gebruikte keuken kopen?
zondag 9 november 2014 om 19:20
Maar...dat past toch niet? Ik snap niet zo goed hoe je een tweedehands keuken kan kopen, tenzij het 1 recht stuk is. Anders zijn de maten toch niet goed? Of de keuken van de buren moet er net op staan en dan moet je ook nog net iets vinden in het goede formaat en in je smaak en qua kastjes/indeling zoals jullie het prettig vinden (dus wel of geen lades, apotheekkast, oven, vaatwasser enz).
zondag 9 november 2014 om 19:31
Waar wij wonen, hoort bij huurhuizen de keuken vaak niet bij het huis, maar is van de huurders. Voorheen woonden we huur, en hebben we toen we in dat huis trokken de keuken van de eerdere huurders overgekocht. Daarna zijn we naar een koophuis overgegaan. Door allerlei omstandigheden hebben we toen besloten de keuken mee te verhuizen. En dat is een behoorlijke gepuzzel geweest....
Allereerst puzzelen hoe we de bestaande kastjes het beste zouden kunnen plaatsen in de nieuwe keuken. De opzet was heel anders, opeens hadden we ook een raam zitten in het keukenstuk, in het oude huis niet. Daardoor kwamen we qua bovenkastjes al heel anders uit. Verder bleek qua onderkastjes dat we op 2 plaatsen wel een extra kastje konden gebruiken. Van ons merk/type keuken was er helaas niets meer te krijgen. Uiteindelijk bleek dat Ikea een kleur frontjes had die vrijwel gelijk was aan onze kleur. Maar dan blijken die kastjes met een andere diepte te werken dan de standaard keuken. Dus vervolgens zitten puzzelen om met een nieuw blad ook qua diepte goed uit te komen. Plinten (beneden en boven) hebben we ook allemaal nieuw moeten halen, was qua kleur makkelijker op te lossen. Gelukkig is mijn partner een goede doe-het-zelver.
Mijn grootste vraag zou zijn hoe dit bedrijf levert en wat van al het plaatswerk op jouzelf neer komt.
Allereerst puzzelen hoe we de bestaande kastjes het beste zouden kunnen plaatsen in de nieuwe keuken. De opzet was heel anders, opeens hadden we ook een raam zitten in het keukenstuk, in het oude huis niet. Daardoor kwamen we qua bovenkastjes al heel anders uit. Verder bleek qua onderkastjes dat we op 2 plaatsen wel een extra kastje konden gebruiken. Van ons merk/type keuken was er helaas niets meer te krijgen. Uiteindelijk bleek dat Ikea een kleur frontjes had die vrijwel gelijk was aan onze kleur. Maar dan blijken die kastjes met een andere diepte te werken dan de standaard keuken. Dus vervolgens zitten puzzelen om met een nieuw blad ook qua diepte goed uit te komen. Plinten (beneden en boven) hebben we ook allemaal nieuw moeten halen, was qua kleur makkelijker op te lossen. Gelukkig is mijn partner een goede doe-het-zelver.
Mijn grootste vraag zou zijn hoe dit bedrijf levert en wat van al het plaatswerk op jouzelf neer komt.
zondag 9 november 2014 om 19:51
Erg vervelend dit te lezen dat mensen al meteen aan spam denken?
Ik heb nooit hier op een account aangemaakt en het is inderdaad allemaal nieuw voor mij en heb even zitten googlen en kwam meteen op deze forum terecht.
is het dan niet normaal dat ik deze vraag even mag stellen?
Ik zal de vraag zo weer verwijderen als jullie niet serieus kunnen reageren.
Mijn budget is maximaal ¤2.500
Ik heb nooit hier op een account aangemaakt en het is inderdaad allemaal nieuw voor mij en heb even zitten googlen en kwam meteen op deze forum terecht.
is het dan niet normaal dat ik deze vraag even mag stellen?
Ik zal de vraag zo weer verwijderen als jullie niet serieus kunnen reageren.
Mijn budget is maximaal ¤2.500
zondag 9 november 2014 om 19:52
zondag 9 november 2014 om 19:54
quote:riannerianne schreef op 09 november 2014 @ 19:22:
Poeh, zeg, wat een spelfouten op die site. Erg onprofessioneel.
Ik ben misschien een pietlut, maar alleen al daarom vind ik het nogal onbetrouwbaar overkomen. Niemand die even de website gecontroleerd heeft kennelijk.
Het gaat er mij dat we een deftige binnen budget keuken hebben en niet om de spelfouten.
Als er iets zinnigs te melden valt dan lezen we dit graag.
Poeh, zeg, wat een spelfouten op die site. Erg onprofessioneel.
Ik ben misschien een pietlut, maar alleen al daarom vind ik het nogal onbetrouwbaar overkomen. Niemand die even de website gecontroleerd heeft kennelijk.
Het gaat er mij dat we een deftige binnen budget keuken hebben en niet om de spelfouten.
Als er iets zinnigs te melden valt dan lezen we dit graag.