is dit asbest ?

04-11-2014 21:15 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
aan de binnenkant van mijn douchedeur zit een gat

Als ik hier met mijn vinger in voel voelt dit ook anders als bij de andere deuren van slaapkamer

Ook daar zit een deukje in

Bij de douchedeur voelt het vezelig alles zit vrij los

Als ik voel bij slaapkamerdeur is dit heel anders

Ook lijkt het net of er een soort karton papierlaag over de douchedeur zit en dit bladderd ook af zitten blaasjes op en op plaatsen is verf er al af

Kan dit iets met asbest te maken hebben?

Ik probeerde al een foto te plaatsen maar ben nieuw hier en weet niet hoe dat werkt
In wat voor soort huis woon je? Huurhuis? Oud- of nieuwbouw?
Laat een monster nemen door een professioneel bedrijf. Ik zou er zeker niet zelf aan gaan zitten voelen.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Huurhuis van ong 1965 wel in jaren 80 gerenoveerd
Als je zoekt op google kom je ook al best veel tegen.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Is het niet gewoon een deur met een honinggraat bordkartonnen binnenkant? (als je begrijp wat ik bedoel). Waarom zou er asbest in een deur zitten? Dat werd toch in huis meer toegepast bij de cv ketel en in de keuken bij de boiler dacht ik.
Ja dat kan maar het lijkt me erg sterk dat jij anno 2014 in een huis woont met asbesthoudende binnendeuren. Wanneer ben je in het huis komen wonen? En waarom komen nu ineens al die vragen over asbest naar boven? Bel morgen je woningstichting even.
Asbest was tot circa 1980 in gebruik als isolatiemateriaal of soms ondervloer bij laminaat.

In een deur is niet logisch.

Als ik wikipedia goed interpreteer zijn asbestvezels niet/nauwelijks te zien of te voelen.
Ik woon nu 2 jaar in deze woning

Dat ik er nu pas mee kom is omdat ik vanmiddag een stuk las over asbest ik moest meteen aan die deur denken

Ik heb al heel wat gegoogeld maar kan niks over asbest in deuren vinden
Ik weet niet wat je in dat stuk hebt gelezen over asbest maar volgens mij maak je jezelf nu een beetje gek. Net heb je ook al een topic over asbest geopend.

In binnendeuren kan asbest zitten maar de kans dat jij nog een deur hebt die zo oud is, lijkt me erg sterk. Kortom, hoe oud is je deur ongeveer? En verder, als je asbest vermoedt, blijf er vanaf, plak er een stuk tape overheen en bel morgen je woningstichting. En bovenal, niet panikeren.
Asbest in deuren is niet logisch. Is de deur niet gewoon van geperste houtvezels?
Hoe oud de deur is weet ik niet

Het huis is van 1965
Asbest in deuren is wel logisch: brandwerend. Maar geperste houtvezels ligt veel meer voor de hand, zeker anno 2014.
TO, je kunt toch wel inschatten of het een deur van 5 jaar oud of van 20 jaar oud is?
Nee dat zou ik zo niet weten hij ziet er wel oud uit

Ik zie zelfs onder de verf is ligt blauw wat dat is weet ik ook niet
Ik ben ook wel eens bang geweest voor asbest in mijn huis en heb toen de woningbouw gebeld.

Deze zijn toen thuis komen kijken.
nou heb woningbouw vanmiddag gebeld maar ze komen dus niet
Dat is ook het beste wat je kunt doen anoniemex.
Als jij een vermoeden van asbest hebt dat ook nog eens beschadigd is, dan komen ze echt wel. Of, de deur is niet van asbesthoudend materiaal....... Vraag het gewoon even na telefonisch of er asbesthoudende materialen in je huis zitten.
Het lijkt me stug dat er asbest in een deur zit. Het is waarschijnlijker dat die beschadiging in de douchedeur anders aanvoelt omdat het binnenwerk dagelijks blootstaat aan vocht. Voor het behoud van die deur lijkt het me beter dat je dat gat gewoon repareert/laat repareren.
Hoi Gravinnetje, ik zat alleen aan isolerend te denken, maar asbest is natuurlijk inderdaad ook brandwerend. Dan zou het wel kunnen inderdaad.

Heeft de woningbouw aangegeven waarom ze niet komen, miemsie? Je hebt toch al eerder asbest laten verwijderen, is toen de rest van het huis niet gecontroleerd op asbestmaterialen? Als dat gedaan is dan is het logisch dat ze niet weer langs willen komen, dan is het namelijk geen asbest.
Maar als er drie jaar geleden al een asbestcontrole is geweest waarom denk je dan dat ze de deur hebben overgeslagen? Ik denk dat de mensen die de controle hebben uitgevoerd ook wel weten dat er asbest in deuren kan zitten en ik zie het niet voor me dat ze die zomaar over zouden slaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven