Hebben jullie tips?

11-10-2014 08:57 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Nadat we onze oude kater hebben moeten laten inslapen, hebben we sinds kort een 6 jarige herplaatser.

We hebben al een 10 jarige dame rondlopen. Zij is geen kattentype dat alleen kan zijn. Dus nu hebben we de kater erbij (van het zelfde ras).

In het begin was onze dame de baas en liep de kater bang rond.

Nu lijkt het allemaal best aardig te gaan. Maar ik zou geen topic openen als er niks is.

De afgelopen dagen zie ik 's ochtends dat de poes krassen over haar koppie heeft. Ze lijken dus 's nachts te vechten. Ik hoor en zie hier niets van.

Ze gaan elkaar overdag niet uit de weg, ze lijken niet bang te zijn voor elkaar.

Maar ik vind onze poes er nu zo zielig uitzien.

Is dit een fase? Hebben jullie tips om dit aan te pakken?

PS.

De feliway stekker zit al in het stopcontact.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik snap niet waarom mensen katten bij elkaar plaatsen die geen familie zijn of samen zijn sinds ze kittens waren.

Het werkt bijna nooit, in het beste geval tolereren ze elkaar maar vaak gaat is dat al niet aan de orde.

Geef ze een eigen plekje, dus een kamer waar ze apart van elkaar kunnen slapen s'nachts, anders blijft het vechten.
Er was van de week een docu over huiskatten op, daar bleek ook al uit dat je katten niet zomaar bij elkaar kan zetten. Ik ga even op zoek, daar gaven ze ook veel tips hoe je ze soort van vredig naast elkaar kan laten wonen.
Ze hoeven echt niet bij elkaar in de buurt te zijn. Behalve de slaapkamer is het hele huis beschikbaar en hebben we overal wel holletjes staan waar ze zich kunnen terugtrekken.

Ik heb het weer uitzoeken van een kater in overleg gedaan met een fokster die ervaring heeft met dit ras.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b04lcqvq
quote:Sun.lover schreef op 11 oktober 2014 @ 09:03:

Ze hoeven echt niet bij elkaar in de buurt te zijn. Behalve de slaapkamer is het hele huis beschikbaar en hebben we overal wel holletjes staan waar ze zich kunnen terugtrekken.

Ik heb het weer uitzoeken van een kater in overleg gedaan met een fokster die ervaring heeft met dit ras.Maak niet uit welk ras, vreemde katten bij elkaar werkt gewoon bijna nooit. je maakt ze echt niet gelukkiger hoor. maar goed nu is ie er al, dus tips is beter dan verwijten
Hebben zij ieder een eigen kattenbak? Eigen eten en drinkbakken op verschillende plekken? Een optie is uit elkaar houden in de nacht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er staan meerdere kattenbakken, waterbakken, voerbakjes en slaapplekken.
En overdag zoeken ze elkaar op. Is de een boven, gaat de andere ook. Dan zitten ze samen in het zonnetje op de krabpaal bijvoorbeeld.

Ze hebben ook al met z'n 2en op schoot gezeten.

Misschien is het ook wel spelen. De jongere kater is een stuk sneller en sterker en heel speels.
Hoe lang heb je de nieuwe kater? Je zegt sinds kort, maar het duurt echt wel even voordat ze elkaar tolereren.
En met elkaar knokken is niet vreemd natuurlijk, dat deden mijn kittens ongeveer 4 keer per week, en flink ook.
Hij is er vandaag precies 3 weken, dus nog erg kort.
dus poes is overdag wel gewoon relaxed? En zijn de verwondingen heel erg? Of meer een haaltje, krasje enzo?
Overdag zijn ze heel relaxed. Ze heeft weinig haar op haar koppie, dus de krassen zien er snel best heftig en zielig uit. Maar het zijn geen hele erge verwondingen.
Sneu om te zien dan inderdaad. Maar ik denk dat ze het moeten uitknokken met z'n tweeën. Als je je toch zorgen maakt om het welzijn van poes, misschien eens de krassen laten zien aan de dierenarts, wellicht ziet het er erger uit dan dat het is. Dat kan je dan ook een beetje gerust stellen.
gewoon 'snachts apart van elkaar zetten.

Wat voor ras is het?
Het zijn Cornish rexen.
quote:Annapalona schreef op 11 oktober 2014 @ 09:02:

Er was van de week een docu over huiskatten op, daar bleek ook al uit dat je katten niet zomaar bij elkaar kan zetten. Ik ga even op zoek, daar gaven ze ook veel tips hoe je ze soort van vredig naast elkaar kan laten wonen.

Hier de afgelopen 20 jaar 2 x een kitten bij een al in ons huis levende kater geplaatst. Is 2 x goed gegaan. Ze spelen veel en slapen bij elkaar en wassen elkaar zelfs. Dus het kan best goed gaan.

To : Kan het niet gewoon zijn dat ze wat wild spelen?
Dat zou best kunnen, omdat ze niet bang lijken te zijn voor elkaar.
quote:Sun.lover schreef op 11 oktober 2014 @ 09:17:

En overdag zoeken ze elkaar op. Is de een boven, gaat de andere ook. Dan zitten ze samen in het zonnetje op de krabpaal bijvoorbeeld.

Ze hebben ook al met z'n 2en op schoot gezeten.

Misschien is het ook wel spelen. De jongere kater is een stuk sneller en sterker en heel speels.

Volgens mij ben je overbezorgd.

Zo te horen gaat het prima samen.

Dus één van de twee heeft een paar krassen op de neus? Kan gebeuren... Zolang het niet continue haat en nijd is, dan was dit dus óf toch een flinke ruzie of gewoon wild spelen. Nogmaals: kan gebeuren.

Wees blij dat het verder zo goed gaat.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Kan het zijn dat de kat zich aan iets anders heeft verwond?
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Dat lijkt me niet, ze had tot vorige week nooit krassen.

Het lijkt wel spelen inderdaad. Ik vond ze net op een bed, de kater onder een deken en de poes ligt ervoor.
quote:Annapalona schreef op 11 oktober 2014 @ 09:06:

[...]

Maak niet uit welk ras, vreemde katten bij elkaar werkt gewoon bijna nooit. je maakt ze echt niet gelukkiger hoor. maar goed nu is ie er al, dus tips is beter dan verwijten

Een volwassen kat+kitten wil nog wel eens werken hoor ..

@TO, geef het gewoon nog even rustig de tijd. Herken je de signalen van een geagiteerde kat goed? Zo lang je dat niet ziet als ze bij elkaar in de buurt zijn; no problem.
Het komt waarschijnlijk niet door de kater. Ik ben vandaag met de poes naar de dierenarts geweest, omdat haar oogje er ontstoken uitziet en ze zo snottert.

Ze heeft volgens de dierenarts een virus en heeft zichzelf waarschijnlijk verwond. Ze vond het absoluut niet lijken op plekken door vechtende katten.

Dus nu aan de oogdruppels en ontstekingsremmers.
Eventueel voor de zekerheid even nagels knippen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven