Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Gadver, dat vind ik gewoon vies. Mijn oma deed het wel eens andersom (zakjes van visite bewaren voor zichzelf) en die gooide ik altijd stiekem weg. Ik wist dat ze echt wel gewoon een nieuw doosje kon betalen, dat het geen kwestie van moeten was.

Zij was ook van het 'eten gooi je niet weg'. En dus werd je geacht dingen op te eten terwijl je allang vol zat, alleen maar omdat het niet weggegooid mocht worden. Als eten weggooien respectloos is, vind ik iemand zo vol proppen dat hij er misselijk van wordt ook niet echt respectvol met eten omgaan. We hebben het er altijd maar op gehouden dat het een tik was die ze uit de oorlog meegekregen had, en nooit meer kwijt geraakt.
quote:latulipe schreef op 15 november 2014 @ 16:33:

Ik ben één keer bij iemand thuis geweest die twee soorten thee had. Thee voor haarzelf en thee voor de visite. Nou is daar niks raars en geks aan zou je zeggen, maar wel wanneer je je beseft dat thee voor de visite de gebruikte en daarna wederom gedroogde theezakjes waren.

Nee???!!!

Waar vinden jullie toch zulke gierige mensen, ik ken er geen 1.

Heb je de thee gedronken ?
Ja, echt was te erg voor woorden! Ze hingen ook keurig aan een lijntje in de keuken te drogen... en dat was de thee voor de visite. Ik dacht eerst die maakt een grapje, maar nee, ze was echt bloedserieus! Overigens, ik heb de thee niet gedronken.

Ik gebruik overigens mijn theezakje ook vaker (nee, ik droog ze niet, maar gebruik ze direct voor het tweede kopje thee nadat ik een kopje thee heb gedronken, vind het vaak sterk genoeg, en daarna gaat het naar m'n plantjes in de tuin, de losse thee) maar zou dus niet de visite "gebruikte" thee geven.
quote:nausicaa schreef op 15 november 2014 @ 16:52:

Gadver, dat vind ik gewoon vies. Mijn oma deed het wel eens andersom (zakjes van visite bewaren voor zichzelf) en die gooide ik altijd stiekem weg. Ik wist dat ze echt wel gewoon een nieuw doosje kon betalen, dat het geen kwestie van moeten was.

Zij was ook van het 'eten gooi je niet weg'. En dus werd je geacht dingen op te eten terwijl je allang vol zat, alleen maar omdat het niet weggegooid mocht worden. Als eten weggooien respectloos is, vind ik iemand zo vol proppen dat hij er misselijk van wordt ook niet echt respectvol met eten omgaan. We hebben het er altijd maar op gehouden dat het een tik was die ze uit de oorlog meegekregen had, en nooit meer kwijt geraakt.Oh zo is mijn oma ook, van het niet weggooien dan... maar in plaats van dat ze het bewaard voor de volgende dag ofzo, MOET het diezelfde dag op. Dus iedereen krijgt 2 scheppen extra, en als je dan zegt dat je niet wilt.. nou dan eet zij toch alles op? Want weggooien is not done. We proberen haar duidelijk te maken dat ze dan minder moet koken of dat als ze over heeft, het de volgende dag kan eten... maar "het is maar een bordje dat over is" (en dat heeft ze dan van het voorgerecht, van de sla die erbij is, het toetje... alles "maar" 1 bordje)
Over theezakjes en gierigheid. Iemand vertelde mij dat ze een theezakje bij het nietje loshaalde openvouwde en dan in het midden doorknipte. Zo had ze 2 "verse" theezakjes ipv 1 zakje 2x gebruiken
Ik weet trouwens niet of dit nu gierig of erg handig is
quote:barrelroll schreef op 15 november 2014 @ 13:04:

[...]

Ik heb haar buiten verteld dat ik het een ontzettende streek vond, heb me omgedraaid en ben weggelopen. Heb haar ook niet meer gesproken.Wat een k*tstreek zeg. Hoop dat ze heeft genoten, van haar gratis maaltijd. Ten koste van een vriendin. Rare mensen zijn er toch hè...
mosterd
quote:latulipe schreef op 15 november 2014 @ 17:20:

Ik ben één keer bij iemand thuis geweest die twee soorten thee had. Thee voor haarzelf en thee voor de visite. Nou is daar niks raars en geks aan zou je zeggen, maar wel wanneer je je beseft dat thee voor de visite de gebruikte en daarna wederom gedroogde theezakjes waren.

WHAHA, dat meen je niet! Dat is echt het toppunt van gierig. Als het andersom was geweest, dan was het extreem zuinig geweest. Maar bah zeg.

In die categorie "zuinig met koffie en thee" schiet me nou wat te binnen. Om het laatste restje koffiemelk op te maken, uit zo'n pak waar dan de melk aan de rand kruimelig is vast gekorst, deed een vroegere kennis de tuit van het pak in zijn mok met koffie, kneep in het pak zodat er koffie in het pak werd gezogen. Dat schudde hij dan even goed om en goot het weer in zijn mok. Krummels en al. BRRRRR

Maar goed, dat deed diegene dan tenminste nog met zijn eigen mok koffie, niet die van de visite. Hoop ik.
anoniem_210652 wijzigde dit bericht op 15-11-2014 18:22
Reden: verkeerde quote
% gewijzigd

[...]

Ik heb haar buiten verteld dat ik het een ontzettende streek vond, heb me omgedraaid en ben weggelopen. Heb haar ook niet meer gesproken.

Zeer terecht. Ik doe met van die acties altijd 50/50. Dat vind ik wel zo eerlijk...

Maar goed kennelijk zit niet iedereen zo in mekaar.
quote:latulipe schreef op 15 november 2014 @ 16:33:

Ik ben één keer bij iemand thuis geweest die twee soorten thee had. Thee voor haarzelf en thee voor de visite. Nou is daar niks raars en geks aan zou je zeggen, maar wel wanneer je je beseft dat thee voor de visite de gebruikte en daarna wederom gedroogde theezakjes waren.Het toppunt van gierigheid.

[...]

Ik heb haar buiten verteld dat ik het een ontzettende streek vond, heb me omgedraaid en ben weggelopen. Heb haar ook niet meer gesproken.

Terecht. Heb je haar daarna nooit meer gesproken? Wel jammer als een vriendschap op zoiets tuk loopt.

Als ze de kosten had gedeeld dan had je misschien nog wel begrepen dat ze naar het dure restaurant wilde, maar nu?

Wat een naaistreek.
quote:Karena02 schreef op 15 november 2014 @ 17:59:

[...]

WHAHA, dat meen je niet! Dat is echt het toppunt van gierig. Als het andersom was geweest, dan was het extreem zuinig geweest. Maar bah zeg.

In die categorie "zuinig met koffie en thee" schiet me nou wat te binnen. Om het laatste restje koffiemelk op te maken, uit zo'n pak waar dan de melk aan de rand kruimelig is vast gekorst, deed een vroegere kennis de tuit van het pak in zijn mok met koffie, kneep in het pak zodat er koffie in het pak werd gezogen. Dat schudde hij dan even goed om en goot het weer in zijn mok. Krummels en al. BRRRRR

Maar goed, dat deed diegene dan tenminste nog met zijn eigen mok koffie, niet die van de visite. Hoop ik.

Crunchy Koffie. Zou zo bij Starbucks verkocht kunnen worden

Maar even zonder gekkigheid, moet er niet aan denken...bah!
Meiden die mij gequote hebben, willen jullie dat aub weghalen? dank!!
quote:gedanst schreef op 14 november 2014 @ 15:40:

[...]

Nee, want ik werk voor het geld. En de gasten die op het feest komen zijn gewoon uitgenodigd.

Klein verschilletje.....

Als ik ergens word uitgenodigd voor een warme maaltijd en ik krijg een pannekoek dan vind ik dat aardig, ik ben namelijk UITGENODIGD.

Als ik uitgenodigd wordt en er staat op de uitnodiging dat er een maaltijd wordt verzorgd vind ik het prima als ik een maaltijd krijg. En ja, dat kan een pannenkoek zijn. Er zijn namelijk enorm goedgevulde pannenkoeken te verkrijgen.

Als het gaat om een flensje of een klein pannenkoekje waar je net je holle kies mee kunt vullen dan is het dus geen maaltijd en wordt dus niet aan de uitnodiging voldaan.
Sorry, ik was nog niet zover met lezen dat ik had gezien dat de pannenkoekendiscussie al als afgesloten was beschouwd.

Verder op dit moment (helaas??? ) geen gierige bijdrage.
@Yraatje Hahaha

Ik hoorde laatst een wellicht beetje gierige actie van een vriendin. Ze is zwanger en een collega had gezegd dat ze wel hun kinderwagen mochten 'overnemen'. Was zij er helemaal vanuit gegaan dat ze bedoelde 'gratis krijgen'. Die collega zei echter: dat is dan 300 euro aub (ofzo). Was ze diep beledigd en verbaasd haha. Ging ze onderzoek doen naar de prijzen van kinderwagens, bleek dat beste een goede prijs te zijn pfff.
Als iemand het woord "overnemen" gebruikt, dan betekent dit naar mijn idee nooit dat het gratis is. Als iemand zegt: "die kan je hebben of krijgen", is er een redelijke kans op gratis krijgen en dan is er nog ruimte voor verwarring. De beste reactie is dan "wat wil je ervoor hebben dan?". Dan weet je het zeker.
Overnemen = betalen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Overnemen vind ik overduidelijk overkopen betekenen.

Ik zou ook nooit verwachten dat een collega zomaar een kinderwagen zou geven.

Ergens vind ik het dus ook naïef dat je dan verbaasd bent als er geld gevraagd wordt.
Zojuist gehoord: Bankstel moet vervoerd worden van plaats A naar B (ca. 10 km). Het is voor de buurvrouw van een vriendin van me. Vriend van de nieuwe buurvrouw zou rijden (buuf geen rijbewijs), maar laatste moment kon hij niet omdat hij een klus kreeg bij iemand (aannemer). Vriendin had vrije dag en buurvrouw belt aan, of zij even wil rijden, het is niet ver weg en ze heeft alles al geregeld, ze hoeft alleen maar van eventjes bankstel te vervoeren. Andere dag kan niet want de bus is gereserveerd etc.

Gaan ze samen naar verhuurbedrijf waar bus gehuurd moet worden, zegt man formulier moet ingevuld worden met gegevens van de chauffeur. Vriendin vult alles in. Moet huur en borg betaald worden, zegt buurvrouw tegen vriendin: "ja, jij gaat toch rijden, doe jij dat maar hoor! Ik ga niet garant staan omdat jij gaat rijden!" Vriendin heeft haar aangekeken en heeft gevraagd "Meen je dat? " Buurvrouw "Ja, jij gaat rijden en ik wil niet dat als jij schade maakt ik ervoor moet opdraaien"

En toen brak de hel los....

Ze heeft tegen verhuurbedrijf gezegd "wie heeft bij u deze bus gereserveerd?" waarop bedrijf zei "Buurvrouw". "En daar heeft u de gegevens van?" Bedrijf: "Ja, is online gedaan". Vriendin heeft formulier gepakt, gescheurd en gezegd "Mooi, dan zijn deze formulieren niet meer nodig. U kunt de reserverings en annuleringskosten bij deze mevrouw verhalen en als u zo vriendelijk wilt zijn een taxi voor haar te bellen want met mij mag zij niet meer terugrijden" En is weggelopen.

Misschien zullen mensen dit asociaal van vriendin vinden, maar ik lag dubbel van het lachen toen ik het hoorde. Denk dat deze buurvrouw nu wel doorheeft dat vriendin nogal direct is... :P
HAH, moest vriendin OOK de huur en borg betalen?? Of alleen tekenen voor het garant staan?
quote:EvaViva schreef op 17 november 2014 @ 15:59:

@Yraatje Hahaha

Ik hoorde laatst een wellicht beetje gierige actie van een vriendin. Ze is zwanger en een collega had gezegd dat ze wel hun kinderwagen mochten 'overnemen'. Was zij er helemaal vanuit gegaan dat ze bedoelde 'gratis krijgen'. Die collega zei echter: dat is dan 300 euro aub (ofzo). Was ze diep beledigd en verbaasd haha. Ging ze onderzoek doen naar de prijzen van kinderwagens, bleek dat beste een goede prijs te zijn pfff."Overnemen" betekent inderdaad overkopen, niet gratis dus.
quote:latulipe schreef op 17 november 2014 @ 20:31:

Zojuist gehoord: Bankstel moet vervoerd worden van plaats A naar B (ca. 10 km). Het is voor de buurvrouw van een vriendin van me. Vriend van de nieuwe buurvrouw zou rijden (buuf geen rijbewijs), maar laatste moment kon hij niet omdat hij een klus kreeg bij iemand (aannemer). Vriendin had vrije dag en buurvrouw belt aan, of zij even wil rijden, het is niet ver weg en ze heeft alles al geregeld, ze hoeft alleen maar van eventjes bankstel te vervoeren. Andere dag kan niet want de bus is gereserveerd etc.

Gaan ze samen naar verhuurbedrijf waar bus gehuurd moet worden, zegt man formulier moet ingevuld worden met gegevens van de chauffeur. Vriendin vult alles in. Moet huur en borg betaald worden, zegt buurvrouw tegen vriendin: "ja, jij gaat toch rijden, doe jij dat maar hoor! Ik ga niet garant staan omdat jij gaat rijden!" Vriendin heeft haar aangekeken en heeft gevraagd "Meen je dat? " Buurvrouw "Ja, jij gaat rijden en ik wil niet dat als jij schade maakt ik ervoor moet opdraaien"

En toen brak de hel los....

Ze heeft tegen verhuurbedrijf gezegd "wie heeft bij u deze bus gereserveerd?" waarop bedrijf zei "Buurvrouw". "En daar heeft u de gegevens van?" Bedrijf: "Ja, is online gedaan". Vriendin heeft formulier gepakt, gescheurd en gezegd "Mooi, dan zijn deze formulieren niet meer nodig. U kunt de reserverings en annuleringskosten bij deze mevrouw verhalen en als u zo vriendelijk wilt zijn een taxi voor haar te bellen want met mij mag zij niet meer terugrijden" En is weggelopen.

Misschien zullen mensen dit asociaal van vriendin vinden, maar ik lag dubbel van het lachen toen ik het hoorde. Denk dat deze buurvrouw nu wel doorheeft dat vriendin nogal direct is... :P
quote:latulipe schreef op 15 november 2014 @ 17:20:

Ja, echt was te erg voor woorden! Ze hingen ook keurig aan een lijntje in de keuken te drogen... en dat was de thee voor de visite. Ik dacht eerst die maakt een grapje, maar nee, ze was echt bloedserieus! Overigens, ik heb de thee niet gedronken.

Ik gebruik overigens mijn theezakje ook vaker (nee, ik droog ze niet, maar gebruik ze direct voor het tweede kopje thee nadat ik een kopje thee heb gedronken, vind het vaak sterk genoeg, en daarna gaat het naar m'n plantjes in de tuin, de losse thee) maar zou dus niet de visite "gebruikte" thee geven. ik zie die zakjes al hangen in de keuken. Nu drink ik sowieso geen thee, maar ik zou hier echt wel wat van zeggen. Dat is toch gewoon vies? En sowieso: hoeveel kost een pak thee nou helemaal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven