Is dit een vrouwennaam?
dinsdag 22 juli 2008 om 10:01
Misschien een hele domme vraag, maar ik stel m lekker toch.
De naam Eunice is toch een vrouwennaam? Lijkt mij zelf van wel, maar ik weet het opeens niet helemaal zeker... wie wel?
(dit omdat ik een sollicitatie moet versturen naar iemand met deze naam, staat een beetje stom als ik er mevrouw van maak als het ene heer is )
De naam Eunice is toch een vrouwennaam? Lijkt mij zelf van wel, maar ik weet het opeens niet helemaal zeker... wie wel?
(dit omdat ik een sollicitatie moet versturen naar iemand met deze naam, staat een beetje stom als ik er mevrouw van maak als het ene heer is )
dinsdag 22 juli 2008 om 10:05
Ik zeg in eerste instantie ja. Maar als ik hem dan een paar keer noem dan kan het ook zeker een mannennaam zijn. Als dit iemand is met een buitenlandse afkomst kan het helemaal dat het een man is. Kan je het niet ergens vragen voor de zekerheid? Weet niet of het een groot bedrijd is maar misschien kan je terloopt bellen. Is mene eeh mevr. Ow dat is meneer Eunice ja.
dinsdag 22 juli 2008 om 10:07
dinsdag 22 juli 2008 om 11:45
Ik heb hetzelfde dilemma gehad bij een sollicitatie, en ik heb toch maar even gebeld! Het bleek een vrouwennaam te zijn.Tijdens het gesprek vertelde ze dat ik de enige was die haar met 'geachte mevrouw X' had aangeschreven, de anderen hadden allemaal 'geachte meneer/mevrouw X' geschreven... (en ik ben aangenomen!)
...
dinsdag 22 juli 2008 om 11:46
dinsdag 22 juli 2008 om 20:06
Anne is idd een friese mannennaam. Sanne daarentegen had ik nog nooit als man gehoord.
Devi als meisjesnaam (dacht eerst dat je het als Davy zou scrijven, want daar ken ik dan weer twee jongens van, maar zo met een e en 1 vind ik het ook eigenlijk wel een meisjesnaam)
Mies voor een jongen. Vond ik nou echt zo'n oude vrouwtjes naam. Had een vriendin ineens een vriend die zo heette.....
Mijn broertje's naam wordt vaak als meisjesnaam opgevat; wordt vaak verkeerd verstaan en geschreven en tja, dan krijg je toch associaties met een meisje... (zet m niet hier ivm herkenbaarheid sorry dames)
Maar goed, in geval van twijfel, altijd bellen, vind het nl zó lullig als het er fout staat....
Devi als meisjesnaam (dacht eerst dat je het als Davy zou scrijven, want daar ken ik dan weer twee jongens van, maar zo met een e en 1 vind ik het ook eigenlijk wel een meisjesnaam)
Mies voor een jongen. Vond ik nou echt zo'n oude vrouwtjes naam. Had een vriendin ineens een vriend die zo heette.....
Mijn broertje's naam wordt vaak als meisjesnaam opgevat; wordt vaak verkeerd verstaan en geschreven en tja, dan krijg je toch associaties met een meisje... (zet m niet hier ivm herkenbaarheid sorry dames)
Maar goed, in geval van twijfel, altijd bellen, vind het nl zó lullig als het er fout staat....