Napraattopic 8

06-11-2014 09:26 3170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Leuke relaasie hebben ze ook.
Als zij met alles zo snel is als met dat eten snijden, dan heeft ze een dagtaak aan het klaar maken van haar eigen ontbijt, lunch en avondeten.
Op je 13e al een kind. 😳
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik kijk voor de zoveelste keer Harry Potter. Ik wil Sneep zijn.
quote:HelgaV schreef op 13 november 2014 @ 20:41:

Als zij met alles zo snel is als met dat eten snijden, dan heeft ze een dagtaak aan het klaar maken van haar eigen ontbijt, lunch en avondeten.Straks zal ze wel in d'r tengels snijden; spelende vrouw wat heb je nou geleerd?
quote:harry13 schreef op 13 november 2014 @ 20:34:

[...]

Dialect vind ik dan wel mooi, vooral dat ouderwetse, met vreemde woorden. Als iemand gewoon plat praat dat je niet eens verstaat wat er gezegd wordt vind ik dan weer minderWelk dialect bedoel je dan? In het Limburgs komen heel veel oude woorden voor. Alleen verschilt het dialect per dorp. Fries versta ik nog een beetje, maar Achterhoeks (om het zo maar te noemen) versta ik helemaal niet. En wat is het verschil voor jou tussen dialect en plat? Volgens mij betekent het vaak nl. hetzelfde. De enige andere manier van plat praten is, zover ik weet, (sorry ik weet geen ander woord) tokkie-achtig praten.
En niet weten dat je zwanger bent. Mijn hemel, zij is ergens gestrand halverwege de basisschool ofzo.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 13 november 2014 @ 20:42:

Op je 13e al een kind. 😳Wat?!
Fursjinia. De vriendin van PJ Rens heeft al een kind van 7.
quote:LadyZiva schreef op 13 november 2014 @ 20:42:

[...]

Welk dialect bedoel je dan? In het Limburgs komen heel veel oude woorden voor. Alleen verschilt het dialect per dorp. Fries versta ik nog een beetje, maar Achterhoeks (om het zo maar te noemen) versta ik helemaal niet. En wat is het verschil voor jou tussen dialect en plat? Volgens mij betekent het vaak nl. hetzelfde. De enige andere manier van plat praten is, zover ik weet, (sorry ik weet geen ander woord) tokkie-achtig praten.Haags bijvoorbeeld vind ik plat, of plat Amsterdams, alles wat buiten de randstad valt heeft een dialect imo
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 13 november 2014 @ 20:43:

Fursjinia. De vriendin van PJ Rens heeft al een kind van 7.En ze is 20? Jezus, wat erg.
En dus nu een baby.
In de stad noemen ze plat praten als je van het platteland komt. Op het platteland noemen ze plat praten als iemand vieze en vunzige praatjes heeft.
En een bejaarde vriend.
20 en 3 kinderen: een baby, een kind van 7 en PJ
O, er is een topic.
Ik kan de meeste dialecten wel waarderen, behalve het geknauw van de Grunningers.
quote:Istar_ schreef op 13 november 2014 @ 20:44:

[...]

Haags bijvoorbeeld vind ik plat, of plat Amsterdams, alles wat buiten de randstad valt heeft een dialect imo Daar kan je je in vergissen. Waar ik woon is geen dialect en het is buiten de Randstad.
*loopt kwispelend achter Stora aan*
Nou LZ. Ik vind het woord schottelslet leuker dan bijvoorbeeld vââdoek. En dan ook de herkomst van die woorden.

En in het Noord-Hollandse dialect heb je bijvoorbeeld konkeltijd. Ik dacht eerst dat het te maken had met konkelen( roddelen, samenzweren) maar betekent koffietijd.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
O is er een topic?
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 13 november 2014 @ 20:46:

[...]

Daar kan je je in vergissen. Waar ik woon is geen dialect en het is buiten de Randstad.

Onmogelijk

Grapje, ik weet wel dat ze niet overal dialect spreken en dat het erg generatie/streek/dorpsgebonden kan zijn.
quote:harry13 schreef op 13 november 2014 @ 20:46:

Nou LZ. Ik vind het woord schottelslet leuker dan bijvoorbeeld vââdoek. En dan ook de herkomst van die woorden.

En in het Noord-Hollandse dialect heb je bijvoorbeeld konkeltijd. Ik dacht eerst dat het te maken had met konkelen( roddelen, samenzweren) maar betekent koffietijd.Koffietijd als in tijd om te konkelen? (ipv te werken)
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 13 november 2014 @ 20:46:

[...]

Daar kan je je in vergissen. Waar ik woon is geen dialect en het is buiten de Randstad.

Weet je wat ik me nu al heel lang afvraag? En misschien heb jij het antwoord. Hoe kan iemand nu zeggen dat diegene geen accent heeft en de rest van Nederland wel, dan heb je toch ook een accent wat afwijkend is van al die anderen?

Geen dialect, dat is op meerdere plaatsen in Nederland, vandaar mijn vraag over accenten.
quote:harry13 schreef op 13 november 2014 @ 20:46:

En in het Noord-Hollandse dialect heb je bijvoorbeeld konkeltijd. Ik dacht eerst dat het te maken had met konkelen( roddelen, samenzweren) maar betekent koffietijd.Oké, dat begrijp ik. Maar wat is voor jou het verschil tussen plat en dialect?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven