Forum topics in het blad

27-10-2014 13:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of er al een topic over is (ik kon het iig niet vinden), maar ik heb net de Viva gekocht en er staat een nieuwe rubriek in: On Topic.

Deze week staan er 3 persoonlijke verhalen in van Esther, Kylie en Irene. Daarnaast staan wat reacties van andere forummers (zonder naam).

Wat me opvalt: de verhalen zijn enorm geredigeerd, zo lees je ze echt niet hier op het forum. Zijn de betreffende dames dan door de redactie benaderd om nogmaals hun verhaal te toen, waarbij er dus ook meteen toestemming is gevraagd om het in het blad te plaatsen?

Zouden de reacties die er naast staan echt zijn (je zou de topics op moeten zoeken en dan alles doorspitten om dat te checken). Ook die lijken trouwens enorm geredigeerd of het zijn slechts delen van langere reacties.

Wat vinden jullie hiervan? Mag de redactie verhalen van dit forum, met bijbehorende anonieme reacties, in het blad plaatsen? Of, zoals het er op lijkt, TO's benaderen hun verhaal te doen voor de redactie en daarbij (geredigeerde) delen van reacties plaatsen zonder namen er bij?

Ik vind het aan de ene kant slim van de redactie om het forum te gebruiken als een vijver om nieuwe onderwerpen uit op te vissen, maar aan de andere kant toch niet echt een lekker idee dat je kans loopt je tekst terug te vinden in een weekblad...
Lees even de voorwaarden door waar je mee akkoord gaat bij registratie op het forum.

Dan weet je op zijn minst of ze dit mogen doen.
Niet geschoten is altijd mis
Portretrecht en intellectuele eigendomsrechten deelnemers

1. Door plaatsing van foto-, beeld-, video-, tekst- en/of ander materiaal door de deelnemer op de website Viva.nl geeft deelnemer volledige en onvoorwaardelijke toestemming aan Sanoma Media Netherlands dit materiaal onbeperkt (her) te gebruiken en te publiceren, onder meer ten behoeve van reclame-, promotionele – en andere (al dan niet commerciële) doeleinden, ten behoeve van Viva.nl en/of ten behoeve van derden, in print alsmede in elektronische vorm, onder meer via Internet en vergelijkbare netwerken en door middel van databanken en elektronische gegevensdragers zoals cd-roms, dvd’s en dergelijke.
Aanvullend: Viva.nl behoudt het recht – tenzij anders overeen gekomen met de auteur – ingezonden materiaal in te korten en aan te passen.

Kortom, ja dit mag en ze doen het zo te horen nog vrij netjes.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Facebook. Als je daar prachtige foto's uploadt voor je vrienden mag Facebook daar een boek van maken en verkopen zonder dat jij een cent krijgt. Dat gaan ze niet doen, maar het mag wel.
Dat het wettelijk mag had ik wel verwacht. Als het al niet in de voorwaarden stond, hadden ze het er vorige week nog wel even wat uitgebreider bij getypt, ze zijn natuurlijk niet gek. Maar vraag me gewoon af wat jullie er van vinden. En of jullie denken dat ze de TO's nog benaderd hebben voor een soort interview of dat ze echt op basis van de topics hier een paar geredigeerde artikelen maken met evenzo verbouwde reacties ernaast.

Ik sta niet op de barricaden hoor, zit er niet op te wachten mijn tekst in het blad terug te vinden, maar ook geen drama.

Verbaas me gewoon over het verschil met de werkelijkheid hier op het forum.
Een tijd geleden was er wel iemand op het forum die aangaf dat zij benaderd was door het blad (ging om een topic over overlijden van haar vader). Dus ja, dat zal dan wel gebeuren.
Zolang ze het niet herkenbaar maken vind ik het prima.

Wij vinden het toch ook vermaak om die verhalen te lezen op het forum, dus waarom niet in een blad?
Ik heb er geen problemen mee, we zijn hier anoniem. En ik wist inderdaad dat men dit soms doet en dat je bij aanmelding hiermee akkoord gaat.

Een aantal jaren geleden stonden er af en toe ook reacties van het forum in het blad, weet alleen niet meer hoe dat toen werd genoemd.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Bij aanmelding krijg je de voorwaarden te lezen. Je vinkt altijd aan wanneer je verder wilt.

Nooit met je echte naam en foto aanmelden.

Ik kan me voorstellen dat wanneer de nood hoog is dat je behoefte hebt je verhaal meteen op het forum te plempen.

Schrijf eerst je verhaal in Word en verander hier en daar wat.

Laat dingen weg wat niet relevant is.

Ik maak me er niet druk om = anoniem.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Sterker nog, zouden ze vaker moeten doen. Op het forum heb je nog eens interessante en vermakelijke verhalen, de meeste onderwerpen in het blad zijn nogal uitgekauwd.

Disclaimer: m.u.v. De help ben ik zwanger-topics, de trollen en de Noren, de Ik ben zo verliefd op mijn 20 jaar oudere getrouwde minnaar-topics etc..je snapt wel wat ik bedoel
Ja, je wordt benaderd. Vervolgens geef je per email je verhaal en maakt viva er een (heel ander) smeuïg verhaal van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven