Wat is het risico

10-11-2014 17:05 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumlezers

In mijn keuken heb ik een ventilatierooster zitten

Vanmiddag wilde ik dit schoonmaken en tot mijn grote schrik zag ik dat er een stukje asbest buis inzat

Waarschijnlijk heeft er een buis van dak van huis na keuken gezeten maar deze is bij renovatie 10 jaar terug verwijdetd maar is er dus een stukje blijven zitten

Kan dit kwaad en hebben wij de afgelopen jaren ( ik woon hier zelf 2 jaar) risico gelopen op het inademen van vezels

Ik heb vanmiddag woningbouw erbij gehad rn ze doen er niks aan want volgens hun kan het geen kwaad

Wie kan mij hierover meer vertellen
Ik hoop het ben als de dood voor asbest

Woningbouw en bouwbedrijf doen nogal makkelijk met zeggen het kan geen kwaad
Dan moet je naar een psycholoog.

Want de woningbouw heeft gelijk. En dat zeggen wij ook steeds, maar je blijft maar bezig.
Je schoonbroer is dom.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het kan ook vaak geen kwaad. Snap wel dat je je zorgen maakt. Heb ook een woning gekocht met asbest erin verwerkt.

Mag dit allemaal zelf verwijderen (ga ik ook doen), maar was er wel huiverig over. Op een gegeven moment dacht ik wel dat het tot 93 een veelgebruikt bouwmateriaal was. Werd gebruikt van muurpluggen tot dakbedekking. Heel veel mensen wonen in een woning waar asbest in zit. De mensen die ziek zijn geworden zijn de mensen die met dit spul gewerkt en dus verwerkt hebben. Zolang het materiaal niet verpulverd is loop je geen risico.
Denk jullie nu echt dat ik hier voor de lol berichten stuur

En ja misschien moet ik wel na paychiater

Alleen kan die mij niet vertellen hoeveel gevaar ik loop of al

Gelopen heb

De krassen waren heel opervlakkig die mijn schoonbroer gedaan heeft

Je moet toch iets om te kijken of het asbest is

Er zat ook verf op en dat heeft hij beetje weggekrast

Daarna hebben we het ook gelijk afgeplakt

Ik had gehoopt dat iemand mijn een duidelijk antwoord kan geven
quote:miemsie40 schreef op 10 november 2014 @ 18:23:

Ik hoop het ben als de dood voor asbest

Woningbouw en bouwbedrijf doen nogal makkelijk met zeggen het kan geen kwaadZe doen niet makkelijk, jij doet moeilijk. Het kan echt geen kwaad zolang je schoonbroer zich niet meer zo dom gedraagt.
je krijgt heel veel duidelijke antwoorden miemsie, je wil het alleen niet lezen blijkbaar.
Die psycholoog kan jou anders wel goed leren met je irrëele asbest angsten om te gaan.

Morgen maar even langs de huisarts voor een goed gesprek èn doorverwijzing?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Je kunt natuurlijk een heel miezerig leven gaan leiden door deze onzinnige angst.

Of je kweekt ballen en zoekt hulp om de knop om te zetten. Leven zonder angsten is zoveel fijner!

Jouw leven, jouw keuze
Overigens lekker tegenstrijdig, als Viva amber zegt dat je schoonbroer dom is kan het ineens geen kwaad wat hij gedaan heeft en als wij zeggen dat het geen kwaad kan wil je niet luisteren naar ons.
Ik zeg niet dat het geen kwaad kan dat zegt woningbouw maar ik grloof dat niet

Als woningbouw dit moet verwijderen kost het veel geld daarom zeggen ze het nogal makkelijk

Omdat ik dat niet geloof vraag ik het jullie
Kan dan iemand mij vertellen wat het risico is dat mijn schoonbroer op dat buisje gekrast heeft
Wij zeggen al drie topics dat het geen kwaad kan. Ik heb het idee dat je ons ook niet gelooft, klopt dat?
quote:miemsie40 schreef op 10 november 2014 @ 19:02:

Kan dan iemand mij vertellen wat het risico is dat mijn schoonbroer op dat buisje gekrast heeftNiets.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 november 2014 @ 19:03:

Wij zeggen al drie topics dat het geen kwaad kan. Ik heb het idee dat je ons ook niet gelooft, klopt dat?Lijkt er ernstig op.
Volgens mij geloofd Miemsie vaak wat in haar straatje past. De psychiater kan je prima uit leggen hoeveel gevaar je al gelopen hebt omdat het op hem of haar (net zoals op ons) overkomt als een irreële angst.
Mens, ik doe elke ochtend asbest door mijn brinta.
Je gaat dood.
Dus zoals ik begrijp hoef ik geen angst te hebben dat wij asbest hebben binnen gekregen
Als je het zeker wilt weten waarom haal je de gggd er dan niet bij? DIe komen kijken, laten een stukje testen en dan hoor je of je het zelf mag verwijderen, het kan laten zitten of dat ze de woningbouw aan gaan spreken om het te laten verwijderen.

Ik heb hier ook asbest en aangezien het laatste geen optie was (particuliere huurder en de zolder is officieel niet voor bewoning) heb ik in overleg toestemming gekregen om het zelf weg te halen.

Die toestemming kreeg ik niet zomaar. De man heeft zich er eerst van overtuigd dat ik idd handig genoeg ben en materiaal in huis had (pak, bril, speciaal mondkapje) en het asbest was zo bevestigd dat het in hele platen verwijdert kon worden.

Laat dus gewoon iemand komen, dan weet zeker wat je er wel en niet mee kan en mag.
quote:miemsie40 schreef op 10 november 2014 @ 19:12:

Dus zoals ik begrijp hoef ik geen angst te hebben dat wij asbest hebben binnen gekregenNou, nou, dat is wel erg kort door de bocht.
quote:StoraHuntur schreef op 10 november 2014 @ 19:14:

[...]

Nou, nou, dat is wel erg kort door de bocht.Kutwijf
Waarom ben ik nu een kutwijf als ik misschien onzeker ben en graag wil

Weten waar ik aan toe ben

Ik weet ik moet hulp zoeken voor mijn angst en dat ga ik ook doen

Maar ik ben gewoon nu zo bang
Dat zei ze niet tegen jou maar tegen storahuntur die jou zat te plagen.

Lieverd, wij kunnen je echt niet helpen. Zeggen dat het geen probleem is blijkt jou niet te helpen. Hulp zal je wel helpen.
Het kan wel kwaad wanneer je het beschadigt. Vraag de woningbouw om het weg te halen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven