Gezondheid alle pijlers

Ik heb bietensap gekocht

09-10-2014 21:56 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij De Tuinen.

Ik ben namelijk oververmoeid, heb bloedarmoede (hb rond de 4,5). Maar nu lees ik weer op Google allemaal dingen over dat het gevaarlijk is enzo, dat bietensap.

Ik kan het gewoon wel drinken toch? Geeft t ook echt energie?
Je HB is dus laag. Terug naar de huisarts voor ijzertabletten dus. Innemen met sinaasappelsap of twee vitamine C tabletten.

Let ook op je B12 en B11.
quote:ladyveraa schreef op 09 oktober 2014 @ 23:02:

Een moslim die bietensap koopt, wauw, bijzonder. Thanks voor deze interessante toevoeging aan mijn dag!

Ga je nou serieus voor elke gebeurtenis in je leven een topic openen?Man o man, als dat zou kunnen. Heb zoveel te vertellen
quote:slensor schreef op 09 oktober 2014 @ 23:00:

Varkensvlees helpt, echt!
Maar waardoor heb je zo'n laag Hb/? Terug naar de huisarts! Een laag Hb kan vele oorzaken hebben, ijzertekort is er maar 1.
quote:Siepeltje schreef op 09 oktober 2014 @ 21:58:

Bietensap gevaarlijk?

Zelfs water kan dodelijk zijn als je er teveel van drinkt.

Dus bietensap kan ongetwijfeld ook gevaarlijk zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:carpe_diem schreef op 09 oktober 2014 @ 22:56:

Floradix, staaltabletten, vlees en appelstroop. Allemaal in huis. Maar het gaat me niet snel genoeg. Missch toch maar wat meer geduld opbrengen.

Dadelijk krijg je nog teveel ijzer binnen, lijkt me ook niet gezond.
Oké, ik lees inderdaad dat teveel en te vaak niet gezond is ivm nitraat. Dat geldt natuurlijk voor alle nitraatbevattende groentes, alles met mate. Dus elke dag bietensap gaan drinken is niet gezond denk ik.
Gewoon terug naar de dokter gaan als je vermoeid blijft.

Bloedarmoede kan ook een oorzaak hebben die je niet met de hulpmiddeltjes bestrijdt.
Bij zo'n hb denk ik dat de huisarts wel wat extra waarden heeft laten bepalen om te kijken of het inderdaad ijzertekort is. En wat je ook doet, het duurt even om het weer op te bouwen. Dus je kan naast je staaltabletten wel liters bietensap drinken maar ik denk niet dat het je veel verder gaat helpen. Misschien ga je er wel mooi roze van plassen
quote:dance01 schreef op 09 oktober 2014 @ 21:59:

http://www.bietensap.info

Volgens deze site wel

Je vergeet het sarcasme teken?

Heerlijk, bietensap. De russen drinken het als water. Het heet dan Kavass. Ik maak het vaak zelf als er verse rode bieten zijn. Gewoon omdat het leuk én gezond is.

http://www.ahealthylife.n ... zond-bieten-kvass-recept/
Wat open je veel topics.

Mijn Poolse buurman eet heel veel bieten en is kerngezond.

Ga gewoon naar de huisarts toe en vraag een recept voor goed opneembare ijzertabletten waar je geen verstopping van krijgt.

Je hb is veel te laag, dat krik je niet op met een paar glazen sap.
Ik kocht gisteren een pak melk.
Het enige gevaarlijke is als je net als ik onwijs flipt omdat je ontlasting en urine opeens rood zijn. Wat hebben we achteraf gelachen maar ik dacht echt dat het bloed was en stond zowat huilend naar de pot te staren. :D M'n moeder derbij geroepen.... Kan een gesprongen ader zijn zei ze. Ikke: neeuheeeuuu snik snik ik voelde niks. Heb ik msschn wat verkeerds gegeten?

Moeder: ach doos je hebt toch die smerige bietensap gedronken.

Oh ja en geen liters per dag drinken, gewoon normaal
Carpe_diem, als je je werk doet op de manier waarop je topics opent en reageert, heb je weinig kans dat bedrijven je inhuren als zzp-er voor hun HR-zaken.
quote:markovic schreef op 10 oktober 2014 @ 09:50:

Ik kocht gisteren een pak melk.
http://nos.nl/artikel/708 ... -week-bietjes-is-oke.html

Bietjes mogen weer van het voedingscentrum!
quote:LoiseauCoureur, 15 minuten geleden

http://nos.nl/artikel/708 ... -week-bietjes-is-oke.html

Bietjes mogen weer van het voedingscentrum!Gelukkig! Ik lees ook dat ik mijn testament niet á la minute hoef te wijzigen, ik ga niet dood van een nieuwe haring en bietensap die ik net op heb. Pak van mijn hart.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven