Wachten, wachten, wachten (deel 4)

24-11-2014 08:13 333 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel vier alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Nieuwe wachters zijn van harte welkom, er is nog genoeg plek!

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf zomer 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132Herfst 2014Baan vriend & trouwenFlora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727Najaar 2015SparenUkkie213333Dec 2014Uitslag bloedonderzoekDrika793527Januari 2015Groen licht huisartsEerst gewacht op vriend & reisGuusje20162325Zomer 2015TrouwenMiss_musica2628Eind zomer 2015TrouwenKaartje12323Tussen jan-juni 2016Sparen, baan zoeken, eventueel verhuizenEngeltje862827Voorjaar/zomer 2015Financien, nieuwe baanGaat voor een 2e kindje
@roosje: dat "drie keer slikken" verhaal vind ik herkenbaar: die reactie wil je niet! Ik wil je in elk geval meegeven dat het bij mijn vriend ook manlijke/hollandse nuchterheid is. Zo van: "ja leuk hoor dat geleuter over de toekomst/dingen die je toch nog niet weet, maar wat heb je eraan". Gewoon zelf een bijzondere vakantie van maken zou ik zeggen. De sentimentele waarde is bij hem misschien gewoon wat minder?
flora hier....nou volgens mij gaan we er echt niet uitkomen: geen wijzigingsicoontje onder de openingspost te zien.

Aangezien Inspiratielooos en ukkie (?) al aantal keer hebben gevraagd aan het vivaforum dit op te lossen en dit niet lukt: zullen we dan maar een nieuw wachten topic openen? Want dit is ook niet handig met alle nieuwe meeschrijvers die in de tabel willen.

Ik heb nog nooit een topic aangemaakt, inspiratielooos wil jij dit misschien doen? Dan assisteer ik je met de nieuwe dames in de tabel zetten.
Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent Flora, ook al slikt hij 3x! Nu weet je helemaal niets.. Het lijkt mij dat je gewoon die eerste stap moet zetten, hij kan nog lang genoeg wennen aan het idee. En is het echt te vroeg voor hem, dan heb je een opening om verder te praten. Het zal toch een keer moeten gebeuren lijkt me

Gewoon een nieuw topic lijkt me dan inderdaad het handigste!
Meiden ik maak binnenkort een nieuw topic aan, als het me lukt vanavond nog. Ik heb het deze week erg druk, mocht ik er niet aan toe komen dan laat ik het weten.
Hallo Dames,

Best een aantal berichten gemist. Leuk om even terug te lezen.

Helaas geen tijd om nu een wat langer berichtje te typen.

Ik denk idd een nieuw topic openen dan heb beste is.

en @flora ik hoop dat je vriend positief reageert op je voorstel. Ik heb laatst een voorstel gedaan van januari 2016. Helaas vind mijn vriend dat nog te vroeg. Wie weet dat hij er tegen die tijd anders over denkt maar nu helaas lijkt het meer op zomer/najaar 2016:( Ik moet nog maar even door wachten.
@kaartje en chan: ik ga een voorstel doen. Nu nog even op een goed moment wachten... Heb de afgelopen weken al veel over kids gesproken. Wil heb niet overladen met mijn baby-gekte haha.

@kaartje: Hoe heb jij dat gesprek aangepakt? (Ik kan echt goed praten met mijn vriend maar hij vindt dat ik over dit onderwerp wat te vaak en (vermoedelijk) wat te dwangmatig ben). Wat jammer dat je vriend jouw planning niet ziet zitten Heeft hij wel aangegeven wat hij dan wel ziet zitten, is dat zomer/najaar 2016?

@inspiratielooos: fijn dat je een nieuw topic aan gaat maken
@lobelia; Ik heb ook zo'n man die mij ooit nog eens ten huwelijk gaat vragen. Ik zie wel wanneer. Maar hij hoeft dan dus ook niet eerst te trouwen voor we aan kids gaan beginnen, dat scheelt.

@Tara; Fijn dat jullie nu een startdatum hebben! Dat geeft wel wat rust of niet? Ik denk dat jullie ook heel lang bezig zijn geweest om naar een soort ideaalplaatje toe te werken en als dat dan niet komt, moet het maar met plan B.

@Inspiratieloos; klinkt als een goed plan om even van jouw baan af te wachten hoe het verder gaat lopen en dan te beginnen. Kun je inderdaad nog een paar maanden lekker sparen.

@Flora; knuffel! Ik ben het wel eens met de rest dat je beter maar wél het gesprek aan kunt gaan, zodat je weet waar je aan toe bent in plaats van dat jij maar gaat zitten wachten omdat je bang bent voor een antwoord waar je niet blij van word. Mijn vriend was in het begin ook niet zo happig om al te beginnen, maar door er wat meer over te praten ging het wel meer leven en nu wil hij ook wel graag en ziet hij ook dat het qua leeftijd gewoon beter is om het niet nog heel lang uit te stellen (ik word over een paar maanden 34).

Mij maakt het overigens niet zo heel veel uit dat de tabel niet aangepast kan worden hoor, maar als jullie liever een nieuw topic daarvoor openen vind ik dat prima.
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m17564627

Het vervolg van deel 4.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven