Gezondheid alle pijlers

Buikpijn......

12-11-2014 13:31 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Ben een jaar of 4 geleden uitgebreid onderzocht door mdl arts ivm mijn buikklachten en uiteindelijk luidde de diagnose prikkelbaar darmsyndroom.

Me daarbij neergelegd, nu heb ik alleen sinds een paar weken continue buikpijn, alleen als ik niets eet is de buikpijn nihil, heb al van alles geprobeerd qua voeding.

Slik dagelijks al redelijk veel medicatie ivm reuma incl pijnstiller dus weet het even niet meer aangezien dit ook geen verlichting brengt in de buikpijn.

Is er herkenning en of tips?

Groetjes en alvast bedankt, 2 lieverds
Ik zal wel iets heel verrassends zeggen, maar 'terug naar de MDL arts, er kan veel veranderd zijn in 4 jaar'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb je gelijk in en is zeker bij me opgekomen maar omdat als je eenmaal de diagnose pds hebt er (in mijn ervaring van horen en lezen) niet meer verder wordt gekeken.

Dat is de reden waarom ik (nog) niet terug ben gegaan.
quote:2lieverds schreef op 12 november 2014 @ 13:37:

Heb je gelijk in en is zeker bij me opgekomen maar omdat als je eenmaal de diagnose pds hebt er (in mijn ervaring van horen en lezen) niet meer verder wordt gekeken.

Dat is de reden waarom ik (nog) niet terug ben gegaan.Je bent 4 jaar geleden voor het laatst geweest. De wetenschap gaat ook verder, wie weet is er nu iets wat voor jou werkt. En als het niét werkt, zeg je dat je klachten nog niet over zijn, en of er verder onderzoek kan plaatsvinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hi!

Wat voor medicatie heb je voor je reuma? Heb zelf ook reuma en gebruik diclofinac in combinatie met een maagbeschermer. Diclofinac kan heel schadelijk zijn en buikpijn veroorzaken.
Carpe Diem!
2lieverds: Chronische darmklachten en reuma gaan vaak hand in hand (ontstekingsziekten). Stress en je hormoonhuishouding hebben invloed op beiden. Misschien dat je in een andere 'levensfase' zit dan 4 jaar geleden en dat er dus wel degelijk nieuwe onderzoeken nodig zijn?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Bedankt voor jullie reacties,

Gebruik voor de reuma,p dagelijks arcoxia, leflunomide (arava) en een PCM 1000 Mg om de arcoxia te versterken.

Ik zal een nieuw consult aanvragen bij mdl arts.
Meteen gebeld, moet alleen eerst een nieuwe verwijzing halen bij de huisarts alvorens ik door het zh wordt opgeroepen.

Groetjes
Omdat ik het zelf ook altijd fijn vind om te lezen hoe een geopend topic afloopt hier mijn eigen afloop.

Nadat ik bij de huisarts ben geweest daar het advies gekregen contact op te nemen met reumatoloog. Medicatie gekregen die onvoldoende hielp. Vandaag bij de reumatoloog is gebleken dat de medicatie die ik voor mijn reuma slik de boosdoender is van de buikpijn.

Direct gestopt met medicatie en hoor donderdag of ik vanaf volgende week medicatie per infuus voor mijn reuma ga krijgen.

Nogmaals bedankt voor jullie adviezen.

Groetjes 2 lieverds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven