Gescheiden

24-10-2014 20:32 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee, geen treurige verhaal, helaas. Eigenlijk wil ik jullie aan het lachen krijgen. Geen zielige gedoe of zo. Gewoon, de ludieke kant van een scheiding. Want die bestaat echt.

Een jaar geleden begonnen we aan de scheiding. Na veel heen en weer trekken was mijn ex (ja, hij is al officieel ex, jieppieeeee!) eindelijk weg. Het huis was van mij, en zo ook alle half afgemaakte klussen.

Het is een leerzaam periode. De meeste lessen heb ik bij de plaatselijke bouwmarkt geleerd. Volgens mij heb ik al een naam daar opgebouwd, van een niet al te slimme vrouw (ik ben een vrouw, mocht dat nog iemand zijn ontgaan).

De douche kop was al jaaaaaren kapot. De slang was in een geel plakband gewikkeld en de kop liet overal water stromen, behalve waar het hoort te stromen. Het was een klus om nat te worden. Ik heb toen alles gemeten wat te meten viel en ging naar de desbetreffende afdeling van de bouwmarkt. Vol moed vroeg ik een leuke medewerker: meneer, ik moet de douche kop en slang vervangen. Welke gereedschap heb ik nodig en hoe weet ik dat het de juiste kop en slang is? Hij keek naar mij alsof ik een buitenaards wezen was (of kwam het door mijn stilleto's en korte rok?). Daarna keek hij om zich heen, waarschijnlijk denkend dat hij in banaansplit zat. Dan vroeg hij: wat bedoelt u? De moed zakte tot aan mij schoenen. Het ik mijn vraag niet technisch genoeg gesteld? Diep zuchtend deed ik weer mijn verhaal: ik moet de douchekop en slang vervangen. Wat heb ik nodig? Hij zei, een douchekop en een douche slang. Hij liet het assortiment zien en vroeg welke ik wou. Uiteindelijk begreep ik dat alles standaard is en ik kon gewoon de leukste kiezen. En ik had niet eens gereedschap nodig! Los draaien, vast draaien en voilà! Ik wist niet dat ik zo’n technisch klus zou met zo veel succes vol kon brengen.

Vol moed begon ik aan mij volgende klus: Behangen! Ik deed eerst ruim onderzoek. Zo leerde ik dat ik vlies behang moest kopen. Met mijn net opgedane kennis en een boodschappen lijst ging ik weer naar de bouwmarkt. Ik kwam binnen en zag al de medewerkers lachen (of verbeelde ik het me?). Ik kocht alles wat ik nodig had. Twee dagen was ik bezig met een kamer van 5x6 m. Ik kan niet zeggen dat het netste behang is, maar een kast op de juiste plek en veel lijm kan wonderen doen en de schade veel beperken.

En dan waren de gordijnen aan de beurt. Ik zal jullie besparen het voorafgaand werk en zal ik direct de laatste deel vertellen. Ik had de gordijnen, het roedel, een hamer (ja, echt, een hamer) en schroeven. Ik had geen schroevendraaier om het roedel vast te maken. En wat doe je dan? De gewone mens zou bij de buren een schroevendraaier halen. Maar ik ben niet normaal. Ik hamerde de schroeven vast en nu hangt mijn gordijn, een beetje scheef, maar die hangt!

Nu begint wel een treurige deel van het verhaal (mag ik wel even zielig doen?). Mijn ex is wat men een moeilijke ex zou kunnen noemen. Totdat ik de toeslagen ontvang en hij beslist dat hij aan zijn financiële verplichtingen mag doen, mag ik gebruik van de voedselbank maken. De meeste mensen zouden het verschrikkelijk vinden, maar ik zie er de voordelen van. Niet dat het gratis is. Oke, dat is ook leuk, maar niet het grootste voordeel. Jaren lang probeer ik gezonder te eten en die extra pontjes kwijt te raken, maar gemakzucht, kant en klaren maaltijden en een frituur stonden me in de weg. En nu is het me toch gelukt! Geen wonder diëten waarvan je verhongert. Ga naar de voedselbank! Ik heb nooit zo gezond en vers gegeten. Echt luxe! Zo veel groenten die ik krijg, zo veel fruit! En vaak biologisch. Eigenlijk begon ik te denken, waarom geven ze zo veel goede eten bij de voedselbank? Jaren geleden had ik gelezen dat de onderste lagen van de maatschappij de ongezondste zijn, met de ongezondste eetgewoonten. Worden de voedselbanken gebruikt om de gezondheid van arme mensen op te krikken zodat hun gezondheidszorg minder kost? Of is het een samenzwering om de allochtonen bij de voedselbanken in te burgeren met drie keer per week stamppot te laten eten? Ik ga voor optie A, want allochtonen zijn een kleine minderheid bij de voedselbank waar ik ga.

Dit zijn een beetje mijn belevenissen na mijn scheiding. Gewoon, een andere kijk op het leven, want dat kan best, hoe zwaar het dan ook soms is. Ik hoop dat jullie vooral een beetje hebben kunnen lachen.

Groetjes
quote:Miss.Innuendo schreef op 24 oktober 2014 @ 22:56:

Ja, ik heb smakelijk gelachen om je verhaal, maar met name om je gebruik van het woord 'roedel" Een roedel is een 'kudde' honden.

Het is 'gordijnroede', en ik zie zo maar voor me dat je in de winkel hebt staan vragen naar een roedel De hele post staat vol met spelfouten en dan nog zeggen dat ze hoger onderwijs heeft gevolgd. Een troll of een nog veel dommere muts dan ik dacht.
quote:betjebig schreef op 24 oktober 2014 @ 23:01:

Nou meisjes meisjes. We kunnen er toch een leuk vrouwenklustopic van maken? En dan niet over baby's.

Ik heb nogal wat dingen waar ik tegenaan loop. Zouden jullie bijvoorbeeld zelf aandurven om een badkamerkraan te vervangen? Ik niet. Ik hoop dat ik via Tinder een vriendje krijg voor lang genoeg om al mijn achterstallige klusjes weg te laten werken Een vrouwenklus topic. Leuk idee!
quote:euridice2 schreef op 24 oktober 2014 @ 22:46:

Last van PMS, Apatura? Je bent hier op vrijwillige basis. Als je het niets vindt, waarom lees je mijn berichten? Masochist misschien?

Nou meisjes meisjes. We kunnen er toch een leuk vrouwenklustopic van maken? En dan niet over baby's.

Ik heb nogal wat dingen waar ik tegenaan loop. Zouden jullie bijvoorbeeld zelf aandurven om een badkamerkraan te vervangen? Ik niet. Ik hoop dat ik via Tinder een vriendje krijg voor lang genoeg om al mijn achterstallige klusjes weg te laten werken Ik ben er voor! Een klussentopic.
quote:celine2906 schreef op 24 oktober 2014 @ 23:02:

[...]

De hele post staat vol met spelfouten en dan nog zeggen dat ze hoger onderwijs heeft gevolgd. Een troll of een nog veel dommere muts dan ik dacht.Nederlands is niet mijn moeder taal. Ik daag je uit om in een Franse of Italiaanse forum op mijn taalniveau mee te doen. Wedden dat er weinig mensen zijn die dat kunnen.
Ik ga naar bed en ik weet niet of ik terug kom. Niet dat ik bang ben van een paar verzuurde forummers. Ik heb een echte leven. Veel plezier voor wie mijn humor begrijpt en veel irritatie voor wie het niet begrijpt. Doei!
Hoi TO,

Ik vind het knap dat je dingen aanpakt zonder slachtoffer te spelen, ook klote van je financiele problemen.

Ik snap de humor die je wil overbrengen in je verhaal, alleen lijkt het alsof je net te hard je best doet om grappig te zijn, tis niet nodig!

Ik geloof dat je, hoewel je het positief benadert, ook wel eens in de put moet zitten, klopt dat? Sterkte
Ach, ik zie de humor wel in van dit topic.

Leuk om eens te lezen dat iemand er positief over praat in plaats van het eeuwige gejank om scheidingen en alle perikelen daaromheen.

Hoop zure reacties inderdaad.

Grote hoeveelheid verzuurde gescheiden vrouwen, gok ik.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Hier ook gescheiden, en ik herken de twee linkerhanden op klusgebied. Ik weet nirt wat schroefdraad is, nog nooit van gehoord.

Ik ben ook niet van plan te gaan klussen, verder dan een nieuwe lamp indraaien kom ik niet. Dan vraag ik iemand erbij als er iets moet gebeuren.

Ik ga mezelf dat gewoon nirt aandoen. Als ik naast fulltime werken, mijn huid op orde houden, de kinderen, de administratie, mijn sociale leven ook nog moet leren klussen... Nee hoor. Ik vraag gewoon iemand die het kan. Meestal de man van mijn beste vriendin. En in ruil daarvoor pas ik regelmatig op hun kinderen en schrijf ik teksten voor hun zaak. Dat kunnen zij weer niet zo goed.

Prima toch. Ik doe gewoon niet aan zelfkwelling dus ik begin niet aan geklus.

Ik heb nogal wat dingen waar ik tegenaan loop. Zouden jullie bijvoorbeeld zelf aandurven om een badkamerkraan te vervangen? Ik niet. Ik hoop dat ik via Tinder een vriendje krijg voor lang genoeg om al mijn achterstallige klusjes weg te laten werken Ik heb ooit de keukenkraan aangesloten in onze keuken, toen kwam het water er niet alleen aan het uiteinde uit maar ook op de plek waar hij op mijn spoelbak bevestigd was. Iets met rubberen ringen die ik een beetje vergeten was. Fireflyman heeft me rustig laten aanklungelen en heeft me toen laten zien hoe het wel moest. Ach, hij heeft zijn talenten en ik de mijne. Daarom houd ik het in huis bij schilderen verven.

TO blijf alsjeblieft, een klustopic is leuk en leerzaam.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
quote:euridice2 schreef op 24 oktober 2014 @ 20:48:

Dat mag. Ik had nooit een schroevendraaier vastgehouden. En ik vind knap en stoer van mijzelf dat ik toch aan het klussen ben gegaan.

Inderdaad, je kunt veel meer dan je zelf denkt.

En iedereen heeft het ooit moeten leren

Ik doe heel veel zelf, ik had destijds een heel handige schoonvader waar ik dingen van heb geleerd, en de rest zoek ik op internet op, of ik vraag advies in de hubo, een kleine bouwmarkt waar ze echt meedenken

Pas de zolder zelf geïsoleerd, behangen, verven, dingen in elkaar zetten, ophangen, boren, repareren.

Alleen dingen met elektriciteit vind ik eng. Alhoewel ik wel eens de elektronische vonkontsteker van mijn gasstel heb vervangen en dat ging prima

maar ben altijd bang dat de boel dan ontploft , dus ik heb nu een vriend die pas lampen voor me heeft opgehangen, en als tegenprestatie kook ik lekker voor hem
quote:jippie55 schreef op 24 oktober 2014 @ 21:21:

Good for you! Leuk dat je er zo'n positieve draai aangeeft. Laat de sneue reacties maarInderdaad, echt zo viva-achtig om direct negatief te reageren....
quote:celine2906 schreef op 24 oktober 2014 @ 22:28:

[...]

Wat valt er te leren? Behangen, douchekop er af draaien en nieuwe plaatsen en schroeven in het plafond rammen. En dat allemaal zonder man? Dit doen veel vrouwen toch allemaal zelf tegenwoordig. Als ik iets van to zou kunnen leren is hoe je moet lopen op stiletto hakken.Jij zult hier inderdaad niks van leren.... het ging nl niet om haar klusvaardigheden, maar om haar positieve instelling.
quote:euridice2 schreef op 24 oktober 2014 @ 22:31:

[...]

Het geeft niets. Als je hier iets schrijft, weet je dat er een aantal negatief zal reageren. Je kan niet bij iedereen in de smaak vallen.True 😊
Ik heb alleen de openingspost gelezen; hulde TO, dit was ik ook zo'n 15 jaar geleden!
Naar de voedselbank voor gratis voedsel, en vervolgens naar de bouwmarkt voor behang?

Naar mijn mening een gevalletje verkeerde prioriteiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven