NaNoWriMo (2014)

04-10-2014 14:34 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden.

NaNoWriMo komt er weer aan! Oftewel National Novel Writing Month. En dus ben ik er met een gloednieuw topic.

Op 1 november begint het, maar nu is de tijd aangebroken om je mentaal voor te bereiden en eventueel een plan de campagne in elkaar te zetten.

Who's with me?

Ik ben er vroeg bij dit jaar.
O en op de vraag van noamski of ik voorgaande jaren mijn first draft heb afgeschreven; nee, dus. Vandaar ook mijn voornemen het dit jaar wel te gaan doen, maar ik faal gewoon weer.

Of, laat ik de moed nog niet helemaal opgeven. Ik maak mijn keuze aan het eind van de maand wel of ik door wil schrijven. Misschien krijg ik volgende week wel een opleving.
Ik heb uit alle jaren trouwens 3 (2009, 2012, 2013) verhalen afgemaakt. 1 tijdens nano, 1 afgelopen jaar.

Maar die ik afgelopen jaar (nano 2013) afgemaakt heb hoort wel een beetje bij mijn verhalen uit 2006 en 2007, dus misschien heb ik dan toch een soort van afgeschreven. Net als nummer 3 (nano 2012) die ik afgemaakt heb. Die verhalen horen allemaal bij dezelfde serie
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Geinig motto heb jij trouwens, Droomz.
Hoi allemaal!

Wow, veel bij te lezen ;) Hoop dat jullie je wat beter voelen, Fiool & Noamski!

@Droomz: Wauw. Echt...Wow. Knap hoor! Een vriendin van mij ging voorgaande jaren ook steeds zo hard, maar die heeft er dit jaar wat meer moeite mee.

@Liadan: Jammer dat je je verhaal waarschijnlijk niet af gaat krijgen binnen de maand. Hoop dat 55 000 wel gaat lukken!

Ik ben blijven steken op 5142 woorden...Bah. Eergisteren iets onder het dagdoel blijven steken en gisteren nauwelijks geschreven...Dat betekent dat ik nu weer in moet gaan halen, maar de motivatie en inspiratie ontbreekt een beetje. Hoe gaat het vandaag met jullie?
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Nou ja, binnen de maand mijn verhaal af was sowieso mijn doel niet, want dan moet ik minimaal Droomz-goals stellen en dat is mij toch net wat te gortig , maar het zou fijn zijn als ik het in de maanden daarna bijvoorbeeld zou kunnen afronden.

Ik kan ook gewoon mijn novels van 2012 en 2013 (horen bij elkaar) nemen om af te maken, daar schreef ik zo nu en dan nog wel aan.
Meld! Quotum gehaald, zit nu op 8500 woorden.

Toen ik het gisteren niet meer zag zitten (met mijn slecht idee en bla bla) ben ik op de site van NaNoWriMo de pep talks gaan lezen. Lezen dan iedereen op een gegeven moment denkt 'wat een kutidee' gaf me de moed op er gewoon blind mee door te gaan. Nog afgezien van het feit dat ik dit echt niet meer kan inhalen met een ander idee:-) Wat ik ook ga doen met deze eerste versie, ik leer er een hoop van.
Haha, ik dacht ook 'wat een kutidee', maar ik kreeg zowaar net een spontane boost. Eindelijk gebeurde er ook wat spannends. Als ik doorga met dit verhaal moet ik de eerste pakweg 12 pagina's schrappen en er iets anders voor in de plaats schrijven, want Jezus, wat een bende. Ik ga maar niet teruglezen.
Pfft ik ben gewoon drie dagen ziek geweest .... vandaag weer opgepakt maar mijn wordcount is nu bijna 4000, loop een beetje achter dus Probeer vandaag de 5000 aan te tikken (de eerste badge!) en dan de rest van de week proberen nog wat extra te schrijven dan maar. Gelukkig liep ik in het begin een beetje voor.
Had wel een geniale ingeving vandaag voor een nieuw personage. Inclusief zeer bijpassende naam (hij heet Janus, misschien dat dat de classici onder ons al een idee geeft over hoe hij is )
Lekker bezig iedereen trouwens, top! En gewoon doorschrijven is dus het devies, ook al denk je dat het niks wordt
Pfff, vandaag staat de teller op bijna 9500, maar ik weet nog niet waar het verhaal heengaat. Ik probeer elke dag een hoofdstuk te schrijven en zie per dag eigenlijk ook wel waar het heen gaat. Het houdt me wel op mijn tenen, want ik moet elke dag wat nieuws verzinnen en heb geen idee waar ik eindig. Ik heb mezelf voorgenomen om gewoon te blijven typen en dat zie ik 1 december wel wat ik allemaal geschreven heb. Ik herken dus wel wat je schrijft Liaden, durf het nu ook niet allemaal terug te lezen (ook helemaal geen tijd voor!)

Captain_Obvious wat fijn dat je een nieuw personage hebt met zo'n passende naam. Dat zorgt vast weer voor veel inspiratie.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Vervelend dat je ziek was, Captain. Dat is inderdaad wel funest voor het bijhouden van je wordcount. Hopelijk kun je de opgelopen achterstand snel inlopen.

En doorschrijven is inderdaad het devies. Gewoon negeren dat je een steaming pile of crap geschreven hebt en belachelijk optimistisch zijn over de woorden die je nog uit je toetsenbord gaat persen.

Bloubokkie, goed bezig! Je hebt de 10k al bijna in je zak!

Wel grappig, in de peptalk van Veronica Roth staat zo'n grafiekje waarin het verloop van het schrijven beschreven staat en in het begin staat er echt zo'n laag recht lijntje met set-up en dan gaat de lijn ineens omhoog na een 'inciting moment'. Dat lijkt precies op wat er bij mij nu gebeurt. Dat lijntje blijft hierna nog een tijdje omhoog gaan en ik hoop ZO dat dat ook uitkomt.
Nou, 10k is voor mij een feit. 1/5 zit er op!

Succes vandaag, iedereen! Dat de achterstanden maar weggewerkt mogen worden.
Gefeliciteerd Liadan!
Gefeliciteerd Liadan!

Captain, wat rot dat je ziek was. Ik kan daar over meepraten, ook ik was en ben nog steeds ziek :(. Enorm moe met veel hoofdpijn en dan is schrijven wel het laatste dat je wilt. Ik probeer vandaag weer een beetje te beginnen met schrijven en mijn wordcount staat nu ook nog op 4700, dus ik heb ook een grote achterstand, helaas. Nou ja, we zien wel hè, meedoen is belangrijker dan winnen zullen we maar zeggen .
Ik kan nog steeds niet quoten. Zucht. Maar goed: Thanks Liadan (over het motto). Komt uit een boekenserie en vind hem wel heel toepasselijk .

Gister niet veel geschreven. Hopelijk vandaag meer op de write-in Ik zit in elk geval al 45 minuten in de trein, dus het zou wel heel erg zijn als ik niet veel schrijf vandaag.

Veronica Roths peptalk was trouwens leuk om te lezen. Vooral ook grappig, omdat ik haar Divergent-serie dus gelezen heb.

Zo te zien dat het schrijven bij veel mensen hier gestaag. En gewoon doorschrijven, ook als je achterloopt. Als je hard genoeg schrijft, loop je op een bepaald moment niet meer achter
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik ben ook over de 10K en ben nog niet klaar voor vandaag. Dit voelt goed!
quote:bloubokkie schreef op 06 november 2014 @ 11:03:

Ik ben ook over de 10K en ben nog niet klaar voor vandaag. Dit voelt goed!+1
De 12000 is gepasseerd! Eindelijk een buffer, voor de sociale verplichtingen die er aan komen:-)
Jemig wat goed Fiool!
Manadis,

De race is nog lang niet gelopen. We lopen allemaal tegen een helling op, maar de jouwe is nu iets steiler geworden. Er zijn echter pas 6 dagen voorbij, dus je hebt nog 24 dagen de tijd om je achterstand weg te werken. Dat moet zat tijd zijn om het nog goed te maken. Als je iedere dag een paar honderd woorden extra schrijft ben je uiteindelijk weer bij. Laat je niet ontmoedigen doordat anderen wel op schema lopen (of er op vooruit lopen).

Doe voor nu wat je kunt en hopelijk ben je snel weer beter. Dan kun je er weer flink tegenaan! You can do it!

Als je wat support nodig heb, let us know!

Beterschap!
Goed nieuws, fiool. Dat moet een fijn gevoel zijn.

Ik heb nachtdienst, dus ik ga vannacht verder. Ik hoop minimaal 2000 woorden erbij te kunnen tellen.
Wat is het hier akelig stil. Hoe staan jullie ervoor?
Ben net thuis van mijn werk, dus ik sta er nog net zo voor als gisteren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven