Mager oud besje
woensdag 3 september 2014 om 23:07
Onze Mechelse herder van dik 11 jaar is geleidelijk aan erg dun geworden, of beter gezegd, je kan haar ribben heel goed zien. Nou las ik hier het volgende:
"Het spierweefstel en het onderhuidse vet verminderen sterk op oudere leeftijd, waardoor de beenderen, zoals ribben en wervels, onder de huid te zien zijn. Hierdoor krijgt het lichaam een hoekig en knokig aanzien. Deze uiterlijke kenmerken zijn voor de hond geen probleem en daarom ook niet zo belangrijk."
Maar jeetje, het ziet er best eng uit en we krijgen veel opmerkingen hierover. 't Is dat ze verder heel alert en speels is, fit uit haar ogen kijkt, heel goed eet, appels uit de boom plukt (ja echt) en ze op eet. Ze krijgt al seniorenvoeding én ik heb net een wormkuur gehaald voor de zekerheid. Dierenartsbezoek staat op de planning vanwege verplichte vaccinatie omdat ze over een tijdje een paar dagen naar een pension gaat.
Herkend iemand dit bij een hond op leeftijd?
"Het spierweefstel en het onderhuidse vet verminderen sterk op oudere leeftijd, waardoor de beenderen, zoals ribben en wervels, onder de huid te zien zijn. Hierdoor krijgt het lichaam een hoekig en knokig aanzien. Deze uiterlijke kenmerken zijn voor de hond geen probleem en daarom ook niet zo belangrijk."
Maar jeetje, het ziet er best eng uit en we krijgen veel opmerkingen hierover. 't Is dat ze verder heel alert en speels is, fit uit haar ogen kijkt, heel goed eet, appels uit de boom plukt (ja echt) en ze op eet. Ze krijgt al seniorenvoeding én ik heb net een wormkuur gehaald voor de zekerheid. Dierenartsbezoek staat op de planning vanwege verplichte vaccinatie omdat ze over een tijdje een paar dagen naar een pension gaat.
Herkend iemand dit bij een hond op leeftijd?
dinsdag 11 november 2014 om 11:13
quote:niekie1 schreef op 11 november 2014 @ 07:23:
Bij deze een update:
Ze heeft een gezwel bij de lever en milt. De dierenarts heeft haar een injectie gegeven om de spiermassa te vergroten en pillen voorgeschreven om in gewicht toe te nemen, wat vetter te worden, zodat ze wat meer bij te zetten heeft. Haar hart en longen lijken verder goed. Pijn heeft ze in elk geval niet. We hopen dat ze zo nog een tijdje mee kan...
Ach, wat erg. Ik hoop dat ze nog even mee kan, je lieve oudje. Verwen haar zo veel je kan, maak veel foto's en filmpjes en blijf zoveel mogelijk lekker thuis bij haar.
Wij hebben onze Brutus helaas moeten laten inslapen. Ik las dit topic terug en toen was ie er nog.
Sterkte en geniet zoveel mogelijk nog van je oudje.
Bij deze een update:
Ze heeft een gezwel bij de lever en milt. De dierenarts heeft haar een injectie gegeven om de spiermassa te vergroten en pillen voorgeschreven om in gewicht toe te nemen, wat vetter te worden, zodat ze wat meer bij te zetten heeft. Haar hart en longen lijken verder goed. Pijn heeft ze in elk geval niet. We hopen dat ze zo nog een tijdje mee kan...
Ach, wat erg. Ik hoop dat ze nog even mee kan, je lieve oudje. Verwen haar zo veel je kan, maak veel foto's en filmpjes en blijf zoveel mogelijk lekker thuis bij haar.
Wij hebben onze Brutus helaas moeten laten inslapen. Ik las dit topic terug en toen was ie er nog.
You know how I know? Because I reeaally think so!
dinsdag 11 november 2014 om 19:38
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 november 2014 @ 11:13:
[...]
Ik las vanmiddag jouw topic over Brutus er spreekt veel liefde uit.
Gladoortje74, ze kan eigenlijk alles wel eten, als dat stopt moet ik mij pas zorgen maken.
[...]
Ik las vanmiddag jouw topic over Brutus er spreekt veel liefde uit.
Gladoortje74, ze kan eigenlijk alles wel eten, als dat stopt moet ik mij pas zorgen maken.
donderdag 13 november 2014 om 05:06
Straks toch maar even overleggen met de dierenarts; ik weet niet of het door de anabolen-injectie komt of door de Prednison (of toeval), ze gaat nu ineens snel achteruit. Amper nog willen opstaan, rochelen. Een heel ander beest dan vorige week toen ze de vuilnismannen nog achterna blafte. En gisteren at ze haar bak dus niet meteen leeg, pas in de loop van de dag. Ook nog nooit meegemaakt.
donderdag 13 november 2014 om 21:52
Ze ligt hier heel rustig, wil graag geaaid worden. Mijn oudste zoon is net langs geweest. Ik had hem gevraagd te komen. Morgen komt de dierenarts, mogelijk beslissen we dan haar in te laten slapen dus misschien de laatste kans voor hem haar te zien. Ze was blij dat ze hem zag maar probeerde niet eens meer op te staan. Zó zielig. Er komt groene troep uit haar ogen en ze rochelt soms. Ik heb zo met haar te doen...
vrijdag 14 november 2014 om 10:23