Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
...en dus staat die vraag er nog niet bij.

@Junior, kun je die toevoegen?

'Mijn Laatste'-functie terug, het overzicht waarmee je naar je eigen, laatste reacties in diverse topics terug kon gaan.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
O echt? Ik had hiernaar gevraagd en even later stond het als lay-outklacht in de OP, dus ik nam aan dat over dezelfde 'laatste' ging

Ik vind het wel vaag dat dat quoten bij iedereen anders is. Ik heb alle cookies en geschiedenis al gewist, browser opnieuw opgestart, maar nog steeds niks. Zelfde geldt voor de smileys.
quote:LoiseauCoureur schreef op 06 november 2014 @ 13:26:

Zijn er laptop+chrome gebruikers die ook alweer kunnen quoten? Bij mij werkt het namelijk nog niet!

Ik heb van het begin af aan kunnen quoten op de laptop met Chrome.

Alles werkt naar behoren alleen de smileys doen het bij mij nog niet.
quote:Manji schreef op 06 november 2014 @ 14:25:

[...]

Ik heb van het begin af aan kunnen quoten op de laptop met Chrome.

Alles werkt naar behoren alleen de smileys doen het bij mij nog niet.Hoera! Ik kan ook ineens weer quoten!!
Yep, na uit-en inloggen kan ik nu ooo quoten

Yeah!
Je bent zelf een theepot
quote:LoiseauCoureur schreef op 06 november 2014 @ 14:48:

[...]

Hoera! Ik kan ook ineens weer quoten!!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 06 november 2014 @ 14:06:

[...]Hier laptop+chrome. Ik kan wel quoten.Hier idem
quote:london_calling schreef op 06 november 2014 @ 15:37:

[...]

Hier idem Ik ook
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En het aantal postings door mij gedaan klopt!

H U L D E V I V A
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
en de smileys werken ook !!!!
Test
Geen bijzonderheden
Goed zo Yas!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb het forum omgekeerd ingesteld. Ik lees dus de berichten van onder naar boven (zodat het laatste bericht bovenaan staat).

Alleen, klik ik op een ander topic, krijg ik altijd de ´juiste´ volgorde. De cijfervakjes bovenin zijn dan allemaal wit. Klik ik op de 1, dan krijg ik mijn eigen instellingen weer terug. Niet handig.
Laat maar. Mosterd is zelfs al opgedroogd.
quote:yasmijn schreef op 06 november 2014 @ 16:01:

Test

Jee! Ook ik kan quoten .

Junior, er staat in je OP dat "voorkeuren instellen werkt niet goed" is opgelost (tenminste, dat betekent dat het is doorgehaald toch?), maar ik kan nog steeds geen voorkeuren instellen. Ik kan namelijk niet op de vakjes klikken zodat het wordt aangevinkt.
quote:Promethium schreef op 06 november 2014 @ 16:34:

[...]

Jee! Ook ik kan quoten .

Junior, er staat in je OP dat "voorkeuren instellen werkt niet goed" is opgelost (tenminste, dat betekent dat het is doorgehaald toch?), maar ik kan nog steeds geen voorkeuren instellen. Ik kan namelijk niet op de vakjes klikken zodat het wordt aangevinkt.

+1

Heb het net geprobeerd vanaf desktop PC (Chrome en Iexplorer) en iPad (Safari). Ik zie de vakjes voor "verberg deze categorieën" maar kan ze niet aanvinken. Lijkt dus niet verholpen

Oh en nog een vraag, volgens mij is deze al eerder gesteld maar ik heb het antwoord niet gezien of gelezen: wat is het verschil tussen een zwart of grijs tekstballonnetje - waarin achter het topic het aantal reacties staan. Ik dacht eerst dat de zwarte ballonnetjes betekenden dat er nieuwe postings zijn sinds ik laatst gekeken heb, of vandaag of zoiets, maar die theorie klopt niet. Wie kan het me uitleggen?
Ik zie hem nog niet op de lijst staan (wel al gemeld):

De paginanummering staat ónder het reactiescherm, waardoor je al snel denkt dat er maar 1 pagina is, en je dus niet blijkt te reageren nadat je alle reacties hebt gelezen.

Ook vind ik cursief weinig anders dan het rechte schrift. Je ziet vrijwel geen verschil.

Even testen of 'bold' wel goed zichtbaar is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Laat maar, moet duidelijk aan de bril of eens iets beter uit mijn doppen kijken.
Waarom staat nog niet als bug in de OP dat er op je startpagina (je profiel) zo'n raar groot vlak met zigzaglijntjes staat?

En sowieso je avatar zo overdreven groot in beeld. Less is more: gewoon gelijk starten met topictitels, zonder al die poespas.
quote:elninjoo schreef op 06 november 2014 @ 17:47:

En sowieso je avatar zo overdreven groot in beeld. Less is more: gewoon gelijk starten met topictitels, zonder al die poespas.Alsof je zelf niet meer weet wie je bent
quote:elninjoo schreef op 06 november 2014 @ 17:47:

Waarom staat nog niet als bug in de OP dat er op je startpagina (je profiel) zo'n raar groot vlak met zigzaglijntjes staat? Niet alleen op je startpagina hoor, ik heb hem hier ook.
quote:himalaya schreef op 06 november 2014 @ 17:48:

[...]

Alsof je zelf niet meer weet wie je bent Hahaha: "Viva: het forum voor vrouwen met dementie"
Pijlerknop voor als je in het scherm van actieve topics staat, staat er nog niet bij.
En ik mis de optie nog dat je een deel van de laatste reactie kunt lezen als je over de topictitles muist. Hoef je geen topics aan te klikken waar zinloze reacties staan als 'hoe is het nu TO?'
Mods wat is er precies deels opgelost aan het zwabbereffect bij scrollen op de iphone??

Zie mijn afbeelding hieronder (misschien kan iemand hem even plakken) dat dit zeker nog niet verbeterd is.

[IMG]http://i61.tinypic.com/5cdmib.jpg[/IMG]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven