Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Voor Ambra en Aso een

En voor mij is mijn pijn ook een mega goed excuus om zo min mogelijk sportief te doen.

Herkenbaar Ambra!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat lief
Aso, die boom is een keer per jaar, als de appels eruit moeten. Dat zet geen zoden aan de dijk..

Lien blij dat ik niet de enige ben..
Ambra, je vergeet de kerst- en paasboom

Als het moet kun je ook daar in klimmen. Of de bomen het houden is uiteraard afwachten
@Ambra: Beterschap!

Gister terug gekomen uit Parijs. Vrijdag zijn we heen gegaan en buiten de trein heb ik daarna alleen nog maar mijn bed gezien :/.

Zaterdag zijn we om 12.00 weggegaan met de stadsfiets en een rondje Notre Dame / Louvre en Champs Elysee gemaakt.Weer naar het appartement voor een paar uur slaap en door naar een studentenwijk waar we lekker gegeten hebben.

Zondag naar de Sacre Couer geweest en naar de Eifeltoren gegaan.Tussendoor natuurlijk nog geslapen en 's avonds uit eten geweest bij n restaurant met n meesterlijke creme brullee :D.

Gister weer thuis gekomen en vandaag weer aan het werk. Binnenkort een gesprek met de manager en bedrijfsarts.

Gaat niet lekker op de afdeling :(.
De Parijstrip klinkt heel goed, leuk!

Dat van het werk is minder. is dat sinds kort of speelt dat al langer Kip?
Het is helaas al langer aan de gang.

Rond mijn vorige operatie werd er al flink geroddeld.

Heb van een collega gehoord dat ze me toen zwart hebben lopen maken en ze hebben gezegd dat ik helemaal niet ziek was :/.

Nu krijg ik er dus de schuld van dat het druk is op de afdeling en dat er achterstand is.

Ben er vandaag ook nog achter gekomen dat het wild groeiende kraakbeen binnenkort ook nog eens verwijderd word. ( handige van je digitale medische rapportage van het ziekenhuis :/ )

Schijn een enchondroom te hebben :(.

De 27e weet ik pas meer.
Alles tegelijk Kip. Echt niet leuk

Jouw collega's missen elke vorm van verstand en medeleven, dat is zeker. Wat ontzettend veroordelend en gemeen terwijl ze niet eens verstand van jouw aandoening hebben.

Deze collega's ben je liever kwijt dan rijk.

Kop Op
Neetje, maïskolven wat rot in dat op je werk...Helaas herken ik het van een collega, zij kletst ook altijd achter mijn rug om, heb haar aangesproken hierover maar het gaat gewoon Door. Gelukkig heb ik wel steun van andere collega's.

Met mij gaat het minder...bij huisarts geweest omdat de pijn steeds erger werd. Zit weer aan de naproxen en er zijn wederom foto's gemaakt van mijn nek. Huisarts weet het ook niet meer....volgende wee terug. Baal vreselijk! Wilde gewoon naar het werk maar daar barstte een vreselijke jank bui los. Heel fijn en eerlijk gesprek met lieve collega gehad (waardoor ik nog harder moest janken. ..heb het erg moeilijk met accepteren en luisteren naar mijn lijf) en daarna met baas. Mag een week rust houden en

thuis oefenen met de spraak computer (die er eindelijk is). Word er moedeloos van....en dan moet ik ook nog solliciteren. ....maar ik moet eerst voor mijn lijf zorgen....pffftt
Logisch dat je baalt Sanne. Pijn vreet energie en heeft invloed op je emoties en dat zijn meestal niet de leukste.

Goed dat je werkgever je een week rust geeft. Succes met het leren werken met de spraakcomputer want dat zal wel wennen zijn.

Kan dat solliciteren niet even wachten?

Sterkte
Dank je aso tut. Ja dat solliciteren heeft nu even geen zin want ik weet niet precies wat ik wel en niet kan. Eerst die spraakcomputer goed onder de knie krijgen, ben er nu mee bezig. Dus doe ik toch iets nuttigs. Volgende week terug naar huisarts, heb ook een halswervelkanaalvernauwing daardoor komt dus ook die zenuwpijn. Bah! Vooral de acceptatie vind ik echt lastig, ben zo geneigd Door te gaan....maar ik moet nu naar mijn lijf luisteren! Kan het voor een ander altijd zo makkelijk zeggen, maar voor jezelf is lastig...
@asotut dank je voor je woorden.

Kijk wel wat het gesprek gaat opleveren. Hoop echt dat er wat aan gaat gebeuren ( stond op het punt van de week om mijn oordoppen mee te nemen naar het werk)

@Sanne: Krijg je voor de zenuwpijn geen medicatie?

Lukt het een beetje met de spraakcomputer?

Hier een rustig dagje. Boodschappen en mijn voorraad medicijnen gehaald en dus mijn laatje netjes ingeruimd. Zo lekker onderuit met Netflix en daarna beginnen aan mijn Rocky Roads ( chocolade met marshmellows) .

Morgen vroeg naar het werk omdat ze morgenmiddag de ketel schoon komen maken.
Bah dat is erg onsympathiek maïskip van je collega's. Je zou ze bijna zelf iets toewensen

Heb je ze er al eens apart persoonlijk op aangesproken? Soms kan dat helpen, het is vaak toch een soort van groepsgebeuren dat roddelen.

Sanne: Hoe akelig dat ook lijkt, je moet nu echt even voor jezelf kiezen hoor. Pas op de plaats als het niet meer gaat! (zei het meest eigenwijze kuikentje uit het nest )

Voor jullie allebei een
Hier even druk weer. En dat op mijn vrije dagen. Had het al een beetje verwacht, ik word gewoon geleefd hier.

Eerst al het logeetje, 's avonds die meiden naar de bios gebracht en gehaald. Dag erna ziekenhuis met dochter, 's middags meiden naar zwembad gebracht en gehaald.

Vanmorgen verjaardag, blijkt schoen van zoon kapot te zijn, dus aansluitend nog naar de stad voor reparatie.

Gisteravond samen met man de bus in elkaar gesleuteld, blijkt er nog een onderdeel te missen. Dus dat moet nog besteld worden. Dus vanmorgen om half vijf weer op om man naar werk te brengen en vanavond weer halen.

Morgen werken, en zoon deelt en passant mede dat hij zaterdagavond een feestje heeft tot half een 's nachts , of ik maar even wil rijden. En als ik dat niet wil gaat hij wel met fiets en trein.

Dat laatste vind ik geen goed idee, hij komt dan pas om half 3 's nachts thuis ofzo, bovendien is het al ruim 40 minuten fietsen van/naar de trein. Heen brengen en halen kost me 40 minuten met auto heen en terug en 's nachts weer die 40 minuten.

Maar dan lig ik tenminste om 1 uur 's nachts in mijn bed.

Alwaar de wekker om half 5 weer afgaat.....

Ben nu al moe, zucht.....
Lien, kan zoon niet ergens blijven slapen? Dochter heeft zaterdag ook een feestje, maar dat is bij een klasgenoot thuis en ze blijft daar overnachten. Als het een houseparty betreft staat ie natuurlijk voor schut met zijn dekbed, maar in andere gevallen?

Maiskip, Parijs klinkt lekker. Ben er al ruim 20 jaar niet meer geweest, mss toch weer eens doen. Er zijn zoveel steden waar ik heen zou willen en wij met ons tempo hebben toch meer dagen nodig he, om alles te zien..

Sanne, ben heel benieuwd hoe de spraakcomputer je gaat bevallen! Doe je verslag hier?

Ik heb vandaag en gisteren weer wat gewerkt, 2,5 uur was al mooi. Vanmiddag met dochter naar revalidatiearts, nu moet ze naar de orthopeed voor een MRI. Er zit iets niet goed in elleboog, al sinds februari last..
Wat lief @lientje die bos bloemen!

@aso tut ik heb naproxen maar heb ook lyrica liggen...maar als ik de bijwerkingen lees...wacht ik daar nog even mee. Ik ben eigenlijk anti-pillen maar dat gaat nu niet. Heb nu ook maagbeschermers maar daar werd ik gisteravond erg misselijk van, hoop vanavond niet! Gekke is dat als ik niks doe de pijn redelijk vol te houden is, en wandelen dat is zo fijn, dan ook ontspant mijn arm

Spraakcomputer gaat nu best goed, veel geoefend en eerst veel tekst ingesproken om

Hem te laten wennen aan mijn stem. Moet wel hele gebruiksaanwijzing leren want je kan er veel mee. Dus dat is positief! Nu op het werk nog zorgen dat hij daar minder traag wordt.

Probeer je ook zelf een beetje bij te komen op je vrije dagen @lientje?
Bij komen ging redelijk tot op dinsdag. Toen kwam het logeetje, en daarna man helpen met auto in elkaar schroeven tot 's avonds tien uur, en vanmorgen de rest. Morgen werken, dus ook drukke dag. Maar ik hoop zaterdag en zondag weer wat te kunnen bijkomen, op de nachtrit voor zoon na dan.

Ambra: Vorige week had hij ook een feestje ergens anders en daar is hij wel blijven slapen.

Maar deze ouders willen dat helaas niet hebben, het zou m.i. een goede oplossing zijn geweest.

En aangezien mensen op zijn school zitten met een actieradius vanaf school van zo'n 20 km, ligt zijn vriendengroep dus ook nogal uiteen, ze komen uit alle streken en dorpen zeg maar. Dus helaas ook niet dichtbij dit feestje iemand waar hij kan slapen.
En in het kader van lief zijn voor mezelf ga ik nu de afwasmachine vullen (beste aankoop ooit ),

lekker een hete douche nemen en dan nog een uurtje met een boek op de bank. Fijne avond nog allemaal!
Haihai. Ik ben eigenlijk te moe om te reageren. Ben gisteren met de kinderen naar Corpus geweest. De nacht daarvoor sliepen we bij mijn ouders, die op de hond pasten. Daar sliep ik dus vrijwel niet. Vervolgens de hele dag onderweg, wel leuk en mooi, maar dat verkeer rond Amsterdam ben ik natuurlijk ook niet zo gewend. Vannacht gied geslapen, maar vandaag hele dag EHBO. "Zit jij er een beetje doorheen" werd mij rond 3 uur gevraagd door iemand, die mij verder helemaal niet kent...

Afgelopen zondag ben ik met de wasmachine bezig geweest, water liep niet weg. Nu stinkt ie. Net weer mee bezig geweest, kon er nog wel bij. En dan moet ik morgen weer huiswerk inleveren en met zoon naar de stad.

Van t weekend is man jarig en daar heb ik eigenlijk even helemaal geen zin in... Pff.

Sorry voor egopost
Later is nu
@dreamer en dat mag hoor even een ego-post!! Kun je lekker van je afschrijven! Doe ik soms ook!
Nou, ik heb een beroerde nacht gehad en voel me dus ook niet zoveel beter nog. Ben op het werk snel wat aan het afmaken dat echt noodzakelijk is, zodat ik hier m'n huiswerk kan schrijven

Het zit al wel in mijn hoofd hoor, dat scheelt.

Heb al 4 koffie op, wakker worden zou toch eens moeten lukken dan

Komende week het darmonderzoek. Ik moet nog uitzoeken wat ik voor die tijd wel en niet mag eten. Geen vezels 3 dagen van te voren, staat in de begeleidende brief, maar wat dan wel? Ik eet zo veel fruit en groente, ook rauw. Weet het echt even niet.

Duss.. ik blijf even ego. Las wel dat jij er ook doorheen zit, Sanne.. zit je hier nu te oefenen met je stemcomputer? Lijkt me zo raar, dat je tegen het beeldscherm zit te kletsen

Bij Corpus ook zo'n 'leeslijn' met braille voor blinden gevoeld. Erg bijzonder dat mensen dat snappen zeg! (is geheel iets anders, maar goed, associaties enzo)
Later is nu
dreamer, krijg je een coloscopie? Man mocht toen 2 dagen van tevoren bepaalde groenten niet meer eten, uien geloof ik, paprika. Was niet moeilijk om daar omheen te eten. Dag voor onderzoek licht eten tot 18 uur, en toen met laxeren begonnen. Dat viel allemaal reuze mee. Behalve de ochtend van het onderzoek, zo vroeg al zoveel drinken was niet fijn.

Dat huiswerk moet wel leuk blijven he..

als je het op het werk kan doen scheelt dat..

Is er niet iemand die eens even naar die wasmachine kan kijken? Je bent er al langer mee aan het klooien he..

Krijg je veel extra drukte door mans verjaardag? Kan met zoon naar stad niet even opschuiven of dat ie zelf gaat? Je hebt een beetje te veel hooi op een te klein vorkje schat.
Sanne, leuk om te lezen dat jij en spraakding al aan elkaar wennen..

Ik heb de boodschappen weer binnen, plus een hele tas vol proefverpakkingen voor de poezen. Ze stonden ze in het winkelcentrum uit te delen en wilden er blijkbaar in een uur vanaf, want ik stond de zakjes nog in mijn tas te proppen en de volgende vroeg alweer..heeft u katten? Ja, 2 stuks. Hup, weer zakjes. Vind ik wel leuk, dat soort acties.
@ dreamer: bij Corpus loop je toch door t menselijk lijf? Is t leuk? Wat voor darmonderzoek krijg je? Moet je ook nog laxeren met n drankje of alleen t licht verteerbare dieet?

Bij mijn laatste had ik het licht verteerbare dieet en n klysma als voorbereiding.

Ben nu aan het bijkomen van een rotnacht. Veel gehuild omdat we nu de knoop doorgehakt hebben qua kinderen. Ze komen er niet van ons zelf. Mijn lichaam is te broos om het te uberhaupt te proberen.

Ook de onzekerheid van het gezwel en de komende ziekenhuisbezoeken zit me dwars.

Vandaag dus ook een rot dag gehad. Gebroken op het werk dus flink zitten janken daarr. Gelukkig steun / hulp gehad want alleen kan ik het niet. Manlief zegt constant dat t goedkomt maar weet ook niet wat hij er mee aanmoet.

Heb binnenkort een gesprek met iemand die me hopelijk kan helpen.
Ach lief kippetje, het valt allemaal niet mee.

Een dikke voor jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven