Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking van één dag?

14-11-2014 18:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Gister avond kreeg ik opeens heel erg last van het gevoel dat in constant naar de wc moest. Vooral op het einde ook een beetje branderig gevoel. Goed, ik ging het vragen aan mensen en ze zeiden 'oei, dat zijn tekenen van blaasontsteking.' Naarmate de avond vorderde werd het steeds erger. Ik dronk expres heel veel en had een speciale thee gedronken met kruiden er in. Nou goed, slapen kon ik die nacht niet en werd op een gegeven moment zo gek van dat ik heet ging douchen en paracetamol in nam. Nou goed, viel dus daarna gelijk in slaap en voelde er nog maar vrij weinig van. Nu heb ik vandaag niet echt veel meer ingenomen en ik voel slechts een klein beetje dat branderige gevoel op het einde na het plassen? Nu heb ik vandaag niet veel gedaan overigens, gewoon lekker warm gebleven etc. Maar goed, iemand dit wel eens heeft gehad? Ik ben nu ontzettend bang dat het terug komt of iets en het wel ernstig is. Want als het echt een ontsteking zou zijn geweest, dan zou het niet uit zichzelf zijn weg gegaan, toch?

Dankje!
Life your life as a frog.
Doe niet zo hysterisch zeg. Ik heb ook wel 's een dag een zere arm of oorlel. Kijk het gewoon ff aan.
Ik probeer niet hysterisch te doen. Ik snap dat als je het zo leest dat je die conclusie trekt, maar ik vraag hier serieus of iemand dit vaker heeft gehad. Aankijken doe ik sowieso, anders was ik nu al bij de dokter geweest. Dus ja, daarom vraag ik het hier. Wil gewoon weten wat het wel geweest zou kunnen zijn?
Life your life as a frog.
Ik heb dat ook wel eens gehad.

Ik had die dag een irritante nieuwe (wellicht te kleine) string aan met zo'n dikke naad aan de binnenkant die van voor naar achter liep. Dus dat schuurde precies langs de gevoelige delen Volgens mij raakte mijn lijf daardoor in de war down under; ik had 's avonds continu zo'n gevoel dat ik moest plassen en het brandde ook een beetje. Maar na een nachtje met een normale onderbroek was het de volgende dag wel over. Mijn theorie was toen dus dat het gewoon irritatie was. Kan dat het bij jou ook zijn?
Ik heb het laatst ook één nacht en dag gehad. En droeg geen string. Het plasgevoel en de branderigheid ebde langzaam weg en daarna was het over. Hoe en waarom, geen idee.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
kan een blaasontsteking zijn, maar dat weet je zelf ook, ga ermee naar de dokter als je het blijft houden, ook al is het iets minder
Wees jezelf....
Grapes verhaal is herkenbaar voor mij, ik heb het ook wel een als ik veel gefietst heb

Dacht zelf de eerste paar keer ook 'shit, blaasontsteking!' en dan ging ik als een malle aan de cranberries en citroensap. Maar na een tijdje kreeg ik door dat dat altijd op dezelfde dagen was als dat ik lang gefietst had. Gewoon irritatie dus. Zo klinkt het bij jou ook. Hoop voor je dat dat het is, hoef je niet aan de antibiotica

En als je je morgen nou nog zorgen maakt gewoon even 's ochtends in een potje plassen en afgeven bij de huisarts. Dat testje is zo gedaan en dan heb je in ieder geval geen stress meer. Voor een blaasontsteking hoef je doorgaans geen afspraak te maken of gesprek te hebben.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 21-06-2015 18:35
Reden: privacy
% gewijzigd
heel herkenbaar voor mij. Enne hysterisch, ik reageer net zo als jij hoor. Helaas heb ik het al heel vaak gehad en voel ik het snel aan, soms is veel drinken genoeg om het zeg maar door te spoelen, soms helpt het niet. Ik heb standaard cranberrytabletten in huis. Mocht het erger worden ondanks het vele drinken en je laat het controleren en er is te weinig ontsteking te zien, maar wel een verhoogd witte bloedcellen dan duidt dat toch op een onsteking, maar heb je het door veel drinken verdund. Bij mij weet de huisarts inmiddels hoe laat het dan is en krijg ik toch een kuur. Inmiddels ben ik ook al een aantal keren bij een osteopaat geweest en dit is 1 van de dingen die we aanpakken. voor meer info mag je bp sturen.
Kan wel een soort korte blaasontsteking zijn (geweest). Niet druk om maken. In principe gaat blaasontsteking vanzelf over dus dat kan ook snel zijn. Let er alleen even op dat je geen pijn in je zij krijgt. Soms kan een blaasontsteking namelijk doortrekken naar je nieren..
Momenteel heb ik een blaas ontsteking die in het begin net als bij jou verliep.

Ik ben direct aan de cranberry besjes begonnen,ze zijn in de supermarkt te koop.

Ook nam ik een voedingssuplement.vitamine C en veel water.

Mijn plas bleef stinken en was troebel,dus plas weggebracht en medicatie gekregen.

Ook al is het een twijfel geval altijd laten controleren,blijf je er mee door lopen dan kan het uitmonden in nierbekken ontsteking.

Hopelijk heb ik je niet bang gemaakt.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Kan ook gewoon irritatie zijn.

Ik heb het net als grapes weleens met een string gehad, mooi setje aan, met het idee dat mijn man savonds iets had om uit te pakken.

Van ellende die string uitgetrokken toen we thuis kwamen en nooit meer aangedaan.

Hij ligt nog wel in de ondergoed mand, dus als iemand interesse heeft

Het is die avond niks geworden en de dag daarna was het gevoel weer over.

Als het bij jou niet over gaat, een potje pies inleveren en je weet het.
Ik noem dat altijd de kouwe pis. Zo af en toe word ik erdoor overvallen, en na een dagje flink water drinken (thee blief ik niet) is het weer over. En ik ben nog nooit gestorven.
quote:oldwood schreef op 14 november 2014 @ 21:30:

Kan ook gewoon irritatie zijn.

Ik heb het net als grapes weleens met een string gehad, mooi setje aan, met het idee dat mijn man savonds iets had om uit te pakken.

Van ellende die string uitgetrokken toen we thuis kwamen en nooit meer aangedaan.

Hij ligt nog wel in de ondergoed mand, dus als iemand interesse heeft

Het is die avond niks geworden en de dag daarna was het gevoel weer over.

Als het bij jou niet over gaat, een potje pies inleveren en je weet het.Hier ook! Gratis af te halen, ze zitten perfect bij alle dames die hun va-jay-jay overdwars hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven