NaNoWriMo (2014)

04-10-2014 14:34 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden.

NaNoWriMo komt er weer aan! Oftewel National Novel Writing Month. En dus ben ik er met een gloednieuw topic.

Op 1 november begint het, maar nu is de tijd aangebroken om je mentaal voor te bereiden en eventueel een plan de campagne in elkaar te zetten.

Who's with me?

Ik ben er vroeg bij dit jaar.
Nou, waar wacht je nog op? Aan de slag jij!

Oké, oké, na een sociaal intermezzo ben ik weer aan de slag

Hoe is het met de rest? Achterstanden alweer ingehaald? We zijn pas op dag 7, alles is nog mogelijk (behalve opgeven ).
Ik lig qua woorden heel erg op schema, ik heb er bijna 13.000. Daar ben ik natuurlijk super blij mee, maar ik heb nu het ideeën-dipje. Het wordt een stom verhaal, het gaat nergens heen en waarom heb ik me niet beter voorbereid

Ik moet mezelf er steeds maar aan blijven herinneren dat ik gewoon door moet schrijven, niet teveel nadenken. Dat komt later wel weer.

Hoe gaat het bij jullie? Nog dipjes of zitten jullie allemaal in een high?
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Hallo! 12.000 fiool, wauw! Top!

en 10k voor Liadan, whoohoo!

Bloubokkie ook al zo goed bezig. Het gaat om het aantal woorden he

Hier het quotum voor vandaag (1667) gehaald, maar loop natuurlijk nog steeds achter. Grmbl. Current word count 7210. Geschreven in vier dagen, niet zeven, dus dat is nog best netjes toch? Maar ik had natuurlijk al over de tienduizend moeten zitten conform de NaNoWriMo-planning en daar ben ik helaas nog niet
Overigens ben ik nog wel blij met mijn verhaal. Maar wat ik vroeger altijd deed, hele stukken overslaan zodat ik bij de leuke stukken kwam, kan nu ff niet. Ten eerste omdat ik nog niet precies weet wat er in de tussentijd gaat gebeuren (leuk joh, een pantser zijn ) en ten tweede omdat de lezer het dan niet meer snapt.... haha.
Droomt iedereen hier trouwens stiekem over de uitgave van een boek van jouw hand?
Jihaaaa 10.000 woorden aangetikt!

Het kostte me wel het leven van een personage...
quote:Captain_Obvious schreef op 07 november 2014 @ 22:56:

Droomt iedereen hier trouwens stiekem over de uitgave van een boek van jouw hand?

Zeker wel Dat is natuurlijk de droom!

Na een aantal dagen dramatisch weinig gedaan te hebben (hoofdpijn, sociaal leven ;)) heb ik vandaag een inhaalslag gedaan en 3500 woorden geschreven! Ik zit nu op 11000 woorden, gaat erg soepel vandaag! Ga even douchen om de mensen om me heen een plezier te doen en dan in ieder geval tot 13333 werken (maar hopelijk iets meer want dat inhalen iedere keer vind ik maar niets). Ik heb mensen al gewaarschuwd dat ze me deze week in ieder geval niet gaan zien dus ik heb goede hoop!

Hoe gaat het met iedereen?
Nog even een snelle vraag: je hoeft geen cover te uploaden toch? Niet dat ik er op 30 november achter kom dat dat toch een vereiste is om te winnen ;)
quote:noamski schreef op 08 november 2014 @ 09:42:

Nog even een snelle vraag: je hoeft geen cover te uploaden toch? Niet dat ik er op 30 november achter kom dat dat toch een vereiste is om te winnen ;)Dat hoeft niet, het is optioneel.
Wat betreft hoe het gaat: ik ben gisteren tot 13381 gekomen. Vandaag heb ik nog geen poot uitgestoken. NaNo-technisch dan. Ik ga straks aan de slag, maar ik moet ook echt even iets in het huishouden gaan doen voordat ik eind november op een vuilnisbelt woon.

Captain, vorig jaar schoot ik ook heerlijk op toen ik de dood van een personage beschreef. Was het een belangrijk personage die nu gesneuveld is?
quote:Captain_Obvious schreef op 07 november 2014 @ 22:56:

Uiteraard Maar dat zal niet dit verhaal worden.

Off-topic: ik ben blij dat de smileys het weer doen!
Ik ben weer bij voor vandaag!

Laat maar sneuvelen die personages, Captain! Waar gehakt wordt...

Noamski, goede inhaalslag!
Ze was niet een van de hoofdpersonages, maar ik was net een beetje aan haar gehecht... Oh wel...
Dat doe je goed trouwens, noamski! Fiool, lekker op schema.

Ik heb net 15k gehaald. Ik loop dus 1 dag voor, maar als ik 55k wil halen loop ik eigenlijk wat achter. Morgen heb ik niet zo heel veel tijd om te schrijven, maar ik ga het toch wel doen.
Ik hoop stiekem wel op een uitgave van mijn verhalen ja. Alles Ik heb deel 1 van het verhaal waar ik nu aan bezig ben wel af laten drukken, omdat ik dat gewoon tof vond. Maar dat worden maar 3 boeken :-)

Ik ben even overgestapt naar mijn back-upverhaal. In mijn eigenlijke verhaal zit ik even vast en voel ik de druk om iets goeds te produceren, dus daarom ben ik voor nu naar het andere verhaal gegaan. Daar heb ik dat wat minder :-)
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Droomz: doe je twee verhalen tegelijk? Allebei 50 K? Respect:-)

Ik loop nog steeds nominaal, maar het ging niet makkelijk vandaag. Mijn doel voor de aankomende week is twee dagen vooruit schrijven, want in het weekeinde ben ik weg.

Hoe is het met de rest?
Hier bijna de achterstand ingelopen van het begin van de week, nog duizend woorden en dan zit ik op schema (15000 rond is het totaal dat we vandaag geschreven moeten hebben toch, volgens schema?)

Ik ben trouwens behoorlijk moordlustig er zijn nog geen verdere slachtoffers gevallen, maar aan mijn hoofdpersoon ligt het niet
quote:Liadan schreef op 08 november 2014 @ 14:14:

Dat doe je goed trouwens, noamski! Fiool, lekker op schema.

Ik heb net 15k gehaald. Ik loop dus 1 dag voor, maar als ik 55k wil halen loop ik eigenlijk wat achter. Morgen heb ik niet zo heel veel tijd om te schrijven, maar ik ga het toch wel doen.En ben je nog op schema? 55000 moet toch ook wel te doen zijn toch?
Goed zo, Captain! Laat die dooien maar vallen

In mijn verhaal is het dreigend, maar ik heb te weinig personen in het verhaal om er eentje over de kling te helpen. Als ik te weinig materiaal heb om de 50k überhaupt te halen, ga ik misschien wel iemand bedenken, speciaal om hem daarna om zeep te helpen
quote:Captain_Obvious schreef op 09 november 2014 @ 20:44:

[...]

En ben je nog op schema? 55000 moet toch ook wel te doen zijn toch?

Ik zit nog steeds op 15k, want ik heb nog niets gedaan. Ik ben net thuis en ik ga zo eens beginnen. 55k is inderdaad wel te doen, maar ik wil wel graag de voorsprong die ik opgebouwd had behouden en in de komende week uitbouwen. Bij mij zijn er wel al dooien gevallen, maar dat kon vanwege de aard van het verhaal ook niet anders. Ik wil nu een personage ombrengen, maar ik heb weinig personages, dus ik moet er of nog een paar inschrijven om die uiteindelijk het hoekje om te helpen, of ik moet er bestaand personage dood laten gaan (en dan nieuwe personages introduceren).

Straks een update van mijn wordcount. Het zou gemakkelijker zijn om hier die wordcount-widget te plakken.
Je kunt ook gewoon doen zoals George RR Martin, en (spoiler, selecteer om te lezen :-))

vrijwel alle personages die je in het begin hebt geïntroduceerd om zeep helpen
George had in ieder geval geen probleem met de 50k....
Ik ben me ondertussen on the fly aan het inlezen en googlen over begraafplaatsen en mausolea, want mijn verhaal leidt mijn hoofdpersonen daar 'ineens' naartoe. Kennen jullie dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven