Wie kan mij helpen?

17-10-2014 16:36 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Al 10 jaar loop ik te tobben met depressieve klachten en borderline.

Ik heb diverse therapieën gehad, waaronder 4 maanden intern schematherapie. Nu is het zo dat ik medicijnverslaafd ben geraakt omdat mijn depressie bijna niet meer te overzien is en ik mijn medicijngebruik niet meer in de hand heb. Ik voel mij zogezegd aan de rand van de afgrond staan. Ik sta op de wachtlijst voor verslavingszorg maar dat kan nog weken/maanden duren eer er een plaats is.

Uit het verleden weet ik dat externe structuren (zoals bijvoorbeeld werken) mij enigszins hielpen. Alleen, ik ben 100% afgekeurd door de verzekeringsarts van de WIA. Ik kan contact met hen opnemen en vragen of ik, om die tijd te overbruggen, toch een baantje mag zoeken omdat dat mijn herstel zou bevorderen tot aan mijn opname. Nu is mijn vraag aan jullie: weten jullie iemand die een werknemer zoekt voor ongeveer een maand, 3 dagen per week voor wat simpel werk, bijvoorbeeld in een winkel of achter de kassa?

Mijn hoofd zit zo vol dat het me niet lukt om zelf te zoeken via het internet, En mijn tweede vraag is: kunnen jullie mij tips geven?

Wat ik zelf al doe:

-iedere ochtend om 8 uur uit bed

-wassen, tanden poetsen, aankleden

-ontbijten bij de Hema zodat ik er even uit ben

-eventuele boodschappen

-in huis wat schoonmaken, strijken etc.

-lunchen

-en dan is het 1 uur 's middags en kan ik niets meer vinden om mij te vermaken.

Zijn hier mensen die serieus mee willen denken? Ik voel me zo verdrietig en depressief, ben bang voor mezelf.

Bedankt vast!
Heb je al gekeken naar vrijwilligerswerk in jouw woonplaats?

Sterkte.
Is een volkstuin een idee. Zoveel kost dat niet en je bent de hele dag buiten en het is fysiek werk en dan heb ik het nog niet over groente en fruit die je er uit kan halen.
Vrijwilligerswerk?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hallo,

Is er misschien een asiel in de buurt, als dat je aantrekt?

Kun je lekkere wandelingen maken, met een super blije, dankbare hond??

Buurthuis?

Sterkte en een knuffel voor jou
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:waterplant schreef op 17 oktober 2014 @ 16:42:

Is een volkstuin een idee. Zoveel kost dat niet en je bent de hele dag buiten en het is fysiek werk en dan heb ik het nog niet over groente en fruit die je er uit kan halen.Klinkt op zich naar een goed idee, maar het seizoen werkt niet echt mee daarbij. Daar kun je nu nog 1x omspitten, en dan zit je daarna eerst eens 4 maanden niets te doen...
Start je eigen hondenuitlaatservice. D.m.v. flyers laat je in de buurt weten dat je honden wilt uitlaten. Je krijgt beweging, je hebt een dagbesteding en kunt iets bijverdienen.
Als je van honden houd id dot een goed idee.

Anders vrijwilligerswerk in de zorg kun je ook wat praten als je daar behoefte aan hebt.
Als ik jou was zou ik ook voor vrijwilligerswerk gaan. Werk nu eerst aan je zelf, doe de dingen laagdrempelig en ga daarna pas werken aan je reïntegratie. Je bent nu nl. eigenlijk niet goed belastbaar denk ik zo, bovendien ga je binnenkort waarschijnlijk een zwaar traject in...

Ik weet niet waar je interesse ligt, maar bijvoorbeeld op scholen zoeken vaak mensen voor allerlei klusjes. Anders zou je kunnen kijken bij een verpleeg/verzorgingshuis in de buurt, daar zullen vast ook verschillende vacatures hebben.

Of...als je dus van dieren houdt: ga bij het asiel kijken.

Wat je ook nog zou kunnen doen is naar een dagbestedingscentrumm kunnen gaan...

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel terecht kunt in dat traject!

Heb je mensen in de buurt? In welke regio woon je?

Er zijn vaak wel vrijwilligersbureaus of buurthuizen waar je terecht kunt.
Lees ik in je topics nu goed dat je ook een baby hebt?
Bedankt voor alle reacties en tips, ik ga het e.e.a. uitzoeken.

Lief dat jullie meedenken! Ik heb inderdaad een baby van 6 maanden, mijn man en ik verzorgen ons jochie samen (man werkt vanuit huis).
Wandelen in de natuur.

Tuinieren.

Sportschool.

Series op dvd kijken.

Boeken lezen.
Als je een baby hebt, dan hoef je je toch niet af te vragen wat je moet doen? Dan is er toch altijd wel iets te doen?
Dan mist ze de vrijheid om te gaan en staan waar ze wil, als ze aan huis gebonden is door die baby. Lastig...

Misschien baby af en toe naar opvang/oma zodat je iets kunt gaan ondernemen?
Ik zou eerder voor vrijwilligerswerk kiezen omdat je dat veel makkelijker kan vinden momenteel.

Je schrijft dat je 4 maanden schematherapie hebt gehad. Dat is voor deze vorm van therapie veel te weinig. Misschien net voldoende om inzicht te krijgen wat de modi's en schema's inhouden en waar ze vandaan komen in jouw geval maar veel te weinig om ook in te zien wanneer je handelt vanuit schema/modi en hier een verandering aan te koppelen.

Ik hoop dat je elders verder kan gaan in schematherapie. Meestal is het pas echt effectief na een jaar en dan zeker nog een jaar nazorg.

Ik herken de klachten. Ik heb wel veel baat bij vrijwilligerswerk, sociale contacten onderhouden, fietsen, sporten, regelmaat, gezond koken, medicatie (en dus idd niet te veel en niet te weinig) en therapie.

Heb je een signaleringsplan, zo ja kan je daar dingen uithalen voor nu? Als je geen signaleringsplan hebt (kan anders heten bijvoorbeeld terugvalpreventieplan of iets dergelijks komt op hetzelfde neer) is dat zeker iets wat je kan maken tijdens je komende opname.

Veel sterkte
Vrijwilligerswerk is niet vrijblijvend, als je je opgeeft, moet je verplicht komen, ook als je geen zin hebt. Je kunt beter 'n hobby zoeken. Heb je geen werkloze vriendinnen waarmee je iets kunt gaan doen?
In welke regio woon je?
quote:elninjoo schreef op 17 oktober 2014 @ 17:42:

Vrijwilligerswerk is niet vrijblijvend, als je je opgeeft, moet je verplicht komen, ook als je geen zin hebt. Je kunt beter 'n hobby zoeken. Heb je geen werkloze vriendinnen waarmee je iets kunt gaan doen?Klopt maar het kan juist erg helpen, zeker in tijden van depressie om gewoon te gaan ook al heb je geen zin. Een hobby kan zeker helpen maar dat geeft geen plicht, geen dag en nacht ritme en minder het gevoel goed bezig te zijn.
Met bejaarden wandelen? Kan je baby lekker mee in een draagzak.
Bedankt nogmaals voor het meedenken!

Mijn depressie is op dit moment zo ernstig dat ik geen plezier meer beleef aan boeken/tijdschriften lezen en tv kijken, wat ik voorheen juist zo graag deed. Ik heb een grote familie die als netwerk functioneren maar door die ***depressie ga ik steeds op de vlucht als ik een uurtje daar ben. Ik wil dan alleen nog maar rust en slapen. Ook ben ik op de vlucht voor onze baby, de verzorging vind ik leuk om te doen zoals aankleden, badje, flesje, verschonen maar de pedagogische kant valt me zwaar. Ik heb het gevoel dat ik steeds mijn masker op moet zetten als ik met mijn kindje bezig ben want ik wil niet dat hij mij leeg en depressief ziet. Hier voel ik me erg verdrietig over. Ik heb zelfs gedachten/plannen om uit het leven te stappen, ook omdat ik me schuldig/nutteloos en waardeloos voel. Ik woon in de regio Utrecht.
Wat moeilijk.

Opvoeden hoort er natuurlijk ook echt bij.

Maak daar anders eens een studie van.

Maak je zelf nuttig door een goede moeder te zijn. Niet door te vluchten. Je bent niet meer alleen dus die optie heb je gewoonweg niet meer. Hoop dat je kan inzien en realiseren dat je nu een moeder bent en dus niet meer kan vluchten.
En waardeloos en nutteloos ben je nooit als moeder. En zo moet je je zelf dus ook niet voelen, aangezien je kind je ten alle tijden wil en nodig heeft. Dus schop onder je kont. Je kan het wel en je wil het wel.

Iedere dag met de wagen een ruim een uur gaan wandelen na de fles/BV en opvoeden komt gaandeweg wel, maar ga je er in verdiepen.
Miss Diamond,

Ik vind dat je contact moet opnemen met een huisarts. Wachten tot je in een verslavingskliniek terecht kan duurt te lang. Dit klinkt eerder als een postnatale depressie of zo iets.

denk niet dat dit op te lossen is met een dagplanning of een baantje.

Sterkte!
Spend your life waiting, for a moment that just don't come, Well, don't waste your time waiting.
Bedankt weer voor de lieve reacties, dat doet me erg goed!

Ik durf me nu niet te binden aan vrijwilligerswerk, wandelen met honden, een bijbaantje o.i.d. omdat mijn stemmingswisselingen zo hevig zijn dat ik steeds op de vlucht sla. Zelfs voor mijn eigen man, kindje en familie. Maandag heeft mijn man een gesprek met de huisarts, ik ga vragen of ik daar een consult achteraan kan koppelen want ik denk dat in de eerste plaats de depressie wat verlicht moet worden wil ik weer wat zin krijgen om dingen te ondernemen. Het is ieder uur doorvechten, al maandenlang. Dit kan niet de bedoeling zijn van een menswaardig bestaan toch? Weten jullie misschien een dagbestedingscentrum of buurthuis regio Driebergen/Zeist waar ik terecht zou kunnen? Vast bedankt weer voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven