Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Ik vind deze eigenlijk leuker Dreamer. Ook mij was het opgevallen dat er al iemand met de avatar van v. Gogh rond "liep" en volgens mij heeft deze niemand

Hé en goed dat te lezen dat dochter weer loopt. Wat fijn
Hebben julie dat ook? Dat het een periode best aardig gaat en de pijn op een goed aanvaardbaar niveau is. Zodat je ( hoe naïef) denkt dat het "over" is gegaan?

Om daarna opeens een mega terugval te krijgen en met beide benen weer even keihard terug de realiteit in te komen?

Het ging de laatse week echt redelijk goed hier. Zo goed dat ik dacht dat de amitryptilline optimaal werkt nu na zes weken. Helaas geen jonge godin geworden maar goed leefbaar.

Nu werk ik deze week extra. Drie dagen ipv twee. Maar wel steeds eerder weg zodat ik per saldo maar drie uurtjes extra werk deze week. Moet te doen zijn zou je zeggen.

Nou niet dus. Ik heb een hele slechte nacht gehad. En behoorlijk pijn nu in rechterbeen. En ook nog eens hoofdpijn. Bah. Dit gaat een lange dag worden vandaag. Dus. Kan iedereen even duimen dat het vandaag héél druk wordt op mijn werk? Want dan heb ik geen tijd om aan de pijn te denken én is de dag snel om.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje, zo herkenbaar, helaas.

Ik ga voor je duimen.

Veel sterkte
Heel herkenbaar. Daarom leer je bij de revalidatie ook om op goede dagen toch niet meer te gaan doen (maar dat lukt uiteraard niet altijd) Ik ben volgens mij ook gewoon te kort van geheugen.. zodra ik wat minder pijn heb, huppel ik door het leven, of er nooit wat aan de hand geweest is.
Later is nu
ben nog stoned en kom ff zwaaien...
Val al zwaaiend niet om, Ambra
Later is nu
*Zwaait even terug* Ambra en de rest
quote:Dreamer schreef op 10 oktober 2014 @ 10:38:

Heel herkenbaar. Daarom leer je bij de revalidatie ook om op goede dagen toch niet meer te gaan doen (maar dat lukt uiteraard niet altijd) Ik ben volgens mij ook gewoon te kort van geheugen.. zodra ik wat minder pijn heb, huppel ik door het leven, of er nooit wat aan de hand geweest is.Heel herkenbaar
Volgens mij (garnaal) is dat de essentie van pijn, dat je er geen geheugen voor hebt.

Dus zodra het weg is, denk je dat je "genezen"bent. En ga je huppelen, door weilanden sjouwen met boodschappen, in appelbomen klimmen, verzin het maar.

En daarom duurt het een half leven voordat we erachter zijn dat dit niet zo handig is, en komt de salamiworst (of voor de vega's onder ons, het geitenkaasje) weer om de hoek kijken.

Tot zover mijn redelijk heldere bijdrage..dacht ik.

Het begint hier een ietsiepietse op te knappen, zolang ik niks doe. Helaas is dat nogal lastig, niks doen..

Lien, leef je nog na vandaag?
Best wel goed te volgen Ambra want het is herkenbaar genoeg. Niet dat ik in bomen klim maar wel met een kettlebell loop te zwaaien. Niet 10 keer maar 2x 100 .

Raar he dat het dan "klaar" is de rest van de dag

Ja @Lientje dat herken ik zeker! Ben mezelf afgelopen week ook weer dubbel en dwars tegen gekomen, en zo gek had ik niet eens gedaan....was heel bang voor een ontsteking in mijn schouder van mijn "goede" arm...gevoel alsof er een breinaald in gestoken werd.....naproxen gaan slikken en rustig aan gedaan, me voorgenomen om huisarts te bellen als het in de middag niet minder zou zijn, gelukkig gaat het nu iets beter.....baal er heel erg van want ik zit inmiddels in mijn tweede jaar ziekzijn ga dit weekend heel rustig aan doen en hopelijk trekt het bij. Ik weet zo onderhand niet meer wat ik moet doen, sinds ik fysio heb gehad vorige week is het alleen maar slechter gegaan ipv beter..

Baal echt enorm want het ging zo goed.....dus ja ik herken het!!

Sterkte!!
Och Sanne

Het is denk ik ook vaak zo, dat een deel van het leven voor je geleefd wordt. Zeker met kinderen merk ik dat. Je maakt een planning voor de week, en dan komt er wat tussendoor, is er een klein beetje extra en... dan moet er wat voor de één ven tussendoor, dan heeft de ander wat... En nee zeggen tegen de kinderen vind ik lastig. Ik word er wel beter in ze ook veel zelf te laten doen (vakantiekoffers pakken ze al zelf in, sinds ze kunnen lezen, bijvoorbeeld, ik maakte een lijstje en controleerde... Nu doen ze het gewoon zelf) maar de valkuil is toch dat ik de neiging heb op te springen als ze wat vragen. Beter is natuurlijk dat ook Ij begrijpen dat ze tijdeig moeten vragen, zodat ik niet op stel en spring hoef te reageren.

Nouja, dat is mijn verbeterpunt dus. Maar als de huisgenoten dan niets hebben, dender ik onbekommerd zelf over die fragile grenzen heen, zo ben ik.
Later is nu
asotut, ik ben die gek die in bomen klimt. liefst zo vanuit de rolstoel
quote:ambra schreef op 08 oktober 2014 @ 22:44:

aso, dank voor het bloemetje..

lien, ik snap het. wat een gedoe he.. hoop dat de auto inderdaad snel weer rijd!

suzy, ik heb die voedselzandloper ook aangeschaft. Het boek dan. Was al aan de havermout dus bleek goed te zitten. Inmiddels is alles al lang weer zoals vroeger. Die snelle suikers vind ik veel te lekker vrees ik..maar goed, jij hebt last van je buik, ik nooit, dat is wel een verschil ook in motivatie denk ik..Het gekke is... De buikpijn is altijd gegooid op gyneacologisch. Pas toen ik van de week ineens buikpijn had na (2) taartjes en m&ms legde ik de link met voeding. Had ik eigenlijk niet eens gemerkt dat ik geen buikpijn meer had.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
*komt binnenvallen na heel lang weggeweest*

Naar, suzyqfive. Ik hoop dat je uit kan zoeken hoe je het kan voorkomen.

En bij voorbaat sorry, maar ik moet even mijn hart luchten. Ik dacht dat ik de pijn en moeheid, vooral de pijn, onder controle had. En nu zit het verdorie weer overal. En werkgerelateerde stress maakt het alleen maar erger. Meh.. Iemand tips om niet gek te worden?
quote:Nyx- schreef op 10 oktober 2014 @ 23:52:

*komt binnenvallen na heel lang weggeweest*

Naar, suzyqfive. Ik hoop dat je uit kan zoeken hoe je het kan voorkomen.

En bij voorbaat sorry, maar ik moet even mijn hart luchten. Ik dacht dat ik de pijn en moeheid, vooral de pijn, onder controle had. En nu zit het verdorie weer overal. En werkgerelateerde stress maakt het alleen maar erger. Meh.. Iemand tips om niet gek te worden?

Nyx: Niet naar bedoelt, maar ik moest echt even lachen om je post.

Je kom n.l. net op het moment binnenvallen dat we het (naar aanleiding van een vraag van mij, hebben jullie dat nu ook?) over exact hetzelfde hebben.

N.l. denken dat het allemaal wel goed gaat en dan de beroemde terugval krijgen.

Helaas geen tips voor je om niet gek te worden.

Ja, pak je rust en hopen dat het weer af gaat zakken. En niet te zuinig zijn met pijnstillers.

W.b.t. de stress op je werk, is er een mogelijkheid om dat te verminderen?

Erover praten met iemand, of als het de werkdruk is, overleggen of iemand anders iets van je kan overnemen?
O en Nyx, sorry hoef je niet t zeggen hoor, dit forum is voor mij ( en ik denk ook voor anderen) een babbelforum, maar ook heel vaak een uitlaatklep waarin we even ons ongenoegen over onze pijn spuien.

Om daarna weer met frisse (nou ja, frisse?) moed c .q. tegenzin er tegenaan te gaan.

Ambra: Ik leef nog , maar jeetje, wat duurde de dag lang! En wat ben ik blij dat ik nu even zes dagen "rust" heb.

Ik heb gisteravond een tijdje zitten nadenken hoe ik dit nou kan voorkomen. en dan kom ik weer op mijn verbeterpunt van dit hele jaar, meer aan mezelf denken.

En na even nadenken, kwam ik tot de conclusie, dat naast allerlei stressdingen met man, bedrijf en kinderen, waar ik gewoon weinig invloed op heb, ik toch weer teruggezakt ben in het oude patroon de afgelopen maanden.

Namelijk te weinig dingen doen die ik zélf echt leuk vind.

Zoals een cursusje, museum of een dagje uit.

Om mezelf op te laden.

Dus ik moet toch maar weer wat leuke dingen gaan plannen.

Weet nog niet precies wat, maar daar ga ik even over nadenken.
Sowieso, nu de herfst weer zijn intrede doet, heb ik altijd meer pijn dan in de zomer.

Dus dat is ook niet zo gek bedenk ik me nu.

Ik had iets té hoge verwachtingen van de amitryptilinne.

Denk maar dat het zonder dat nóg veel beroerder met me zou gaan.

Voor iedereen die het kan gebruiken, nu even een .

En een goede zaterdag toegewenst.
Sanne: Ken je het gezegde : Het moet eerst ergeren wil het beteren?

Dat lijkt met fysio altijd wel zo te zijn, eerst wordt de pijn nóg erger.

Om daarna pas te verbeteren.

Terwijl we allemaal het idee hebben (en ook graag willen) dat we na een behandeling van bijv. fysio weer blij, pijnvrij en huppelend de deur uitgaan.

Sterkte!
Lien, lastig ja om tijd voor jezelf te nemen. Hier zijn het ook vaak de restjes van de dag zeg maar. Wil bv al heel lang weer foto's gaan inplakken, vind ik leuk maar sinds de digitale camera zijn foto's overal en nergens te vinden, en zeker niet bij mij.. bv wel bij ex man, die dan een avond erg zijn best doet om foto's door te sturen maar daarna houdt het weer voor jaren op zeg maar.

Dus ik loop steeds vast, weg project.

Wil graag weer proberen te breien, al die dikke breiwol is prima voor mijn handen, dikke pennen. Maar duur, en de laatste projecten mislukten ook een beetje terwijl ik mijn hele leven al brei..

Dus uiteindelijk hang ik dan een beetje rond hier op het forum. Zonde eigenlijk, al is het ook gezellig hoor, daar niet van. Maar je hebt niet iets tastbaars na afloop..

Moest net overgeven, rare kramp in middenrif en hup. Heb ik nou werkelijk nooit. Maar ja, middenrif zit wel vlakbij die rare ribben en borstbeen..misschien een linkje..

Maar goed, nou kan ik dus de keuken poetsen want het ging een beetje mis.. gelukkig ben ik alleen thuis.
ps lien, wel fijn, die 6 dagen (relatieve ) rust..

en knuffels voor iedereen. Ben niet meer stoned hoor, dus het is geen rare knuffel.
Geen garnaal meer, jammer .

Hier een zeer duffe dag. Man rent zich kapot en ik doe helemaal niks. Ik werd pas om 11 uur wakker doordat man bijna van de trap donderde en het enige wat ik gedaan heb is met de kettlebell gezwaaid, onder de douche gegaan en een lunch klaar gemaakt.

Nu plat en formule 1 kijken (kwalificatie Rusland)
aso, wil je wat lenen? Mag jij ff de garnaal zijn

ik heb net eens even opgezocht wat een kettlebell is, omdat jij daar voortdurend mee loopt te zwaaien. Nou dat ding wil je niet in je gezicht hebben! Dat zou bij mij gebeuren denk ik, na drie keer zwaaien denken mijn vingers, ja daahaag, weg ermee. Kat plat.

Heb je je man inmiddels ook op de bank gekregen, of loopt hij nog te rennen?
het "ding" weegt maar 6kg dus het valt mee. Poes hier heeft er heilig ontzag voor dus dat scheelt.

Helaas heb ik in mijn nachtkastje nog de nodige morfine liggen dus bedankt voor het aanbod:)

Man ligt samen met mij en de kat heerlijk mee te suffen. Het is ook echt weer ervoor. Regen, regen en sombertjes. Het zal bij jullie niet anders zijn.
"maar'' 6 kilo mijn kat weegt 5.

Zou ik daar ook mee kunnen zwaaien, als beginoefening? Hij heeft zijn naam mee...hij heet .....

Het hoost hier van de lucht, werkelijk. Wat een weer ineens.
ambra wijzigde dit bericht op 11-10-2014 22:51
Reden: opvallende naam van de kat verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven