Uitgerekend eind juli 2015!

22-11-2014 15:57 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd#UitgerekendGeslachtBevallenvivachantal25/291e kindje31-07-2015meisje24-07-2015mimimouse27/341e kindje26-07-2015jongen11-07-2015groentesoep8529/291e kindje31-07-2015jongen03-08-2015lara8727/332e kindje26-07-2015jongen21-07-2015girl8331/341e kindje28-07-2015jongen03-08-2015taartje8232/351e kindje03-08-2015meisje11-08-2015cresz27/261e kindje29-07-2015jongen18-07-2015gummybeer28/301e kindje20-07-2015meisje12-07-2015
Trouwens @Groentesoep; bij de vkpraktijk waar ik heenga wachten ze met eerste echo ook tot na tien weken, maar ik had teruggebeld en situatie Kerst - leuk vertelmomentje uitgelegd en mocht nu toch dan eerder. Kun je mss ook proberen?
Inderdaad ook nog allemaal gefeliciteerd!!

Ik heb mij vandaag ook gelijk opgegeven voor Moeders voor Moeders, zeker nu ik mij zo goed voel lijkt het me geen moeite.

De verloskundige waar ik morgen naartoe ga bellen doen de termijnecho inderdaad gewoon met 10-12 weken maar je kan voor 25 euro een vitaliteitsecho laten maken tussen de 6-9 weken. Dat gaan we dan ook zeker wel doen. Hebben het gisteren goede vrienden wel al verteld en gaan het nog een paar vrienden vertellen maar na de echo willen we het ook alle familie tijdens kerst vertellen.
@mimimouse, ik denk dat we een meisje krijgen, weet niet waarom, een soort voorgevoel.. Naar mijn idee was mijn eisprong ook pas een paar dagen na de seks, en aangezien 'meisjes zaadcellen' langer blijven leven...... Daarnaast krijgen we volgens de Chinese conceptiekalender ook een meisje, en die kalender schijnt erg vaak te kloppen, alhoewel ik er wel enigszins sceptisch over ben hoor. Ben benieuwd! Ik heb in ieder geval geen voorkeur, beide lijkt me hartstikke leuk.

@elko, wat leuk zeg!! Ik zal zeker even spieken in het 2016 topic tzt!

@girl83, welkom en van harte gefeliciteerd! Snap helemaal hoe je je voelt, ook ik kan niet wachten op de eerste echo.

@Tweetje2014, ook jij welkom en gefeliciteerd! Wat leuk dat jullie nog voor Kerst terecht kunnen voor de echo.

@vertellen, 2 vriendinnen en mijn zus weten het nu dus, en die zijn echt door het dolle. Vooral mijn zus, ze appt me de hele dag hoe geweldig ze het wel niet vindt, ze heeft al met babypakjes in haar handen gestaan in de winkel, en heeft er zelfs een nacht wakker van gelegen. Ze kan niet wachten tante te worden en kijkt uit naar de logeerpartijtjes met haar nieuwe neefje/nichtje. Echt zo lief en leuk!! Deze week vertellen we het aan mijn ouders, daar kijk ik ook echt heel erg naar uit. Kunnen mijn moeder en zus mooi samen gaan shoppen haha!

@hier, mennnnnnn wat doen mijn borsten zeer!! Ze voelen helemaal gespannen aan, mijn tepelhof is al groter/donker en er zitten meer bultjes op. Heb bijna de neiging mijn BH uit te doen, maar misschien is dat juist niet zo handig omdat ik dan geen ondersteuning meer heb. Verder voel ik me hongerig, gisteren een mega bord avondeten opgegeten haha en bij vlagen ben ik erg moe .. Ben eigenlijk net 2 uurtjes wakker en heb nu alweer zin een tukkie te doen. Nou ja, ik geef ook overal aan toe hoor, als mn lichaam aangeeft honger te hebben of slaap nodig te hebben, dan zorg ik daar ook voor. Je voelt zulke dingen vast niet voor niets!!

Vanochtend na het douchen was ik eventjes een beetje misselijk, gelukkig was het ook zo weer over. Ben daar ook wel een beetje angstig voor. Ik ben nogal 'fijntjes', 169cm en 53kg. Mijn gewicht is nu nog gezond, maar ik moet echt niet gaan afvallen. Dus hopelijk blijft die misselijkheid achterwege en kan ik goed blijven eten .
Hallo!

Wat leuk en herkenbaar om alles te lezen.

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Twee dagen geleden hebben wij een Kruidvat test gedaan en binnen een paar seconden al een hele duidelijke streep. We zijn vanaf afgelopen juni bezig om zwanger te worden.

Hier ook met momenten onzeker. Is alles wel goed? Ik heb namelijk nog niet echt kwaaltjes. Wel wat pijnlijke borsten. Ik had altijd het idee dat je het meteen voelt en weet dat je zwanger bent. Fijn dus om hier ook al die onzekerheden te kunnen bespreken.

Ik ga morgen de verloskundige bellen. Hebben jullie ook de huisarts gebeld?

Voor de tabel:29/31, eerste kindje, uitgerekend (denk ik) 28 juli
@Flivla, van harte gefeliciteerd en welkom in dit topic! Ik heb je in de tabel gezet.

Morgen bel ik ook de verloskundige. Ik heb begrepen dat het niet nodig is je huisarts te bellen. Je verloskundige licht je huisarts in.

@Tabel, met hoeveel zullen we hier gaan schrijven? Er staan nu 9 meiden in de tabel, zal ik hem bij 10 'dicht' zetten? Dat lijkt mij wel een mooi aantal om mee te schrijven! Als het er veel meer worden is het bijna niet te doen.
Welkom tweetje en flivla jullie ook gefeliciteerd!

@tabel: 10 lijkt mij ook een mooi aantal voor de tabel.

@voorgevoel: ik heb steeds een voorgevoel dat het een tweeling wordt.

Is ook erfelijk (2 eiige) bij ons in de familie. Misschien dat ik het daarom denk.

Eerst maar afwachten tot de echo.

Goede tip tweetje ik denk dat ik gewoon ga uitleggen en vragen of ik eerder mag. Dan betaal ik er gewoon voor. Het probleem zou bij mij alleen wel zijn dat ik Rond de 7 1/2 week moet, aangezien wij op wintersport gaan de week voor kerst en kerst zelf.

Chantal: doe je toch lekker je bh 's avonds uit.? Kijken of dat helpt. En inderdaad de signaaltjes die je lichaam geven zullen wel ergens goed voor zijn.
Wow wat is er al veel geschreven! leuk zeg!

@ girl83, tweetje & flivla (is dat van vlaflip? daar moest ik gelijk aan denken . haha ws te veel honger ,tijd om te eten) : gefeliciteerd met jullie zwangerschap en welkom!

@huisarts: ik heb wel de huisarts gebeld. Ik weet niet of mijn VK dat automatisch doet, daar hebben we het niet over gehad. Ik was toch al aan het bellen ook om de afspraak in het zh af te zeggen, dus dacht bel gelijk ook de huisarts.

@tabel: 10 lijkt me ook prima!

@groentesoep: dat zou wat zijn, een tweeling! zou je dat ook willen?

Hier sinds gisteravond een weeig gevoel. Niet echt heel misselijk ofzo, hoop dat het zo blijft! Vind het eigenlijk wel 'fijn' om van alles te voelen. Heb ik toch iets meer het gevoel dat het goed zit ofzo. Terwijl ik ook wel heb gelezen dat het wel of niet hebben van klachten weinig zegt.

@vertellen: wat leuk dat een aantal van jullie al tegen vrienden / familie hebben gezegd dat je zwanger bent! Wij hebben dat tot nu toe niet gedaan maar i kvind het zooo lastig om mijn mond te houden! Aan de andere kant heeft het ook wel weer wat dat alleen ik en mijn vriend het nog weten. Nu is het nog helemaal iets van ons samen, en kunnen we er eventjes rustig aan wennen. Maar kan niet wachten tot kerst!
Bedankt Groentesoep, vivachantal en sizzie! Jullie natuurlijk ook nog gefeliciteerd!

@groentesoep Nu ben ik wel heel benieuwd of jou voorgevoel uit komt over een tweeling.

@huisarts, als ik morgen de vk bel dan vraag ik het gewoon of ik ook de huisarts moet bellen. Op de site van de vk die ik wil bellen staat trouwens dat ze al rond de 8e week een eerste echo maken.

@vertellen, wij zitten er aan te denken om het rond 5 dec aan onze ouders en broer/zus te vertellen. We zitten er nog een beetje over te twijfelen, omdat er dan nog geen echo is gemaakt. Maar van de andere kant wil ik het zo graag vertellen. Dus wij zijn nog een beetje in dubio.

@tabel, 10 is een mooi aantal. Anders wordt het misschien te onoverzichtelijk
Ik heb vanavond trouwens een etentje met vriendinnen. Normaal neem ik altijd wel een wijntje er bij. Nu niet natuurlijk.

Ik denk dat zij het dan wel door gaan krijgen dat ik zwanger ben. Iemand nog tips voor een goeie smoes waarom ik geen wijntje neem?
@flivla, wij vertellen het nu (nog voor een echo) alleen aan de mensen van wie we graag willen dat ze het weten, ongeacht wat de uitkomst van de echo zal zijn. Ook bij een minder goede echo, of evt. zelfs miskraam zijn dit dé personen met wie we dan ons verdriet willen delen. Daarnaast deel ik alles met mijn beste vriendinnen, zus en moeder. Ik zou het heel gek en zelfs vervelend vinden omdat dit voor me te moeten houden. Wel wachten we tot een goede echo voordat we het echt verder openbaar maken (vrienden, familie, collega's etc). Ik denk dat je hierin vooral moet doen wat voor jezelf prettig voelt!

Oh, en de good-old 'ik heb een blaasontsteking en mag ivm antibiotica geen alcohol drinken', doet het volgens mij prima hoor .
@flivia: of met de auto komen en zeggen dat je nog terug moet rijden?

@vertellen. Ik was net met m'n vriend over kerst aan het praten en dacht: dat ga ik echt nooit volhouden, om niets te vertellen tot kerst, hoe leuk het ook zou zijn om dan een mooie echo te laten zien!

Dus nu hebben we besloten om het vandaag gewoon aan beide ouders te gaan vertellen :-). Haha, ik ben normaal wat minder impulsief maar het voelt gewoon goed om het nu al te zeggen.

Mijn schoonouders zouden sowieso vanmiddag al langskomen, en mijn moeder heb ik net gebeld om te vragen of we vanavond even langs kunnen kopen. Leuk, en spannend!

Fijne zondag nog iedereen!
Spannend sizzie heel veel plezier met vertellen!😃

Verwachten ze het denk je?

Flivla: ik zou gewoon met de auto komen. Altijd een goeie.

Jullie ook een fijne zondag!
@vertellen, wij zijn wat huiveriger met vertellen, juist door miskraam vorige maand, teleurstelling was voor ons maar ook voor wie we het toen verteld hadden zo een teleurstelling, liever vertellen wij het na de echo, al kost het mij wel meer moeite dan mijn man, die kan het makkelijker voor zich houden. Onze (schoon)ouders weten het dus nog niet.

Zelfs op werk sta ik te popelen om het te vertellen, zeker omdat directe collega ook zwanger is al 15 weken, dan wil je toch eerder delen om ook ervaringen te delen, maar toch nog maar ff volhouden.
Hi dames,

Zou ik met jullie mee mogen schrijven? Heb afgelopen donderdag positief getest en ben uitgerekend op 30 juli. Heel spannend allemaal! Heb afgelopen september een paar dagen nadat ik wist dat ik zwanger was een miskraam gehad, dus het is iets extra spannend maar sta er vol goede moed in.
@sizzie, als het goed voelt gewoon doen! Toen ik met de pil stopte en wij aan het hele zwanger worden gebeuren begonnen, zei ik ook heel stellig tot 12 weken te willen wachten en alles tussen mij en mijn vriend te houden. Nu 5 maanden later en net een goede maand zwanger zijn er al een aantal mensen die het weten... haha. Ik kon het ook echt niet voor me houden! En toen mijn cyclussen ineens zo onregelmatig werden vond ik de steun en ervaringsverhalen van vriendinnen ook heel prettig. Laat je even weten hoe ze allemaal reageerden? Ben erg benieuwd!

@lipzz, welkom en van harte gefeliciteerd! Ik heb je in de tabel gezet. Hopelijk blijft alles nu goed gaan Ik vind het zelf ook nog reuze spannend en zo onzeker nog allemaal, maar probeer er echt van te genieten en er positief in te staan.

@tabel, de tabel is vol! 10 dames is een mooi groepje om mee te schrijven! Van niet iedereen heb ik nog alle gegevens, dus als jullie nog dingen hebben die ik kan aanvullen, typ ze dan even dikgedrukt .

@hier, BH is nog steeds aan , doe hem straks na het eten denk ik wel lekker uit. Even een warme douche en dan fijn in pyama en badjas op de bank! Heb vanmiddag ook heerlijk een uurtje op de bank geslapen. Geef gewoon overal lekker aan toe! Fijne avond dames! Volgens mij krijgen een boel verloskundigen morgen een telefoontje! Zo benieuwd wanneer ik een afspraak/echo heb!!
Veel.plezier met vertellen sizzie!

Leuk dat de tabel beperkt blijft, het is al een hele lap tekst. En fijn dat je hem bij wilt houden!
Leuk dat ik direct in de tabel sta. Ik zal iets meer over mezelf vertellen.

We zijn sinds maart actief bezig met zwanger worden (had in januari mijn laatste nuva ring eruit gehaald). Ik ben 28, mijn vriend ook en dit is ons eerste kindje.

Ik heb tot nu toe geen vervelende klachten. Voel me af en toe een beetje misselijk, af en toe zijn mijn borsten gevoelig en af en toe voel ik onder in mijn buik het een en ander rommelen. Eigenlijk net genoeg om te geloven dat ik echt zwanger ben en te weinig om er last van te hebben. Mag van mij wel zo blijven.

Wij hebben nog niemand iets verteld en dat duurt ook nog even denk ik, wij wonen aan de andere kant van het land dan onze beide families dus ik zie mijn familie niet heel vaak. Ik denk dat kerst wel een mooi moment is. Hoe vertellen jullie het? Lijkt me leuk om het op een andere manier te doen, weet alleen niet hoe.

Ik heb me gisteren aangemeld bij de verloskundige (online inschrijfformulier) en die belde vanmiddag en vroeg of het uitkwam. We hadden toen net bezoek van vrienden dus ik kon niet praten. Morgen belt ze terug. Ook ik ben erg benieuwd hoe alles gaat lopen. Gaat jullie partner mee naar zo'n eerste afspraak? Ik weet eigenlijk niet wat gebruikelijk is.

Geniet nog allemaal van jullie avond en vivachantal; geniet van je bh vrije avond!
Wat leuk dat iedereen nu in dezelfde fase zit!

Kwaaltjes: iets gevoelige borsten en een afkeer van brood. Verder voel ik net als anders!

Vertellen: veel familie en vrienden wisten van ons icsi traject af dus iedereen zat al met smart op een bericht te wachten. We zijn gisteren mijn ouders, broer en zus en vriend's ouders langsgeweest. Er zijn aardig wat tranen gevallen bij iedereen. Echt heel ontroerend! Vanmorgen nog 2 vriendinnen gebeld. De rest vertellen we denk ik pas na de 1e of 2e termijnecho

afspraak/echo: ik moet morgen de fertiliteitskliniek bellen om door te geven dat ik zwanger ben. Dan wordt er een gelijk een echo gepland voor in week 7. Daarna wordt ik denk ik overgedragen aan een verloskundige.

Flivla: lastig he! Ik had gisteren ook een verjaardag waarbij ik fris dronk (verjaardag was om de hoek). Ik heb maar net gedaan of ik gek was en die blikken van iedereen niet zag

Sizzie: veel plezier met vertellen! Zo leuk om te doen!

Lara: wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je dan wat huiveriger bent. Hopelijk gaat deze zwangerschap alles goed!

Vivachantal: wat lief van jouw zus! Maar wat shit van je borsten. Ik heb ooit gelezen dat een sportbeha ook goed helpt mocht het pijnlijk zijn om te slapen zonder bh.

Groentesoep: Zou je het leuk vinden om een tweeling te krijgen?

Moedersvoormoeders: ik ga me ook zeker aanmelden. Ik heb 6 x medicijnen nodig gehad wat van de urine gemaakt wordt dus als ik iets terug kan doen dan graag!

Aanvulling voor tabel: 29/29 jaar en 1e kindje

Sorry dat ik nog niet op alles en iedereen reageer. Ik moet er nog even inkomen merk ik wel! Haha
ps. hebben jullie ook zoveel google drang naar het kijken van babykleertjes, kamertjes, zwangerschapskleding en ga zo maar door. Ik word nu al gek van mezelf
Haha ik heb die drang totaal niet!! Had ik overigens wel verwacht. Ik vind het nog steeds onwerkelijk, heb volgens mij al 50 x op mijn test gekeken, er staan echt 2 streepjes. Dan nog checken of het echt 2 streepjes moeten zijn en dan ja ja het klopt.

Morgen lekker mijn man ophalen van een weekendje weg, kunnen we er eindelijk samen over praten en genieten.
@ google drang: ja ik heb er ook last van. Ik heb me vandaag ook even verdiept in een zorgverzekering. Ga overstappen!

Mini mouse; veel plezier morgen! Haha ik heb dat ook, kijk elke avond nog even hoe de testen er ook alweer uitzagen.

@ oempa loempa: ja hoor een 2ling zou ik ook leuk vinden. Haha eerst maar afwachten tot de echo.

Wat is precies een icsi ?
Groentesoep: icsi is hetzelfde als een ivf traject alleen het laboratorium werk is anders. Vriend heeft slecht zaad waardoor ze een eicel injecteren met een zaadcel en dat terugplaatsen. Eigenlijk maakt het ook niet uit of het er 1 of 2 zijn. Alshet maar gezond is wat er groeit!

Zorgverzekering ga ik mij ook nog even in verdiepen! Nu de juiste tijd voor gelukkig!

Mimimouse veel plezier morgen! Lekker keuvelen samen!
Die drang heb ik ook, er zijn hele leuke dingen te koop. Ik ben fan van villa uk, online winkel met mooie spullen en een super service. Voor onze eerste zijn daar heel wat pakketjes van bezorgd.

En ik ga als alles goed gaat zo vroeg mogelijk geslachtsbepalende echo doen bij een echo bureau en zeker weten minimaal 1 keer een 3d echo!

En ik heb me toch maar aangemeld voor de MvM. Mocht het met de misselijkheid weer zo erg worden dat ik aan het infuus moet, dan stop ik er eerder mee.
@Lipz: van harte gefeliciteerd, en welkom! Wat naar dat je een miskraam hebt gehad. En wat goed dat je er weer helemaal vol goede moed ingesprongen bent! Hehe dat telefoongesprek van de VK net als je bezoek over de vloer hebt. Moet je nog erg oppassen op wat je zegt natuurlijk

Oempa loempa, wat een spannende tijden zijn dat voor jullie geweest zeg. Wat een ontlading zal dat geweest zijn voor iedereen, super om dan iedereen goed nieuws te kunnen vertellen.

@ google drang; dat herken ik nog niet echt. Het voelt nog zo onwerkelijk, daar is mijn hoofd nog niet helemaal aan toe geloof ik haha

@tweetje: o dat klinkt leuk, een 3d echo. Is dat een pretecho? Doen ze niet bij de VK, of wel?

Wat vervelend dat je de vorige keer zo misselijk was. Hopelijk valt het deze zwangerschap helemaal mee!

Hier vandaag de ouders en schoonouders het goede nieuws verteld! We hadden een digitale test ingepakt en als cadeautje gegeven (wel grondig schoongemaakt natuurlijk ). Was echt zo leuk, ze waren ontzettend blij! En verbaasd, ze hadden geen idee dat we zo serieus bezig waren met zwanger worden. Leuke verrassing!

@vivachantal: haha, herkenbaar! Ik riep ook altijd het hardst dat ik het tot 12 weken geheim zou willen houden, ook tegen mijn vriend die daar helemaal niets van begreep. Nu vond hij het nog veel minder lastig dan ik om mijn mond te houden hehe. Ben blij dat we het nu al verteld hebben, echt heel bijzonder om te delen met degenen die zo dicht naast je staan.
Zo, moest even bijlezen hoor...

@Lipzz, welkom en gefeliciteerd!! Fijn dat je zo weinig klachten hebt.

@Flivla85, hoe was je etentje gisteren? Hadden ze iets door? Als ik op dat soort avonden geen wijntje drink, weten ze het ook gelijk haha.

@tweetje: een 3d/4d echo gaan we zeker ook doen . We hebben dat ooit ook aan zwager en schoonzus aangeboden maar die wilden dat niet, vond dat je dan teveel ziet. Snap ik ook wel maar wij vinden dat niet erg.

Willen jullie trouwens weten wat het wordt? Wij wel en gaan het ook wel aan iedereen vertellen.

@googledrang jaaaa dat heb ik zeker! Probeer me wel in te houden tot we iets meer zekerheid hebben...

@vk, ik ga straks gelijk bellen! Ben zo benieuwd wanneer we de eerste echo kunnen doen.. Begreep dat de kans op een miskraam bij het zien van een kloppend hartje heel erg omlaag gaat dus dan gaan we het waarschijnlijk ook de familie vertellen. Wij doen het waarschijnlijk wat anders dan de meesten, eerst vrienden en dan familie haha.

Gisteren heb ik het mijn beste vriendin verteld, die was bijna nog blijer dan ik. Moest ook wel een traantje laten. En 's avond goede vrienden van ons verteld die ook zoooo blij voor ons waren. Vind het toch wel heel fijn om het met wat mensen te delen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven