eettafel zoektocht
woensdag 19 november 2014 om 16:16
Met de luxe van een aparte eetkamer in ons nieuwe huis denken we aan een grote eettafel. De afmetingen van de kamer zijn 4 x 6,50 meter. Er zijn alleen wel diverse deuren, waardoor je met een lange tafel echt bewust om de tafel heen (om) moet lopen. hebben mensen hier ervaring mee, hoe storend is dat?
de deur naar de keuken zit aan de ene lange kant net iets links van het midden, aan de andere lange kant hier tegenover zit de deur naar de hal, en in de andere hoek de deur naar de woonkamer.
Daarnaast: wat is de ideale grote tafelmaat, afgaand op de grootte van de ruimte?
en heeft iemand leuke adressen voor antieke/oude eettafels in het zuiden van het land?
de deur naar de keuken zit aan de ene lange kant net iets links van het midden, aan de andere lange kant hier tegenover zit de deur naar de hal, en in de andere hoek de deur naar de woonkamer.
Daarnaast: wat is de ideale grote tafelmaat, afgaand op de grootte van de ruimte?
en heeft iemand leuke adressen voor antieke/oude eettafels in het zuiden van het land?
woensdag 19 november 2014 om 16:51
Hier met een ander huis ook een andere eettafel gezocht, en uiteindelijk een hele mooie massief houten oudere tafel van iemand kunnen overnemen. Ik heb maar 1 tip, en die gaat over de breedte van de tafel. Hoewel een brede tafel fijn is (lekker veel schalen etc. in het midden kwijt kunnen), kan hij ook zo breed worden dat je niet meer makkelijk dingen aan elkaar kunt aanreiken! En dat is niet handig. Ik zou eens op moeten meten hoe breed die van ons is, bij ons passen er op de kop als het nodig is ook 2 personen naast elkaar. Een ander nadeel van een grote tafel is dat hij zooi aantrekt. Er is immers toch genoeg plek erop...
Onze tafel heb ik gevonden op de locale variant van marktplaats. Niet hard gezocht, maar gewoon tegenaan gelopen.
Onze tafel heb ik gevonden op de locale variant van marktplaats. Niet hard gezocht, maar gewoon tegenaan gelopen.
woensdag 19 november 2014 om 17:06
Bij meubelstunter in Sint Oedenrode kun je tafels laten maken van hergebruikt teakhout uit Indonesië, op de maat die je wilt. Ze laten dan drie tafelbladen overkomen per boot (omdat het hout nogal van kleur van verschillen) en je mag dan kiezen welk blad je wilt. Is nog goedkoper dan de gemiddelde meubelzaak.
vrijdag 21 november 2014 om 08:40
we hebben onze stoelen (12 stuks, hadden we al) uitgezet en met tape op de vloer even wat uitgeprobeerd... dit weekend gaan we wat rondspeuren bij antiek winkels....
wat we precies zoeken weten we nog niet, niet te donker en het liefst met sierlijke poten/bolpoten/empire stijl en vooral lekker stevig. we hebben al een tafel gezien van 3,80 x 90, dus erg lang en niet te breed... bij die zaak gaan we zowiso kijken, maar bedankt voor de tips, wordt en gezellige roadtrip denk ik zo
wat we precies zoeken weten we nog niet, niet te donker en het liefst met sierlijke poten/bolpoten/empire stijl en vooral lekker stevig. we hebben al een tafel gezien van 3,80 x 90, dus erg lang en niet te breed... bij die zaak gaan we zowiso kijken, maar bedankt voor de tips, wordt en gezellige roadtrip denk ik zo