Geld & Recht alle pijlers

kijkshop

16-11-2014 10:55 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe prepaid telefoon gekocht voor ¤ 70 bij de kijkshop. Nu kijk op de site en zie ik dezelfde telefoon voor ¤ 55 in de aanbieding. Kan ik terug naar de winkel om het verschil terug te vragen? of moet ik het gewoon laten gaan.
kwestie van helaas pindakaas.
Je kunt het proberen. Maar besef dat het geen recht is.
Dat is gewoon dikke pech!
Even bellen anders nieuwe telefoon kopen en met oude bon terugbrengen.
Ene winkel doet het wel, andere niet. Mijn moeder had het van de week met twee truitjes wel. Na twee weken waren die een stuk goedkoper.
Gewoon voorleggen. Neem je telefoon mee en oude bon. Leg het uit. Of je brengt gewoon de oude telefoon terug en koopt de telefoon nu voor de goedkopere prijs. Of ze kunnen het zichzelf makkelijker maken en het verschil terug geven.

Ik heb ooit een keer iets gehoord van een programma dat ze volgens mij het ook verplicht zijn. Maar ik weet niet meer waar ik dat moet zoeken. Dus zie boven, ermee terug gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat is gewoon pech hebben, had je maar moeten wachten
quote:veensteker schreef op 16 november 2014 @ 10:58:

Even bellen anders nieuwe telefoon kopen en met oude bon terugbrengen.Slim idee. Het imei nummer staat op de bon.
Is er iets mis met de telefoon dan? Ruilen is een gunst en geen recht. Er staat ook duidelijk dat mobiele telefoons niet geruild kunnen worden:http://www.kijkshop.nl/info/79/garantie ... telefoons/
Bedankt voor jullie mening. Ik probeer het vanmiddag nee heb ik ja kan ik krijgen.
Ik vind dit dus echt gevalletje pech gehad.

Andersom doe je het toch niet? Geld brengen als het duurder is de week erop.

Dingen kunnen nu eenmaal in de aanbieding komen. Daar kan je geluk mee hebben of pech.

Is er iets met je telefoon? Nee, dan verlies nemen.

Als je hem al gebruikt hebt zal je m sowieso niet kunnen ruilen.

Ik zou niet eens durven om het verschil terug te vragen, mij te brutaal.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Heb je hem al gebruikt? Dan kunnen ze hem natuurlijk niet meer verkopen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gewoon even bellen en vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Sommige winkels doen er niet moeilijk over. je hebt er geen recht op.
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje tokkie om alsnog het verschil terug te vragen.
quote:winnie2000 schreef op 16 november 2014 @ 11:04:

Dat is gewoon pech hebben, had je maar moeten wachtenWaar slaat dat nou weer op? Als TO geweten had dat hij een week later goedkoper was, had ze vast wel gewacht. Maar dit kun je toch niet van te voren weten?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Als je een product koopt in een winkel heb je geen bedenktijd achteraf en kun je alleen van de koopovereenkomst af als de verkoper daarmee akkoord gaat. Sommige verkopers bieden de mogelijkheid om onder bepaalde voorwaarden (product ongebruikt en onbeschadigd) de koopovereenkomst achteraf te annuleren. Dit staat in de algemene voorwaarden, bijvoorbeeld: binnen 7 dagen ruilen met aankoopbedrag retour, annuleringskosten betalen of mogelijkheid van een tegoedbon.

Van de website van de consumentenbond.
Van ¤ 70 naar ¤ 55. Dat is maar liefst ¤ 15! Alsjeblieft zeg, moet je daar echt zo'n halszaak van maken? Vind je zelf ook niet dat je je ontzettend aanstelt?
Ben je nou helemaal gek?
quote:ontbijtkoekje schreef op 16 november 2014 @ 11:42:

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje tokkie om alsnog het verschil terug te vragen.Daar is niks tokkie aan. Die verkoper had ook als service kunnen aangeven van koop de telefoon volgende week dan is die in de aanbieding, want krijg je wel scheve gezichten. Wij in Nederland accepteren maar alles, terwijl ze in het buitenland overal afdingen.
quote:aanmaaklimonade schreef op 16 november 2014 @ 11:54:

Van ¤ 70 naar ¤ 55. Dat is maar liefst ¤ 15! Alsjeblieft zeg, moet je daar echt zo'n halszaak van maken? Vind je zelf ook niet dat je je ontzettend aanstelt? Ik vraag gewoon jullie mening meer niet dus zo'n halszaak maak ik er niet van
Je wil terug gaan om je het verschil terug te halen. Je kunt ook je verlies nemen en een ander iets gunnen in plaats van overal voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. Dat is namelijk het gevoel dat ik bij dit topic krijg.
Ben je nou helemaal gek?
De verkoper wist misschien niet van te voren dat die telefoon in de aanbieding zou gaan? En afdingen in de kijkshop... die zaak verkoopt vaak al spullen voor bodemprijzen... Maargoed, je moet het zelf weten. Laat nog wel eventjes weten hoe het afgelopen is?
Bij de Kijkshop is ruilen een recht, binnen acht dagen als ik me niet vergis. En dan ook echt geld terug. Dus heel eenvoudig je telefoon terug brengen en een nieuwe kopen met korting.

Overigens, juist hierom, krijgen de winkels de nieuwe folder ruim een week van te voren al.
quote:ontbijtkoekje schreef op 16 november 2014 @ 11:42:

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje tokkie om alsnog het verschil terug te vragen.helemaal mee eens
Ruilen is nooit een recht, het is een gunst van verkoper. In Nederland is koop = koop.

Tenzij een koop op afstand.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven