin .... Allebei de dagen lekker thuis en geen gekke dingen :-)
quote:sinnombre schreef op 07 oktober 2014 @ 15:21:

Met een kind van 6 maanden naar de Efteling?

En dan lekker de achtbaan in?😄Het is lang geleden dat mijn jongste 6 maanden was, maar die was toen geloof ik nog geen 1m10
Kerst vorig jaar met een peuter van 2 en een baby van 5 dagen. Niks, maar dan ook helemaal niks gedaan! En dit jaar... Weer vrij weinig denk ik

Het hoeft voor mij allemaal niet zonodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven