Jamie's school dinners
zondag 26 oktober 2014 om 17:54
Het is vast een oude aflevering die ik nu zit te kijken maar telkens als ik het langs zie komen vraag ik me af of het in meer landen normaal is dat de kinderen tussen de middag op school warm eten?
Ik ken het via tv alleen in Amerika en Engeland.
Zijn wij als Nederland het enige land waar een meegenomen lunch normaal is?
Ik ken het via tv alleen in Amerika en Engeland.
Zijn wij als Nederland het enige land waar een meegenomen lunch normaal is?
zondag 26 oktober 2014 om 18:09
Brr soms denk ik echt dat ik wat mankeer.. Zo'n 15 min geleden dacht ik zomaar aan Jamie's gezond eten op school programma en nu is er een topic over
Nederland is inderdaad een uitzondering. In veel andere EU landen eten de kinderen smiddags warm, op school of thuis. Op school eten is niet verplicht volgens mij.
Nederland is inderdaad een uitzondering. In veel andere EU landen eten de kinderen smiddags warm, op school of thuis. Op school eten is niet verplicht volgens mij.
zondag 26 oktober 2014 om 18:52
zondag 26 oktober 2014 om 18:57
Van collega's hoor ik nu steeds vaker dat de kinderen vroeger beginnen, op school moeten blijven en dan eerder klaar zijn. Dus ik denk dat het wel aan het veranderen is. Koud/warm eten heb ik niet echt een mening over, het is net waar je mee opgegroeid bent.
Ik vind het programma zelf wel heel interessant, dat de ouders de fastfood door de schoolpoorten duwen terwijl ze daar binnen ein-de-lijk eens gezond eten krijgen. Maar goed, ik ga offtopic.
Ik vind het programma zelf wel heel interessant, dat de ouders de fastfood door de schoolpoorten duwen terwijl ze daar binnen ein-de-lijk eens gezond eten krijgen. Maar goed, ik ga offtopic.
zondag 26 oktober 2014 om 19:56
quote:granny71 schreef op 26 oktober 2014 @ 18:53:
[...]
Wat nou gezeik?
Mag ik het me gewoon afvragen en mogen we daar gewoon een mening over hebben?Ja hoor, dat mag best. Maar dan mag ik ook een mening hebben over Nederlandse azijnpissers die het en masse zo leuk vinden om lekker Nederlands de Nederlandse cultuur af te zeiken. En dan wel met zijn allen gaan lopen huilen als iemand commentaar heeft op zwarte piet.
[...]
Wat nou gezeik?
Mag ik het me gewoon afvragen en mogen we daar gewoon een mening over hebben?Ja hoor, dat mag best. Maar dan mag ik ook een mening hebben over Nederlandse azijnpissers die het en masse zo leuk vinden om lekker Nederlands de Nederlandse cultuur af te zeiken. En dan wel met zijn allen gaan lopen huilen als iemand commentaar heeft op zwarte piet.
zondag 26 oktober 2014 om 20:08
quote:Lady-Voldemort schreef op 26 oktober 2014 @ 19:56:
[...]
Ja hoor, dat mag best. Maar dan mag ik ook een mening hebben over Nederlandse azijnpissers die het en masse zo leuk vinden om lekker Nederlands de Nederlandse cultuur af te zeiken. En dan wel met zijn allen gaan lopen huilen als iemand commentaar heeft op zwarte piet.Chagrijn! TO vraagt zich gewoon af hoe het ergens anders is
[...]
Ja hoor, dat mag best. Maar dan mag ik ook een mening hebben over Nederlandse azijnpissers die het en masse zo leuk vinden om lekker Nederlands de Nederlandse cultuur af te zeiken. En dan wel met zijn allen gaan lopen huilen als iemand commentaar heeft op zwarte piet.Chagrijn! TO vraagt zich gewoon af hoe het ergens anders is