Wat te doen met wandje?

04-11-2014 09:14 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zeer gezellige woonkamer. Maar een ding wordt ik niet blij van: ik heb een muurtje met bakstenenbehang in het grijs. Aan de overkant een muurtje met wit behang. Daar staat mijn bank en daarboven een grote lijst van IKEA.

Met die witte wand wil ik iets doen, maar ik weet maar niet wat. Ik wil niet alles doen, alleen in de hoek van de bank, dus ik dacht om het gebied boven de bank te schilderen van onder naar boven, zodat het de hoek accentueert. Maar ik heb al eens donkergrijs gehad en werd er klein van.

Nu twijfel ik of ik het wederom wil doen met lichtgrijs of kalkverf. Kortom: ik kom er niet uit. Bah! Iemand een woonidee?

Hier staat een foto van de plek: http://s4.postimg.org/o1b8cautp/IMG_9473.jpg
Donkergrijs vind ik erg onlogisch aangezien de bank al erg donker is. Het contrast is nu erg (te) groot.

Ik zou eerder kiezen voor een matte kleur, vrij licht, bijvoorbeeld blauwgrijs of een heel felle kleur.

Doe een vlak dat ruim breder is dan de bank en ca 7 vm van vloer en plafond af, dus een grote rechthoek.
Ik zou een vlak van die knal roze accent kleur die ik in je kussentjes zie doen!
Foutje..
*even wennen aan de nieuwe tekentjes*
De kleur van de kussentjes in een groot vlak, achter het schilderij, zodat er een soort passepartout om je schilderij ontstaat!
Ik heb zitten denken aan een passepartout, maar vind dit 'uit de tijd'. Wat in mij opkwam was een stukje muur van de hoek naast het kozijn tot naast de bank. Zodat het ook assymetrisch is en dan in een lichtgrijze kleur.

Magenta vind ik té, aangezien ik wel regelmatig kleur wijzig. Dan zit je daar dus mee.
Ik vind het heel 'braaf' allemaal. Ik zou een groot mooi gekleurd/gek kleed oid ophangen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bij vt wonen tv hadden ze afgelopen zaterdag een groot doek met een indiaan erop, prachtig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zoek eens op muurdecoratie of fotobehang, dan kom je al leuke ideeen tegen. Tevens zou ik ook wat meer kleur toepassen. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik vind het ook heel erg braaf, saai zelfs eigenlijk. Zou daar zeker geen grijstint aan toevoegen, maar een kleur. En dan de Expo-poster vervangen voor een fris kunstwerk.
Ik zou niets veranderen. Vind hetzelf wel prettig een beetje neutraal huis.
Ik snap dat het saai lijkt, echter zien jullie niet de drukte en speelse aan de overkant. Ik heb bewust gekozen deze muur wat simpeler te houden, vandaar dat ik weinig drukte aan die kant wil. Maar inmiddels dus wel íets.

Het blijft lastig!
quote:curious82 schreef op 04 november 2014 @ 10:01:

Ik snap dat het saai lijkt, echter zien jullie niet de drukte en speelse aan de overkant. Ik heb bewust gekozen deze muur wat simpeler te houden, vandaar dat ik weinig drukte aan die kant wil. Maar inmiddels dus wel íets.

Het blijft lastig!Doe eens een foto van de andere kant dan
Eens
Wat vind je van zoiets TO?

http://www.welke.nl/photo ... er-stoere-wand.1363794892

De vlakken zijn hipper door doeken te gebruiken, en het is wat spannender doordat het meerdere tinten zijn.
Ik zou de kast ook ergens anders geplaatst hebben. Jammer van de ruimte die dan minder wordt.
Ik zou de foto lager hangen, dan lijkt de hoek langer. En ik zou geen grijs gebruiken op deze muur.
Ik zou fotobehang doen. Zoals wat je nu hebt hangen, maar dan op de gehele muur.
Bij deze de andere kant:

http://postimg.org/image/o5ak2oj7f/
Je bent nu wel herkenbaar, curious82..

edit; wel een gave muur!
Mooie muur maar geen reden om de andere muur ook iets opvallends te doen Het oogt allemaal heel rustig. Dierenvel?

Mettalic behang

Ik ga toch maar eens nadenken over een kek behangetje. Ik was altijd te bang dat het te druk zou worden. Zoiets als metallic is eigenlijk wel gaaf!

En ja, ik hou van geordend, netjes en statisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven