NaNoWriMo (2014)

04-10-2014 14:34 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden.

NaNoWriMo komt er weer aan! Oftewel National Novel Writing Month. En dus ben ik er met een gloednieuw topic.

Op 1 november begint het, maar nu is de tijd aangebroken om je mentaal voor te bereiden en eventueel een plan de campagne in elkaar te zetten.

Who's with me?

Ik ben er vroeg bij dit jaar.
Oh, en ben ook een beetje zenuwachtig haha. Heb het tegen iedereen verteld (als stok achter de deur) dus zal wel moeten ;)
De eerste duizend woorden zijn een feit:-)
Wauw, goed bezig fiool!

Ik ben net terug van sporten en ga nu voor het eerst een langer stuk schrijven. Tenminste, een langere periode achter mijn laptop zitten

Liadan, heb je nog een desktop dan? Oldschool zeg!
Het quotum voor vandaag heb ik zelfs al gehaald. Ik moet zeggen, ik ben er zelf verbaasd over. Als ik nog tijd heb vandaag ga ik voor de bonus:-)

Succes, iedereen!
Wat is je quotum fiool?
Ik heb inderdaad een desktop. Dat is niet ouderwets maar retro. Of vintage. Hip dus. :-D

Ik ga straks verder. Ik heb nu ongeveer 500 woorden, gisteravond geschreven.
Megahip

Hier al meer dan 1200 woorden, jeej!
Ik doe dit jaar wederom mee, al kom ik nog niet echt op gang tot nu toe helaas :(

*gaat reacties hier teruglezen*
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Jammer, Droomz. Had jij vorig jaar niet binnen enkele dagen al 50K?

Waardoor kom je nu niet op gang?
Binnen enkele dagen, wauw! Hoe doe je dat?
Je vingers tot stompjes typen, that's how. Het zal mij nooit lukken, ik ben al blij als ik ergens in de laatste week van de maand de 50K heb gehaald.

Verder liep ik net al tegen iets aan. Ik schreef iets wat ik 1 ( ! ) pagina daarvoor nog anders beschreven heb. En ik ga niet terug om het daar te veranderen.
Een ander leuk nieuwtje is dat mijn vorige bericht het 111ste in het topic was, terwijl mijn wordcount 1111 was. Leuk, die toevalligheden.
Haha, dat zijn inderdaad grappige toevalligheden! Ik heb het wordcount van vandaag gehaald, heb nu 1692 woorden en ga aan het begin van de avond nog wel verder schrijven denk ik. Straks eerst lekker naar het schaatsen kijken op televisie en nu nog even wat huishoudelijke taken, die natuurlijk ook gewoon doorgaan ondanks nanowrimo (lijkt me ook wel gaaf, op een hutje op de hei ofzo, puur en alleen hoeven schrijven en verder niet zoveel, heerlijk!).
Hm, quoten lukt niet echt. Vorig jaar had ik het inderdaad met 2 dagen. En hoe ik dat doe? Gewoon heel veel onzin tikken haha. Geen idee waarom het niet lukt helaas :(
Ik heb vanmorgen zomaar even 1200 woorden weggeschreven en zit boordevol ideeën. Ben zeker een pantser en heb er echt plezier in :D

Leuk om te lezen dat bijna iedereen een goede start gemaakt heeft. Nu even eten en vanavond weer vrolijk verder typen.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Vervelend Droomz dat je er nu even niet in komt. Gewoon beginnen en doorschrijven zonder erbij na te denken jan nog wel eens helpen. Succes in ieder geval!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Over de 2000, whoei!

De eerste week was het makkelijkste toch
1400 Ernstig trots!

Zie dat iedereen fijn op weg is - schouderklopje van mij!
Mijn quotum is 1700 per dag. Maar er komen zeker dagen dat ik dat niet ga halen, dus ik ga maar zo snel mogelijk door:-)

Hoe maken jullie tijd vrij voor het schrijven?
Goed bezig, mensen! Heb je al wat geschreven, Droomz?

Als je kunt wat extra schrijven, fiool. Misschien zelfs je quotum wat ophogen als je zeker weet dat je een dag niet of weinig kunt schrijven. Je kunt beter wat speling hebben dan dat je een achterstand oploopt. Ik heb zelf de mazzel dat ik best veel vrij ben en meestal desnoods op mijn werk nog kan schrijven. Nachtdiensten komen wel eens van pas.

Captain, week 2 schijnt de alom gevreesde Hell Week te zijn, maar hopelijk blijft die jou bespaard.

Noamski, je mag ook trots zijn. Goed bezig. Bloubokkie, jij ook. En wat leuk om te lezen dat je er zo'n plezier in hebt.
Nette scores hier toch wel.

Uiteindelijk heb ik nog wel wat geschreven nog, maar helaas minder dan gehoopt. Nou ja, we hebben nog een maand. Dit keer heb ik wel meer moeite om niet te gaan editen. Vooral omdat ik uiteindelijk op een andere website wil publiceren.
De eerste 800 woorden voor de dag zitten er al op! De score is nu 2450 in totaal. Het werkt echt zo bevrijdend om niet constant alles wat ik schrijf in twijfel te trekken! Gewoon schrijven en je later zorgen maken over hoe goed het is. En toen ik alles wat ik gisteren geschreven had even doorlas, was het stiekem nog best goed ;)

Nu ga ik even aan een sociaal leven doen!

Wel lastig, ik ben van donderdag tot zondag weg dus zal iets vooruit moeten werken (en misschien toch wat moeten schrijven tijdens mijn weekendje weg?).

Liadan: heb je uiteindelijk besloten welk verhaal je gaat schrijven? Of ben je gewoon begonnen en zie je wel waar het verhaal je brengt?

Droomz: het begin is er! Misschien niet zoveel als je had gehoopt maar je krijgt nu vast de slag te pakken!
Noamski, ik heb een keuze gemaakt, maar de twijfel blijft bestaan. Ik maak me een beetje zorgen of ik wel fatsoenlijk de 50K kan halen met dit verhaal. Aangezien ik me niet echt voorbereid had moet ik sommige dingen tijdens het schrijven opzoeken.

Maar...ik geef niet toe aan die twijfels en ik blijf doorgaan met dit verhaal en ik zal het halen, al is het het laatste dat ik doe.

Als ik jou was zou ik inderdaad wat vooruit werken. Alles dat je tussen donderdag en zondag schrijft is dan meegenomen, maar het is dan ook geen ramp als het niet lukt.

Droomz, gelukkig heb je wel wat 'op papier'. Opsluiten die inner editor, en de sleutel weggooien.
Jaaa, er is weer een NaNoWriMo topic! Ik heb het forum de laatste tijd wat verwaarloosd, dus de nieuwe lay-out is nog even wennen....

Ik schrijf dit jaar geen verhaal, maar diverse korte posts voor mijn RPG-fora...Dat vind ik stiekem leuker dan een aaneengesloten verhaal schrijven Zit nu op 1640 woorden, merk dat ik een beetje moeite heb met op gang komen. Maar wat vind ik het leuk om weer volop met schrijven bezig te zijn!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven