Wachten, wachten, wachten (deel 4)

24-11-2014 08:13 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel vier alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Nieuwe wachters zijn van harte welkom, er is nog genoeg plek!

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf zomer 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132Herfst 2014Baan vriend & trouwenFlora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727Najaar 2015SparenUkkie213333Dec 2014Uitslag bloedonderzoekDrika793527Januari 2015Groen licht huisartsEerst gewacht op vriend & reisGuusje20162325Zomer 2015TrouwenMiss_musica2628Eind zomer 2015TrouwenKaartje12323Tussen jan-juni 2016Sparen, baan zoeken, eventueel verhuizenEngeltje862827Voorjaar/zomer 2015Financien, nieuwe baanGaat voor een 2e kindje
Ene kant denk ik trouwens, door het forum te lezen en te schrijven, dit is ook een manier om aan het idee te wennen om straks een kleintje te hebben. Dit doen mannen niet! Best een gemis vind ik... Wachten word aan ene kant makkerlijker door het forum, maar ook zeker lastig. Het voelt allemaal zo echt als je het steeds benoemt! Kan het nog niet echt geloven.

Heerlijk, ik zit lekker op de bank, kaarsjes aan, muziekje aan, kachel lekker warm, hondje naast me. Achter me zou de box met dat kleintje erin kunnen staan...... En zo droom ik zo vaak!
@ Guusje, Ik hoop met je mee, misschien valt het wel mee! Ik denk dat wat ze aangeven over hoe snel je weer vruchtbaar bent gemiddeld genomen is wie weet zijn er ook vrouwen wel al eerder vruchtbaar! Inderdaad erg slecht dat je HA daar niks over gezegd heeft, dit zijn best belangrijke zaken.

Ben je al lang verloofd? Kan me voorstellen dat je er erg naar uit kijkt, is toch een hele stap!

@Miss_musica, klopt ik hoor ook vaaaaak dat het echt niet altijd leuk is met een kind of kinderen. En tuurlijk is het zwaar en veranderd je leven volledig, maar het is natuurlijk ook een verrijking van je leven. Ik hoor zo vaak vriendinnen over hun kindje praten en ik zie hoe enorm gek ze daarop zijn daar verlang ik ook na en dan neem ik de huilbuien en gebroken nachten er wel bij!!
@Guusje, dat heb ik nou af en toe als we samen in de auto zitten. Dan moet ik opeens naar de achterbank kijken en beeld ik me in dat daar een maxicosy met inhoud staat :-). Dit is helemaal erg nu we een nieuwe auto met bevestigingsbeugels voor kinderzitjes hebben. Wordt blijkbaar standaard geleverd, maar het is wel weer een trigger. Als alles meezit gaan we ze nodig hebben!

@inspiratielooos, het wisselt ook wel wie je voor je hebt volgens mij. Ik heb een paar buren... Die man loopt altijd te schreeuwen en te schelden op zijn kids. Logisch dat ze veel huilen. Gelukkig ook veel positieve voorbeelden. Ik kom in mijn werk heel wat moeders met kinderen tegen en vind het altijd grappig om te zien hoe verschillend iedereen met zijn kinderen omgaat.
We gebruiken al jaren condooms. Ik ben destijds gestopt omdat ik me niet fijn voelde bij het innemen van hormonen. Bovendien vergat ik het veel te vaak. Toen heb ik in overleg maar de verantwoording bij hem neergelegd.

Volgens mij ben ik wel regelmatig. Van de zomer wel een paar lange cyclussen gehad. Laatste maanden weer onder de 30 dagen. En volgens mij is mn eisprong ook wel duidelijk. Sowieso heb ik dan veel meer zin
Hoi allemaal!. Is er nog plek?

Ik heb al 1 kindje (15 maanden), maar wij willen heeel graag een 2e. Alleen onze financiën zijn niet echt rooskleurig op het moment omdat ik het afgelopen driekwart jaar werkloos thuis zat nu heb ik zicht op nieuw werk, maar mijn vriend is nog bezig met een opleiding en heel druk op zijn werk dus vandaar dat we nog wachten tot alles weer wat rustiger is en dus de financiën beter gaan. Waarschijnlijk (hopelijk) beginnen we in het voorjaar/begin vd zomer.

Ik merkt dat ik er erg mee bezig ben en dus behoefte heb om er over te praten.. Het is nu precies 2jr geleden (toen begin dec.) dat ik zwanger raakte van m'n zoontje.. toentertijd kwam ik hier op t forum terecht om met een groepje meiden te kletsen.. tijd is echt snel gegaan!

Echt spannend voor jullie en dat dromen over hoe het zal zijn herken ik heel erg. Voordat wij voor de 1e gingen wilde ik ook heel graag maar moest ik wachten tot vriend er aan toe was.. eenmaal begonnen was de 1e poging raak! Nu ben ik bang dat het niet zo'n vaart zou lopen bij een 2e. Na de bevalling is m'n menstruatie de 1e 6 maanden niet op gang gekomen (ik gaf flesvoeding dus daar lag t niet aan) en toen toch maar weer aan de pil begonnen. Geen flauw idee dus hoe een cyclus van mij zou zijn/of hoe lang t duurt voordat t opgang zou komen.

Wij zijn overigens niet getrouwd.. (misschien word ik ooit nog gevraagd )
Ha, wat een leven! Leuk

@Guusje: Wat vervelend dat je nu in zo'n vreemde situatie zit, dat je niet weet wanneer de prikpil is uitgewerkt. Eigenlijk weet ik niet zo veel over die vorm van anticonceptie. Hoe gaan jullie nu verder beschermen dan?

Via het forum wachten vind ik eigenlijk heel dubbel. Een topic zoals dit maakt het juist makkelijker, omdat je je ervaringen kunt delen met mensen in een soortgelijke situatie. Maar aan de andere kant zijn er hier zo veel dames al zwanger, en dan denk ik: Waarom moesten wij ook alweer wachten? Nu zie ik het eigenlijk als een lekker lange aanloopfase, waarin we al van alles kunnen voorbereiden.

@miss_musica: Wij gaan binnenkort dus ook over op condooms, vanwege de reden die jij ook noemt. Eigenlijk is het ook wel vreemd dat het probleem zo vaak bij de vrouw wordt neergelegd. Zeker in een relatie heeft de man er in eerste instantie net zo veel baat bij dat de vrouw niet zwanger wordt.

@kinderen: Ik ben wel een beetje een optimist: Mijn kind wordt geen huilbaby en doet alles makkelijk. Maar uit gaan van het negatieve scenario helpt je natuurlijk ook niet. Natuurlijk ben ik wel realistisch in het feit dat we gebroken nachten gaan hebben, maar ergens kan ik me dat ook niet echt voorstellen. Waarschijnlijk weet je pas hoe je daar mee om moet gaan als het zo ver is. En ik verwacht dan zo veel van mijn kindje te houden dat ik er dan ook me om kan gaan. Dat ik de energie vind om mijn kleintje de beste zorg te bieden.

@ovulatie: Ik lees vaker dat vrouwen dan meer zin krijgen ja! Ik ben benieuwd hoe dat bij mij gaat zijn, haha.

@engeltje: Wat vervelen dat je al zo lang thuis zit. Maar dus wel met een kindje erbij. Fijn dat je nu wel wat in het vooruitzicht hebt! Ja, lastig is het wel om op dat soort dingen te wachten, maar kom dat hier gerust met ons doen
Ik kom me even afmelden hier. Ik schrijf nu mee in het Starten in het voorjaar-topic en twee topics bijhouden vind ik een beetje veel. Iedereen heel veel succes met wachten en hopelijk ook alvast veel voorpret en fijne dagdromen. Ik blijf nog wel een beetje meelezen want ik ben benieuwd hoe het met jullie verdergaat. Wie weet over een jaar / anderhalf jaar allemaal een dikke buik!
Ontpillen heb ik niet gedaan, en geloof ik ook niet zo in. Ik was 8 jaar aan de pil en werd precies 28 dagen na de laatste pil ongesteld. En daarna was ik direct zwanger.

Ons zoontje was echt een makkelijke baby, wat een geluk! Hij sliep na 3 weken al door.. de 1e slapeloze nacht kwam pas toen ie z'n 1e tandje kreeg met 8 maanden. Nu die een dreumes is, is het wat pittiger vind ik maar hebben nog niks om over te klagen.. hopelijk gaat t met een 2e weer zo (zal je zien krijgen we een huil baby )

Voor het tabel. Ik ben 28, vriend is 27. Beginnen; voorjaar/zomer 2015. Waarom wachten; Financiën/nieuwe baan
Understatment: gebruik nu gewoon de pil!

Misschien ga ik we even afspraak bij de dokter maken om meer duidelijkheid en of advies te krijge .

(Stiekem hoop ik natuurlijk dat de ha zegt: stop alvast maar met de pil ivm prikpil oid.)

Iedereen denkt zo verschillend over "ontpillen" ik denk dat ik het graag wil om alvast mijn cyclus te weten en het bij te houden erc. Lijkt me leuk! Hihi
Ik geloof niet zozeer in ontpillen al wel in het feit dat ik gewoon geen hormonen meer wil slikken via de pil.
@ Engeltje86, welkom. Wat leuk dat je al een zoontje hebt, en of het nu voor een eerste of tweede is, wachten is wachten. Al zou het voor jou anders voelen of zijn als voor ons. Ik heb in het OP bericht aangegeven dat je in het tabel mag als je ook begint vanaf zomer 2015. Ik wil niet lullig overkomen maar het zou voor sommige van ons misschien moeilijk zijn als jij toch al in het voorjaar mag beginnen. Er wachten al een paar best lang en er zijn ook al een paar wachters begonnen dus vandaar dat we hebben besloten alleen nog mensen in de tabel te zetten die pas vanaf de zomer gaan beginnen.

Maar als ik het goed begrijp is het voor jou niet zeker dat je in het voorjaar al begint?

Wat fijn trouwens dat het bij je zoontje meteen raak was, hopelijk hebben wij dat geluk ook

@ Drika, ik begrijp goed dat je je gaat aansluiten bij een ander topic. Heel veel suc6 en plezier met het zwanger worden. Houd je ons af en toe op de hoogte. Zou ik erg leuk vinden!

@ Guusje, wat goed dat je een afspraak bij de HA gaat maken, die kan je in ieder geval wat meer duidelijkheid geven. En wat het ontpillen betreft, iedereen staat daar toch anders in. Het is niet nodig, maar ik kan me goed voorstellen dat sommige vrouwen toch willen weten wat hun cyclus is en daarom al ruim optijd stoppen.

@ Understatement, ik heb dat nog niet zo dat ik echt al een baby voor me zie in ons leven, ik zou het wel willen maar ben bang als ik daarover ga dromen dat ik er nog meer mee bezig zal zijn. Goed dat je zo positief denkt, dat moet je ook wel doen. Ik wacht al zo lang dus ik kan me niet voorstellen dat ik er gek van word als mijn baby huilt, na al die jaren heb ik dan eindelijk een baby, dus laat die maar lekker huilen ik troost wel haha

Ik wil graag de nieuwe mensen in het tabel zetten maaaaaar ik kan nergens meer de knop vinden waarmee ik het bericht kan aanpassen. Ik zou vandaag het nogmaals proberen.
@ Flora, je hebt het denk ik erg druk met je nieuwe baan? Al tijdje niks van je gehoord.

Hoe bevalt het? Al een beetje een in een ritme?
Leuk dat er een nieuw topic is geopend! Ik ben zelf ivm het zoeken naar nieuw werk even wat minder met mijn kinderwens bezig en heb dus wat minder de behoefte om hier uitgebreid te schrijven. We wachten hier nog steeds op de uitslag van het bloedonderzoek, dus veel is er eigenlijk niet te melden. Ik ben dus vooral druk met solliciteren/werk zoeken, want zoals het er nu uitziet ben ik dus over 2,5 maand werkloos. De tijd gaat voor mijn gevoel supersnel en het is ook zo weer kerst..
Ik zou heel graag willen mee schrijven.

Leeftijd 23 vriend ook 23.

wij willen voor een kindje gaan in het 2016 (ergens tussen januari en juni). Ik wel eerder hoor:).

Maar vriend is na dit schooljaar klaar met zijn studie. Dan sparen, baan zoeken, misschien andere woonruimte. Nog even geduld dus.
Tja ontpillen. Volgens mij moet je cyclus vaak weer even zijn weg vinden. Je kans op zwanger worden wordt er volgens mij alleen door beinvloedt omdat het met een onregelmatige cyclus moeilijker is je eisprong op te sporen.
Ha, inspiratieloos, dat is wel heel leuk gezegd. Toch vrees ik dat je er niet meer altijd zo over denkt als je voor de zoveelste keer wakker wordt 's nachts

Een man met wie ik samenwerk heeft twee maanden geleden een zoontje gekregen en hij zei gisteren dat hij het heel zwaar vond om voor zo'n kindje te zorgen. Zijn vrouw is nu thuis bij de kleine en hij is blij dat hij aan het werk mag, haha. Dat vindt hij een stuj makkelijker
Meiden, ik heb de tabel aangepast en aangevuld!

@ Ukkie, ik begrijp je volledig, solliciteren is nu even belangrijker en kan me voorstellen dat al je tijd daar naar toe gaat. Ik wens je veel suc6 n ga voor je duimen dat je snel wat nieuws gevonden hebt. (het is wel een prettig dat je wat afleiding hebt, als is het misschien geen leuke afleiding)

@ Kaartje1, Welkom! Heb jij wel een baan of studeer jij ook nog? Je geeft aan dat jullie misschien willen verhuizen is dit omdat jullie nu niet groot genoeg wonen of wil je graag naar een andere plaats verhuizen?

@ Matroesjka, toen ik een tijdje terug even gestopt was met de pil was mijn cyclus meteen weer op gang en elke maand het zelfde(erg lange cyclus ). Maar ik ken ook meiden waar het inderdaad tijd nodig had om op gang te komen. Ik kan me dus goed voorstellen dat iemand wilt 'ontpillen' om het zo maar te noemen. Ik heb het geluk dat ik mijn eisprong heel duidelijk voel, wie heeft dit trouwens nog meer?

@ Understatement, daar heb je wel een punt haha maar ik droom er nu nog over dat het me niet uitmaakt als ik telkens uit bed moet 's nachts . Maar goed we zullen het zien, misschien heb ik wel een hele fijne baby die elke nacht doorslaapt, die zijn er ook :-)
Ik ben aan de pil dus geen eisprong he...
Dat begrijp ik, de vraag was eigenlijk bedoeld voor de meiden die geen pil meer gebruiken.
quote:inspiratielooos schreef op 28 november 2014 @ 09:47:

Meiden, ik heb de tabel aangepast en aangevuld!

@ Ukkie, ik begrijp je volledig, solliciteren is nu even belangrijker en kan me voorstellen dat al je tijd daar naar toe gaat. Ik wens je veel suc6 n ga voor je duimen dat je snel wat nieuws gevonden hebt. (het is wel een prettig dat je wat afleiding hebt, als is het misschien geen leuke afleiding)

@ Kaartje1, Welkom! Heb jij wel een baan of studeer jij ook nog? Je geeft aan dat jullie misschien willen verhuizen is dit omdat jullie nu niet groot genoeg wonen of wil je graag naar een andere plaats verhuizen?

@ Matroesjka, toen ik een tijdje terug even gestopt was met de pil was mijn cyclus meteen weer op gang en elke maand het zelfde(erg lange cyclus ). Maar ik ken ook meiden waar het inderdaad tijd nodig had om op gang te komen. Ik kan me dus goed voorstellen dat iemand wilt 'ontpillen' om het zo maar te noemen. Ik heb het geluk dat ik mijn eisprong heel duidelijk voel, wie heeft dit trouwens nog meer?

@ Understatement, daar heb je wel een punt haha maar ik droom er nu nog over dat het me niet uitmaakt als ik telkens uit bed moet 's nachts . Maar goed we zullen het zien, misschien heb ik wel een hele fijne baby die elke nacht doorslaapt, die zijn er ook :-)Leuk dat ik in de tabel ben geplaatst:)!! Over de vraag over het verhuizen, wij wonen nu in een 3 kamer appartement in een flat 3 hoog. Op zich we hebben een slaapkamertje over dus het zou kunnen. Maar zonder lift 3 hoog lijkt me wel een hele opgave met een baby. Meiden die daar ervaring mee hebben? Aan de andere kant denk ik ook weer we zien wel hoe het komt:). Ik werk als verpleegkundige, heb een vast contract voor 32 uur per week. Dus dat is wel goed geregeld.
Kaartje, wij hebben een soort woning zoals jullie, alleen dan met 1 kamer extra. Ik heb ook al wat zitten piekeren over dat 3 hoog zonder lift gedoe. Kinderwagen naar boven sjouwen ga ik nieteens aan beginnen. Dus die komt beneden in de berging. En dan voor de korte stukjes zo veel mogelijk maxicosi of draagdoek gebruiken. Dan kan baby gewoon in mc naar boven en beneden gedragen worden. Ik zag dat je ook reiswiegjes (met handvat om aan te dragen) hebt die je aan de kinderwagen kunt vastklikken, dat zou ook nog kunnen voor langere stukken en als je baby niet wilt wakkermaken om hem uit de wagen te halen. Of gewoon zo'n simpele reiswieg in de wagenbak maar ik weet niet zeker of dat mag ivm veiligheid.

Het is even er over nadenken maar volgens mij is het allemaal niet zo ingewikkeld. Al die andere moeders in mijn gebouw hebben het iig ook overleefd Zie wel dat het lastig wordt met 2 kinderen al die trappen op. 1 kind op de arm, andere arm vol met tassen en dan een peuter of kleuter die niet op wil schieten met traplopen....

maargoed, ik wil sowieso weg voordat we aan een tweede beginnen.
En heel onverantwoord zou ik dus best mijn kind 2 min alleen in huis laten om even snel de rest van de boodschappen van beneden te halen.
Haha kaartje, ik zou er voor tekenen hoor, een driekamerappartement op driehoog. Vooralsnog weten wij niet eens waar we komen te wonen, maar alleen dat we eind juni ons huidige appartement uit moeten. Je kan gewoon een lichte, compacte kinderwagen nemen en die naar beneden dragen. Of hebben jullie opbergruimte beneden? Dan is er al helemaal geen problem. Als je je kindje voornamelijk gaat dragen is die driehoog zonder lift ook niet zo'n groot probleem
Hallo Matroesjka,

Ik zelf zat ook al kinderwagen in de berging of eventueel in de auto. Heen en weer slepen voortdurend lijkt me geen goed plan. Er zijn genoeg oplossingen te verzinnen. Ik heb zelf zoiets we zien wel hoe het komt volgend jaar. Ik bedoel je weet toch niet hoe het gaat. Misschien ben je snel zwanger maar misschien duurt het ook een tijdje. Je kunt toch je hele leven niet plannen.

Zijn jullie nu bezig voor een kindje of binnenkort?
Bedankt voor je reactie in ieder geval matroesjka.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven