Tips misselijkheid
donderdag 27 november 2014 om 20:40
Ik ben nu ca 6 weken zwanger
en heb veel last v misselijkheid. Bij eerste zwangerschap had ik dit vooral in de ochtend en viel t wel mee, nu echter dag en nacht naar gevoel in maag en nergens trek in. Ik moet niet overgeven maar voel me er wel belabberd bij. Ik ben nog een leek op dit gebied wie heeft er tips? Rennies en gemberpillen al geprobeerd regelmatig iets eten en kussen hoger ook.
donderdag 27 november 2014 om 20:48
Ik weet hoe je je voelt.
Ik heb ook alles geprobeerd, regelmatig dingen eten, gember, druiven, walnoten. Niks hielp. Het enige dat verlichting gaf was buitenlucht. Maar ja, om nou om de tien minuten je werkdag te onderbreken voor frisse lucht... :/
Bij mij heeft het een maand geduurd, en nu voel ik me al weer paar dagen beter.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 27 november 2014 om 21:14
donderdag 27 november 2014 om 21:31
donderdag 27 november 2014 om 21:49
Bij mij hielpen smoothies ook goed. Verder smaakte er eigenlijk niks, de vorige zwangerschap heb ik daar tot de twintig weken op geleefd, dit keer maar tot de twaalf weken. Daarnaast gingen mandarijnen en droge crackers ook wel ok. En dat dan de hele dag door een beetje inderdaad. Maar het is toch vooral uitzitten ben ik bang.
donderdag 27 november 2014 om 21:55
Ik ben tot 23 weken extreem ziek geweest, dus heb werkelijk waar álle forums afgestruind naar tips. De fijnste vond ik: Spa Marie Henriette, mariakoekjes, en gek genoeg soms paprikachips. Verder ben ik vanaf week 6 t/m 22 meer dan 10 kilo kwijtgeraakt dus echt veel at ik er niet van. Het gaf soms wel verlichting voor even! Als je merkt dat het erger wordt, echt aan de bel trekken bij de VK of je huisarts; ik kreeg toen emesafene en dat hielp amper, maar voor sommigen doet het wonderen.
Heel veel succes!
Heel veel succes!
donderdag 27 november 2014 om 21:57
op het internet zijn veel tips te vinden. http://www.mamaenzo.nl/zwanger/gezondhe ... selijkheid
Verder veel succes. Ik heb er zelf geen last van dus ik kan je helaas geen tips uit eigen ervaring geven. Behalve dan dat het ook weer over gaat.
Verder veel succes. Ik heb er zelf geen last van dus ik kan je helaas geen tips uit eigen ervaring geven. Behalve dan dat het ook weer over gaat.
vrijdag 28 november 2014 om 13:26
Vanillevla inderdaad, en ik nam als het heel naar werd een shotglaasje/bodempje cola, liefst waar de prik al een beetje uit was. Dat hielp ook echt goed!
En van de apotheek had ik zo'n fles met een wit drankje daar in, dat hielp ook goed.
Ben alleen vergeten hoe het heet...
Sterkte, er is niks aan!
En van de apotheek had ik zo'n fles met een wit drankje daar in, dat hielp ook goed.
Ben alleen vergeten hoe het heet...
Sterkte, er is niks aan!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
vrijdag 28 november 2014 om 13:39
ik ben nu 15 weken en vanaf week 6 kotsmisselijk. inclusief het kotsen en 2 ziekenhuisopnames.
Bij mij verschilt het van dag tot dag wat mijn maag blieft. Momenteel is het vers brood zonder beleg, ijskoude chocomel en limonade met veel siroop. Het was ook een tijd alleen maar fruit en ijskoude melk, een tijd beschuit en AA-Drink etc. En dan ineens wil mijn maag het niet meer en moet ik weer wat anders verzinnen.
Gemberpillen, seaband armbandjes, emesafene, primperan en vanille-vla deden geen moer voor mij.
Bij mij verschilt het van dag tot dag wat mijn maag blieft. Momenteel is het vers brood zonder beleg, ijskoude chocomel en limonade met veel siroop. Het was ook een tijd alleen maar fruit en ijskoude melk, een tijd beschuit en AA-Drink etc. En dan ineens wil mijn maag het niet meer en moet ik weer wat anders verzinnen.
Gemberpillen, seaband armbandjes, emesafene, primperan en vanille-vla deden geen moer voor mij.
vrijdag 28 november 2014 om 13:51
vrijdag 28 november 2014 om 13:56
Oeh ja, dat mis ik inderdaad niet aan de eerste weken. Ik ben ook behoorlijk misselijk geweest de eerste tijd, zo'n 10 tot 15 keer per dag overgeven. Nu (30 weken zwanger) ben ik 's ochtends nog steeds wel eens misselijk. Maar zodra ik dan iets heb gegeten gaat het weg.
In de eerste weken hielpen bij de zetpillen die ik van de ha kreeg erg goed (volgens mij emesafene). Nog steeds wel een beetje een naar gevoel af en toe, maar veel minder hoeven overgeven.
Succes.. en oh gefeliciteerd natuurlijk!
In de eerste weken hielpen bij de zetpillen die ik van de ha kreeg erg goed (volgens mij emesafene). Nog steeds wel een beetje een naar gevoel af en toe, maar veel minder hoeven overgeven.
Succes.. en oh gefeliciteerd natuurlijk!
vrijdag 28 november 2014 om 14:04
hier precies hetzelfde!!
ben nu 13 weken en de hele dag en nacht misselijk, zoooo vermoeiend.
Bij mij helpt het om om de 2 uur te eten. Geroosterde boterhammen met boter en zout gaan redelijk makkelijk erin.
Maar vanaf een uur of 3-4 's middags zit ik dan ook vol en heb ik echt geen trek meer. en toch, wordt de misselijkheid erger als ik niet eet, dus ja...
verder ben ik gisteren naar acupunctuur geweest, die vertelde dat ze merkte dat ik heel "hoog" adem, en dat ook de misselijkheid in stand kan houden. Dus nu probeer ik wat meer te ontspannen en "naar mijn buik" te ademen, maar ik kan niet echt zeggen dat ik veel verschil merk. En ik zou nog 2 behandelingen moeten ondergaan voordat het effect heeft op de misselijkheid, zei ze. Nog even wachten dus.
ben nu 13 weken en de hele dag en nacht misselijk, zoooo vermoeiend.
Bij mij helpt het om om de 2 uur te eten. Geroosterde boterhammen met boter en zout gaan redelijk makkelijk erin.
Maar vanaf een uur of 3-4 's middags zit ik dan ook vol en heb ik echt geen trek meer. en toch, wordt de misselijkheid erger als ik niet eet, dus ja...
verder ben ik gisteren naar acupunctuur geweest, die vertelde dat ze merkte dat ik heel "hoog" adem, en dat ook de misselijkheid in stand kan houden. Dus nu probeer ik wat meer te ontspannen en "naar mijn buik" te ademen, maar ik kan niet echt zeggen dat ik veel verschil merk. En ik zou nog 2 behandelingen moeten ondergaan voordat het effect heeft op de misselijkheid, zei ze. Nog even wachten dus.
zaterdag 29 november 2014 om 12:15
Gefeliciteerd met de zwangerschap!
Bij mij is het ook verschrikkelijk hoor, ben nu 7 weken en ik kan geen warm avondeten binnen krijgen. Het is aan te raden om een mama pil te nemen met foliumzuur, zonder extra A. En natuurlijk toch proberen warm te eten.
Het helpt om in de frisse lucht te zijn, bewegen ga bv 30minuten sporten, slapen, vermijd de keuken en geuren zoveel mogelijk, drink genoeg water en eens jus de orange,
Ik heb wel een lijstje met wat ik al heb genomen. Het is goed om te variëren, dus neem bijvoorbeeld yoghurt met crunchly of (jam) vruchten yoghurt, vla of Danio, Liga koekjes of andere volkoren koekjes met voldoende koolhydraten, beschuitjes met aardbeitjes of jam, rijstenwafels zonder of met wat lekkers, toastjes met of zonder iets, snoepworteltjes, augurkjes, komkommer, snoeptomaatjes of ander lekker snoepgroente, appel of ander fruit, volkorenbol met wat zoets, neem op z'n tijd iets vets zoals een bladerdeegbroodje of een frikandel, dat kan wel even goed vullen, maar neem er niet te veel van, of een chocolaatje bijvoorbeeld een mars, een stokbroodje met wat sla, tomaat en een hardgekookt ei of goed doorgebakken ei, kroepoek en ja, dat is wel zo'n beetje wat ik nu weet...
In ieder geval, probeer zoveel mogelijk uit, gek of niet, zolang het maar vult. Ik ben ontzettend misselijk en heb ontzettend veel honger!! Alleen warnetten krijg ik maar 2 of 3 happen van naar binnen.
Ik hoop dat het helpt en dat je er wat aan hebt, let ook goed op dat het eten vers is en niet over datum.
Bij mij is het ook verschrikkelijk hoor, ben nu 7 weken en ik kan geen warm avondeten binnen krijgen. Het is aan te raden om een mama pil te nemen met foliumzuur, zonder extra A. En natuurlijk toch proberen warm te eten.
Het helpt om in de frisse lucht te zijn, bewegen ga bv 30minuten sporten, slapen, vermijd de keuken en geuren zoveel mogelijk, drink genoeg water en eens jus de orange,
Ik heb wel een lijstje met wat ik al heb genomen. Het is goed om te variëren, dus neem bijvoorbeeld yoghurt met crunchly of (jam) vruchten yoghurt, vla of Danio, Liga koekjes of andere volkoren koekjes met voldoende koolhydraten, beschuitjes met aardbeitjes of jam, rijstenwafels zonder of met wat lekkers, toastjes met of zonder iets, snoepworteltjes, augurkjes, komkommer, snoeptomaatjes of ander lekker snoepgroente, appel of ander fruit, volkorenbol met wat zoets, neem op z'n tijd iets vets zoals een bladerdeegbroodje of een frikandel, dat kan wel even goed vullen, maar neem er niet te veel van, of een chocolaatje bijvoorbeeld een mars, een stokbroodje met wat sla, tomaat en een hardgekookt ei of goed doorgebakken ei, kroepoek en ja, dat is wel zo'n beetje wat ik nu weet...
In ieder geval, probeer zoveel mogelijk uit, gek of niet, zolang het maar vult. Ik ben ontzettend misselijk en heb ontzettend veel honger!! Alleen warnetten krijg ik maar 2 of 3 happen van naar binnen.
Ik hoop dat het helpt en dat je er wat aan hebt, let ook goed op dat het eten vers is en niet over datum.
donderdag 4 december 2014 om 19:48
Beste Martje. Ik ben ongeveer even ver (bijna 7 weken) en heb er ook veel last van. Lastig is het he? Ik heb nog niet zoveel tips, maar lees wel mee Toen ik zwanger was van mijn dochter hielpen van die frisse snoepjes goed, maar ik merk dat dat nu niet echt werkt. Ik zal dus naar andere dingen moeten zoeken.