Mode & Beauty alle pijlers

Warme & Betaalbare Winterjas

27-11-2014 11:25 30 berichten
Hoi allemaal,

Graag zou ik jullie advies krijgen in de aanschaf van een echt warme betaalbare winterjas.

Ik heb al wat research gedaan en ben er inmiddels achter dat (ganzen)dons toch wel het warmste is.

Ik heb merken als canada goose, parajumpers en Moscow voorbij zien komen maar de prijzen die hun vragen dat weiger ik toch echt te betalen.

Ik heb trouwens en moscow jas geprobeerd en vond hem persoonlijk erg dun en niet bepaald warm.

Wie heeft de gouden tip voor deze koukleum?
Alle reacties Link kopieren
Koop een ski-jack, wind- en waterdicht, sportief. Als het vriest en daarbij hard waait trek ik mijn ski-jack en -broek aan als ik op pad ga. Heerlijk warm.
verba volant, scripta manent.
Een Airforce jas, iets vriendelijker geprijsd maar toch super warm.
Ze hebben mooie lange donsjassen bij C&A voor 80 euro.
Ik heb gisteren een hele lange, warme donzen jas gekocht bij de C&A voor 99,90 euro.
Ik ga eens kijken bij c&a. Wil het liefste en lange jas. Een korte jas zoals een skijas is mij altijd tekort met mijn lengte.
Wat is je budget dan? Want C&A is echt een andere kaliber dan een Canada Goose.
Een zéér betaalbare winterjas (¤29 in dit geval) én nog zeer warm (teddy in de mouwen) en kwaliteitsvol ook?

Hierzo: http://www.c-and-a.com/be ... apuchonjack-137365-1.html !

(Ik heb hem zelf en al zeer veel kunnen dragen de laatste tijd. Alleszins warm genoeg, zelfs té warm met momenten. Laat je niet afschrikken door de prijs; het is echt een heel stevige jas. In het echt vind ik hem er wel mooier uitzien.)
Zoek je zoiets? Deze is bij Wehkamp afgeprijsd naar 64 euro en hij is keiwarm.

Mijn budget is tussen de ¤0 en ¤200

Het liefste onder ¤100 maar warmte gaat voorop hoor dan betaal ik wel iets meer.
Voor je een jas van ganzendons koopt, kijk even naar dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=1rgsTnuQeOg
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik heb deze, lekker lang!

http://www.c-and-a.com/be/nl/shop/dames ... 281-2.html
Het kan ook anders merano, hier even een citaat van een bedrijf dat donzen dekbedden e.d. verkoopt

Alle dons en veren die door onze leveranciers worden verwerkt zijn afkomstig van (voornamelijk Nederlandse) slachterijen. Dit betekent dat deze dons en veren afkomstig zijn van eenden en ganzen die voor consumptie worden gefokt, vervolgens worden geslacht en pas daarna van hun dons en veren worden ontdaan. Dons en veren zijn namelijk niet de belangrijkste producten van de eend of de gans, het gaat natuurlijk om het vlees.

Sinds mei 2000 is er Europese wetgeving die het levend plukken van eenden en ganzen verbiedt.
Bij die dure merken is dat niet zo, daarvoor worden de ganzen speciaal gefokt voor het dons en dat is waar dat filmpje van Merano over gaat.
Oh, ik heb het filmpje niet gezien. Durfde ik niet

Maar ik mag toch aannemen dat dons in mijn C&A jas niet levend geplukt is? Ik heb daar nooit bij stil gestaan...
Volgens mij is dat dons uit de vleesverwerkende industrie, anders kan het niet zo goedkoop.
Een warme jas hoeft niet dik te zijn. Er zijn ook lange ski jassen.

Ga een naar de bever, daar hebben ze mooie en warme jassen (niet alleen sport dingen)
Wat is de bever @ groenejas?
Ok, ik ben een echte dierenbeul dus met mijn Moscow jas met echte bontrand en mijn Uggs? Helaas kwam ik daar achter toen ik dat spul al jaren had. En 550 eur weggooien hierom doe ik toch ook weer niet..
Dierenbeul ivm Uggs? Ik geloof dat ik een stukje uit het nieuws gemist heb... Niet dat ik Uggs draag, maar heb er niet van gehoord dat daar dieren voor mishandeld worden.

Echt bont zou ik zelf niet dragen. Ook al zou ik het wel willen, ik kan het toch niet betalen
quote:Cathelyne schreef op 27 november 2014 @ 13:01:

Wat is de bever @ groenejas?Vermoed Beversport. Verschillende vestigingen in het land.
Ik geef het alleen in overweging. Er is een keurmerk, maar het is nog niet waterdicht schijnt het. Zie krantenartikel van deze zomer:

http://www.telegraaf.nl/b ... rk_niet_waterdicht__.html
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:ZaraZara100 schreef op 27 november 2014 @ 13:23:

[...]

Vermoed Beversport. Verschillende vestigingen in het land.Die bedoel ik Ja!
Kijk een op bever.nl bij de jassen van Jack Wolfskin. Die zijn echt heel lekker warm, wind en waterdicht.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Nova Iceguard
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven