Napraattopic 10

24-11-2014 10:04 3107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Enn schreef op 27 november 2014 @ 21:15:

[...]

Ik zie nu pas dat jouw ava uit bloemen en een vlinder bestaat! Ik vond het al een mooie ava maar nu vind ik het echt een mooie zeg!Dat had ik ook helemaal niet gezien. Ik zag het naar aanleiding van jouw post en dan nog moest ik goed kijken. Maar erg mooi idd.
quote:Thordis2.0 schreef op 28 november 2014 @ 11:44:

Wat een schijttopic is dit toch ook...Echt hoor; alleen maar verbale diarree
Steinbeck iemand vond het weer nodig vandaag.. Alleen kwam ik dit keer uit a"dam.. Ppfff
Balen Kettler, maar wel bijna weekend
Jaaa maar dan moet ik ook werken:( boehoeeee

Had jij al iets gehoord over wel/niet studeren??
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 november 2014 @ 10:39:

Ah, leesboeken over stront en pies. Daarmee maak ik Mason hartstikke blij. Als iemand nog meer titels weet, graag.

Online:

Www.wepboek.nl

Boek de tv/boekenkast "mag ik eens in je luier kijken"
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Is het al 17 uur?
Dat meisje van 17, die nu 20 weken zwanger is en die de afgelopen maand zo bang was dat er van alles mis zou zijn, dat verhaal is niet echt toch hoop ik? Nu is haar stiefvader opgepakt, vanmorgen had ze hele erge buikkramp, gisteren had ze zalm gegeten, vorig weekend was het drama met haar ex, het gaat maar door...
Dat kan best echt zijn hoor. Ken het topic verder niet. Maar in sommige gevallen is rl nog vele malen erger dan wat gtst bij elkaar kan verzinnen helaas.
Ik vrees ook wel dat het waar is... Arm kind.
Gelezen. En nee, dat is geen trol. Helaas zie ik zulke situaties en erger echt vaak genoeg irl. Dat klinkt dan ook als een soap, en voor de mensen die er in zitten is het doodnormaal. Kun je nagaan, zij vindt het vrij normaal dat die vader of stiefvader is opgepakt, het schokkende vindt ze dem mogelijke reactie van jeugdzorg. In de wereld van de meesten van ons is het überhaupt ondenkbaar dat iemand zomaar opgepakt wordt.
Ik kan ook bijna niet geloven dat het echt is, terwijl ik op mijn werk dit soort dingen wel eens voorbij zien komen.

En heel eerlijk, geen van die meisjes heeft het kind lang bij zich.
Sinds ik naar "de Schilderswijk" kijk geloof ik het ook. Echt, er gaat een wereld voor me open!
Ik geloof dat verhaal ook wel. Vind het wel te erg voor woorden.

Ja, is dat wat, dat programma over de Schilderswijk? Was eigenlijk bang dat ik het tokkiegehalte niet aan zou kunnen.
quote:ketller schreef op 28 november 2014 @ 14:13:

Jaaa maar dan moet ik ook werken:( boehoeeee

Had jij al iets gehoord over wel/niet studeren??Ja, gaat niet gebeuren. Iemand anders krijgt voorrang.
quote:marana schreef op 28 november 2014 @ 15:03:

Dat meisje van 17, die nu 20 weken zwanger is en die de afgelopen maand zo bang was dat er van alles mis zou zijn, dat verhaal is niet echt toch hoop ik? Nu is haar stiefvader opgepakt, vanmorgen had ze hele erge buikkramp, gisteren had ze zalm gegeten, vorig weekend was het drama met haar ex, het gaat maar door...Op welke pijler staat het?
Steinbeck: http://forum.viva.nl/foru ... i/list_messages/246244/12
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:Thordis2.0 schreef op 28 november 2014 @ 15:39:

Gelezen. En nee, dat is geen trol. Helaas zie ik zulke situaties en erger echt vaak genoeg irl. Dat klinkt dan ook als een soap, en voor de mensen die er in zitten is het doodnormaal. Kun je nagaan, zij vindt het vrij normaal dat die vader of stiefvader is opgepakt, het schokkende vindt ze dem mogelijke reactie van jeugdzorg. In de wereld van de meesten van ons is het überhaupt ondenkbaar dat iemand zomaar opgepakt wordt.Dit dus. Thordis, had je m'n PB gezien? Betreft die ene die mijn voorkeur had: ik ben door!
quote:Bloes schreef op 28 november 2014 @ 11:14:

Of informatief:

[img]http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/ ... e0d745.jpg[/img]

Het favoriete onderwerp van jonge kinderen, dus er zijn genoeg boeken over. Oh, maar dit kan ie al. Hij weet in het bos al te vertellen welk dier welke poep en welke sporen achterlaat. Mason is een kei in spoorzoeken inmiddels.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:DorothyParker schreef op 28 november 2014 @ 16:27:

Steinbeck: http://forum.viva.nl/foru ... i/list_messages/246244/12Tjee, mensen blijven me verbazen.
De posting die van de week in het Oldskool topic was geplaatst en nogal wat commotie liet ontstaan was verwijderd en in beraad genomen. Ik lees net dat deze niet meer wordt teruggeplaatst 'i.v.m. privacy'.

Bizar. De CM had namelijk de nickname die genoemd werd zelf al initieel verwijderd en daarna werd de posting pas verwijderd.

En ten tijde dat dit hele verhaal speelde werd het ook niet zo nauw genomen met de bescherming van de privacy.

Maar de forummer die in deze posting genoemd werd moet blijkbaar wel beschermd worden?

Krom. Heel krom.

Meten met twee maten.

Of eigenlijk: wat een bullshit excuus.

De posting was gewoon veel te onthullend.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Bloes schreef op 28 november 2014 @ 15:28:

Ik vrees ook wel dat het waar is... Arm kind.

arm kind van 17, en arme baby

ik zit blijkbaar echt in een veel te beschermde omgeving, vind het echt ongelooflijk hoe zij reageert op allerlei zaken
quote:Steinbeck schreef op 28 november 2014 @ 16:48:

[...]

Tjee, mensen blijven me verbazen.Kom maar eens een maandje bij mij werken dan
Ye ken.
quote:GrannyWeatherwax schreef op 28 november 2014 @ 16:58:

[...]

Kom maar eens een maandje bij mij werken dan

Ja, jij bent verbazingwekkend

In mijn vorige baan ben ik ook veel mensen tegen gekomen die uit een hele andere (belevings)wereld komen, toch blijven sommige dingen me verbazen.
quote:marana schreef op 28 november 2014 @ 16:50:

[...]

arm kind van 17, en arme baby

ik zit blijkbaar echt in een veel te beschermde omgeving, vind het echt ongelooflijk hoe zij reageert op allerlei zakenHet is gewoon defaitisme, die mensen groeien op tussen armoede, schulden, geweld, promiscuïteit en leven uit de staatsruif, betutteld door een bataljon hulpverleners van wieg tot graf, zijn oud voor hun jaren en dat generaties achter elkaar. Het lijkt nu wel of de onderkant een soort aapjes kijken op tv is geworden. Deze mensen kijken net zo raar naar ons.
Ye ken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven