Gas/water licht

13-11-2014 12:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommige al begrepen hebben ga ik binnenkort verhuizen. Ik moet nu contracten afsluiten voor gas/water/licht. Om een goede vergelijking te kunnen doen, moet ik aangeven hoeveel gas/elektriciteit ik verwacht te gebruiken. Aangezien ik door de bomen het bos niet meer kan zien, vraag ik hier nu om hulp.

De details

appartement 33 m2

opgeleverd in 2012 (dubbelglas)

2 bewoners die beide 40 uur werken.

Op de website van Nuon kom ik deze gegevens tegen.

2 personen 3.550 kWh p.j 296 kWh p.j

Kan dit een beetje kloppen?
Hoi kwarktaartjes, wat leuk dat het doorgaat!

Wij zitten er wel een stuk onder, met de dubbele oppervlakte en een slecht geïsoleerd appartement.

Maar als je dit aanhoudt zit je vast goed. Let op het verbruik door elektrisch koken, vaatwasser en droger (hebben wij alledrie niet).
Ik zit in een appartement energie label F en gebruik met twee pubers ongeveer 3000 per jaar dus je zal veilig zitten daarmee.

Gas voor verwarming zit bij de huur in dus daar kan ik zo niet veel over zeggen
Misschien aan de hoge kant als je weinig verbruikt maar zie dat gewoon als een spaarpotje. Je krijgt het gewoon terug en beter iets terug als bij moeten betalen toch?
We hebben alleen een wasmachine en koken inductie. Verder geen vaatwasser en droger.

Ik wil ook niet te hoog inzetten, drukt toch weer op de begroting.

Ben wel blij dat het doorgaat :D

Energielevel van de woning is A
Je hebt het twee keer over kWh. Wat verwacht je als gasverbruik (in m3)?

Wij gebruiken jaarlijks zo'n 2000 kWh en 400m3 (2 personen, allebei werkend, eengezinswoning met energielabel B, inductiekookplaat, geen vaatwasser, droger die zelden gebruikt wordt). Dit kost ons 80 euro per maand, hiervan krijgen we altijd wel wat terug. Water is 36 euro per kwartaal (allebei 1x per dag douchen, 2 (soms 3) wassen per week, afwassen 1x per dag met de hand).
Wat ik indertijd heb gedaan (ik zag ook door die bomen het bos niet meer) is gewoon op energievergelijker een soort standaard-plaatje laten berekenen: soort woning, soort huishouden, waar is het dan het goedkoopste. Ze zijn bij mij daarnaast ook uitgegaan van wat de vorige bewoners gebruiken: gezin met een klein kind, waarvan 1, zoniet 2 zzp'ers. Daarnaast hadden zij ook een vaatwasser (ik niet) en een airco (ik ook niet). Scheelt ook . En nu weet ik al dat ik aan het eind van het jaar best wel wat geld terug krijg. Ook prima!
quote:prik schreef op 13 november 2014 @ 12:31:

Je hebt het twee keer over kWh. Wat verwacht je als gasverbruik (in m3)?

Wij gebruiken jaarlijks zo'n 2000 kWh en 400m3 (2 personen, allebei werkend, eengezinswoning met energielabel B, inductiekookplaat, geen vaatwasser, droger die zelden gebruikt wordt). Dit kost ons 80 euro per maand, hiervan krijgen we altijd wel wat terug. Water is 36 euro per kwartaal (allebei 1x per dag douchen, 2 (soms 3) wassen per week, afwassen 1x per dag met de hand).Dit is erg netjes dit verbruik zeker met koken op inductie en een droger in huis. Ook gasverbruik super netjes
Dank je. Dit jaar hadden we, dankzij de zachte winter, zelfs nog minder gas verbruikt; net iets meer dan 300 m3. Die droger gebruiken we echt maar heel zelden hoor, meestal hang ik de was buiten of op zolder en dan is het ook binnen een dag droog.
Inschatting voor het gas doen vindt ik ook lastig. We houden van lang douche maar het huis is super goed Geisoleerd dus het zal waarschijnlijk qua stookkosten best meevallen.

Hoe groot is jou woning Prik?
quote:kwarktaartjes schreef op 14 november 2014 @ 10:36:

Inschatting voor het gas doen vindt ik ook lastig. We houden van lang douche maar het huis is super goed Geisoleerd dus het zal waarschijnlijk qua stookkosten best meevallen.

Hoe groot is jou woning Prik?

Woningen vergelijken is best lastig en vaak niet te doen want als ik met onze buren ga vergelijke komen er hele andere cijfers te voorschijn.

Zou voorschot eerst op 2000 Kw en 800 m3 baseren het 2 of 3 maanden meterstanden noteren en dan kijken of het voorschot voldoende is en dan kun je het altijd nog verhogen/verlagen.En met 2 personen die 40 uur werken moet je hele gekke dingen doen om aan dit verbruik te komen dus ook qua woning hoog ingeschaald.

Let op stookseizoen is geopend dus gasverbruik is veel hoger nu dan in voorjaar/zomer.
quote:kwarktaartjes schreef op 14 november 2014 @ 10:36:

Hoe groot is jou woning Prik?Ik denk zo'n 135 m2. Maar we stoken alleen in de woonkamer/keuken (twee radiatoren en vloerverwarming) en in de douche (vloerverwarming en handdoekradiator). Ik zou het het eerste jaar ook liever iets te hoog inschatten, een meevaller is altijd leuker dan een tegenvaller.
Oke, bedankt voor jullie input.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven