Slapen in bedstede: ervaring?
zaterdag 8 november 2014 om 11:32
Een vriendin van me kwam terug van een midweek in een vakantiepark. Ze hadden geslapen in bedstedes. Zijzelf, man en kinderen waren er erg enthousiast over.
Die bedstedes waren een soort stevige kasten met luiken die tegen de muur stonden.
Ik heb jaren geleden in een bedstede geslapen. En mmm, wat vond ik het lekker om zo mijn eigen holletje te hebben. Het schermt licht en geluid af. Je stikt niet: er zit altijd wel een kier of hartje voor zuurstof in.
Misschien wil ik er thuis ook wel in slapen. Hoewel ik bedstedes op internet best duur vind.
Wat is jullie ervaring met bedstedes? Wel eens in geslapen?
Of zelfs thuis een bedstede, voor jezelf of de kinderen?
En waar heb je die gekocht? Of zelf gemaakt?
Die bedstedes waren een soort stevige kasten met luiken die tegen de muur stonden.
Ik heb jaren geleden in een bedstede geslapen. En mmm, wat vond ik het lekker om zo mijn eigen holletje te hebben. Het schermt licht en geluid af. Je stikt niet: er zit altijd wel een kier of hartje voor zuurstof in.
Misschien wil ik er thuis ook wel in slapen. Hoewel ik bedstedes op internet best duur vind.
Wat is jullie ervaring met bedstedes? Wel eens in geslapen?
Of zelfs thuis een bedstede, voor jezelf of de kinderen?
En waar heb je die gekocht? Of zelf gemaakt?
zaterdag 8 november 2014 om 11:36
Mijn ex had er eentje. Bloedje heet, krap. Uiteindelijk die deur eruit gehaald want het was niet te doen zo heet. Nee als ik zou kunnen kiezen, nooit voor een bedstede. Ik heb zelf zwarte gordijnen voor de ramen dus qua licht kan het hier ook heel donker zijn.
Ps, ik heb geen last van claustrofobie of iets dergelijks, vind het gewoon helemaal niets. (vroeger leek het mij romantisch maar dat is het verre van)
Ps, ik heb geen last van claustrofobie of iets dergelijks, vind het gewoon helemaal niets. (vroeger leek het mij romantisch maar dat is het verre van)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 8 november 2014 om 11:38
Lijkt mij inderdaad ook heel benauwd. En wat als degene die achterin ligt in de nacht een keer naar het toilet moet, of een slokje water wil gaan drinken? Moet die dan helemaal over de voorste persoon heen klimmen? Lijkt me geen handig plan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 8 november 2014 om 11:41
Mijn ervaring:
Vakantie huis gehuurd. Met zijn twee huis was vier persoons, hadden we dus een bedstee voor twee en een stapelbed! Ik had één persoons lakens en dekbedhoezen mee, de bedstee had een tweepersoons matras en dekbed. Bedstee was 140 breed, stapelbed 90 cm. Probleem! Was maar een weekend gelukkig,
Vakantie huis gehuurd. Met zijn twee huis was vier persoons, hadden we dus een bedstee voor twee en een stapelbed! Ik had één persoons lakens en dekbedhoezen mee, de bedstee had een tweepersoons matras en dekbed. Bedstee was 140 breed, stapelbed 90 cm. Probleem! Was maar een weekend gelukkig,
zaterdag 8 november 2014 om 11:43
Toevallig ben ik net bij iemand geweest om er 1 te laten maken voor dochter!
Het is wel de bedoeling dat de deurtjes gewoon open blijven 's nachts
Ik heb er zelf nog nooit in geslapen, maar vind het zo leuk en lijkt me heel gezellig!
Qua prijs valt het mee, heb via mp iemand die hem maakt. Scheelt een heleboel ten opzichte van de winkel.
Het is wel de bedoeling dat de deurtjes gewoon open blijven 's nachts
Ik heb er zelf nog nooit in geslapen, maar vind het zo leuk en lijkt me heel gezellig!
Qua prijs valt het mee, heb via mp iemand die hem maakt. Scheelt een heleboel ten opzichte van de winkel.
zaterdag 8 november 2014 om 11:45
Mijn man heeft voor onze zoon een hoogslaper gemaakt waarin je onderin ook kan slapen, het idee van een bedstee, met deurtjes en aan het voeteneind een soort raampje. Hij slaapt normaal gesproken bovenin maar vindt het 'holletje' onderin ook heerlijk en knus om in te slapen. Lijkt mijzelf ook heerlijk en romantisch om een bedstee te hebben!
zaterdag 8 november 2014 om 12:25
quote:pejeka schreef op 08 november 2014 @ 11:38:
Lijkt mij inderdaad ook heel benauwd. En wat als degene die achterin ligt in de nacht een keer naar het toilet moet, of een slokje water wil gaan drinken? Moet die dan helemaal over de voorste persoon heen klimmen? Lijkt me geen handig plan.
Dit. Wij hadden dan geen bedstede, maar heel weinig ruimte, de eerste tijd dat we samenwoonden. Dus ons bed stond ingeklemd. Altijd als man naar de wc moest was ik de lul, want dan werd ik ook wakker. Na een tijdje geruild, maar toch maar weer terug, omdat ik niet meer naar de wc durfde omdat ik hem dan wakker maakte en dat vond ik zo zielig
Denk niet dat het iets voor ons is ja als je op vakantie bent een keertje misschien.
Dit. Wij hadden dan geen bedstede, maar heel weinig ruimte, de eerste tijd dat we samenwoonden. Dus ons bed stond ingeklemd. Altijd als man naar de wc moest was ik de lul, want dan werd ik ook wakker. Na een tijdje geruild, maar toch maar weer terug, omdat ik niet meer naar de wc durfde omdat ik hem dan wakker maakte en dat vond ik zo zielig
Denk niet dat het iets voor ons is ja als je op vakantie bent een keertje misschien.
zaterdag 8 november 2014 om 12:29
Haha, ik vind de reactie over het bed opmaken wel leuk.
Ons bed staat trouwens ook ingeklemd, ik aan de kant waar ik eruit kan en vriend is ingebouwd. Geen enkel probleem, want ik ben de enige die er 's nachts af en toe uit gaat. Soms gaat vriend wel later slapen dan ik, dus dan moet hij over me heen klimmen, maar daar wakker van worden vind ik niet zo erg
En bedstee vind ik een heel leuk en kneuterig idee, vooral als het een ingebouwde is. Oudtantes van mij hadden dat vroeger, tante Aaf en tante Mien, dat zegt toch genoeg! Voor nu lijkt het me maar onhandig om zelf te hebben, maar wel leuk voor op vakantie.
Ons bed staat trouwens ook ingeklemd, ik aan de kant waar ik eruit kan en vriend is ingebouwd. Geen enkel probleem, want ik ben de enige die er 's nachts af en toe uit gaat. Soms gaat vriend wel later slapen dan ik, dus dan moet hij over me heen klimmen, maar daar wakker van worden vind ik niet zo erg
En bedstee vind ik een heel leuk en kneuterig idee, vooral als het een ingebouwde is. Oudtantes van mij hadden dat vroeger, tante Aaf en tante Mien, dat zegt toch genoeg! Voor nu lijkt het me maar onhandig om zelf te hebben, maar wel leuk voor op vakantie.
zaterdag 8 november 2014 om 12:45
Ik heb een keer op vakantie in een bedstee geslapen met raam. Dus dat kan ook.
Ongeveer zo, maar dan nog met houten deurtjes met zo'n uitgezaagd hartje ervoor.
Ik vond het geweldig, heel mooi en knus. Het was in een klein huisje waar anders een slaapbank o.i.d. in de woonkamer had moeten staan. Dan vond ik deze oplossing vele malen mooier en praktischer. Maar in een groter huis met voldoende slaapkamers zie ik er eigenlijk de meerwaarde niet van in.
Ongeveer zo, maar dan nog met houten deurtjes met zo'n uitgezaagd hartje ervoor.
Ik vond het geweldig, heel mooi en knus. Het was in een klein huisje waar anders een slaapbank o.i.d. in de woonkamer had moeten staan. Dan vond ik deze oplossing vele malen mooier en praktischer. Maar in een groter huis met voldoende slaapkamers zie ik er eigenlijk de meerwaarde niet van in.
zaterdag 8 november 2014 om 12:49
quote:Desperate_Housewive schreef op 08 november 2014 @ 12:21:
LadyZiva : zo'n plekje moet het voor onze dochter idd ook worden haar eigen kleine, veilige huisje! Ben ook al dingetjes aan het verzamelen voor erin op een plankje. Klein uiltje, leuke blikken voor spulletjes enzo.
Oh, zo herkenbaar!!!! Ik had een plank boven mijn hoofd en een boven mijn voeten. Vol met boeken, knuffels en paardenspullen, oh ja en mijn dubbeltjesfles (ik liet mijn zakgeld uitbetalen in dubbeltjes en die deed ik in een fles, leek zoveel ) En alles had een vaste plek. Aan de plafond hing een halster en aan de muur hoefijzers, bitten en zwepen. Hmmm, die geur alleen al. Toen ik nog een mini was stond er een stoffen stoeltje voor zodat ik er zelf in kon klimmen. Onze mini hond had dat ook snel door en lag dus elke avond op mijn voeten te slapen.
Hou er wel rekening mee dat ze er een paar keer uit vallen in hun slaap.
LadyZiva : zo'n plekje moet het voor onze dochter idd ook worden haar eigen kleine, veilige huisje! Ben ook al dingetjes aan het verzamelen voor erin op een plankje. Klein uiltje, leuke blikken voor spulletjes enzo.
Oh, zo herkenbaar!!!! Ik had een plank boven mijn hoofd en een boven mijn voeten. Vol met boeken, knuffels en paardenspullen, oh ja en mijn dubbeltjesfles (ik liet mijn zakgeld uitbetalen in dubbeltjes en die deed ik in een fles, leek zoveel ) En alles had een vaste plek. Aan de plafond hing een halster en aan de muur hoefijzers, bitten en zwepen. Hmmm, die geur alleen al. Toen ik nog een mini was stond er een stoffen stoeltje voor zodat ik er zelf in kon klimmen. Onze mini hond had dat ook snel door en lag dus elke avond op mijn voeten te slapen.
Hou er wel rekening mee dat ze er een paar keer uit vallen in hun slaap.
zaterdag 8 november 2014 om 15:17
Er komt hier een trapje voor te staan eruit vallen moeten we even kijken, is best een hoogte dus dat moeten we zien te voorkomen. Er komt ook een wandlampje in en idd allemaal frutseltjes en buiten aan de wand een vilten vogelhuisje en bij het raam een plantenbakje met nepplanten mijn moeder heeft ook al een dekbedovertrek met hertjes erop gekocht! Heb zo'n zin om dat ding in te richten enzo!
zaterdag 8 november 2014 om 15:54
Dochter heeft een bed dat wat op http://i57.tinypic.com/30didqu.jpg lijkt.
zaterdag 8 november 2014 om 15:55
quote:MarianneDavids schreef op 08 november 2014 @ 11:34:
Ooit in de vakantie in een oud boerderijtje. Heerlijk, lekker donker, stil, alleen zat er geen raam in en ik vind slapen met het raam dicht heel onaangenaam.
Dit. Ik vond het helemaal niet zo prettig door het gebrek aan frisse lucht.
Ikzelf heb thuis wel zelf een bedstee ingebouwd, maar die is aangenamer dan het bed aan de stadsstraat waar uitlaatgassen direct mijn bed ingestoten werden.
Bed opmaken is wel meer een gedoe dan een losstaand bed, trouwens.
Ooit in de vakantie in een oud boerderijtje. Heerlijk, lekker donker, stil, alleen zat er geen raam in en ik vind slapen met het raam dicht heel onaangenaam.
Dit. Ik vond het helemaal niet zo prettig door het gebrek aan frisse lucht.
Ikzelf heb thuis wel zelf een bedstee ingebouwd, maar die is aangenamer dan het bed aan de stadsstraat waar uitlaatgassen direct mijn bed ingestoten werden.
Bed opmaken is wel meer een gedoe dan een losstaand bed, trouwens.
zaterdag 8 november 2014 om 16:05
Superleuk Rianne!! Die van ons word zoals op mijn foto, maar dan onderin nog zo'n set deurtjes half achter de trap. Dan is er een grote doorgang om spullen eronder te zetten. En hij komt tot aan de grond helemaal dan. Hij word in grey wash gedaan, zijn gewoon nieuwe planken nl. Gebruikt hout is een stuk duurder ivm niet allemaal gelijk en meer verlies enzo.
Ik ben zo benieuwd hoe hij uiteindelijk gaat worden!
Ik ben zo benieuwd hoe hij uiteindelijk gaat worden!
zaterdag 8 november 2014 om 22:52
Snoezeman heeft samen met zijn broertje in de bedstee moeten liggen tot hij een jaar of tien was. Warm en benauwd. Boven de aardappels.
Nu wil hij ruimte en LUCHT hebben in de slaapkamer. Pas als de ijspegels aan de dakrand hangen gaat het raam op een kier, anders staat het wagenwijd open.
Nu wil hij ruimte en LUCHT hebben in de slaapkamer. Pas als de ijspegels aan de dakrand hangen gaat het raam op een kier, anders staat het wagenwijd open.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"