Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
quote:Nee Lotte35, ik zeg liever 'seks hebben', 'seksen' of 'met [...] naar bed gaan'. Ik vind 'vrijen' zo'n woord voor seksuele voorlichting in de brugklas Vrij heldere uitleg
Alle reacties Link kopieren
Mensen die altijd in geld denken en je erop wijzen dat wat ik doe duur is. Dat je boodschappen bij Aldi en Lidl moet doen. En ervan overtuigd zijn dat dat net zo lekker is. Ik snap dat sommige mensen geen andere keus hebben en ga mijn mening niet aan anderen opdringen. En ik vind niet alles lekker van Aldi en Lidl. Ik proef wel degelijk verschil en koop wat ik lekker vind. Nu ben ik niet rijk, maar ik heb nog wel de keus waar ik boodschappen doe. Hetzelfde is als ik met mijn auto door de wasserette haal. "Dat is voor luie mensen en het zelf doen is veel goedkoper". Ja, maar dan is hij ook aan de onderkant goed schoon. Doe het alleen na de winter. Degenen die dat zeggen hebben een gezin en/roken Dat is ook duur. Ik kies ervoor om dat niet te hebben/doen. Dus besteed ik het aan andere dingen.
quote:juliet64 schreef op 04 november 2014 @ 19:11:

Als je al helemaal in je hoofd hebt wat je gaat eten, nog ff snel uit je werk boodschappen gaat doen en dan is er juist één heel essentieel ingrediënt op (meestal bij de Aldi). Waardoor je dus of weer iets heel anders moet gaan bedenken of voor dat ene lullige ding naar een andere supermarkt moet. Echt, kwader kan je me bijna niet krijgen.

Is idd. niet erg handig...

Ik had er vandaag weer 1, daar erger ik me al heel lang aan. Ik heb een snorscooter, die ik als enige in heel nederland

niet opgevoerd heb.

Officieel volgens de wet mag je op de fietspaden 25 km, of je nou op een (al dan niet opgevoerde) snor of brom rijdt.

Echter vrijwel alle snorscooters zijn flink opgevoerd, en brommers rijden sowieso harder natuurlijk.

Ik vind het, persoonlijk, echte rete-aso dat alle voertuigen die harder rijden dan 25 km van mij maar even verwachten dat ik per abuis aan de kant ga (ook als dat even niet kan, ik kan toch moeilijk menig fietser aan de kant rijden) terwijl ze officieel nog de wet overtreden ook. (want nogmaals fietspad 25, al ben je een straaljager)

Ja ik weet dat het heel zeikerig is maar ik vind het toch irritant.
Merisi, ik weet niet waarom ze het doen (want: irritant!) maar als het oppervlak niet al te poreus is, is wasbenzine echt de ideale oplossing. Beetje wasbenzine erop, hop, sticker eraf.
Dat snuffen van verkouden mensen in een tentamen zaal lijkt me vreselijk irritant. Ook in een bioscoop of theater trek ik dat heel slecht, al die hoestende en snuffende/niezende mensen om me heen. Toen ik zelf een keer verkouden was ben ik met een rood hoofd de zaal uit gelopen, ik schaamde me zo!
quote:Annelaure schreef op 04 november 2014 @ 10:33:

Volgens mij denkt mijn moeder dat ik Google ben. Ze stuurt me via what's app vragen en als ik dan zeg dat ze dat moet googlen zegt ze dat ze dat heeft geprobeerd maar dat het niet werkte. Dus dan Google ik maar weer...

Deze site is zeker iets teveel een doe-het-lekker-zelf-sneer richting moeder?

http://bit.ly/1tIoGgv

Ik erger me aan totaal verkeerd gespelde woorden. Profecineel kwam ik laatst tegen! Verschrikkelijk!
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je
quote:EvaViva schreef op 05 november 2014 @ 17:12:

Dat snuffen van verkouden mensen in een tentamen zaal lijkt me vreselijk irritant. Ook in een bioscoop of theater trek ik dat heel slecht, al die hoestende en snuffende/niezende mensen om me heen. Toen ik zelf een keer verkouden was ben ik met een rood hoofd de zaal uit gelopen, ik schaamde me zo!Ik zit regelmatig in vergaderingen en het is echt niet normaal hoeveel mensen daar de hele tijd zitten te hoesten, kuchen, proesten, snotteren, keelschrapen, etc. Idem in de tram trouwens. Maar misschien ben ik wel zo onverdraagzaam omdat ik zelf maar zelden verkouden ben
Nothing happens for a reason
Hahaha het kan daar aan liggen idd, ben zelf ook zelden verkouden.

Maar dat gesnuif de hele tijd, snuit gewoon even je neus goed!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik geef mijn schoonmoeder echt nooit meer chips, wat kraakt dat mens echt niet meer normaal.

Eerst bijt ze van ieder chipje een stukje af en dan vervolgens gaat ze er een minuut op zitten kraken, vreselijk !

Verder is ze heel lief maar ik wil echt nooit naast haar zitten met eten, ze heeft een kaak die klapt bij iedere hap die ze neemt brrrrr.
quote:paper-clip schreef op 05 november 2014 @ 18:23:

Ik geef mijn schoonmoeder echt nooit meer chips, wat kraakt dat mens echt niet meer normaal.

Eerst bijt ze van ieder chipje een stukje af en dan vervolgens gaat ze er een minuut op zitten kraken, vreselijk !

Verder is ze heel lief maar ik wil echt nooit naast haar zitten met eten, ze heeft een kaak die klapt bij iedere hap die ze neemt brrrrr.Haha dat heeft mijn schoonmoeder met pinda's! Die zetten we nu dus ook nooit meer neer als ze er is!
quote:nephthys schreef op 24 oktober 2014 @ 21:39:

Fluitende mensen, werken verschrikkelijk op mijn zenuwen.

En dan vooral als ze het 'smorgens vroeg doen, of op mijn werk door de gangen. Grrrr.

Oh, dat ken ik. Ik kan er ook niet tegen. Vind het zoooo irritant!

Het lijkt wel of komen die mensen aandacht tekort en willen ze op deze manier dat iedereen naar hun kijkt of op hun reageert.
quote:nephthys schreef op 24 oktober 2014 @ 21:39:

Fluitende mensen, werken verschrikkelijk op mijn zenuwen.

En dan vooral als ze het 'smorgens vroeg doen, of op mijn werk door de gangen. Grrrr.

Oh, ik fluit ook heel vaak.

Vooral op m'n werk.

Nooit aan gedacht dat mensen zich daaraan zouden kunnen ergeren.

Even denken, ga ik er nu mee stoppen?

Neuh.....
Heb er ook weer een paar:

Ik erger me al een tijdje behoorlijk aan een barjongen in mijn stamkroeg.

Hij vraagt iedere x hetzelfde. Ik ben er regelmatig met een goede vriend van me,

maar ik ga ook wel eens alleen en dan vraagt hij dus steeds 'waar is die en waar is die'?

En dat begin ik behoorlijk irritant te vinden eerlijk gezegd. Ik reageer altijd normaal,

misschien dat ik eens een bot antwoord ga geven... .

Ik vind mijn achterburen ook irritant, (en dat is wel erg onbenullig, I know) die laten

hun tuin betegelen waardoor het gangetje steeds vol met rotzooi staat waardoor ik

er erg slecht langs kan met brommer/ fiets .

En de mannen van het tuintegelleg-bedrijf zijn ook nog chagerijnig...

Ik zing en fluit ook de halve dag, ga ik ook niet mee stoppen.

Is leuk, word je vrolijk van!
Post.nl heeft een pakketservice waar je kunt zien hoe laat je pakket wordt geleverd. Hij geeft bij mij al 3 dagen aan dat het pakket tussen 8.30 en 20.00 uur geleverd wordt. Steeds schoof het een dag op. Nu is de pakketbezorger onderweg, maar nog steeds geen tijdstip!

Daar zit je dan op je vrije zaterdag terwijl de zon straalt buiten. Fijn zo'n service die geen service is!
Ik erger me aan druk kletsende kassa-dames, die totaal geen oog hebben voor de klant en gewoon doorlullen met elkaar. Vorige week waren er 2 zo druk aan het praten dat ik moest vragen: ''mag ik even storen, ik wil even afrekenen, als het mag.'' Er kon nog geen ''goedemorgen'' vanaf
quote:Merisi schreef op 08 november 2014 @ 11:41:

Post.nl heeft een pakketservice waar je kunt zien hoe laat je pakket wordt geleverd. Hij geeft bij mij al 3 dagen aan dat het pakket tussen 8.30 en 20.00 uur geleverd wordt. Steeds schoof het een dag op. Nu is de pakketbezorger onderweg, maar nog steeds geen tijdstip!

Daar zit je dan op je vrije zaterdag terwijl de zon straalt buiten. Fijn zo'n service die geen service is! Ik heb dit ook wel eens gehad, maar bij mij ging het om een dag. Erg irritant dit. Ik zou er gewoon uit gaan, vandaag. Alhoewel ik denk dat ze dan net wel komen.
Mensen die op het perron pontificaal voor de deuren van de trein gaan staan. Er moeten nog mensen uit ja!!
quote:Penelopeia schreef op 08 november 2014 @ 12:17:

Mensen die op het perron pontificaal voor de deuren van de trein gaan staan. Er moeten nog mensen uit ja!! Laatst was ik een beetje chagrijnig, en ik erger me ook vaak aan mensen in en rondom het treinverkeer. Samen met een heleboel mensen stond ik te wachten tot alle mensen de trein uit waren gestapt. Op een gegeven moment stapten twee mensen de trein al in toen er nog steeds mensen aan het uitstappen waren. Ik wacht nog keurig, want zo ben ik . Maar rechts van mij wilde een persoon de trein instappen. Toen heb ik zijn doorgang maar even geblokkeerd met mijn arm en de woorden: Er komen nog mensen uit. ZO!

Mensen die op het perron pontificaal voor de deuren van de trein gaan staan. Er moeten nog mensen uit ja!! Haha, dat heb ik ook regelmatig, maar ik ben best goed in door mensen heen lopen, vinden ze niet leuk. Van de week nog, een of ander lefgozertje dat echt recht voor me ging staan zodat ik er niet uit kon. Tja, dan ben ik echt niet aardig en zeg daar heel duidelijk iets van. Tot schrik van zijn vriendinnetje dat mijn reactie maar niks vond. Voor mij is dat echt een gevalletje eigen schuld.
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 08 november 2014 @ 12:15:

[...]

Ik heb dit ook wel eens gehad, maar bij mij ging het om een dag. Erg irritant dit. Ik zou er gewoon uit gaan, vandaag. Alhoewel ik denk dat ze dan net wel komen. Ja, en ik wil mijn pakketje echt graag hebben. Meestal komt mijn bezorger 's avonds, maar in het weekend weet ik niet of hij werkt of een ander.
Dat ergeren aan gesnuif herken ik trouwens ook. Of helemaal als ze zo ronkend hun neus ophalen. Jugh. Soms twijfel ik of ik soms even een zakdoekje moet aanbieden...
Fluiten vind ik ook vreselijk, en als mensen met hun vingers trommelen, ik krijg van beide de zenuwen. Doet hier een man van de supermarkt als hij achter de kassa zit en je haalt je geld of je pinpas uit de portemonnee. Alsof je zit te treuzelen of zo.

Mensen die op het perron pontificaal voor de deuren van de trein gaan staan. Er moeten nog mensen uit ja!!

Jaa, ik kan quoten, jippiiee!

ok, weer OT.

Of mensen die de incheckpaaltjes blokkeren. Gisteren nog drie dametjes met koffers die ervoor gingen staan terwijl ik men bus moest halen. Geen andere paaltjes in de directe omgeving. Dus ik wurm me er snel even langs zodat ik in 0.3 seconden uitcheck. Waren ze hélemaal verontwaardigd. Ja euh, sommige mensen hebben haast op het station, en doen niet vijf minuten over uitchecken....
Overigens bus nèt gehaald. Dus ik was blij met mijn actie
De bezorger van DHL die 2 uur (of meer, want ik was inmiddels weg) te laat is en vervolgens het pakket door de brievenbus stouwt. Bedankt..sukkels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven