Ik ben een moslim

09-10-2014 21:26 514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt waar.
Erg voor je. Volgens mij is tot op heden de enige remedie een lobotomie van de frontale kwab. Succes met je herstel.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 oktober 2014 @ 22:30:

[...]

Je zal er nooit achterkomen of ik gelijk heb. Als je je ogen sluit en je laatste adem uitblaast, is het over. Gedaan. Finito.

Gewoon een beetje gezond verstand gebruiken. That's all.Dat weet jij toch niet? Of ben je al eens eerder overleden?
Bedankt Annapowlowna voor dat Carlin stukkie
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:oscarzetaacosta schreef op 09 oktober 2014 @ 22:32:

Erg voor je. Volgens mij is tot op heden de enige remedie een lobotomie van de frontale kwab. Succes met je herstel.Wat val jij Door de mand...bah.
Vraag voor de moslim.....vind je dat nou eerlijk, altijd maar die hoofddoek op?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:ana_isabel schreef op 09 oktober 2014 @ 22:27:

[...]

Dat heb ik dus net zo. Want hoe verklaren ze dat vanuit niets, iets ontstaat?Daar zijn veel wetenschappelijke werken over geschreven. Lees eens "Universum uit het niets" van Lawrence Krauss
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Aangetoonde feiten hoef je niet te geloven, dat zijn feiten
quote:ana_isabel, 3 minuten geleden

Dat heb ik dus net zo. Want hoe verklaren ze dat vanuit niets, iets ontstaat?Waarom zou dat meteen nu verklaart moeten worden. Dat is juist het mooie, steeds nieuwe ontdekkingen doen, steeds meer leren en misschien wordt die verklaring wel ooit gevonden. Maar ik ben voorlopig ook content met geen verklaring. Ik vind het geen reden om maar meteen in sprookjes te moeten gaan geloven over een man(!) in de licht die de wereld in zeven dagen heeft geschapen omdat het ontstaan van het heelal nog niet verklaart kan worden. Does not make any sense.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:lactele schreef op 09 oktober 2014 @ 22:30:

[...]

Hoe is god dan ontstaan? Als hij niet uit niets voorkomt waaruit dan wel?

Daar is hij toch God voor?

Want bij de evolutietheorie moet er óók ooit een begin zijn geweest, wat net zo ongrijpbaar en onmogelijk lijkt.
Eerlijk gezegd lijkt mij een hemel, waar alles vredig is, vrij deprimerend en dodelijk saai. Ik geloof, maar hoop ook, dat er na de dood niets is, ook geen reïncarnatie gezien dat dat de kans vergroot een atoomoorlog mee te maken.
quote:ana_isabel schreef op 09 oktober 2014 @ 22:27:

[...]

Dat heb ik dus net zo. Want hoe verklaren ze dat vanuit niets, iets ontstaat?Ik heb me ooit laten vertellen dat dit te verklaren is. Ik snapte alleen helaas niets van de uitleg
quote:ana_isabel, 2 minuten geleden

Dat weet jij toch niet? Of ben je al eens eerder overleden?

Nee, ik heb neuropsychologie gestudeerd. Mijn hersenen gebruikt en hersenen bestudeerd. Kan je vertellen dat het brein machtig interessant is. Veel interessanter dan het oude en nieuwe testament of de koran. Je kan echt beter je tijd besteden op zondag om iets te leren in plaats van bidden tot de Heilige Maria, moeder van God....
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:oscarzetaacosta schreef op 09 oktober 2014 @ 22:32:

Erg voor je. Volgens mij is tot op heden de enige remedie een lobotomie van de frontale kwab. Succes met je herstel.Domme troglodiet!
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:Manonna schreef op 09 oktober 2014 @ 22:09:

[img]https://www.facebook.com/3ree6ixty/phot ... =1&theater[/img]
Nog wat van George over religie

http://www.youtube.com/watch?v=H5rLWJntz-o
Liever jij dan ik
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 oktober 2014 @ 22:34:

[...]

Waarom zou dat meteen nu verklaart moeten worden. Dat is juist het mooie, steeds nieuwe ontdekkingen doen, steeds meer leren en misschien wordt die verklaring wel ooit gevonden. Maar ik ben voorlopig ook content met geen verklaring. Ik vind het geen reden om maar meteen in sprookjes te moeten gaan geloven over een man(!) in de licht die de wereld in zeven dagen heeft geschapen omdat het ontstaan van het heelal nog niet verklaart kan worden. Does not make any sense.

Ik geloof zelf wel in God. Niet perse als man op een wolk ,omgeven Door licht, maar wel dat er "iets" moet zijn (of iemand) die de wereld geschapen heeft.

Daarnaast zie ik ook veel logica in de evolutie theorie.

Ik doe er verder niks mee, dus zoals ik al zei; ik merk het wel. Of niet :-)
quote:MrsStanleyWalker schreef op 09 oktober 2014 @ 22:38:

[...]

Nee, ik heb neuropsychologie gestudeerd. Mijn hersenen gebruikt en hersenen bestudeerd. Kan je vertellen dat het brein machtig interessant is. Veel interessanter dan het oude en nieuwe testament of de koran. Je kan echt beter je tijd besteden op zondag om iets te leren in plaats van bidden tot de Heilige Maria, moeder van God....Het brein is inderdaad reuze fascinerend. Alleen jammer dat jij met dit antwoord jij jezelf intelligenter acht dan een " gelovige" en dus in wezen er de draak mee steekt.
quote:LoiseauCoureur schreef op donderdag 09 oktober 2014 22:35 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="lactele in "Ik ben een moslim"" class="messagelink">lactele schreef op 09 oktober 2014 @ 22:30</a>:</b>

[...]

Hoe is god dan ontstaan? Als hij niet uit niets voorkomt waaruit dan wel?</div></blockquote>

Daar is hij toch God voor?

Want bij de evolutietheorie moet er óók ooit een begin zijn geweest, wat net zo ongrijpbaar en onmogelijk lijkt. Jaa hoor!! Lekker makkelijk daar is hij toch goed voor.. Vanuit welke materie dan??
quote:ana_isabel schreef op 09 oktober 2014 @ 22:44:

[...]

Het brein is inderdaad reuze fascinerend. Alleen jammer dat jij met dit antwoord jij jezelf intelligenter acht dan een " gelovige" en dus in wezen er de draak mee steekt.Ik denk ook echt dat iemand die in een god gelooft dommer is dan iemand die niet gelooft.
quote:mienietjefietje schreef op 09 oktober 2014 @ 22:34:

Vraag voor de moslim.....vind je dat nou eerlijk, altijd maar die hoofddoek op?Het gaat toch om een geloof dat van binnen zit en niet welke stofje er op je hoofd zit. Toch?
LOEP ME MAAR aub.
Als de oerknal en evolutie theorie goed uitgelegd en gesnapt wordt dan begrijpen veel meer mensen het.. Maar sommige snappen de materie gewoon niet.. Is the origin en miller- urey experiment nou eenmaal te moeilijk en te hoog gegrepen om te snappen..

Dus niet snappen is dan al gauw niet waar...
quote:mienietjefietje schreef op 09 oktober 2014 @ 22:34:

Vraag voor de moslim.....vind je dat nou eerlijk, altijd maar die hoofddoek op?

Ik ga nu een jaar of 6 gesluierd het leven door. Gesluierd betekent in mijn geval een hijaab (lees hoofddoek, sjaal etc) op. Trek hier verder geen lange gewaden bij aan, combineer het prima met m'n skinny jeans :)Ik moet je zeggen, het voelt heerlijk. Ik doe het omdat het geloof en de god waarin ik geloof het van mij vraagt. En omdat ik geloof, geloof ik niet dat Allah iets van mij vraagt wat niet goed voor mij zou zijn. Het klinkt misschien gek voor buitenstaanders, maar mijn hijaab is voor mij een vorm van vrijheid. Het feit dat ik zelf de keuze heb gemaakt deze te dragen. En natuurlijk is het een lange weg geweest. Vragen zoals, wat zal de buitenwereld van mij denken, kom ik dan wel aan een baan, maak ik nog wel kans op een carrière etc malen continue door je hoofd. Maar op een gegeven moment heb ik mijn rust gevonden in het vertrouwen wat ik in Allah heb. Als ik zijn adviezen opvolg, en daardoor niet meer in aanmerking kom voor die ene baan, so be it. Het js goed zo dan.

Haha, zeker een vaag verhaal voor de atheïsten onder ons he.
Heel simpel gezegd: als 1-1=0 dan is 0=1-1.

Ofwel als deeltje en anti-deeltje elkaar opheffen, dan kan het niets ook uiteen vallen in deeltje en anti-deeltje. Iets kan dus ontstaan uit het uiteenvallen van het niets.

(Mensen net natuurkundige achtergrond, ik weet dat het veel te simpel is, ik weet het )
quote:carpe_diem schreef op 09 oktober 2014 @ 22:50:

[...]

Ik ga nu een jaar of 6 gesluierd het leven door. Gesluierd betekent in mijn geval een hijaab (lees hoofddoek, sjaal etc) op. Trek hier verder geen lange gewaden bij aan, combineer het prima met m'n skinny jeans :)Ik moet je zeggen, het voelt heerlijk. Ik doe het omdat het geloof en de god waarin ik geloof het van mij vraagt. En omdat ik geloof, geloof ik niet dat Allah iets van mij vraagt wat niet goed voor mij zou zijn. Het klinkt misschien gek voor buitenstaanders, maar mijn hijaab is voor mij een vorm van vrijheid. Het feit dat ik zelf de keuze heb gemaakt deze te dragen. En natuurlijk is het een lange weg geweest. Vragen zoals, wat zal de buitenwereld van mij denken, kom ik dan wel aan een baan, maak ik nog wel kans op een carrière etc malen continue door je hoofd. Maar op een gegeven moment heb ik mijn rust gevonden in het vertrouwen wat ik in Allah heb. Als ik zijn adviezen opvolg, en daardoor niet meer in aanmerking kom voor die ene baan, so be it. Het js goed zo dan.

Haha, zeker een vaag verhaal voor de atheïsten onder ons he.Nee hoor, als dit al waar is bevestig je voor mij dat ik gelijk heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven