Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
quote:latulipe schreef op 17 november 2014 @ 20:31:

Zojuist gehoord: Bankstel moet vervoerd worden van plaats A naar B (ca. 10 km). Het is voor de buurvrouw van een vriendin van me. Vriend van de nieuwe buurvrouw zou rijden (buuf geen rijbewijs), maar laatste moment kon hij niet omdat hij een klus kreeg bij iemand (aannemer). Vriendin had vrije dag en buurvrouw belt aan, of zij even wil rijden, het is niet ver weg en ze heeft alles al geregeld, ze hoeft alleen maar van eventjes bankstel te vervoeren. Andere dag kan niet want de bus is gereserveerd etc.

Gaan ze samen naar verhuurbedrijf waar bus gehuurd moet worden, zegt man formulier moet ingevuld worden met gegevens van de chauffeur. Vriendin vult alles in. Moet huur en borg betaald worden, zegt buurvrouw tegen vriendin: "ja, jij gaat toch rijden, doe jij dat maar hoor! Ik ga niet garant staan omdat jij gaat rijden!" Vriendin heeft haar aangekeken en heeft gevraagd "Meen je dat? " Buurvrouw "Ja, jij gaat rijden en ik wil niet dat als jij schade maakt ik ervoor moet opdraaien"

En toen brak de hel los....

Ze heeft tegen verhuurbedrijf gezegd "wie heeft bij u deze bus gereserveerd?" waarop bedrijf zei "Buurvrouw". "En daar heeft u de gegevens van?" Bedrijf: "Ja, is online gedaan". Vriendin heeft formulier gepakt, gescheurd en gezegd "Mooi, dan zijn deze formulieren niet meer nodig. U kunt de reserverings en annuleringskosten bij deze mevrouw verhalen en als u zo vriendelijk wilt zijn een taxi voor haar te bellen want met mij mag zij niet meer terugrijden" En is weggelopen.

Misschien zullen mensen dit asociaal van vriendin vinden, maar ik lag dubbel van het lachen toen ik het hoorde. Denk dat deze buurvrouw nu wel doorheeft dat vriendin nogal direct is... :POh, deze vind ik geweldig!
Cum non tum age
Ik vind dat 'overnemen' 'overkopen' betekent, maar ik vind ook dat je daar wel meteen duidelijkheid over moet geven. Bijv: "wij hebben nog een kinderwagen die je mag overnemen, maar ik moet even thuis de prijs overleggen" of: "als je nog een kinderwagen zoekt, hebben wij er één te koop'. Als je wacht tot hij bijna is ingeladen en dan zegt 'dat is dan 300 euro' ben je ook wel heel onduidelijk bezig. En die vriendin had er natuurlijk naar moeten vragen. Ik vind het van beiden niet zo handig.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?

Zojuist gehoord: Bankstel moet vervoerd worden van plaats A naar B (ca. 10 km). Het is voor de buurvrouw van een vriendin van me. Vriend van de nieuwe buurvrouw zou rijden (buuf geen rijbewijs), maar laatste moment kon hij niet omdat hij een klus kreeg bij iemand (aannemer). Vriendin had vrije dag en buurvrouw belt aan, of zij even wil rijden, het is niet ver weg en ze heeft alles al geregeld, ze hoeft alleen maar van eventjes bankstel te vervoeren. Andere dag kan niet want de bus is gereserveerd etc.

Gaan ze samen naar verhuurbedrijf waar bus gehuurd moet worden, zegt man formulier moet ingevuld worden met gegevens van de chauffeur. Vriendin vult alles in. Moet huur en borg betaald worden, zegt buurvrouw tegen vriendin: "ja, jij gaat toch rijden, doe jij dat maar hoor! Ik ga niet garant staan omdat jij gaat rijden!" Vriendin heeft haar aangekeken en heeft gevraagd "Meen je dat? " Buurvrouw "Ja, jij gaat rijden en ik wil niet dat als jij schade maakt ik ervoor moet opdraaien"

Ze heeft tegen verhuurbedrijf gezegd "wie heeft bij u deze bus gereserveerd?" waarop bedrijf zei "Buurvrouw". "En daar heeft u de gegevens van?" Bedrijf: "Ja, is online gedaan". Vriendin heeft formulier gepakt, gescheurd en gezegd "Mooi, dan zijn deze formulieren niet meer nodig. U kunt de reserverings en annuleringskosten bij deze mevrouw verhalen en als u zo vriendelijk wilt zijn een taxi voor haar te bellen want met mij mag zij niet meer terugrijden" En is weggelopen.

Misschien zullen mensen dit asociaal van vriendin vinden, maar ik lag dubbel van het lachen toen ik het hoorde. Denk dat deze buurvrouw nu wel doorheeft dat vriendin nogal direct is... :PTopactie dit!!!!
Zo dat verhuurverhaal...

Maar als de vriendin als chauffeur schade maakt dan zijn die kosten toch voor haar? Lijkt me dus ergens logisch dat zij daarvoor opdraait en niet de buurvrouw die de bus alleen geregeld heeft, maar niet rijdt.

Het is natuurlijk niet normaal dat vriendin de huur ook maar moet betalen, want het is haar verhuizing niet.

Los van alles vind ik haar wel heel direct, zoniet bot. Dat had best anders gekund.
Ach, iemand die zo reageert als die buurvrouw, die verdient zo'n aanpak. Vind ik dan.

Misschien zullen mensen dit asociaal van vriendin vinden, maar ik lag dubbel van het lachen toen ik het hoorde. Denk dat deze buurvrouw nu wel doorheeft dat vriendin nogal direct is... :P

GEWELDIG!!!

quote:Starshine schreef op 17 november 2014 @ 23:45:

Zo dat verhuurverhaal...

Maar als de vriendin als chauffeur schade maakt dan zijn die kosten toch voor haar? Lijkt me dus ergens logisch dat zij daarvoor opdraait en niet de buurvrouw die de bus alleen geregeld heeft, maar niet rijdt.

Het is natuurlijk niet normaal dat vriendin de huur ook maar moet betalen, want het is haar verhuizing niet.

Los van alles vind ik haar wel heel direct, zoniet bot. Dat had best anders gekund.

De buurvrouw mag blij zijn dat er iemand is die voor haar wil rijden. In plaats van dankbaarheid toont ze bijna agressie.

Ik had het zelf iets anders aangepakt, je blijft tenslotte buren, maar ik vind het echt GEWELDIG hoe die andere buurvrouw het heeft aangepakt. Wat denkt die vrouw wel niet.
Ik vind dat vriendin in haar recht stond om zo te reageren op de buurvrouw. Totaal niet bot. Wel erg direct. Hou ik van

Vriendin helpt buurvrouw uit de brand door een vriendendienst en anders had buuv ook lekker een verhuiswagen kunnen regelen als zij zo dolgraag risicovrij door het leven wilt. Uit je verhaal mag ik ook opmaken dat buuv niet had aangeboden om de borg te betalen?

Als de vrienden het met hen eigen auto hadden gedaan, lijkt zij mij het type wat ook eens niks aanbied voor de benzine. Niet eens een gebakje.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Buurvrouw verwachtte inderdaad dat vriendin zowel huur als borg even ging voorschieten... Wat er daarna is gebeurd, vertelt het verhaal (nog) niet, maar ik denk dat deze buurvrouw vriendin niet zo aardig meer vindt

Vriendin heeft een hart van goud, maar is (heel erg) direct en daar moet je mee om kunnen gaan....
Logisch dat vriendin niet de huur gaat betalen voor de auto. Borg vind ik dubbel. Want als er schade (of boetes) gereden wordt, wie is er dan verantwoordelijk? In mijn ogen de chauffeur. Maar dat kan ook op een andere toon besproken worden.
Stel je bent bij mensen (vrienden) en je band is een beetje lek. Je kan nog wel naar huis, wanneer je hem tussendoor even oppompt. Is het dan heel gierig wanneer die mensen zeggen: nee je krijgt de pomp niet te leen? Ik moest echt lachen toen ik deze actie hoorde... over gierigheid gesproken.
Als ik de borg voor een gehuurde auto voor iemands anders verhuizing zou moeten betalen zou ik het ook niet doen. Ik wil geen risico lopen omdat iemand anders zonodig een bus moet huren, echt niet.
O wat een hilarisch topic!

Ik weet het niet exact meer, maar ik heb in een winkel gewerkt en een klant wilde betalen. Op het computerschermpje stond 5.49 cent. Aangezien dat afgerond wordt, zei ik: 'Dat is dan 5.50 cent meneer'. Nou meneer wilde eigenlijk contant betalen, maar hij vond het nodig om stennis te schoppen vanwege die ene cent.

Mijn opmerking over dat hij kon pinnen en dat het dan 5.49 zou zijn, wilde hij niet horen. Nou waar ik allemaal voor ben uitgemaakt, ongelooflijk.

Woest werd hij toen ik vroeg 'of het oplucht'

Sjonge
quote:yoeljo schreef op 18 november 2014 @ 07:58:

Logisch dat vriendin niet de huur gaat betalen voor de auto. Borg vind ik dubbel. Want als er schade (of boetes) gereden wordt, wie is er dan verantwoordelijk? In mijn ogen de chauffeur. Maar dat kan ook op een andere toon besproken worden.Boetes zouden in mijn ogen voor rekening van de chauffeur zijn maar bij schade zou ik me best kunnen voorstellen dat je fiftyfifty afspreekt, als iemand voor jou rijdt.
Als ik in zo'n geval aansprakelijk zou zijn, dan had ik het ook niet gedaan, en ook geen fifty-fifty. Dan pas ik wel op om risico te lopen, voor iemand anders z'n bank. Zo leuk is het niet om voor een ander een busje te rijden, met een bank te sjouwen, in je eigen tijd, en dan ook nog het risico nemen? Ik dacht het niet.

Ik was waarschijnlijk niet zo ontploft, want je moet toch nog naast die mensen wonen. Ik had buurvrouw ook gewoon weer mee naar huis genomen. Had ze daar een ander slachtoffer kunnen vinden.
Of dit gierig zijn is of je prioriteiten ergens anders hebben liggen, weet ik niet:

Trouwerij vd familie van mijn vriend. Op een maandagochtend, nou prima als jullie dat willen.

Geen receptie, niks. Mochten dan wel van 9.30 tot 17.30 in hun huis blijven, want zij (en haar kant vd familie) gingen foto's maken enzo.

Jammer is dan wel dat er geen taart en geen eten en drinken was. Zelf halen, kregen we te horen.

S avonds uit eten: soep met brood.

Ze maken nu wel een wereldreis. Ach ja.
quote:hoppala schreef op 18 november 2014 @ 08:23:

Als ik de borg voor een gehuurde auto voor iemands anders verhuizing zou moeten betalen zou ik het ook niet doen. Ik wil geen risico lopen omdat iemand anders zonodig een bus moet huren, echt niet.Dit. Die is gek.
quote:toefjeslagroom schreef op 18 november 2014 @ 09:27:

Of dit gierig zijn is of je prioriteiten ergens anders hebben liggen, weet ik niet:

Trouwerij vd familie van mijn vriend. Op een maandagochtend, nou prima als jullie dat willen.

Geen receptie, niks. Mochten dan wel van 9.30 tot 17.30 in hun huis blijven, want zij (en haar kant vd familie) gingen foto's maken enzo.

Jammer is dan wel dat er geen taart en geen eten en drinken was. Zelf halen, kregen we te horen.

Ze maken nu wel een wereldreis. Ach ja."Mocht" je wel een envelop met inhoud afgeven? :P
quote:toefjeslagroom schreef op 18 november 2014 @ 09:27:

Ze maken nu wel een wereldreis. Ach ja.Het is vooral heel saai zo. Een cadeau heb je neem ik aan dan ook niet gegeven? Geen feest, geen cadeau.
quote:hoppala schreef op 18 november 2014 @ 08:23:

Als ik de borg voor een gehuurde auto voor iemands anders verhuizing zou moeten betalen zou ik het ook niet doen. Ik wil geen risico lopen omdat iemand anders zonodig een bus moet huren, echt niet.

ja maar jij hoort toch voor je eigen schade op te draaien?

Als jij je niet zeker genoeg voelt om goed met de bus te rijden, moet je het gewoon niet doen.

Maar borg zou ik ook niet betalen, want krijg je geld dan maar terug als een van de verhuizers een kras in de bus maakt...
quote:Starshine schreef op 18 november 2014 @ 09:58:

[...]

ja maar jij hoort toch voor je eigen schade op te draaien?

Als jij je niet zeker genoeg voelt om goed met de bus te rijden, moet je het gewoon niet doen.

In principe klopt dat, maar dan maak je de afweging: heb ik zin om dat risico te lopen voor iemand anders' z'n bank? Nee dus. Als buurvrouw niet zelf kan rijden, dan moet ze een bus met chauffeur huren. Die heb je ook, is duurder natuurlijk, maar dan is dat risico gelijk afgekocht.
Dan had die vriendin in de eerste instantie al niet mee moeten gaan dus.
Nou, ik denk dat ik ook niet alles zou willen voorschieten.

Als er gevraagd wordt of ik even wil rijden omdat de eigenlijke chauffeur niet kan dan verwacht ik niet dat ik voor allerlei kosten kan opdraaien.

Ik verwacht dan dat degene die het geregeld heeft alles betaald heeft of gaat betalen en mocht er dan toch, door mijn toedoen, schade ontstaan, dan regel ik dat natuurlijk.

Maar ik zou vooraf niets betalen.
quote:goddess23 schreef op 18 november 2014 @ 01:06:

Ik vind dat vriendin in haar recht stond om zo te reageren op de buurvrouw. Totaal niet bot. Wel erg direct. Hou ik van

Vriendin helpt buurvrouw uit de brand door een vriendendienst en anders had buuv ook lekker een verhuiswagen kunnen regelen als zij zo dolgraag risicovrij door het leven wilt. Uit je verhaal mag ik ook opmaken dat buuv niet had aangeboden om de borg te betalen?

Als de vrienden het met hen eigen auto hadden gedaan, lijkt zij mij het type wat ook eens niks aanbied voor de benzine. Niet eens een gebakje.Precies, vriendin is alleen maar chauffeur voor buurvrouw, en dan moet ze de borg en huur zeker betalen, nou echt niet. Wat een instelling.
quote:Karena02 schreef op 18 november 2014 @ 10:11:

[...]

In principe klopt dat, maar dan maak je de afweging: heb ik zin om dat risico te lopen voor iemand anders' z'n bank? Nee dus. Als buurvrouw niet zelf kan rijden, dan moet ze een bus met chauffeur huren. Die heb je ook, is duurder natuurlijk, maar dan is dat risico gelijk afgekocht.Helemaal mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven