Nog aan het "tobben" na blindedarmontsteking
maandag 24 november 2014 om 12:43
Hoi,
vorige week woensdag ben ik geopereerd aan een blindedarmontsteking.. Aangezien het erg ontstoken was en er pus (ieeeuuww) in mijn buik zat moest ik drie nachten in het ziekenhuis blijven..
Ben nu 1 week en 2 dagen thuis... Ik merk dat ik na een uur zitten echt pijn krijg en ook lichtjes misselijk word.
Ik wilde overmorgen weer werken... Ik lees namelijk dat de meeste na twee weken weer aan het werk zijn.. Ik heb zittend werk. Ik hoef deze week trouwens maar twee dagen te werken.
Hoe zijn jullie ervaringen met herstel na zo'n operatie?
vorige week woensdag ben ik geopereerd aan een blindedarmontsteking.. Aangezien het erg ontstoken was en er pus (ieeeuuww) in mijn buik zat moest ik drie nachten in het ziekenhuis blijven..
Ben nu 1 week en 2 dagen thuis... Ik merk dat ik na een uur zitten echt pijn krijg en ook lichtjes misselijk word.
Ik wilde overmorgen weer werken... Ik lees namelijk dat de meeste na twee weken weer aan het werk zijn.. Ik heb zittend werk. Ik hoef deze week trouwens maar twee dagen te werken.
Hoe zijn jullie ervaringen met herstel na zo'n operatie?
maandag 24 november 2014 om 13:11
Misschien dat mensen bij een 'gewone' blindedarmontsteking na twee weken weer werken. Maar als jij zegt dat er al pus in je buikholte was gelopen, dan hebben ze waarschijnlijk je buik moeten spoelen tijdens de operatie. Daar kun je best wat meer last van hebben.
Maar ik zou het wel in de gaten houden, want in sommige gevallen kan daarna nog een abces ontstaan, door de pus. Dus als je langer last houdt, of meer last krijgt dan zou ik even je arts bellen.
Maar ik zou het wel in de gaten houden, want in sommige gevallen kan daarna nog een abces ontstaan, door de pus. Dus als je langer last houdt, of meer last krijgt dan zou ik even je arts bellen.
maandag 24 november 2014 om 13:56
Ik ben vorig jaar ook geopereerd aan een blindedarmontsteking. Tien dagen na de operatie probeerde ik weer te gaan werken, maar het ging nog niet. Ik was nog erg snel moe en kreeg pijnklachten van het werken, terwijl ik die thuis niet meer had. Het is wel zo dat ik in een winkel werk, dus moet veel staan en lopen. Maar ik miste ook gewoon nog de concentratie. Mijn collega heeft me naar huis gestuurd en uiteindelijk heb ik nog een week rust moeten nemen voor ik echt weer aan de slag kon, en toen heb ik nog een paar weken veel last gehad van vermoeidheid.
Dat de meeste mensen na twee weken weer aan de slag zijn zeiden ze tegen mij ook, maar het is echt per persoon verschillend. Ik heb hier indertijd ook heel verschillende verhalen gelezen. Daar komt nog bij dat er bij jou complicaties zijn opgetreden; je moest niet voor niets langer in het ziekenhuis blijven. Een langere hersteltijd daarna is dus helemaal niet gek. Neem lekker je tijd om te herstellen, zo'n buikoperatie is niet niks. En als je thuis al pijnklachten hebt, kan ik je garanderen dat je die op je werk nog veel erger zult hebben.
Beterschap!
Dat de meeste mensen na twee weken weer aan de slag zijn zeiden ze tegen mij ook, maar het is echt per persoon verschillend. Ik heb hier indertijd ook heel verschillende verhalen gelezen. Daar komt nog bij dat er bij jou complicaties zijn opgetreden; je moest niet voor niets langer in het ziekenhuis blijven. Een langere hersteltijd daarna is dus helemaal niet gek. Neem lekker je tijd om te herstellen, zo'n buikoperatie is niet niks. En als je thuis al pijnklachten hebt, kan ik je garanderen dat je die op je werk nog veel erger zult hebben.
Beterschap!
vrijdag 28 november 2014 om 15:02
vrijdag 28 november 2014 om 15:07
Ik heb een paar jaar geleden een acute blindedarmontsteking gehad, en daarvoor 7 dagen in het zkh gelegen, de blinde darm was gesrpongen. Ik ben daarna vier weken thuis geweest, en daarna twee weken halve dagen gewerkt. Daarna was ik weer volledig aan het werk, maar nog steeds erg moe. Het heeft maanden geduurd voor ik me weer een beetje fit voelde. Rustig aan dus maar.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters