Sproeiende buurtkat

08-10-2014 19:50 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gatver. Ik zie net dat er een buurtkater tegen mijn voordeur heeft gesproeid.

Waar maak ik het mee schoon?

Ik heb wel eens gehoord dat met chloor schoonmaken niet helpt omdat er een aantrekkelijke geur achterblijft waardoor katers juist weer sproeien. Maar ik kan het ook niet laten zitten met het risico dat er straks meerdere buurtkaters mijn deur als sproeiplek uitkiezen.
De home made methode

Voor het goed reinigen van urineplekken is het belangrijk 2 handelingen te verrichten:

1. Reinig met soda, groene (of bruine) zeep of Biotex. Afspoelen met koud water en goed drogen.

2. Besproei de plek met een alcoholoplossing middels een plantenspuit. Eventueel inwrijven met een doek. Goed drogen vóór de kat er weer bij mag.

Doet u niet beide handelingen dan bestaat de kans dat uw kat opnieuw op deze plek gaat urineren of sproeien.

Het is raadzaam de schoonmaakmiddelen vooraf te testen op het te reinigen materiaal.
Gewoon zo simpel Bieb?

Ik heb nu alleen van die schoonmaakdettol met een geurtje. Kan dat ook? Het is echt een serieuze vraag hoor. Ik wil de plek nl niet aantrekkelijk maken.
Mijn reactie was op de eerdere reactie van Bieb.
Ik heb even gegoogled en aangepast.

Wat ik binnenshuis nog wel eens gebruik na een ongelukje is ecodorUF2000

Dat breekt de urine echt af en dan is er ook geen geur meer (en niet meer aantrekkelijk om nogmaals te doen)

http://www.ecodor.nl/Cons ... egen-kattenpis-stank.html
Dan ga ik voor nu aan de gang met die dettol en veel water, en dan morgen dat goedje halen wat jij gebruikt. Zo vies! Ik heb zelf 2 geholpen katers en sinds een jaar loopt er een ongecastreerde kater rond en nu heeft die kater waarschijnlijk mijn voordeur uitgekozen.
Waarschijnlijk omdat hij jouw katers binnen ruikt.

Hier hetzelfde. Een kater uit de buurt gaat heel lafjes bij de voordeur zitten mijn kat uitdagen (en sproeit ook tegen de muur) als die binnen voor het raam zit.

Laatst hebben ze gevochten..de haren vlogen in het rond en mijn kat is wat beschadigd (maar sindsdien piskat niet meer gezien)
Ik dacht ook al dat het door mijn katers zou komen. Hoopte van niet. Ze doen het ook op momenten dat je het niet ziet. Ik verdenk die ene kater dus, weet niet eens waar hij " woont" maar het zou net zo goed een hele andere kater kunnen zijn.
quote:bartjes schreef op 08 oktober 2014 @ 20:06:

Gewoon zo simpel Bieb?

Ik heb nu alleen van die schoonmaakdettol met een geurtje. Kan dat ook? Het is echt een serieuze vraag hoor. Ik wil de plek nl niet aantrekkelijk maken.Als eerste `noodmaatregel´ kun je azijn gebruiken. Dat vinden poezebeesten ook niet lekker ruiken. Het is alleen redelijk vlug weer weg en breekt de geur niet af.
Voor nu heb ik het schoon gemaakt met Dettol en er na een emmer water over heen gegooid. Morgen zal ik wel zien of er vannacht een kater langs geweest is. Het vreemde is dat het niet stinkt. Kattenurine herken ik zeker wel, maar dit rook ik niet maar ik zag het wel.
Koffiedik strooien.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:denachtzuster schreef op 08 oktober 2014 @ 22:11:

Koffiedik strooien.Op de deur.. tuurlijk.
quote:bartjes schreef op 08 oktober 2014 @ 22:08:

Voor nu heb ik het schoon gemaakt met Dettol en er na een emmer water over heen gegooid. Morgen zal ik wel zien of er vannacht een kater langs geweest is. Het vreemde is dat het niet stinkt. Kattenurine herken ik zeker wel, maar dit rook ik niet maar ik zag het wel.Dettol met een geurtje is geen goed idee.. Er mag geen spoor achter blijven, dus ook niet van dettol.. Groene zeep is het beste, verder heb je ook speciaal schoonmaakmiddel voor kattenurine.
Voor alsnog heeft het geholpen. Er is toch nog niet opnieuw tegen de deur gesproeid. Ik hoop dat het zo blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven