Ik moet mijn kat wegdoen

15-11-2014 16:58 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon sinds kort half / half in Amsterdam bij m'n vriend, en liet voorheen mijn kat dan max twee dagen achter elkaar in Rotterdam, in mijn eigen huis. Dit vond ik echter zielig en nu woont de kat bij mijn vriend in Amsterdam.

Dit gaat helemaal niet goed. Het huis is te klein en mn vriend wordt helemaal gek van de korreltjes (bak) en de krasjes op de bank (leer). Hij is sowieso geen kattenliefhebber.

Wie heeft er tips voor het wegdoen van een kat in de regio Amsterdam OF Rotterdam? Of is er iemand geïnteresseerd in een verder ontzettend lieve, nette, aanhankelijke en gezellige kater?

Ik hoor het graag.
Jij moet ook nooit meer een kat of ander huisdier nemen. Dat arme beest is er nu de dupe van. Ik zou mijn vriend eruit zetten, wat een zeikerd. Door mensen zoals jij zitten asiels overvol.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Waarom reageren we eigenlijk nog? Ze gaat zich toch niet verantwoorden tegenover een stel vreemden.

Waarom zou je eigenlijk ook? Aangesproken worden op je gedrag is nooit leuk.
To is mij geen verantwoording schuldig hoor.

Ik reageer vooral op het "al jullie dierenliefhebbers laten jullie dieren x aantal weken per jaar achter en dat is even erg". Terwijl dat in mijn omgeving niet waar is (en omdat mijn partner de televisie heeft opgeëist en ik niets beter te doen heb op deze zaterdagavond ).
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
echt de waanzin ten top om niet meer op vakantie te gaan omdat je je huisdier niet kan missen of in de waan verkeert dat het beest jou mist terwijl ie gewoon netjes z'n natje en droogje krijgt van de oppas
Echt de waanzin ten top als andere mensen voor mij gaan beslissen wat ik wel en niet mag doen .
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ach mijn kat heeft ongeveer 46/47 topweken per jaar en 2 weken een prutweek. De helft van de tijd vindt zij de oppas leuk. Ik heb zelf ook weleens een paar prutdagen.

Maar goed het is geen dierenmishandeling, ik geef mijn kat niet mee aan vreemden via MP, ik breng haar niet naar een asiel om te worden ingeslapen (mijn kat wordt namelijk vrijwel zeker niet meegenomen). Indien ik van haar af zou moeten dan zou ik in mijn familie, vrienden, kennissenkring en netwerk kijken om zo de kans op een goed huisje te vergroten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn katjes horen bij mij, tot de dood ons scheidt

De rest is zwijmel zwijmel verhaal

Eentje ligt rustig te herstellen van een spoedoperatie, niet verzekerd...

Rib uit mijn lijf en natuurlijk geen spijt!!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 16 november 2014 @ 00:32:

[...]

Mensen die dieren zo makkelijk afdanken zijn geen dier waard en moeten er gewoon nooit aan beginnen. Dat is het probleem.

Helemaal mee eens, maar gebruik dan de juiste argumenten.

Ik heb liever dat TO nu een nieuw lief baasje vindt voor haar kat en beseft dat ze een grote fout heeft gemaakt, dan dat ze tegen heug en meug een kat aanhoudt omdat het Vivaforumdierenfront haar een (overigens terecht) schuldgevoel heeft aangepraat.
quote:elninjoo schreef op 16 november 2014 @ 01:39:

echt de waanzin ten top om niet meer op vakantie te gaan omdat je je huisdier niet kan missen of in de waan verkeert dat het beest jou mist terwijl ie gewoon netjes z'n natje en droogje krijgt van de oppas

Hier ben ik het wel mee eens. Mijn oude kat werd ieder jaar twee of drie weken lang verzorgd door dezelfde oppasser. Natuurlijk reageerde ze blij als ik weer thuis was maar ze zag er niet slecht uit.

Als je nagaat dat huisdieren altijd een lekker droog en veilig plekje hebben en altijd te eten en te drinken hebben en iedere dag minstens een paar aaien krijgen is dat toch een walhalla tov zwerfkatten.
Ik zou in mijn omgeving gaan kijken. Ik heb het helaas ook eens moeten doen, maar beestje woont nu bij mijn moeder en heeft het daar ook heerlijk. Kan haar nog regelmatig knuffelen ook. Dus dat is dan mijn tip: vraag familie, vrienden en bekenden of ze nog een huisdier willen.

Ik vind de reden om je kat weg te doen wel erg minimaal. Ik had mijn kat nooit weggedaan voor die redenen. Ik had gezegd dat ik meebetaal aan de nieuwe bank en was op zoek gegaan naar andere kattenbakvulling. Vriend geen kattenmens? Prima, wil ik ook nog wel beloven dat na deze poes geen andere komt. Maar ik had wel wat meer gevochten voor mijn beestje.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
quote:Ma_Griffe schreef op 16 november 2014 @ 00:19:

De dierenbescherming in Nederland is wat karig met gegevens, katten die ouder zijn dan 1.5 jaar hebben weinig kans herplaatst te worden. Helaas ..en ze liegen daarover...worden tussen de 100.000 en de 50.000 katten per jaar in Nederland vroegtijdig gehemeld. Waarschijnlijk zijn het heel wat meer dan 100.000 katten per jaar :(

In 2004 waren het:

Kat 2002 2003 2004

Opvang 46.955 44.970 46.050

Herplaatst 31.770 33.270 32.160

Terug eigenaar 3.825 4.020 4.100

Uitwisseling 1.560 1.120 655

% herplaatst 79% 85% 80%

Overleden 1.635 1.305 1.945

Euthanasie 4.755 3.830 3.520

bron: Het Forum Welzijn Gezelschapsdieren

Kortom, je lult maar wat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 november 2014 @ 23:52:

[...]

Wat heeft op vakantie gaan er mee te maken? Je kat mist je dan een aantal dagen, dat is wat anders dan afgedankt worden. Of vind jij een relatie verbreken ook hetzelfde als op zakenreis gaan?Dit.
Ik dacht aan een allergie. Maar nee, je dumpt je kat vanwege een vent. Verder dus geen tips. Misselijk mens.....
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:kookwekkertje01 schreef op 16 november 2014 @ 09:39:

Ik dacht aan een allergie. Maar nee, je dumpt je kat vanwege een vent. Verder dus geen tips. Misselijk mens.....
quote:kadanz schreef op 16 november 2014 @ 00:14:

Als TO nou een heel lief baasje vind, net zo iets als jouw schoonmoeder, in een katvriendelijke omgeving, wat is dan precies het probleem?

Dit bedoel ik ook.

Dan heeft het beestje een beter leven dan nu. Wat is daar verkeerd aan?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alsof het zo eenvoudig is om een lief baasje te vinden. kijk nog maar eens naar de cijfers van Noushi hierboven. Allemaal katten die een lief baasje willen vinden, en je ziet ook dat het ze niet allemaal gelukt is.
Daarom is het ook aan de eigenaar die het beest weg wil doen om een nieuw baasje te vinden. Juist omdat het vanuit een asiel moeilijk is om herplaatst te worden.

Ik heb altijd geroepen dat ik een asielkat zou nemen als mijn eigen kat (Ook een krijgertje wegens samenwonen) zou overlijden. Helaas blijk ik inderdaad een mega-allergie te hebben ontwikkeld, maar als mijn moeder en zus niet meteen hadden gezegd dat één van hen haar zou nemen, was ze bij mij gebleven tot ik wel iemand gevonden had. Dus weg is mijn nobele streven om een thuisloos dier op te nemen.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Ok wacht.

1. TO vraagt hulp aan vivaforum "vol vreemdelingen"

2. TO krijgt hulp maar ook zeer terechte vragen over het hoe en waarom

3. TO vindt het niet leuk wat we zeggen dus reageert niet meer.

Kom, word eens volwassen. Ik ga helaas zelf binnenkort verhuizen dus geen zekerheid dat ik in mijn nieuwe huis een beestje mag, anders had je hem bij mij mogen brengen hoor. Sjongejongejonge.
Why own a room when you can build a house?
quote:elninjoo schreef op 15 november 2014 @ 17:54:

[...]

Dat zou je van leer zo af kunnen poetsen, kattenkrassen zijn funest.

Baal al weer op voorhand van die kutkatten uit mijn buurt die de motorkap van mijn auto verzieken met hun krassen. Dat maakt bij 'n ouwe bak niet meer uit, maar als ik zometeen weer 'n krasvrij autootje heb, dan zou ik er liefst 1000 volt op zetten voor die vandalistische beesten.Ik vind dat toch zo'n enorme armoede, als mensen zoveel waarde hechten aan gewoon spullen en niet kunnen begrijpen dat een levend wezentje veel meer vreugde oplevert dan een nieuwe auto of een nieuwe bank. Echt, pure armoede.
quote:elninjoo schreef op 15 november 2014 @ 17:54:

[...]

Dat zou je van leer zo af kunnen poetsen, kattenkrassen zijn funest.

Baal al weer op voorhand van die kutkatten uit mijn buurt die de motorkap van mijn auto verzieken met hun krassen. Dat maakt bij 'n ouwe bak niet meer uit, maar als ik zometeen weer 'n krasvrij autootje heb, dan zou ik er liefst 1000 volt op zetten voor die vandalistische beesten.

Heb je ook voor je bank;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:johanna65 schreef op 16 november 2014 @ 13:40:

[...]

Ik vind dat toch zo'n enorme armoede, als mensen zoveel waarde hechten aan gewoon spullen en niet kunnen begrijpen dat een levend wezentje veel meer vreugde oplevert dan een nieuwe auto of een nieuwe bank. Echt, pure armoede.

Jij vindt het niet erg als je nieuwe auto, bank, dekbed vernield wordt door een poes die niet eens van jezelf is? Houd toch op.

En nee een poes zou in mijn geval mij niet meer vreugde opleveren dan mijn nieuwe bank. Ik houd namelijk niet van poezen. Van honden ook niet trouwens. Pure armoede? Dacht het niet.

Zo kortzichtig als jij in het leven staat en je niet kunnen verplaatsen in andere mensen met een andere mening/levenswijze dát is pure armoede.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Niet iedereen hoeft van beesten te houden. Maar ik zou mijn beesten nooit wegdoen voor een vent. Dan maar latten.
quote:catacarax schreef op 16 november 2014 @ 14:03:

Niet iedereen hoeft van beesten te houden. Maar ik zou mijn beesten nooit wegdoen voor een vent. Dan maar latten.

Wacht dacht je van de deur uitzetten?

Die kerel dan .

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Veel beter idee MV :-)

Maandag krijg ik een rood katertje bij. Yeah! Een troep hier!

Proppen, nep muizen, krabpalen, speeltjes aan de deur, korrels op de vloer, wc rollen en ik ben heel gelukkig met de katten. Maar ik stop nu wel hoor. 4 is genoeg. Kan trouwens makkelijk meer, want ik heb een groot huis en grote tuin. Maar dat mag niet van mijn vrienden.

Oh...mijn bank is nog heel. Geen gekrab aan mijn meubels. Mijn katten luisteren nogal goed naar me. En ik heb een stofzuiger robot die elke avond loopt (waar een kat op zit). Gordijnen waren wel aan gort met een kitten, maar heb nu hele mooie nieuwe, waar ze niet aan zitten. Blij met mijn poekies! Morgen de nieuwe verwelkomen!
De laatste was trouwens sowieso een eikel, MV. Wat kan men zich vergissen in een mens. Ik dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven