Blender gezocht, tips?

22-11-2014 20:51 59 berichten
Ik had een blender van Princess, die gebruikte ik iedere ochtend om een smoothie te maken. Leuk dingetje maar bevroren frambozen waren al een uitdaging en schoonmaken best een klus.

De Princess hield er mee op en van mijn man kreeg ik een nieuwe blender, een Russell Hobbs.

Mooi ding, de grote (zware!) glazen kan mag in de vaatwasser en volgens de webshop is bevroren fruit geen enkel probleem.

Maar een herrie... Alsof je naast een straaljager staat... Dat zie ik niet zitten iedere ochtend om 7 uur. Niet alleen mijn huisgenoten zijn dan wakker, ik vrees dat het hele blok rechtop in bed zit dan.

Dus deze gaat terug. Maar welke dan? Budget is ongeveer 50 euro, minder mag natuurlijk ook
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder

Er zijn wel eens acties van leveranciers, z.g.n niet goed geld terug, maar dan gaat het niet via de winkel. Dan stuurt de klant het artikel terug naar de leverancier, en die zorgt dan voor de terugbetaling.

Maar hoe had je dan gedacht wat er met jou afgekeurde artikel gebeurt in een winkel?

Dat elke winkel een vuilcontainer heeft, en daar alle teruggebrachte spullen in gooit?

Kan wel, maar dan niet zeuren als alles een stuk duurder wordt.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:Bij_Zonder schreef op 22 november 2014 @ 21:49:

[...]

Je schreef dat dat bij bevroren fruit was, en ik vroeg of dat ook gebeurde bij niet-bevroren fruit.

[...]

Oké, dank je wel!Het is al laat niet bevroren fruit gaat prima ik ben verder heel tevreden met dat ding, maar ik maak vooral dingen met bevroren fruit de laatste tijd. Dat doe ik dan in de milkshake en slush maker van zoku nl.
quote:snoopylynn schreef op 22 november 2014 @ 22:12:

Ik had vanmorgen nog een dame met een stofzuiger waar bijna een herdershond uitkwam, blegh echt vies.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Nou breng dat ding dan terug, klaar!

Vraag daar dan gelijk naar een goeie en stille blender, als die ook niet bevalt, hoppe terug ermee.

Wat was ook alweer je probleem?
Ja en?
Mocht het toch lukken met dat terugbrengen: ik kan een Braun aanbevelen. Met glazen wand. Heb zelf een oudje en kan je ook smoothies mee maken, rvs messen, maalt ook ijsblokjes. Geluidsarm zijn die dingen natuurlijk nooit als ze een beetje krachtige motor hebben.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:snoopylynn schreef op 22 november 2014 @ 22:27:

Nou breng dat ding dan terug, klaar!

Vraag daar dan gelijk naar een goeie en stille blender, als die ook niet bevalt, hoppe terug ermee.

Wat was ook alweer je probleem?IK heb geen probleem hoor. Ik ben slechts benieuwd naar de ervaringen van anderen met blenders.
Snoopylyn

Er zijn klanten die gewoon 3 keer terug komen, en steeds problemen hebben.

Mensen die bij voorbaat al zeggen dat de verpakking niet open is geweest, controleren we extra.

Door schade en schande wijs worden heet dat.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik weet het marcellav. :(
Ja en?
Klant komt terug met blender

Verkoper, heeft u het artikel gebruikt?

Klant, nee!

Verkoper, ik check even of alles compleet is.

Klant, is goed hoor.

Verkoper, ahum er zit een uien lucht aan het het apparaat is nat.

Klant, ja ik heb hem even getest.

Verkoper, gebruikt dus?

Klant, nee getest.

Verkoper, dat is hetzelfde dus kan ik het artikel helaas niet retour nemen.

Klant, ?..,?...boos, vloek, mopper...etc

En roept, ik kom hier nooit meer en dien een klacht in.

Zoiets?
Ja en?
Ik heb er al iets van 8 jaar zo eentje van Philips met één basis en dan verschillende opzetstukken o.a. bakje van kunststof (maakt veel minder herrie) en hij blendert nog als een gek, ook bevroren fruit.

Glas vind ik wel mooier. Daarom ga ik hem morgen terugbrengen. Nee, hoor dat laatste was een grapje.
quote:marcellav schreef op 22 november 2014 @ 22:31:

Snoopylyn

Er zijn klanten die gewoon 3 keer terug komen, en steeds problemen hebben.

Mensen die bij voorbaat al zeggen dat de verpakking niet open is geweest, controleren we extra.

Door schade en schande wijs worden heet dat.

Heel vervelend allemaal, maar ik zeg niet dat de verpakking niet open is geweest, ik lieg niet over problemen. Ik zeg simpelweg dat het apparaat niet beviel bij gebruik en dat ik in wil gaan op het aanbod van de winkelier om het apparaat terug te brengen als het niet zou bevallen.

En nee, ik weet niet wat de winkelier er daarna mee doet. Ik ga er van uit dat dat terugbrengen niet aangeboden zou worden als de winkelier er door in de problemen zou komen.
Welke winkel is het nou? Of is dat geheim?
Ja en?
Geen geheim hoor, het gaat om Blokker. De blender was een web-only aanbieding en het was niet mogelijk om dat ding in de winkel te bekijken.
Ik zou als ik jou was de algemene verkoopvoorwaarden er nog even bijpakken.

Zomaar voor de zekerheid of wat je hier geschreven hebt ook echt klopt.

Succes ermee
Ja en?
Die heb ik meerdere keren bekeken, ook nav wat jij schreef nog. Als jij meent dat ik verkeerd zit, dan kun je me vast wijzen waar ik dat terug kan vinden.
Algemene voorwaarden Blokker webshop. Ik lees dit alsof je het product dus niet daadwerkelijk mag uitproberen.

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Voor de volgende keer: je kunt artikelen ook testen zonder te gebruiken. Ik heb van de week een nieuwe staafmixer gekocht en die even bij thuiskomst aangezet, en alle standjes (1, 2, 3, 4, turbo) geprobeerd. Zonder dus daadwerkelijk iets te staafmixeren. Gewoon "droog" proberen dus.

Ik ben trouwens van de blender afgestapt. Staafmixerfan hier. Neemt veel minder ruimte in in de kast en vaatwasser.
Dit staat in de algemene voorwaarden van de winkels:

Ruilen

Mocht u toch niet helemaal tevreden zijn, kunt u een Blokker artikel natuurlijk ruilen of retourneren. Dit is mogelijk

binnen 30 dagen na aankoop. Hiervoor geldt het aankoopbedrag en de datum van de kassabon. Naast de kassabon ontvangen wij graag van u het oorspronkelijke, complete en onbeschadigde art

ikel, alsmede de originele en onbeschadigde verpakking

Dat zou suggereren dat TO inderdaad gelijk zou hebben (als het in een winkel gekocht was). Ik zie geen uitsluiting voor gebruikte producten.
Wel hoor, even verder lezen het staat er echt.
Ja en?
bij blokker mag dat niet hoor. heb bij blokker ook een paar verschillende blenders gekocht en 'gelukkig' gingen ze na een paar keer gebruik kapot waardoor ik ze wel terug mocht brengen. De enige winkel waar je naar mijn weten gebruikte spullen mag terugbrengen is de lidl. Maar een blender die weinig geluid maakt zul je niet vinden, zelfs de dure a la 200 euro maken ontzettend veel geluid.
heb nu eentje van philips trouwens bij de blokker (E30), wel prima ding maar gebruik geen ijsblokjes. bevroren fruit wil ik nog proberen.
Bij mijn weten en ervaring mag je bij de Mediamarkt ook gebruikte spullen terugbrengen en krijg je geld terug. Ik heb het aan de hand gehad met een TV, deed het niet naar mijn zin en heb 'm teruggebracht naar de MediaMarkt. Daar wordt het in het magazijn opnieuw professioneel verpakt en in de winkel gezet als nieuw. Gebeurt ook met telefoons. Is een paar keer in het nieuws geweest, zelfs een keer met een BN-er, je denkt dat je een nieuwe telefoon koopt en dan blijken er al bestanden op te staan. Oeps foutje, in het magazijn niet goed gereset.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Om op het blender verhaal terug te komen. Ik heb een dure van Philips en die maakt inderdaad veel herrie. Komt door het hoge motorvermogen anders kunnen ijsblokjes niet vermalen worden. En dat doet 'ie als de beste. Hij is bovendien zelfreinigend dus geen problemen met een volle vaatwasser. En een glazen kan, hygiënischer als plastic als je er bijv. ook soep in pureert.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Wij hebben de Philips HR2096. Die is wel wat duurder dan je budget, wij kochten hem voor 80 euro. Maar hij bevalt zooooo ontzettend goed.

IJsklontjes, bevroren fruit, allemaal geen probleem. Als je ijsblokjes of bevroren fruit maalt maakt hij wel een enorme hoop herrie, maar bij zachtere producten valt dat reuze mee. Ruime glazen kan en makkelijk schoon te maken.

Hiervoor hadden we een eenvoudigere van Philips, die is na een jaar of 4 kapot gegaan en we merken het kwaliteitsverschil nu toch wel, bij de andere moesten we steeds de massa terug onder de mesjes schuiven, of liep vast op wat ijs; die wat we nu hebben gaat veel moeitelozer.

Ik vraag me af of je een blender gaat vinden die met glazen kan en met ijs geen herrie maakt.

Overigens vind ik het ook wat raar om een gebruikte blender terug te brengen maar daar is genoeg over gezegd...
De mijne is de Phillips HR 2095. En inderdaad, met zachte ingrediënten niet veel herrie. Maak je echter echt alleen maar smoothies zonder ijs dan kan een goedkopere blender zeker volstaan. Voor gebonden soep op basis van bloem is hij echter ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven