Polen met Kerst

19-11-2014 15:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn vriend en ik willen tussen Kerst en Oud&Nieuw een stedentrip maken en we denken aan Polen. Vanwege de Kerstsfeer, hopelijk wat sneeuw en zo, heeft er iemand tips? Wat zijn mooie steden, we denken zelf aan Warschau of Krakau. Tips qua restaurantjes en hotels zijn ook welkom

Thanks!
Geen tips, lees wel even mee!
Polen is gaaf in de winter maar ook wel wat mistroostig, donker zeg maar. Ik ben zelf in het city hotel in Bydgoszcz geweest, daar hadden ze toen een speciale kerstaanbieding waardoor het betaalbaar was. (zeer luxe hotel).

In Krakow ben ik geweest, in Warsawa niet. In elke stad is genoeg te zien en te beleven, als er sneeuw ligt is het is idd erg mooi.

Ga vooral daar eten waar het druk is en sla de flaki (penssoep) over. Dan moet het goed komen.
Voor zover ik weet is Polen erg katholiek en is Kerst een heel belangrijk familiefeest daar. Is er dan met Kerst wel iets te doen, vraag ik me af?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dankjewel Rooss4.0

Pejeka, klopt! Las ook dat met de Kerstdagen zelf alle winkels e.d dicht zijn, maar ik neem aan dat het vanaf 27 dec weer "normaal" is?
quote:Kibbelingen schreef op 19 november 2014 @ 16:03:

Dankjewel Rooss4.0

Pejeka, klopt! Las ook dat met de Kerstdagen zelf alle winkels e.d dicht zijn, maar ik neem aan dat het vanaf 27 dec weer "normaal" is?Oh, dat denk ik wel. Hou er dan wel rekening mee dat 27 dec. een zaterdag is, dus de 28e (zondag) grote kans dat alles opnieuw dicht is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Bydgoszcz is niet zo groot, dat heb je in twee dagen wel gezien.

Krakow is erg leuk met een groot marktplein, veel winkelstraten, een mooie kathedraal op een heuvel met uitzicht over de stad(Vavel), de Joodse wijk Kazimierz en de email-fabriek (van Schindler's List).

Warsawa ken ik niet maar heb gehoord dat dat ook erg mooi is, net als Gdansk. Maar de laatste dan misschien leuker in de zomer met de zee zo dichtbij.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Oh, en ik ben zelf erg fan van Gólonka. Heel erg lekker. In Duitsland bekend als Eisbein of Hackse.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Dankjewel Harry13, nu ik me er wat meer in verdiep vraag ik me af of het de lange autorit waard is en we niet beter naar een Duitse stad kunnen gaan 😂
Ik zou trouwens veel liever naar Zakopane gaan, volgens mij kan je daar met een ar door de sneeuw, het is er in elk geval romantischer dan in het noorden maar het is wel een gruwelijk veel langer eind reizen.
quote:Kibbelingen schreef op 19 november 2014 @ 16:14:

Dankjewel Harry13, nu ik me er wat meer in verdiep vraag ik me af of het de lange autorit waard is en we niet beter naar een Duitse stad kunnen gaan 😂

Wij gingen vaak met Ryanair. Retour voor 2 of 3 tientjes. En was iets van 2 uur vliegen.

Ik kom ze alleen tegenwoordig niet meer zo goedkoop tegen.
Ja dat is erg goedkoop! Qua brandstof kost het zo'n ¤300,- retour, daar is wel voor te vliegen denk ik maar manlief vindt het leuker om met de auto te gaan ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven