Hof van Saksen

23-07-2008 17:32 21 berichten
Iemand ervaring met dit bungalowpark? Wij vertrekken er a.s. zaterdag heen en nou hoor ik heel verschillende ervaringen. Onze dochter is ruim 1,5 jaar. Is dit park wel geschikt voor haar? Iemand tips waar ik aan moet denken o.i.d., alle ervaringen zijn welkom, vooral wat betreft de voorzieningen voor (jonge) kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die ik ken die waren heel tevreden over dat park. Ze hadden het goedkoopste huisje gehuurd, maar daar werd toen verbouwd. Dus ze zijn toen zonder extra bij te hoeven betalen naar een duurder huisje gezet. Verder is het park nog vrij nieuw, dus alles ziet er goed uit.

Maar zoals je zelf al zegt, er zijn verschillende dingen over te zeggen. De ene vind het niks, de ander wel, En aangezien je nu toch al hebt geboekt.....
Een vriend is in het voorjaar met vrouw en 2 kleine kinderen geweest (1,5 jaar en 2 maanden) en hij vond het geweldig!

Keurig verzorgd. Voorzieningen voor zulke kleintjes: wat bedoel je daarmee? Volgens mij was er een kinderbedje, maar speelmogelijkheden daar zijn ze toch veel te klein voor?
Wij zijn vorig jaar herfst geweest met onze kinderen (toen ruim 3 en 1 jaar). Wij vonden het heerlijk. Zowel park als bungalow (één met sauna en bad). Park is wel wat chique en netjes en de mensen die er lopen zijn ook wat deftiger gekleed als in een Center Parcs of Landalpark.

Zwembad is prima voor kleintjes, er is een kinderbad en verder is er een groter bad en een wedstrijdbad en een wildwaterbaan (maar wel echt voor grotere kinderen!).

Speelparadijs was leuk maar 1,5 jaar is nog erg klein om daar in te gaan klimmen en klauteren, ballenbak is dan genoeg.

Eetvoorzieningen zijn ook erg chique daar in het hoofdgebouw, supermarkt was wat klein.

Veel plezier!
Twee maanden terug ben ik er geweest voor een seminar. We hebben toen het hele park overgelopen, en workshops in de huisjes gehad. Wat ik van de huisjes (binnen en buiten) zag, was dat het meer luxe heeft dan een CP. Ook is alles wat ruimer opgezet. Omgeving is ook erg mooi. Leuk is het boomkroonpad.
mmoi,

heb je al op vakantiereiswijzer.nl gekeken? Als je daar zoekt op hof van saksen zie je 63 beoordelingen.
miss idee om dan met z'n 3en naar de apekooi te gaan?
Of kijk op Zoover.nl

Nog meer meningen.
Meiden, bedankt voor de snelle reacties...

@Boarn: Ik heb idd al geboekt ja, en dat was ik ook niet van plan af te zeggen. Ik was meer uit op tips, zoals: het bedje is niks, dus neem je eigen campingbedje mee, dat soort dingen.

Mijn dochter is ruim 1,5 maar erg groot voor haar leeftijd en kan al behoorlijk goed klimmen en klauteren. Ik denk dat ze een binnenspeeltuin geweldig vindt, die bij ons in de buurt tenminste wel. Is die binnenspeeltuin daar mooi, stelt het nog wat voor?

@Krooks: Thanx, ik ga die link ff bekijken...

@Ringel: Er is een binnenspeeltuin op het park aanwezig waar je als 'buitenstaander' volgens mij ook (betalend) in mag, dan kunnen jullie beter daarheen komen
Wij zijn daar vorig jaar geweest met de hele fam. Neefje van toen 1,5 en nichtje van toen 3,5 waren ook mee. Volgens mij hebben ze genoten. De kleine van 1,5 vond de wildwaterbaan, we hielden hem heel goed vast hoor, helemaal geweldig!

Je mag de kinderwagen niet meenemen het zwembad in, en dan bedoel ik de kleedruimtes van het zwembad. Er is wel een "grote" kleedkamer waar meerdere mensen in kunnen maar daar waren geen kledinghaakjes, wel een aankleedkussen. Als ik jou was zou ik je kindje van te voren al haar zwemspul aandoen en dus niet te veel zooi mee naar binnen nemen. In het babyzwembad zijn allerlei losse ronddrijvende speeldingen, dus vlindertjes alleen zijn genoeg.

Er zijn drie restaurants. Een buffetrestaurant, een Italiaans restaurant en een chique restaurant. In de laatste waren kinderen niet echt welkom, de eerste was perfect voor kleintjes. Aansluitend aan het buffetrestaurant is een speciale ruimte voor kinderen.

De huisjes zijn inderdaad heel luxe en schoon. En lekker ruim opgezet. Neem een bal oid mee dus.
O ja, vlakbij de restaurants is ook nog een grote bar. Die sluit wel vroeg (11 uur al ofzo), dus als je een avondje wilt doorzakken...vroeg beginnen.
Kijk, dat zijn nog eens tips waar je wat aan hebt. Bedankt vl43inder! Kan je me ook vertellen of er een speciale ruimte is waar je de buggy kunt laten als je die niet mee het zwembad in mag nemen???
Ja, in het centrale gebouw zijn boven alle restaurants en beneden is het zwembad. Voor het zwembad is een enorme hal, waar de trap van boven op uitkomt (er zijn ook heel ruime liften). Iedereen laat de buggies gewoon in de hal staan. Geen kostbaarheden achterlaten dus.

Eigenlijk kun je dus niet veel meenemen naar het zwembad.

Er zijn wel kluisjes, zorg dat je kleingeld bij je hebt daarvoor.
Vergeet ik je helemaal een heel fijne vakantie te wensen! Bij deze dan.
Er komt steeds meer terug... Zeker met je dochter een bezoekje brengen aan Kabouterland in Exloo (vlakbij HvS). Dat is echt voor de allerkleinsten, heel erg schattig. Vlakbij kabouterland zit een groot restaurant (op de hoek) waar je prima met een kleintje kunt eten. Prima kaart (niet alleen voor kinderen) en alle kindertjes krijgen een cadeautje!

Bij ons kregen de kinderen een stuiterbal met lampjes erin en dat kon daar gewoon. Voordat ik ze toch een stuiterbal in een restaurant zou geven....
Dank u, dank u... ga ff googlen op kabouterland...
Ach, dat ziet er zeker leuk uit. Bedankt voor de tip!!!
Drouwenerzand is ook erg leuk om naar toe te gaan (is ook niet zover daar vandaan geloof ik) Assen is ook wel leuk om te shoppen (hahahahahaha!) euh......eigenlijk is er best vel te doen in de buurt (los van het feit dat Krook en ik natuurlijk maar op min. een uurtje rijden wonen) Lijkt me opzich ook nog wel een plan om daar naar toe te komen! (had al ff op de site gekeken)
o en in zuidlaren heb je ook nog het sprookjeshof.....
Bedankt voor de tips...ik sprookjeshof ben ik in de meivakantie al geweest, is idd ook erg leuk. Ik ga genieten!
Ik ben jaloers!!

Erg leuk daar voor iedereen.

Veel te doen voor kinderen van alle leeftijden.

Mooie huisjes(wij hebben in een boerderij gezeten).

Prachtig hoofdgebouw met mooie restaurants! (Piet boon is mijn grote voorbeeld)

En natuurlijk kinderen bij papa achterlaten en je heerlijk laten verwennen in het welnessgedeelte.

Lekker middagje naar de dierentuin(kaarten krijg je bij je boeking gratis)

In de omgeving is genoeg te doen.

Wij gaan weer in maart.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven