Jamie's school dinners

26-10-2014 17:54 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is vast een oude aflevering die ik nu zit te kijken maar telkens als ik het langs zie komen vraag ik me af of het in meer landen normaal is dat de kinderen tussen de middag op school warm eten?

Ik ken het via tv alleen in Amerika en Engeland.

Zijn wij als Nederland het enige land waar een meegenomen lunch normaal is?
Volgens mij doen ze dat in Frankrijk en Italië ook. Warm eten op school bedoel ik....
Ik heb heel veel buitenlandse collega's, en die moeten vrijwel allemaal enorm wennen aan onze boterham-met-kaas lunch. Ook in Scandinavië en Azie eten ze meestal warm.
In duitsland doen ze dat ook! En in heel veel landen eten ze gewoon 3x per dag warm.
Brr soms denk ik echt dat ik wat mankeer.. Zo'n 15 min geleden dacht ik zomaar aan Jamie's gezond eten op school programma en nu is er een topic over😁

Nederland is inderdaad een uitzondering. In veel andere EU landen eten de kinderen smiddags warm, op school of thuis. Op school eten is niet verplicht volgens mij.
Bijna overal, met uitzondering van ons "dubbele boterham" landje.
http://www.viralnova.com/breakfast-around-the-world/
http://www.buzzfeed.com/a ... -lunches-around-the-world
Tussen de middag naar huis gaan is ook zoiets typisch Nederlands. Niet meer van deze tijd vind ik dat.
't Is al met al een heel gedoe
Wat een gezeik. Ga dan emigreren of zo.
3 keer per dag warm eten. Brrr moet er niet aan denken.

Ik heb een tijd in de bedrijfscatering gewerkt en dat was ook meestal bij Internationale bedrijven.

Een continue rooster op school zou wel prettig zijn maar van mij hoeft de school niet verantwoordelijk te zijn voor de maaltijden.
quote:Lady-Voldemort schreef op 26 oktober 2014 @ 18:50:

Wat een gezeik. Ga dan emigreren of zo.

Wat nou gezeik?

Mag ik het me gewoon afvragen en mogen we daar gewoon een mening over hebben?
Van collega's hoor ik nu steeds vaker dat de kinderen vroeger beginnen, op school moeten blijven en dan eerder klaar zijn. Dus ik denk dat het wel aan het veranderen is. Koud/warm eten heb ik niet echt een mening over, het is net waar je mee opgegroeid bent.

Ik vind het programma zelf wel heel interessant, dat de ouders de fastfood door de schoolpoorten duwen terwijl ze daar binnen ein-de-lijk eens gezond eten krijgen. Maar goed, ik ga offtopic.
Die kinderen krijgen op de basisschool heel wat bagger voorgeschoteld. Alles gefrituurd en vet, brrrr. Moet er niet aan denken dat ze dat hier ook gaan invoeren.
Veel basisscholen hebben tegenwoordig wel continue rooster. Eigenlijk is het voor jd vertering beter om je grootste maaltijd van de dag smiddags al te eten.. Dus het lijkt me nog geen gek idee alleen zo onhandig op het werk haha!
Ja, ze zeggen niet voor niets 'ontbijt als een vorst, lunch als een prins en dineer als een bedelaar'. Dat de nadruk bij ons op de avondmaaltijd ligt, is niet zo goed.
't Is al met al een heel gedoe
quote:granny71 schreef op 26 oktober 2014 @ 18:53:

[...]

Wat nou gezeik?

Mag ik het me gewoon afvragen en mogen we daar gewoon een mening over hebben?Ja hoor, dat mag best. Maar dan mag ik ook een mening hebben over Nederlandse azijnpissers die het en masse zo leuk vinden om lekker Nederlands de Nederlandse cultuur af te zeiken. En dan wel met zijn allen gaan lopen huilen als iemand commentaar heeft op zwarte piet.
Vroeger werd er in veel boerengezinnen ook warm gegeten tussen de middag. Dat is aardig verdwenen inmiddels.

Mijn opa's en oma's aten altijd warm tussen de middag, heb er nooit aan kunnen wennen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 26 oktober 2014 @ 19:56:

[...]

Ja hoor, dat mag best. Maar dan mag ik ook een mening hebben over Nederlandse azijnpissers die het en masse zo leuk vinden om lekker Nederlands de Nederlandse cultuur af te zeiken. En dan wel met zijn allen gaan lopen huilen als iemand commentaar heeft op zwarte piet.Chagrijn! TO vraagt zich gewoon af hoe het ergens anders is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven