Uitgerekend eind juli 2015!

22-11-2014 15:57 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd#UitgerekendGeslachtBevallenvivachantal25/291e kindje31-07-2015meisje24-07-2015mimimouse27/341e kindje26-07-2015jongen11-07-2015groentesoep8529/291e kindje31-07-2015jongen03-08-2015lara8727/332e kindje26-07-2015jongen21-07-2015girl8331/341e kindje28-07-2015jongen03-08-2015taartje8232/351e kindje03-08-2015meisje11-08-2015cresz27/261e kindje29-07-2015jongen18-07-2015gummybeer28/301e kindje20-07-2015meisje12-07-2015
@sizzie: wat leuk dat er zo enthousiast gereageerd werd en dat ze het niet hadden verwacht.Wordt dit hun eerste kleinkind?

@ vertellen: vriend wil het pas met 12 weken vertellen. Afgesproken dat we het onze ouders met kerst vertellen en de rest pas met 12 weken.

@tweetje: villa uk? Nog nooit van gehoord. Ik zal is kijken wat dat precies is. Heb je nog veel spullen bewaard? Of ga je alles opnieuw kopen?

@oempa loempa: ah op die manier. Klinkt als zeer spannende tijden voor jullie met veel onzekerheid. Nu dus super fijn dat het gelukt is.

@bellen: op de een of andere manier vind ik het erg spannend om de verloskundige te bellen.
Verloskundige gebeld! 18 december heb ik eerst een vroege echo en aansluitend de intake met de verloskundige Sta nu een beetje te stuiteren haha..
@Sizzie: wat leuk dat ze zo verrast en blij waren! Had je leuk gedaan!

@Girl83: ja je ziet ook megaveel met de 3D als je geluk hebt! Wij maakten op dat moment echt kennis met onze dochter. Ze glimlachte en duimde en toen ze na de geboorte in haar wiegje lag, was dat echt het meisje dat we op de echo al hadden gezien. Ik vond het heel bijzonder en zou dat graag weer meemaken, maar snap wel dat anderen er anders over denken. Het is toch iets voorbarigs voor je gevoel, of kan dat zijn denk ik. En wij willen zeker weten wat het wordt, ik ga gelijk na een hopelijk goede echo voor de Kerst een geslachtsbepalingsecho met 13 weken regelen :-)

@groentesoep: We hebben wel veel bewaard, lang niet alles en nieuw kopen is ook wel weer leuk. Succes met vk bellen, is vast heel leuk!

@Girl: Leuk zeg, dat is al snel, ik snap dat je begint met stuiteren
tweetje2014 wijzigde dit bericht op 24-11-2014 09:43
Reden: de smiley ging niet goed
% gewijzigd
Volgende week maandag komt de informatrice van MvM. Ik ben nog niet zo goed in de namen van jullie allemaal, maar degene die schreef er zelf 6 x medicatie voor nodig gehad te hebben, heeft me geïnspireerd om toch mee te doen. Zat me zo voor te stellen wat zoiets simpels als plassen in een potje kan betekenen voor iemand met een kinderwens die daarvoor dat hormoon nodig heeft.
Net de verloskundige gebeld op 24 december een afspraak en gelijk een echo!! Nu duimen dat alles goed gaat!!
Hier de kliniek gebeld en op 16 december de eerste echo. Ik heb me ook aangemeld voor Moeders voor Moeders vanmorgen! Kan ik eindelijk wat terug doen!

tweetje: jeetje kun je zo vroeg al zien wat het wordt? Ik dacht pas bij minimaal 16 weken. Wat leuk! Wat goed dat je je hebt aangemeld.

Sizzie: vertellen is echt het leukste om te doen he! Leuk dat ze helemaal verrast waren!

Girl & mimimouse: nu wordt het wel wat echter, nu de afspraak voor de eerste echo staat. Nu hopen dat de tijd mooi snel gaat.
Help, ik heb iets heel raars, ik ben overdag doodmoe na dag werken, dan val ik 's avonds in slaap, maar word ik midden in nacht wakker, 2/3 uur, en kan ik gewoon niet meer slapen, ben ik klaar wakker, en dan na 1.5 a 2 uur val ik dan uiteindelijk pas weer in slaap, al paar keer gehad deze week. Hebben meerdere hier last van. Normaal heb ik dat nooit en slaap ik vrij vast en goed door. Resultaat is dat ik nu overdag nog meer moe ben omdat ik 's nachts slecht slaap.

we hebben het vandaag toch onze beide ouders verteld, kon het niet meer voor mij houden, hahaha erg he...
Zo, de tabel weer ff bijgewerkt met alle intake en echo data!

@lipzz, mijn partner gaat wel mee naar de intake bij de VK. Weet ook niet of het gebruikelijk is, maar het lijkt me wel goed voor hem om er ook bij te zijn. Voor onze mannen is het volgens mij nog onwerkelijker dan voor onszelf, en ze raken er op deze manier toch volop bij betrokken.

@oempa, zonder BH en met slapen heb ik juist weinig/geen last. Maar zonder BH naar mn werk is ook weer zo wat haha. Het gaat nu gelukkig wel wat beter dan 2 dagen terug! Toen voelde ik ze ook zonder aanraken, nu zijn ze alleen met aanraken pijnlijk.

@sizzie, leuk dat je het verteld hebt!! Wij vertellen het donderdagavond aan onze beide ouders. Kijk er echt naar uit!

@lara, dat heb ik dit weekend gehad. Heb toen wel 2-3x die nacht wakker gelegen. Gelukkig bleef het bij 1 nacht. Denk door alle spanning ofzo. Ben verder ook best wel moe, vooral na een dag werken inderdaad.. Waar het mogelijk is doe ik even een tukkie tussendoor, ik werk parttime dus dat wil gelukkig wel goed. En 's avonds een lekkere warme douche en op tijd naar bed Slecht slapen tijdens de eerste weken schijnt er echt bij te horen, dus maak je maar geen zorgen.

@hier, ook ik heb de VK gebeld en kan 9 december terecht voor de intake, mijn vriend gaat mee . We krijgen dan een verwijzing voor bloedprikken en een 1e echo in het ziekenhuis. Hopelijk kunnen we daar snel terecht!

@geslacht, 3d-echo, willen wij beide denk ik niet doen/weten. Ik ben dol op verrassingen

@googledrang, valt nu nog erg mee. Google wel veel naar zwangerschapssymptomen, hoe mijn lichaam verandert, hoe de baby zich ontwikkelt, etc. Maar nog niet echt naar spulletjes enzo. Dat komt denk ik wel na een eerste goede echo!

@partners, hoe zijn jullie partners eronder? Mijn vriend is heel blij maar voor hem is allemaal ook nog wat onwerkelijk, het moet nog wat bezinken. Denk dat zodra we een eerste echo hebben gehad en mijn buik begint te groeien, hij het wat meer beseft. Op zijn eigen manier zie ik hem wel ermee bezig zijn. Ik ben van plan om mijn buik, heupen en borsten binnenkort dagelijks te gaan insmeren met bio-oil of iets anders, om mijn huid soepel te houden en hopelijk straie te voorkomen. Leek mij wel een leuk plan om mijn vriend dit elke dag te laten doen, zo kan hij ook goed de veranderingen in mijn lichaam voelen, en voor mij is het even een ontspanmomentje, wat wij dames vind ik echt wel verdienen gezien de aanslag op ons lichaam!
Nou...mn etentje ging gelukkig goed. Een vriendin wilde al meteen een fles wijn bestellen, maar ik heb zo nonchalant mogelijk gezegd dat ik het eerst even bij fris wilde houden. Verder niet uitgelegd hoe of wat haha.

Tijdens het etentje ging het natuurlijk wel als meiden onder elkaar over zwanger worden en kinderen. Dan is het wel moeilijk om niet te vertellen dat je zwanger bent hoor!

@Lipzz, gefeliciteerd en welkom!

@Sizzie en oempa loempa, wat leuk dat jullie het hebben verteld! Wij zijn nog een beetje op zoek naar een leuk cadeautje om aan onze ouders te geven. Maar ik kan niet wachten om het ze te vertellen

@girl83 Wij willen ook weten wat het gaat worden straks. Ik ben veel te nieuwsgierig om het niet te weten

Ik heb vanmorgen de VK gebeld! 15 dec is de eerste echo Dat duurt natuurlijk voor mijn gevoel nog veel te lang haha. Ik vind het zo spannend of alles wel goed is. Nog steeds niet echt klachten namelijk en dat maakt me best onzeker.

Zij rekende ook uit dat de uitgerekende datum 30 juli is.

Hebben degene die nog niet naar de VK hadden gebeld ondertussen ook al een afspraak gemaakt? Ik ben benieuwd!
Sorry, mn pagina had zich niet ververst dus alle nieuwe berichten niet kunnen lezen. Dat ga ik nu doen!
@Lara, ben ook best moe al dagen... En rust ook niet heel erg uit. Zaterdagavond ging ik er redelijk laat in, was ik half 7 weer klaarwakker

@Lipzz toen ik de verloskundige belde vandaag voor de intake heb ik gelijk gevraagd of het normaal was dat mijn vriend meeging en ze gaf aan dat dat wel gebruikelijk/gewenst is ja.

@partners. Mijn vriend moet er zeker nog aan wennen, dringt bij ons beide nog niet helemaal door maar zijn gelukkig allebei er erg blij mee. Scheelt wel dat we het er al best lang over hebben. Als het aan mij lag waren we een paar jaar geleden al begonnen maar toen was hij er nog echt niet klaar voor. Ben heel blij dat ik het toen niet heb "doorgedrukt" haha, want nu is hij net zo enthousiast als ik
@Girl 83: jippie je mag 18 december al, logisch dat je staat te stuiteren.

@tweetje2014: grappig dat je beeld op de 3D echo overeen kwam met de realiteit.

Leuk dat je je opgegeven hebt voor MVM. En maandag al? Ik hoorde dat je dan ook weer een test gaat doen.

@miniemouse: 24 december leuke datum. Echt precies voor kerst. Ga je het voor de tijd aan je ouders vertellen of ben je dit van plan met kerst te doen?

@lara: vervelend dat je zo moe bent. Ik zou er lekker aan toegegeven en je vooral niet zo druk gaan maken dat je vervolgens midden in de nacht weer wakker ligt. Zelf merk ik dat ik wat lichter slaap. Ga dan ook soms iets eerder naar bed als ik dit nodig heb.

@ vivachantal: ik merk aan mijn partner dat hij het door een afspraak bij de verloskundige iets meer gaat beseffen. Ik probeer het ook niet steeds over het onderwerp zwanger zijn te hebben.

Maar dat van die olie is een heel goed idee

@flivla: fijn dat je etentje goed is verlopen, lastig is dat hè om je mond te houden? Het liefst zal je het zal met iedereen willen delen. Super dat jij al 15 december mag.

@hier: ik heb de verloskundige ook gebeld ik mag 29 december pas komen. Ik heb nog wel gevraagd of het eventueel eerder mag i.v.m. leuk vertelmomentje kerst. Ik denk dat wij nog wel net voor de wintersport/kerst een pretecho laten maken.
Het begint bijiedereen te lopen, bezoekjes ingepland en het neiuws daalt steeds meer in. Zo leuk om te lezen dat dit bij iedereen zo ongeveer gelijk op gaat.

@flivla lijkt me inderdaad extra lastig om niets te zeggen. Eerst kon je zonder schaamte het van je afwijzen, nu komt het wel een stuk dichter bij... en net zoals iemand al eerder zei (sorry weet even niet meer wie) de blikken maar negeren!

@girl83 fijn voor jullie dat het na zo'n lange tijd eindelijk gelukt is. Het doordringen bij de partners zal denk ik pas komen als er inderdaad lichamelijke veranderingen zijn/echo's zijn geweest.

Heb vandaag ook met de vk gebeld en ze zei dat het inderdaad gebruikelijk is dat partners meegaan. Hij gaat dus mee . We hebben op 3 december de eerste afspraak staan

Ook heeft ze aangeboden om met 7 weken een echo te maken omdat ik eerder een miskraam heb gehad. Ik denk dat ik hier gebruik van ga meken, twijfel nog een beetje. Een vriendin van mij had ook zo'n vroege echo en vervolgens met 9 weken een miskraaa, kwam toen erg hard aan omdat ze het hartje al had gehoord. Aan de anderekant wil ik ook graag bevestigd zien dat het goed zit.
Lipzz: 3 december mag je al? Dan ben je de eerste van ons groepje😃

Wat betreft de echo moet je doen wat goed voelt. Zelf zou ik het wel willen. Je bent toch nieuwsgierig, het kan altijd fout gaan maar daar ga je natuurlijk niet vanuit.

Wat vindt je partner?
Hallo allemaal,

Gefeliciteerd iedereen!

Ik ben 27 jaar en zwanger van ons 2e kindje. Ons zoontje is 19 maanden. Ik ben uitgerekend op 22 juli. Op 12 december hebben we de 1ste echo. Zo spannend!

11 november (1 dag voor nod) heb ik positief getest. Bij ons 1e kindje was het meteen de 1e ronde raak. We gingen ervan uit dat het nu vast niet meteen raak zou zijn maar toch wel weer dus we waren natuurlijk blij verrast

Volgende week dinsdag komt MvM langs. Daar heb ik de vorige keer ook aan meegedaan
@sushi Gefeliciteerd! En wat fijn dat het bij jullie zo snel is gelukt!

@Lipzz wat fijn dat je 3 dec al terecht kan zeg! En over de echo gewoon nog even goed nadenken en inderdaad doen wat voor jou het beste aanvoelt.

@partners. Ik merk ook dat ik er wat meer mee bezig ben dan mijn vriend. Vanmiddag wel even laten zien en lezen hoe groot en ver het nu is. Hij zei ook dat het voor hem nog heel onwerkelijk is dat er van alles in mijn buik aan het gebeuren is. Ik merkte wel dat toen hij de plaatjes zag het wat meer werkelijkheid werd. Lijkt me ook zo een raar idee voor een man zijnde...Wij voelen van alles en het gebeurt in ons lichaam.

Iedereen slaap lekker straks hopelijk!
Ha ladies,

Heel verhaal getypt, en toen drukte is per ongeluk op backspace. Alles weg :( hehe, in the repeat!

@girl: wat geweldig als je vriendinnen zo ontzettend met je meeleven. Zal heel speciaal geweest zijn gisteren!

@groentesoepje: dit is van beide kanten hun eerste kleinkind! Dus dat maakte het helemaal bijzonder! M'n moeder appte net dat ze nergens anders aan kan denken en veel moeite heeft om het niet te verklappen op haar werk (ze mocht het van mij niet vertellen, ik heb daar zelf ooit gewerkt .

Ahh jammer dat het niet voor de kerst lukte met de echo. Maar dan idd, lekker pretecho laten doen als dat kan!

@tweetje: lijkt me heel bijzonder, zo'n 3D foto! Wat mooi dat je dan al zoveel van je baby kan zien, fantastisch!

@flivia: mooi dat je cover nog overeind staat! Lijkt me ook heel lastig om zo op je tong te bijten als ze het allemaal over zwanger worden hebben.

@lipzz: dat lijkt me een lastige keuze voor jullie. Ik kan me voorstellen dat wat jullie ook doen, die onzekerheid er toch wel is. Doe wat goed voelt zou ik zeggen!

@sushi: welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat heerlijk, beide keren in 1 keer zwanger!

@echo's: leuk dat zoveel van jullie inmiddels een echo gepland hebben staan! het is wel lang wachten he, vinden jullie ook niet? Tijd kruipt echt voorbij!

@intake: mijn vriend gaat ook mee naar zowel de intake als de echo. Het stomme is, ik had daar helemaal niet aan gedacht toen ik de VK belde. Vriendlief zat voor werk in het buitenland toen ik belde. Op een gegeven moment zat ik dus een beetje te dubben over het tijdstip, en toen zei ze: ja ik snap dat je even wil kijken wat handiger is voor je partner qua tijd. Haha dus ik heel stom: o ja, helemaal niet aan gedacht. Hahaha, muts!

@geslacht: wij willen wel heel graag weten wat het geslacht is! lijkt me sowieso niet te doen om te moeten wachten tot na de geboorte, daar ben ik veel te nieuwsgierig voor. Denk dat we het ook gelijk wel willen delen met iedereen.

@partners: mijn vriend is er heel nuchter onder. Hij zegt dat hij het nog niet helemaal beseft. Is ook lang niet zo nieuwsgierig als ik over wat er allemaal in je lichaam gebeurt in de eerste weken van de zwangerschap. Hij wil al jaaaren kinderen, maar nu het zover is gelooft ie het allemaal wel volgens mij ;) Hij is wel heel lief voor me, koken, kaarsjes aan enzo

Ik ga zo lekker onder de wol, zit al de hele avond te gapen! Niks voor mij om zo vroeg in bed te liggen

Fijne avond nog allemaal!
@Lipzz denk dat je me verkeerd begrepen hebt Heeft bij ons niet lang geduurd, was al bij de 3de ronde raak. Alleen duurde het lang voor mijn vriend er klaar voor was en dan wilde ik ook pas echt gaan beginnen. Dus 3 maanden geleden gestopt met anticonceptie en nu zwanger En nu verdiept hij zich er helemaal in. Vraagt steeds van alles, wilde al een boekje hebben om zich wat in te kunnen lezen, etc.

Maar voor jou een lastige keuze dus met de echo... Voor beide keuzes is wat te zeggen maar denk dat je nooit helemaal zekerheid of alles goed is, hoe vervelend dat ook is. Zelf zou ik het dan ook wel willen. Succes met je keuze!

@Sushi, welkom en gefeliciteerd!!

Vandaag weinig aan werken toegekomen... Kon me slecht concentreren haha. Ook al iets besteld, het 9 maanden dagboek van Pauline Oud. Vind het wel leuk om dit vanaf het begin bij te gaan houden.

Nou, ik ga mn bed maar eens in. Slaap lekker allemaal!
Op 1 januari 2014 ben ik gestopt met de pil. We waren ons bijna zorgen gaan maken, maar zaterdag positief getest. Ik voelde me al een paar dagen 'anders' dus ik was niet heel verast toen de menstruatie uitbleef.

Hartstikke blij natuurlijk!

Meteen apps gezocht waar je de groei van je baby een beetje kan volgen. En gisteren al behoorlijk misselijk geweest en ik moet om de 15 min plassen.

Net de verloskundige gebeld voor afspraken en die kunnen gelukkig allemaal voor kerst plaatsvinden zodat wij bij het kerstdiner bij de familie het nieuws al kunnen vertellen incl fotobewijs.

Leeftijd: 31 en 30 jaar. Uitgerekend 29 juli 2015. 1e kindje. 16 dec echo en 23 dec intake+echo.
Hallo zwangere dames,

Vanaf de telefoon vind ik reageren wat lastiger omdat je niet makkelijk kunt teruglezen, vandaar alleen even een zwaai en ik las herkenbare dingen zoalsmoeilijk kunnen concentreren en het eigenlijk al willen vertellen. Vandaag ga ik naar mijn moeder en ik zou haar heel graag al willen vertellen, maar we wachten tot we het samen met Kerst kunnen vertellen.

Iemand al misselijk? Bij de eerste was het zo heftig dat ik nu gewoon beetje verbijsterd ben dat ik helemaal niet misselijk ben, een wereld van verschil. Over een paar weken volgen de eerste echo's al, heel spannend!
@Sushi& nordic indi jullie ook van harte gefeliciteerd.

@sizzie: en ben je nog optijd gaan slapen? Heeft het geholpen?

Wel leuk dat je vriend extra lief is. Hier lijkt vriend het ook nog niet helemaal te beseffen. Bij ons gebeurt er vanalles in het lichaam en eigenlijk staan ze natuurlijk ook best aan de zijlijn.

Straks als het meer zichtbaar is en beweegt zullen ze het meer beseffen.

@geslacht: jij wij zouden ook wel graag willen weten wat het wordt. Wel zo handig met namen en inkopen doen.

@Girl83: ben benieuwd of het dagboek leuk is. Wat moet ik mij erbij voorstellen?

allerlei vragen of moet je elke dag er iets in schrijven?

@Tweetje: hier ook nog niet misselijk. Lekker van genieten toch dat je nog niet veel kwaaltjes hebt.

@hier: net contact gehad met het pretecho bureau ik kan 16 dec terecht voor het maken van een echo. Erg leuk, kan niet wachten. Kunnen we het hierna ook vertellen. Volgens de echoscopiste kun je dan ook al het hartje zien. Super veel zin in.
@groentesoep Fijn dat je nu ook een afspraak hebt voor de echo!

Heb het dagboek net binnen. Er staan vragen in en je kan bijhouden hoe je je voelt, wat je dacht, hoe je er lichamelijk aan toe bent etc. Ik vind het wel heel leuk, lijkt mij ook leuk het terug te lezen van mijn moeder toen ze in verwachting was van mij :-D En zelf denk ik dat ik het over een tijdje ook leuk vind terug te lezen omdat je anders heel veel heen snel vergeet.
Wowww wat wordt er veel geschreven, leuk! Ik heb even geen tijd om op iedereen te reageren, doe ik later deze week weer.

Ik heb vanochtend het boek 'oei ik groei' gekocht, ziet er erg leuk uit! Je kan hierin van alles bijhouden mbt je zwangerschap, gegevens over jezelf en je partner, hoe je je voelt, hoe je lichaam verandert, afspraken bij de VK beschrijven, echofoto's inplakken, mijlpalen zoals t eerste schopje etc. Heel divers en erg leuk!

Ik schrijf nu nog niet direct in het boek maar op een apart kladblok. Wil eerst een paar weken verder zijn met een goede echo voordat ik echt in t boek ga schrijven. En dan neem ik van de eerste weken gewoon alles uit t kladblok over
Welkom nordic indi, en van harte gefeliciteerd! Wij zijn ook op 1 jan begonnen (magische datum he? ), duurt lang dan he? Nu gelukkig mooi nieuws! Wat mooi dat jullie ook voor kerst terecht kunnen voor de echo.

@girl. Leuk, zo'n dagboek. Hoe moet ik het voor me zien, schrijf je per dag, of per week? Heeft je moeder ook een dagboek bijgehouden toen ze zwanger was van jou? Lijkt me heel mooi om terug te lezen inderdaad!

@tweetje: nee, gelukkig nog niet misselijk! Voel me wel grieperig, pijn in mijn buik en maag en rillerig, maar dat is wellicht gewoon stom toeval, geen idee of dat er ook bij kan horen.

@groentesoep: ik lag er om 22:30 al in gisteren! Heerlijk hielp zeker wel! Tot aan het eind van de werkdag zeker, toen was ik niet meer vooruit te branden op de fiets.Werd links en rechts ingehaald door jong en oud haha.

leuk dat je de echo ook op 16 dec hebt! wordt een druk dagje op het forum!

@vivachantal: ah jij hebt ook al een boekje gekocht! is dat ook een soort dagboek zoals girl beschreef, of is het net weer wat anders? Snap je gevoel wel dat je het eerst in het kladblok schrijft! het is allemaal nog zo onzeker he? ik ben helemaal niet bijgelovig maar zou dan ook zo'n raar idee in mijn hoofd halen dat het geen geluk brengt oid

Even een vraagje over het forum trouwens: hebben jullie ook wel eens het idee dat jullie niet alle posts zien? ik zag net in het overzicht dat minimouse nog een bericht had geplaatst, maar zie nu als laatst het bericht van vivachantal. Heel gek!
Hallo meiden,

@Groentesoep yes een echodatum en al over drie weken! Ik vind de eerste echo bij iedereen zo spannend.

@Girl: leuk dat je een zwangerschap dagboek hebt gekocht, die van Pauline Oud of niet?

@vivachantal: is dat het boek oei ik groei met alle sprongen in de ontwikkeling? Leuk om zo aan te vullen met je krabbels, foto's etc!

@Sizzie: ik vind het op viva een beetje onoverzichtelijk geloof ik, en op de telefoon (waar ik nu op typ) nog erger dan op gewone pc, als ik terug wil lezen, springt de pagina gelijk naar bovenaan, heel irritant.

Werken jullie allemaal eigenlijk? En hoe gaan jullie het straks doen met de kleine qua werk en opvang?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven