Napraattopic 9

14-11-2014 09:22 3049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Istar_ schreef op 19 november 2014 @ 09:10:

Ik heb TO niet eens geoogt en heb het gisteren ook in dat topic gezet. Ik vind het net zoiets als zeggen dat je de politie gaat bellen als je kind niet luistert. Ook zo'n achterlijke opmerking.Oh, als zoon een boze bui heeft roep ik zulke dingen wel, met heel veel overdreven gebulder. Zoon moet dan altijd enorm lachen en dan is de boze bui meteen over .
C'est le ton qui fait la music.
Waarom is het Spuugpaleis gedegradeerd naar de overig pijlerT?
quote:cochise schreef op 19 november 2014 @ 09:58:

C'est le ton qui fait la music.

Nou klink je net als 'Allo 'Allo

('t is 'musique' )
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:StoraHuntur schreef op 19 november 2014 @ 10:02:

Waarom is het Spuugpaleis gedegradeerd naar de overig pijlerT?Omdat het niets met Relaties te maken heeft?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
" it's the most wonderful time of the year"

Het eerste feestdagenstresstopic is geopend!
Heb ik dat memo gemist waarin stond hoeveel kado's een kind per gelegenheid moet krijgen?
quote:*Ginger* schreef op 19 november 2014 @ 11:19:

Heb ik dat memo gemist waarin stond hoeveel kado's een kind per gelegenheid moet krijgen?

Of hoe vaak je een schoen mag laten zetten en hoe minder hoe beter, dan pas ben je een goede ouder.

Want die heb ik ook gemist
Ja precies. Het is niet eerlijk dat mn kind maar 1 schoenkado krijgt. Is het wel eerlijk dat ze in diezelfde week voor haar verjaardag twee kado's krijgt van ons, of hadden dat er vier moeten zijn? Voor welk bedrag? Jee wat een hoop regels waar ik me niet bewust van was zeg! Ik had geen idee dat met een kind de verplichting kwam om jaarlijks de halve Intertoys leeg te kopen.
quote:Annapalona schreef op 19 november 2014 @ 11:38:

[...]

Of hoe vaak je een schoen mag laten zetten en hoe minder hoe beter, dan pas ben je een goede ouder.

Want die heb ik ook gemist Oh shit, hier mag ze iedere dag de schoen zetten! Ik ben een slechte, oneerlijke moeder zeg. Oh maar er zit niet iedere dag wat in. Maakt me dat nog slechter, of juist fantastisch, dat ik mijn kind leer omgaan met teleurstellingen? Pfffft
quote:NYC schreef op 18 november 2014 @ 23:00:

[...]

Oh, ik vind het juist zo'n interessant topic!

Maar misschien dat het wel een goede tip is inderdaad om een mogelijkheid te geven topics aan te vinken waarvan je niet wil dat ze bij "jouw top 5" verschijnen?

Ik hoop dat dat inderdaad een optie wordt. Heb nu Napraat steeds in lijst staan, maar dat is meer kletstopic. Jaaaaaa, ik weet dat dat mag en prima is, voordat iemand de OP gaat citeren! En Utopia, wat ik niet meer volg sinds exit Billy en Ruud. Is een beetje irritant, maar te overzien.

In bugtopic was echter een vrouw die er ook over klaagde; ze had zich ooit aangemeld voor een baby-uitgerekend-in-die-maand-topic, maar een miskraam gekregen. Zij ziet dus elke dag dat topic bovenaan staan. Word je niet vrolijk van.
Volgens mij is de nieuwe NOS site gebouwd door dezelfde mensen als dit nieuwe forum.
iK ZAL ZORGEN DAT HET EERDAAGS EEN RELATIETOPIC IS, zodat ze hem kunnen retourneren.

En wat kettler schreef klopt, ze had hier in dit topic meegelezen en dat nekte haar.

Wat dat betreft is dit topic geen aanwinst. Mensen worden hier op de korrel (of wat dan ook) genomen. Meestal volgen daar minder prettige reacties op, lees uitlachen en belachelijk maken.

En dan kan je denken dat iedere nieuweling dit topic niet zomaar in zal kijken.\

Maar aangezien dit topic bovenaan staat en met regelmaat bij de actievelingen is het geen vreemd idee dat men hier ook eens een blik werpt.

En dat liegt er niet om. Of wel

Dus gaan roepen, hey jij bent niet nieuw, want anders zit je niet zo snel in dit topic, is grote lariekoek.

Denk daar maar even over na.

Nu ga ik mijn nagels doen.
quote:vivamila schreef op 19 november 2014 @ 11:47:

[...]

In bugtopic was echter een vrouw die er ook over klaagde; ze had zich ooit aangemeld voor een baby-uitgerekend-in-die-maand-topic, maar een miskraam gekregen. Zij ziet dus elke dag dat topic bovenaan staan. Word je niet vrolijk van.Dat was ik. En ja, dat is inderdaad behoorlijk vervelend.
quote:Bloes schreef op 19 november 2014 @ 14:35:

[...]

Dat was ik. En ja, dat is inderdaad behoorlijk vervelend.

[...]

Dat was ik. En ja, dat is inderdaad behoorlijk vervelend.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.

[...]

Dat was ik. En ja, dat is inderdaad behoorlijk vervelend. Hopelijk lossen ze het snel op en kan je topics ontvolgen.
quote:vivamila schreef op 19 november 2014 @ 14:58:

[...]

Hopelijk lossen ze het snel op en kan je topics ontvolgen. Hoop ik ook! Dat je in ieder geval zelf de keuze hebt welke topics er bovenaan komen te staan. Want dát vind ik wel een handige functie. Nu is het voorlopig een kwestie van negeren. Gaat best aardig, meestal. En ik schrijf dus juist in meer topics mee, zodat de kans groter is dat die bovenaan staan.
quote:fluim schreef op 19 november 2014 @ 12:47:

iK ZAL ZORGEN DAT HET EERDAAGS EEN RELATIETOPIC IS, zodat ze hem kunnen retourneren.

En wat kettler schreef klopt, ze had hier in dit topic meegelezen en dat nekte haar.

Wat dat betreft is dit topic geen aanwinst. Mensen worden hier op de korrel (of wat dan ook) genomen. Meestal volgen daar minder prettige reacties op, lees uitlachen en belachelijk maken.

En dan kan je denken dat iedere nieuweling dit topic niet zomaar in zal kijken.\

Maar aangezien dit topic bovenaan staat en met regelmaat bij de actievelingen is het geen vreemd idee dat men hier ook eens een blik werpt.

En dat liegt er niet om. Of wel

Dus gaan roepen, hey jij bent niet nieuw, want anders zit je niet zo snel in dit topic, is grote lariekoek.

Denk daar maar even over na.

Nu ga ik mijn nagels doen.Wat ik ook een nadeel van dit topic vind, ook al schrijf ik er zelf regelmatig in mee wat best gezellig is, is dat je geen ander topic meer kunt openen of je treft er dezelfde mensen aan. Die elkaar hier tippen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 19 november 2014 @ 15:19:

[...]

Wat ik ook een nadeel van dit topic vind, ook al schrijf ik er zelf regelmatig in mee wat best gezellig is, is dat je geen ander topic meer kunt openen of je treft er dezelfde mensen aan. Die elkaar hier tippen.

Als jij afwijkende topics leuk vindt en hier niet tipt kunnen wij dat toch niet zien? Dus is het niet meer iets van dat de mensen die hier zitten ongeveer dezelfde topics leuk vinden.

Ik zit hier nog niet zo lang maar mij viel op dat bijvoorbeeld bij het cafe wakker er toch voornamelijk heel andere mensen napraten dan hier. Toch een soort groepjesidee.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
@bloes;

Fluim, heb jij nwoeste plannen op relaasie gebied??
bloes, dat kunnen ze heel eenvoudig oplossen!

staf al je eigen replies in dat topic en vraag om die te laten verwijderen

weet niet hoeveel het er zijn?

ik heb ooit een reply van mij laten verwijderen, omdat ik steeds de gruwel kreeg wanneer dat topic in mijn lijst stond, was echt niet goed voor mijn gesteldheid

en ze hebben mijn verzoek toen gehonoreerd.
ja, ik ga emigreren richting ijsland. ben de kou nu ook goed gewend

en dan gaan we uit al jouw 2keuze-vragenlijst de keus live uitvoeren!

dat zal ons vast dichter bij elkaar brengen. denk je niet
quote:fluim schreef op 19 november 2014 @ 15:41:

bloes, dat kunnen ze heel eenvoudig oplossen!

staf al je eigen replies in dat topic en vraag om die te laten verwijderen

weet niet hoeveel het er zijn?

ik heb ooit een reply van mij laten verwijderen, omdat ik steeds de gruwel kreeg wanneer dat topic in mijn lijst stond, was echt niet goed voor mijn gesteldheid

en ze hebben mijn verzoek toen gehonoreerd.Oh, dat is best een goed idee, dan gebruik ik dat stafje ook eens.
Ja merano, dat ook. Dus probeer ik die topics toch maar te negeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven