Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Ja, te maf voor woorden.

Dat dier moet genieten van een rustige oude dag. En ja, hij raakt in 'musth' (bronstige periode) dus dan zet je hem toch al helemaal niet in?

Het moet afgelopen zijn met die dierentoestanden daar. Ik ga in febr weer, maar ik heb dat soort zaken altijd ontweken. Afschuwelijk.

Niks is daar olifant-of tijgervriendelijk, allemaal gedrogeerd en ze worden slecht behandeld.
Maar erg goed voor bizniz en daar gaat het grotendeels toch om! Ik heb olifantenkampen ook altijd gemeden om dezelfde reden. Heb me 1x laten verleiden tot het bezoeken van de Tigertemple in Kanchanaburi. Wat een ellende! Longnecks, nog zo iets vreselijks, zijn dan wel geen beesten...maar echt menselijk worden ze ook niet behandeld!
Even inhaken op de olifanten. Ik wil in februari naar Thailand en het plan is er wel om als vrijwilliger een week bij een olifantenverblijf te helpen. Zouden ze daar ook zo met de dieren omgaan? :(
Ik vermoed van wel. Ik ga er altijd net als Mayou met een grote boog omheen.

Waarom zou je dat willen? Je houdt alleen maar iets in stand wat niet zou moeten.

Als je echt heel graag met olifanten wilt werken, dan verwijs ik je naar de Daphne Sheldrick Wildlife Trust in Kenya.

(zit ook op FB maar ik zou haar en haar man David) maar eerst googlen.
Yasmijn, je hebt gelijk hoor! Ik had alleen de hoop dat dit een plek was waar ze wel lief voor de dieren zijn. Een beetje tegen beter weten in...

Denk dat ik mijn tijd en geld wel beter kan gebruiken dus.
Reken maar.

Ik ben er ook in febr trouwens.
Leuk! Hoe lang en heb je alles al uitgestippeld? Het wordt mijn 1e keer dus ik ga nog even deel 1 doorspitten
4 weken en nog niet niet echt wat uitgestippeld.

Het wordt mijn 7e keer geloof ik.
"even deel 1 doorspitten"
Weet je ondertussen al waar je heen gaat Yas? Wordt het Chang deze keer?
Dat zit wel in de planning. Koh Chang, Koh Mak, Koh Kood en zo.

Maar ja, als je eenmaal in BKK bent gearriveerd kan het zo maar veranderen
Ja, leuk he!
Ja, dat vind altijd het leuke.

Je kunt zo je plannen omgooien.

Héérlijk!

Als ik de vlucht naar BKK maar heb (en die heb ik) dan ben heel tevreden.

Mijn zoon vliegt dinsdag van Krabi terug naar BKK voor het luttele bedrag van 800 bath!
Wij zijn ook weer aan het kijken voor volgend jaar. Is juni een goede maand qua weer? En wat voor budget moet ik rekening mee houden voor 3 weken voor 2 personen?
Qua weer (regentijd) ligt het er maar net aan waar je bent. Ik heb nooit last gehad van regen (in augustus wel eens regen gehad maar dat stelt niks voor, paar buitjes en klaar).

Tegenwoordig gaan wij altijd febr/maart. Niet meer afhankelijk van schoolvakanties godzijdank.

Budgettips is lastig. Ligt eraan wat je wilt. Wil je backpackersprijzen (ik niet ), wil je middenklasse, is allemaal zo persoonlijk.

Het eten is iig spotgoedkoop en goddelijk lekker.

Mijn zoon is er nu en die zwerft daar in het rond en betaalt tussen de 400 en 800 bath per nacht. Meer wil ie niet. En dan kom je idd in het bacpackersgebeuren waar overigens niets mis mee is. Vooral voor de jongeren, dan is er ook nog feest enzo.

Ik hou toch wel van een beetje meer luxe en rust, ben wat ouder.

Als je uitgaat van 2000 bath per nacht, zit je echt wel redelijk fijn.

Maar eigenlijk kun je in TH nooit misgrijpen, ik heb voor 1000 bath weleens goed gezeten maar ook voor 4000 of zo.

Wij wisselen het vaak af. We gaan altijd uit van 2000 per nacht. Als we iets leuks zien wat goedkoper is pakken we dat want dat betekent dat de volgende weer luxer/duurder kan zijn. En daar hou ik van.

Boek je ticket naar BKK en daarna, go with the flow. Das het fijnste, je hoeft niks te boeken vooruit. Daar komt alles vanzelf.Overal op straat kun je alles boeken qua vervoer, vliegtuig, trein, bus en boot.

En op je telefoon (gratis wifi) kijk je naar acomodatie en boek je zo op je telefoon.

Relaxter kan het niet.
Dankjewel weer. Wij zoeken idd middenklasse zijn geen backpackers haha. Kost het daar regelen van dingen niet veel (kostbare) tijd? En heb je overal wifi?
quote:Flashy schreef op 24 november 2014 @ 09:39:

Dankjewel weer. Wij zoeken idd middenklasse zijn geen backpackers haha. Kost het daar regelen van dingen niet veel (kostbare) tijd? En heb je overal wifi?

Overal is gratis wifi. De wachtwoorden staan overal opgeplakt en indien niet, dan krijg je het aan de bar/balie.

Het kost geen tijd. Je kijkt even op je telefoon op agoda of booking o.i.d, vult plaats bestemming in en daar rollen de resorts eruit. Je ziet iets wat je leuk vindt, klikt en die mensen weten dat je eraan komt.

Boot, bus, trein en binnenlandse vluchten, op straat struikel je over de boekingskantoortjes en ook bij de receptie kun je werkelijk alles boeken.

Zo makkelijk allemaal.

Is dit je eerste keer?
quote:Flashy schreef op 24 november 2014 @ 09:39:

Dankjewel weer. Wij zoeken idd middenklasse zijn geen backpackers haha. Kost het daar regelen van dingen niet veel (kostbare) tijd? En heb je overal wifi?Als je al weet waar je langere tijd zal zijn, kan je ook prima van tevoren alvast zoeken en eventueel boeken. Ik vind het juist leuk, de voorpret, omgeving en mogelijke slaaplekken bekijken, reviews lezen etc.
O dat doe ik ook altijd, hier thuis op internet kijken.

Maar ik boek nooit wat, doe ik altijd daar omdat de plannen zo kunnen veranderen.
quote:vivamila schreef op 24 november 2014 @ 18:59:

[...]

Als je al weet waar je langere tijd zal zijn, kan je ook prima van tevoren alvast zoeken en eventueel boeken. Ik vind het juist leuk, de voorpret, omgeving en mogelijke slaaplekken bekijken, reviews lezen etc.

Zo hebben wij het afgelopen jaar ook gedaan. Waren voor het eerst in Thailand en niet voor het laatst Als ik alleen met mijn man was geweest, was ik misschien wel op de bonnefooi gegaan maar waren met 2 pubers en had geen zin om ter plekke te zoeken.

Yasmijn en Mayou!
quote:yasmijn schreef op 24 november 2014 @ 18:38:

[...]

Overal is gratis wifi. De wachtwoorden staan overal opgeplakt en indien niet, dan krijg je het aan de bar/balie.

Het kost geen tijd. Je kijkt even op je telefoon op agoda of booking o.i.d, vult plaats bestemming in en daar rollen de resorts eruit. Je ziet iets wat je leuk vindt, klikt en die mensen weten dat je eraan komt.

Boot, bus, trein en binnenlandse vluchten, op straat struikel je over de boekingskantoortjes en ook bij de receptie kun je werkelijk alles boeken.

Zo makkelijk allemaal.

Is dit je eerste keer?1e keer idd. Ik kijk altijd op zoover en tripadvisor ben daar heel secuur in. Vandaar die vraag haha.
RM!
Het aftellen is weer begonnen! Na 2 jaar afwezigheid zet ik eind januari weer voet op Thaise bodem! Kan niet wachten... Benieuwd waar ik dit jaar uit ga komen! :-)
quote:Kris33 schreef op 03 december 2014 @ 06:55:

Het aftellen is weer begonnen! Na 2 jaar afwezigheid zet ik eind januari weer voet op Thaise bodem! Kan niet wachten... Benieuwd waar ik dit jaar uit ga komen! :-)

Cool!

Wij vertrekken 24-02.
RM

Ik zit ondertussen alweer een week in keikoud Holland, scheelt maar een graadje of 30...

Kris, hoelang ga je en niet naar Lanta?

Flashy, ik probeer tegenwoordig zoveel mogelijk Tripadvisorplekken te vermijden., want die zijn juist vaak weer vol en/of druk. Gaat een beetje dezelfde kant op als de Lonely Planet vind ik. Booking en Agoda zijn fijner en tegenwoordig ook Airbnb trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven