Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
w
@ Justline: Dankjewel voor het toevoegen in de msn-groep! Heb je een leuke verjaardag gehad? Wat lief dat je een artis de partis hebt gekregen. Ik ben al tijden lid van de artis de partis hyve! Heb laatst nog ontzettend gelachen om die foto's die mensen daar posten. Ik ga volgende week trouwens weer naar Artis met mijn nichtje (dochtertje van mijn zus) van 9. Ze komt logeren en mailde mij net al dat ze er 'superduper veel zin' in had. Misschien neem ik dan ook wel een een artis de partis voor mezelf mee!

@Mies: Spannend hoor, een nieuw huis kopen! Enneh, er moet natuurlijk wel plek zijn voor een mooie babykamer. Mijn man en ik zijn nu al aan het passen en meten voor de babykamer. We hebben twee slaapkamers, maar een ervan is nu een soort inloopkast geworden met grote kasten erin. Die kasten moeten dan dus naar onze slaapkamer, maar ik moet nog maar zien of dat allemaal past.

@ Roadster: Mijn gegevens voor de tabel zijn: Florence, 28 jaar, provincie Noord-Holland, eerste kindje, start: sept/okt 2008 (?) (als mijn scriptie af is). Alvast bedankt dat je me in de tabel wilt zetten!

@ Romi: Hoe gaat het nu met de pijn? Echt belachelijk trouwens dat je schoonzus zo reageerde, zeg.

@ T?&G, Lisa, Romi en Mogalie: De NOD's komen nu wel heel erg dichtbij he? Spannend!!!!!!!

@ all: Vervelend om te horen dat sommigen van jullie zo'n slechte band met jullie schoonouders hebben. Hier gelukkig ook twee schatten van mensen als schoonouders. En ik denk ook dat ze heel erg blij zouden zijn als wij een kindje zouden krijgen. Mijn schoonouders zijn alletwee enig kind en mijn man heeft ook helaas geen broers of zussen (mijn schoonouders wilden heel graag veel meer kinderen, maar dat lukte helaas niet. Op mijn man hebben ze ook 8 jaar moeten wachten). Ze hebben dus bijna geen familie, dus een uitbreiding aan onze kant is volgens mij erg welkom!

Fijne dag allemaal!
Goedemorgen!

@Lisa, dat klinkt als.....zwanger! Ik duim voor je!

Heb wel al eens eerder een test gedaan (zonder condoom tijdens antibioticakuur, afgelopen maand), maar was wel spannend. Moman was ook helemaal teleurgesteld, haha. Leuk om te zien dat hij ineens zo om is en er helemaal voor gaat.

@babymerel, vervelende situatie zeg. Maar zoals poca al aangeeft, komen zulke situaties helaas in veel te veel families voor... Diep ademhalen en maar doorgaan.....

@T&G, middagdutje was voor nachtwerk. Anders ben ik zo gebroken als ik tot midden in de nacht moet werken. Nog een paar dagen, dan is het weer normaal.

@Romi, irritant zeg, die reactie van je schoonzus! Zou dan echt tot 10 moeten tellen. Hoe is het met je? Pijn al grotendeels weg? En alweer vast voedsel aan het eten?

Ik ga maar eens douchen en de zon in.
quote:justline schreef op 25 juli 2008 @ 11:16:

@ Poca: Heel stom verhaal dit.....ik ging gister bij de Hema van die garnaaltjes halen, en die waren houdbaar tot 8-8-2008. Ik tegen vriend: Heeeeee, dan trouwt een forumvriendinnetje van me!!!! Volgens mij dacht de halve Hema dat ik niet helemaal 100% was......;-)

Moman kookt normaal niet zo vaak, toevallig nu omdat ik 's avonds moet werken. Heb 4 jaar lang bijna iedere avond alleen moeten eten, omdat hij aan het werk was... Maar ik word wel heel blij van deze ontwikkelingen!
quote:justline schreef op 25 juli 2008 @ 11:16:

Mo....sorry voor dit lange verhaal weer..hahahuh?
w
@ JL: haha, maar het klopt wel. Ik moest net een vacature invoeren op de site en die bleef ook staan tot 8-8-2008 is ook heel toevallig!

@ Mogalie: Pocaman kan echt niet koken, die laat of alles aanbranden of alles halfgaar worden.... Mara ja hij helpt wel weer mee in het huishouden!
@All, thx voor alle lieve berichtjes. Gaat gelukkig behoorlijk goed. Kan mijn mond nog niet helemaal open doen, dus snij alles nog klein en van koud drinken krijg ik een schok bij de kies waar een groot gat gevuld is. Die is nog erg gevoelig.

Maar voor de rest, heerlijk van de zon aan t genieten.

Net even naar Cesar therapeute geweest. Bleek laatste keer bij haar.... Ze verving maar een paar maanden op vrijdag. Wel balen, is echt een schat en keek stiekem altijd wel uit naar 40 min. gezellig kletsen tijdens de oefeningen..

Ik heb ook echt een lieve vriend hoor, hij kookt altijd. Hij doet sowieso heeeel veel in t huishouden. Voel me gewoon wel eens schuldig.

@Justline, volgens mij schuift iedereen bijna stiekem een stukje naar voren.. Als je er eenmaal zo erg mee bezig bent gebeurt dat ook gewoon op 1 of andere manier. Ik kon ook niet meer wachten..

En wat een toeval idd, 3 in 2 dagen. Veel plezier bij alle verjaardagen!
Goed dat er zoveel positieve berichten zijn
Hallo allemaal,

Ik lees sinds kort nogal eens met jullie mee. Mijn man en ik hebben namelijk vorige week besloten om de pil uit het raam te gooien en proberen een kindje te krijgen. Nu vind ik het zo spannend dat ik dit graag wil delen en net als ik hier al las zit mijn man daar niet altijd op te wachten. Ik hoop dat ik nog met jullie mee mag schrijven. Lijkt me super.

Even over mezelf. Ik ben 27 jaar en sinds een paar maanden getrouwd. Ik werk in het onderwijs en heb dus de luxe van 7 weken grote vakantie. Nu nog 4 te gaan. Wel fijn, maar helaas moet mijn man wel werken (heeft toch nog 3 weken gehad) Helaas is het hier kermis en daar heb ik een ontzettende hekel aan, dus ik zit vooral thuis in het zonnetje te luisteren naar de kermisattracties. blehhhh.

Nou, ik hoor wel of ik nog mee mag schrijven en anders zal ik jullie zeker blijven volgen.

Groetjes Kruimel
@Kruimel, welkom. Fijn hoor, 7 weken vakantie. Ik ben jaloers. Waar woon je dan, dat het kermis is? En geef je les op basis- of middelbaar onderwijs?

@JL, goed dat het vooruitgeschoven is. Toch een beetje baby voor je verjaardag ;) En gefeliciteerd met je broers.

Reageer straks op de rest, Moman komt net thuis met zijn zusje.
@ Just...Goed nieuws joh!!! Herinner hem wel ff aan het ontpillen hé? (gewoon deze maand het raam uit die pil!!)

@Mogalie...Lijkt me niets 's nachts werken. Kun je overdag dan wel wakker blijven? Of slaap je dan de hele dag??

@ Romi...hoest met de gaten??

@ Kruimel...welkom...en moge u spoedig bezwangert zijn

@ Lisa...spannend!!!! ik ga voor je duimen!!!

Hier nog steeds geen zwanger gevoel....snik
w
@ Kruimel: welkom! Ik zou ook wel lang vakantie willen hebben.

Zo ik ga zo meteen naar huis waar 3 kids op mij wachten dus van hetweekend ben ik niet online. Alvast een heel fijn weekend allemaal!
@ lisa

Laten we het hopen dat het zo is. Erg spannend allemaal.

Ik ga duimen...

@ mies.

Ging je een ander huis kopen omdat hij groter moest zijn. i.v.m gezinsuitbreiding. Of deed je het zomaar??? Wij moeten na de 2de wel op zoek gaan naar een ander huis. Want anders gaan we het echt niet reden. We willen ook heel graag voor een 3de gaan.

We moeten er aan geloven ongeveer over 3 jaar.

@mo

Mijn ventje kookt elke avond. Heerlijk vind ik dat. Meestal zitten we gelukkig op een lijn met eten. Dus dat scheelt enorm natuurlijk.

@justiline

We zijn in dat soort dingen bij de hema vast tweeling zusjes.

Want ik kan af en toe ook zo lekker droog uit de hoek komen. Of van die opmerkingen maken dat iedereen naar je kijkt.

Komt echt heeeeeeel bekend voor. Hihi

@ Kruimel 81

Welkom. Meid Ik schrijf zins kort ook mee met deze topic. Veel plezier hier. 7 weken vakantie wat heerlijk.

@t&g

Jammer dat de zwangerschapskwaaltje nog achterwege blijven.

Maar Ik heb ze ook pas heel laat gehad die zwangerschapskwaaltje.

Dus het hoeft echt niks te zeggen.

Daarom dacht ik dat weer mijn menstruatie gewoon weer was overgeslagen, wat dus vaker gebeurde bij mij.

Daarom ben ik ook naar de huisart gegaan. Met de vraag of het normaal is. Ik moest voor de zekerheid maar even een test doen.

Ik was dus zwanger. Uit termijn echo kwam 8,5 week tevoorschijn. Ik had negens last van. Na de 12 week begon het goed te rommelen.

@all

wat een puf weer. Een lekkere benaming trouwens voor hier.

Gister ben ik samen met Merel lekker naar het strand geweest. Samen met oma.

Het was echt super weer met een briesje.

NOu, met dat briesje heb ik een behoorlijke ruzie gehad.

Ik ben de hele dag bezig geweest met parasols vast houden en weer terug in de grond zetten. Het leek wel topsport parasol rennen.

Op de einde van dag was oma en mama kapot van het parasols oprapen en terug zetten. Wat kl.ten dingen, ze waaien gewoon weg.

Het was voor de mensen op het strand een heel commies gezicht.

En onder tussen je kind in de gaten houden. enige persoon die heeft genoten is merel natuurlijk. Die heeft een topdag gehad.
...
Wat leuk dat er al zoveel reacties zijn. Jullie schrijven echt heel fantatiek. Super. Moet zeggen dat ik zelf al een tijdje meekijk bij topics in de hoop dat ik ook ooit in een lijstje mocht komen te staan.

Tijdens onze vakantie heb ik het met mijn man over zwanger worden gehad en toen had hij zoiets van: we wachten nog even. Maar vorige week gaf hij aan toch wel te willen beginnen.en dat hij er toch ook wel klaar voor is. Erg leuk.

Nu zei hij net in de auto dat hij ervan overtuigd is dat we volgend jaar juni ouders zijn. Erg voorbarig dacht ik zo. hihihi.

@babymerel, Wat een verhaal over die parasols. Zat te schuddebuiken op de bank, zag het helemaal voor me. Maar je hebt in ieder geval wel wat verkoeling gehad!

@mogalie, ik woon in brabant.

@Lisa: hoe krijg je die leuke smiley's in een bericht?

Weten mensen in jullie omgeving dat jullie beginnen of gaan beginnen? (klinkt raar, maar weet even niet hoe ik het anders moet neerzetten) Wij hebben afgesproken er tegen niemand over te beginnen. Dat is voor mij, enorme flapuit, echt heel moeilijk, dus ben erg blij met jullie.
Welkom Kruimel... Misschien wel gezellig buren van Mogalie

Mannen houden volgens mij niet echt rekening met 9 maanden zwanger zijn... En ze denken allemaal dat ze superzaad hebben zodat je de 1e maand meteen zwanger bent..

Bij mij weten beste vriendinnetje en haar man het, voor de rest niemand.
@Kruimel....ja wij zijn HEEEEL fanatiek.Dus bereid je maar vast voor. Nu kun je niet meer terug

Bij mij weten naast manlief, mijn moeder (en sinds kort ook lief van moeder) dat de pil in de prullenbak is beland.

@ babymerel...bij mijn vorige zwangerschappen heb ik beide keren een pieppieppiep kleine innestelingsbloeding gehad, die heb ik nu nog niet gezien. Dus vandaar dat ik vooral denk dat het niet raak is. Tis meer een gevoel denk ik....
@T&G, ik heb dat gevoel nu ook heel erg. Werd vanmorgen met gevoel wakker dat het echt niet raak was en ben vandaag ook helemaal niet gespannen, terwijl ik al een week zit af te tellen.. Hoop maar dat ik niet op mijn gevoel kan vertrouwen..

Wel jammer, had me leuk geleken als ik half augustus op vakantie ging voor 30-jarig huwelijk van mijn ouders goed nieuws aan t hele gezin had kunnen vertellen..
@ Romi... same here..had het ook graag gewild. Maar aan de andere kant. Het is nog maar de eerste maand. Manlief vind het vast niet erg om nog even ''intensief'' te oefenen.

Maar ondanks dat alles wil je natuurlijk dat het zo snel mogelijk raak is!!
@T&G, ja je gaat toch stiekem al een beetje rekenen.. Leven gaat met een kleintje behoorlijk veranderen.

Maar we gaan bijv. eind september naar Disney, ben ik dan zwanger dan laat ik bepaalde dingen wel denk ik. Space Mountain ofzo en die lift die naar beneden valt. Dat hoeft van mij dan niet zo..of het nou een risico is of niet.

Maar er is maar zo'n kleine kans dat je zwanger raakt in de 1e maand...
Het is inderdaad een hele kleine kans. Dat je in de eerste maand gelijk zwanger bent. Maar te vaak oefen in een week is juist niet goed. Dat heeft dokter bot en mariel croon ( babyboom) ook vertelt met de studio dagen. Het liefst om de 3 dagen is goed. Dus 2 keer in de week gemiddeld. Maar ze zeggen dat oppotten ook weer niet goed is.

Ik hoop gewoon dat het lukt voor jullie

@ kruimel

Echt toppie dat jullie gaan beginnen.

Ik heb het gewoon aan iedereen verteld die het weten wou. Als het dan mis gaat kan je ook gewoon vertellen. ( je hoopt het niet) Je moet ook rekening houden dat niet iedereen daar zo blij mee is als het vroeg verteld. Dus vertel het wel aan mensen die echt willen weten. Vraag mij niet waarom ze zo reageren maar het schijnt niet goed te zijn volgens hun. Ik weet dat ik het toch verklap. Dus vandaar dat ik het ook vertel. En met 10 weken begon ik al te groeien.
@Babymerel, ik heb me ook netjes aan de voorschriften van het babyboomboek (van Marielle Kroon) gehouden. Eens in de 2 dagen.. Maar dat is de normale frequentie hier

Ik denk dat als ik eenmaal zwanger ben het ook niet lang voor me kan houden hoor. Bel eerst beste vriendinnetje op, deed ze bij mij ook altijd meteen na het testen.. En ze verwacht dat ook gewoon heeft ze al gemeld.

En dan natuurlijk eerst de ouders. Wil niet dat ze het via via horen. Zeker omdat we hier in een dorp wonen..

Maar vertel het hun allemaal wel voor de 12 weken. Ik kan het niet voor me houden en als het fout gaat heb je iemand om mee te praten idd.
@ Babymerel; de frequentie ligt hier vele malen lager!!!!!!!!! één keer in de twee dagen!!! Bij ons mag ik blij zijn met 1 keer in de twee maanden... Ongeveer. Zoiets. Soms meer, maar meestal niet hoor!

Weer veel geschreven. Ik heb absoluut geen overzich op wie ikmoet reageren, sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven