Werk & Studie alle pijlers

Concrete sollicitatiehulp?

16-10-2014 15:29 354 berichten
Op dit forum lopen verschillende mensen rond die als recruiter, HR-medewerker, werkgever, ondernemer, met enige regelmaat mensen aannemen of hebben aangenomen.

Ook komt regelmatig de vraag voorbij "waarom mislukt mijn sollicitatiegesprek toch steeds?"

Je kan daar, betaald, training in krijgen. Maar zou het niet leuk zijn, en goed voor het community-denken als we hier iets organiseren door mensen bij elkaar te brengen?

Laten we simpel beginnen: wie zou bereid zijn een keer op een avond of in het weekend, een halve dag sollicitatiegesprekken te oefenen en feedback te geven? En wie zou daar gebruik van willen maken?

Redelijke tegenprestaties voor degene die zich beschikbaar stellen:

- een fijn gevoel

- een dag een prima excuus om het huishouden te laten liggen

- een enorme kick als "jouw" sollicitant straks echt de felbegeerde baan krijgt

Is dat wat?
Tegen een marktconforme beloning zou ik daar best aan willen mee werken...

Dat mag ook in natura: iemand die mijn huishouden voor een gelijk aantal uren overneemt?
quote:eldorado schreef op 16 oktober 2014 @ 15:29:

Redelijke tegenprestaties voor degene die zich beschikbaar stellen:

- een fijn gevoel

- een dag een prima excuus om het huishouden te laten liggen

- een enorme kick als "jouw" sollicitant straks echt de felbegeerde baan krijgt

Zoals je in de OP gelezen zal hebben, ging het me nu juist om niet-marktconforme betalingen.

Als ik mijn uurtarief vraag, denk ik niet dat het veel zin zou hebben
quote:eldorado schreef op 16 oktober 2014 @ 15:44:

[...]

Zoals je in de OP gelezen zal hebben, ging het me nu juist om niet-marktconforme betalingen.

Als ik mijn uurtarief vraag, denk ik niet dat het veel zin zou hebben

En ik doe al aan vrijwilligerswerk..... Naast een meer dan fulltime baan

Dus vandaar mijn alternatief voor betaling in natura.
Ik vind het een leuk initiatief en zou best bereid zijn om mensen op weg te helpen, ook wanneer dat pro-bono zou zijn. Waar ik wel een beetje mee zit, is mijn anonimiteit hier.

Nu kunnen we natuurlijk afspreken dat we niemand vertellen wie ik ben, maar na dit bericht heeft dat vermoedelijk weinig nut!
quote:Naara schreef op 16 oktober 2014 @ 16:04:

[...]

En ik doe al aan vrijwilligerswerk..... Naast een meer dan fulltime baan

Dus vandaar mijn alternatief voor betaling in natura.Ik heb hetzelfde, en ik denk iedereen die mee zou kunnen doen. Ik ben ook niet tegen een alternatief voor vergoeding, zoals in natura, mits het maar niet-commercieel en op te brengen blijft.
Leuk! Ik ben zelf niet op zoek naar werk noch kan ik veel advies geven maar het lijkt me heel leuk NummerZoveel in het echie te zien
quote:NummerZoveel schreef op 16 oktober 2014 @ 16:07:

Ik vind het een leuk initiatief en zou best bereid zijn om mensen op weg te helpen, ook wanneer dat pro-bono zou zijn. Waar ik wel een beetje mee zit, is mijn anonimiteit hier.

Nu kunnen we natuurlijk afspreken dat we niemand vertellen wie ik ben, maar na dit bericht heeft dat vermoedelijk weinig nut! ik heb hetzelfde probleem. Als we nou gewoon allebei niet vertellen wie we zijn, we zijn volkomen inwisselbaar
quote:eldorado schreef op 16 oktober 2014 @ 16:24:

[...]

ik heb hetzelfde probleem. Als we nou gewoon allebei niet vertellen wie we zijn, we zijn volkomen inwisselbaar Als jullie allebei meedoen, mag het in mijn werkruimte.
En dan stel ik nog wel een plaksnor ter beschikking, voor de broodnodige anonimiteit.
quote:korenwolf schreef op donderdag 16 oktober 2014 16:33 En dan stel ik nog wel een plaksnor ter beschikking, voor de broodnodige anonimiteit.Ik wist wel dat jij met een creatieve oplossing zou komen! Dankjewel!
Mooi, we komen ergens

KW, jouw werkruimte, die is vrij makkelijk bereikbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mensen best helpen met hun brief en/of cv, maar ik heb geen tijd om hele dagen nep sollicitatie gesprekken te voeren. (Bovendien ben ik allergisch voor rollenspellen)
Mooi, dan hebben we nu dus al drie mensen die gesprekken willen voeren, en een brievenlezer. En een werkruimte.

Ik word er al blij van. Nu nog mensen die er gebruik van willen maken
Ik denk dat Eleonora maar de leidinggevende from hell moet rollensplen. Dan doe ik wel de collega die niks zegt en alleen afkeurend kijkt.

Mijn werkruimte is in Amsterdam en, eigenaardig genoeg, bereikbaar met de auto en mét parkeerplek. Met OV natuurlijk ook.
quote:korenwolf schreef op donderdag 16 oktober 2014 19:13 Ik denk dat Eleonora maar de leidinggevende from hell moet rollensplen. Dan doe ik wel de collega die niks zegt en alleen afkeurend kijkt.

Mijn werkruimte is in Amsterdam en, eigenaardig genoeg, bereikbaar met de auto en mét parkeerplek. Met OV natuurlijk ook. Dat is wel een goed idee, dat kan Leo heel goed!
Mijn brieven zijn geweldig, maar ik word na het gesprek altijd tweede, en de reden daarvoor is altijd dat de andere kandidaat steviger overkwam. Daar valt dus wel wat te verbeteren. Ben ik een goede kandidaat?

Ik kan dan als ruil mijn diensten aanbieden voor het beoordelen van sollicitatiebrieven.
anoniem_158526 wijzigde dit bericht op 16-10-2014 20:13
Reden: staat er potdikkie een spelfout
% gewijzigd
quote:korenwolf schreef op 16 oktober 2014 @ 19:13:

Ik denk dat Eleonora maar de leidinggevende from hell moet rollensplen. Dan doe ik wel de collega die niks zegt en alleen afkeurend kijkt.

Mijn werkruimte is in Amsterdam en, eigenaardig genoeg, bereikbaar met de auto en mét parkeerplek. Met OV natuurlijk ook.Als Eleonora dat wil doen, lijkt me dat geweldig! En jij als zwijgende sjaggo, ik zie het helemaal lukken
quote:betjebig schreef op 16 oktober 2014 @ 20:12:

Mijn brieven zijn geweldig, maar ik word na het gesprek altijd tweede, en de reden daarvoor is altijd dat de andere kandidaat steviger overkwam. Daar valt dus wel wat te verbeteren. Ben ik een goede kandidaat?

Ik kan dan als ruil mijn diensten aanbieden voor het beoordelen van sollicitatiebrieven.Top!
Wanneer gaan we spelen?

Dan kan ik mijn 'leidinggevende from hell' skills even opvijzelen.....

Ik kom gewoon zonder plaksnor hoor, snorren en baarden staan me niet.
Leuk initiatief! Ik wil ook wel meedoen. Ik heb vooral ervaring op het gebied van houding en communicatie. En!!! voor Eldorade, NummerZoveel en wie nog meer: ik ben bezig met de make-up artist opleiding, ik kan ons tegen die tijd wel helemaal vermommen
Mooi. Volgens mij zitten we goed aan de aanbod-zijde.

Aan de vraagzijde hebben we nu:

Betjebig.

Nog meer kandidaten?
Ohh, ik wil ook nog wel deelnemer zijn aan de andere kant hoor. Wellicht dat wij over enige tijd noordelijker gaan wonen, ik wil wel ervaren of er verschil zit in de gesprekken en hoe er daar op mij gereageerd wordt. Kan ik daar alvast op inspelen.

Misschien ook een oproep op het prikbord? Ik denk dat hier minder mensen kijken. Of de titel aanpassen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk initiatief! quote:LadyZiva schreef op 17 oktober 2014 @ 09:57:

Leuk initiatief! Ik wil ook wel meedoen. Ik heb vooral ervaring op het gebied van houding en communicatie. En!!! voor Eldorade, NummerZoveel en wie nog meer: ik ben bezig met de make-up artist opleiding, ik kan ons tegen die tijd wel helemaal vermommen

(ik moet nog steeds terug reageren, I know )
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:LadyZiva schreef op 17 oktober 2014 @ 10:12:

Ohh, ik wil ook nog wel deelnemer zijn aan de andere kant hoor. Wellicht dat wij over enige tijd noordelijker gaan wonen, ik wil wel ervaren of er verschil zit in de gesprekken en hoe er daar op mij gereageerd wordt. Kan ik daar alvast op inspelen.

Misschien ook een oproep op het prikbord? Ik denk dat hier minder mensen kijken. Of de titel aanpassen?Ik ben niet zo goed in de wervende teksten. Zou jij een oproepje op het prikbord kunnen doen, met verwijzing naar dit topic?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven