Gezondheid alle pijlers

Groeiremmers

17-11-2014 14:30 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van mijn 13 tot mijn 15e heb ik groeiremmers geslikt en ben benieuwd of mensen later klachten hebben gekregen van ... vruchtbaarheidsproblemen? Trage schildklier? Lage bloeddruk? Rugklachten?

of anders...
Ik heb ze geslikt van mijn 12e tot mijn 14e (als ik het me goed herinner, kan ook 11 tot 13 geweest zijn).

Hier gelukkig tot op heden geen problemen, althans, waar ik me van bewust ben.

Ik ben nu 31 en heb 2 kindjes gekregen zonder dat ik vruchtbaarheidsproblemen had.

Ik ken wel iemand die ze ook geslikt heeft en daardoor nu vruchtbaarheidsproblemen heeft. en een zeer geringe kans op een zwangerschap.

Heb jij zelf klachten dan?
quote:suzyq10 schreef op 17 november 2014 @ 14:53:

Ik heb ze geslikt van mijn 12e tot mijn 14e (als ik het me goed herinner, kan ook 11 tot 13 geweest zijn).

Hier gelukkig tot op heden geen problemen, althans, waar ik me van bewust ben.

Ik ben nu 31 en heb 2 kindjes gekregen zonder dat ik vruchtbaarheidsproblemen had.

Ik ken wel iemand die ze ook geslikt heeft en daardoor nu vruchtbaarheidsproblemen heeft. en een zeer geringe kans op een zwangerschap.

Heb jij zelf klachten dan?

Wij willen heel graag een kindje en zijn nu 15 maanden verder en druk in de onderzoeken, maar heb ook een trage schildklier en veel last van rugklachten.

Ik weet niet of het met groeiremmers te maken heeft, dus ben benieuwd of iemand deze klachten erkent.
Mijn zusje heeft die geslikt en die heeft nergens last van. Bijwerking kan groeiremmers kan volgens mij wel zijn dat de vruchtbaarheid wordt aangetast, maar ik weet dan eigenlijk niet via welke weg.
De reden voor mij om mijn kinderen geen groeiremmers te geven ookal wordt mijn dochter geschat tussen de 1.85 en 1.95 meter en mijn zoon tussen de 2.02 en 2.11 meter... Ben als de dood dat ze er later gezondsheidsproblemen door krijgen. Dan maar wat langer. Iedereen wordt langer. Ik hoop voor je dat je snel zwanger raakt!
Ik weet wel dat er een tijdje terug in het nieuws was dat vrouwen vaker vruchtbaarheidsproblemen hadden als ze met groeiremmers behandeld waren.

Heb je in het ziekenhuis al eens laten weten dat je die groeiremmers geslikt hebt?

http://www.nu.nl/binnenla ... chtbaar-groeiremmers.html

Ik ben destijds behandeld in het Erasmus MC.
Klopt Wolkie, iedereen wordt steeds langer. Vroeger zag ik zelden meiden die net zo lang waren als mij, maar tegenwoordig ben ik geen uitzondering meer.

Onze dochter is ook erg lang voor haar leeftijd. Zit in de bovenste lijn van de curve. Met de wetenschap van nu geloof ik ook niet dat ik haar remmers zou geven, mits haar prognose naar de 2.00 meter zou gaan. Dan zou ik het wellicht nog eens overdenken.
quote:suzyq10 schreef op 17 november 2014 @ 15:23:

Ik weet wel dat er een tijdje terug in het nieuws was dat vrouwen vaker vruchtbaarheidsproblemen hadden als ze met groeiremmers behandeld waren.

Heb je in het ziekenhuis al eens laten weten dat je die groeiremmers geslikt hebt?

http://www.nu.nl/binnenla ... chtbaar-groeiremmers.html

Ik ben destijds behandeld in het Erasmus MC.

Ja, dat heb ik gelijk laten weten, maar ze willen toch er niet vanuit gaan.

Dus de onderzoeken beginnen net als iedereen bij bloedonderzoeken/spermaonderzoek/HSG...

Heb je ook groeiremmers geslikt "behandeld in het Erasmus MC"? Of heb je ook klachten?
Dat is wel vervelend want je wilt natuurlijk zsm weten waar het aan ligt. Alleen wel logisch dat ze bij het begin beginnen want ze mogen natuurlijk niets missen en bovendien is het niet gezegd dat het probleem bij jou ligt.quote:MD1 schreef op 17 november 2014 @ 15:28:

[...]

Heb je ook groeiremmers geslikt "behandeld in het Erasmus MC"? Of heb je ook klachten?Wat bedoel je precies?
quote:suzyq10 schreef op 17 november 2014 @ 15:36:

Dat is wel vervelend want je wilt natuurlijk zsm weten waar het aan ligt. Alleen wel logisch dat ze bij het begin beginnen want ze mogen natuurlijk niets missen en bovendien is het niet gezegd dat het probleem bij jou ligt.

[...]

Wat bedoel je precies?Je gaf aan dat je ook behandeld was, maar dat zijn dan de groeiremmers? Mijn vraag dan of je hier geen klachten van heb?
Ja, ik ben ook behandeld met groeiremmers.

Nee, ik heb geen klachten. Althans, niets waar ik me bewust van ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven